Subaru Impreza WRX STi vs. Mitsubishi Lancer EVO VIII

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
NHB sanoi:
Saksalaisten baanannielijät ja japsien WRC-näköispainokset ovat niin kaukana toisistaan, että vertailu on aika tarpeetonta.

No jaa, radalla kellottavat melko samanlaisia aikoja, joten miksi ei voisi vertailla? Hinnat hipoo myös käytettyinä toisiaan ja tavalliseen tiekäyttöön ne ainakin tässä tapauksessa on tarkoitettuja, joten miksi ei voisi miettiä myös muita kuin noita kahta? Turha fakkiutua mihinkään segmenttiin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pitäs dynottaa noita japsi vehkeitä, joista sanotaan, että tehoja on esim. 280, koska ne ilmottaa ton luvun sen sopimuksen takia. Todellisuudessa voi olla vaikka 320 hepoa. Eli ei ihme jos pienilläkin muutoksilla saa 350 tai 400 hepoa.
 
Uncle Sam sanoi:
Mitsussa ja Subarussa on se ongelma, että ne on yritelleet jäljitellä ralliautoja. Niinpä esim. Audi S4 ja BMW M3 ovat autoja, jotka on vain yritetty tehdä mahdollisimman hyviksi autoiksi, eikä niitä rajoita mitkään "ralliautoilumuotin" säännöt, kuten moottorikoko tms. Niinpä S4:seen onkin voitu lyödä 4.2 litranen V8, joka kuulostaakin erittäin hyvältä mun korvaan. Ite oon ajanu A4 2.5 tdi Quattroa, ja sekin oli jo helvetin kiva. Voin vain kuvitella millanen toi S4 olisi.... :kuola:

Jos S4:n ostaisin niin kyllä kallisuisin niihin vuosimalleihin jossa se 2.7l Bi-turbo jyllää. Mun korvaan se kuulosaa lähinnä etä "Terve menoa bensa!" vaikka ei toi bi-turbokaan mikään taloudellinen ole :rolleyes:
 
Mitä ikinä teetkin, niin koeaja muutamia autoja samassa hinta- ja suoritusarvoluokassa omien tarpeiden (ts. himojen) mukaan. Oma mieltymys ajoon ja tuntuma ratkaisevat luultavasti ainakin Mitsun ja Subarun välillä
 
NHB sanoi:
Välitykset on huono tekosyy silloin kun noinkin sporttiseksi tarkoitettu auto häviää nuhaiselle perus-fiatille. Ihan sama mikä vaihde tai suorituskyvyn testi on kyseessä.

No jos tuollaista "fiksua" en vaihda vaihdetta kisailua haluaa harrastaa, niin kova sana olisi joku GSI kadetti 1.2 corsan max 150km/h perävälityksellä ja nelilovisella lootalla. Kyllä isoimmalla vaihteella 60-120 kiihdytyksissä taitaisi corvetet ja muut +300km/h välitetyt rassit jäädä, vaikka ei tarvitsisi kahdesti miettiä ottaisiko kadetin vai jonkun mitsun.
 
Uncle Sam sanoi:
No jaa, radalla kellottavat melko samanlaisia aikoja, joten miksi ei voisi vertailla? Hinnat hipoo myös käytettyinä toisiaan ja tavalliseen tiekäyttöön ne ainakin tässä tapauksessa on tarkoitettuja, joten miksi ei voisi miettiä myös muita kuin noita kahta? Turha fakkiutua mihinkään segmenttiin.
Ratakierrokseen käytetty aika ei kyllä paljon määritele autojen luokkia. Onhan joku Cayanne Porschekin aika nopea radalla. Tai sitten joku englantilaisten rakentama ratalelu tyyliin Ariel Atom. Tai meneekö joku SL500 tai S65 AMG tuohon samaan S4 Audi/EVO mitsu -sarjaan? Ja sitten tulee joku onneton ratakinneri 150 heppaisella koneella ja menee kaikista noista ohi. Mitä hintaan tulee, niin mun mielestä M3 maksaa muuten viiden vuoden ikäisenäkin saman mitä Subaru WRX uutena.

Siinä missä japsit ovat lähteneet rakentamaan jostain Lancerin rämästä autoa pelkästään suorituskykyä ajatellen, niin saksalaiset ovat tehneet luksus-auton joka on myös nopea. Jos haluaa maksaa saksalaisten tarjoamasta mukavuudesta, niin tuskin viihtyy kovin hyvin rämisevän, paukkuvan ja ujeltavan japsin kyydissä. Jos taasen pelkkä suorituskyky on mielessä, niin miksi ihmeessä haluaisi nahkasohvin ja kaikin herkuin mausteltua saksalaista premiumia? Tyylillisestikin ovat täysin eri maailmoista. Siinä missä saksalaiset ovat erittäin hillittyjä, japsit kannattavat joulukuusi/pokemon -linjaa.
 
Sumppari sanoi:
No jos tuollaista "fiksua" en vaihda vaihdetta kisailua haluaa harrastaa, niin kova sana olisi joku GSI kadetti 1.2 corsan max 150km/h perävälityksellä ja nelilovisella lootalla. Kyllä isoimmalla vaihteella 60-120 kiihdytyksissä taitaisi corvetet ja muut +300km/h välitetyt rassit jäädä, vaikka ei tarvitsisi kahdesti miettiä ottaisiko kadetin vai jonkun mitsun.
Onkohan perus-fiat ja joku isoimman vaihteen kiihdytykseen alle 150:n nopeuksissa optimoitu kyhäelmä samaan yhteyteen sopiva pari?´Mutta silti, perus vette tekee tuon kiihdytyksen välillä 1000 - 2000 rpm ja voimaa siinä on käytössä 70 - 210 heppaa samalla välillä. Tuollainen opel-kyhäelmä voisi tehdä saman kiihdytyksen välillä 2500 - 5000 rpm jolloin tehoa olisi ehkä käytettävissä noin 50 - 120 heppaa. Vaikka vette painaakin heiman enemmän, niin eiköhän ooppelisi pysy sille kuuluvalla paikalla kiihdytyksessä. Ja sitten on vielä Z06 -optio käyttämättä.
 
Ok, pistetään käytännön tapauksesta sitten esimerkki, missä mitään ei ole kyhätty.
Pistetään rinnan 80 luvun 2.3 litranen volvo 4 lovisella lootalla. Huiput siellä 170 tietämillä. Väittäisin että vie esim. typerää mennen tullen 60-120 välillä suurimmalla vaihteella.
Onko se silti järkevä verrata noita kahta autoa tuolla tapaa toisiinsa, niin mielestäni ei. Kuten foobari jo aiemmin sanoi, niin vaihteita saa käyttää jos sellaiset autosta löytyy.
Mutta toisaalta ei se minulta pois ole, jos jotkut ei osaa vaihteita käyttää.

Ja vielä fiat vertailuun väitän, että jos perävälitys olisi sama stilossa, ja mitsussa, niin mitsu veisi fiattia vaikka turbo ei heräisi ikinä. Vaikka itse kyllä älyäisin vaihtaa sitä pienempää jos moisen auton omistaisin.

edit. Ja minulla ei ole opelia. Ja b, jos saksalaisen haluaa, niin Audi tai Porsche. Itse ottaisin 10x mieluummin vanhan porschen kuin vähän uudemman Buimurin.
 
Oon tässä jonkin aikaa hieronu kauppoja tosta wrx sti:stä... Just eilen kävin kattoon uutta -06 mallia, oli just tullu samalla viikolla liikkeeseen näytille. Omasta mielestä ulkonäöllisesti tää uus malli meni eteenpäin etupään osalta kaikessa muussa, paitsi siinä, että scooppi vähän madaltu. Muuten mitään radikaalimpaa muutosta ei ollu. Tekniikan puolella taas se uus moottori houkuttaa verrattain vanhempiin... Tehohan ei kasvanu 2.0 l --> 2.5 l kuin 15 hv, mutta siinäkin taas kiitos suomen rajotuksille. 300 hv:han noi tehtaalta lähtee ja meillä 280 hv. Eli kohtuu helposti se pitäs saada ainakin tohon normilukemaan säädettyä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luulis että autosta tulisi paljon parempi ajettava kun moottorikoko nostetaan 2.0l:sta 2.5l:aan tehojen pysyessä suunnilleen samoissa.....?
 
Uncle Sam sanoi:
Samassa pätkässä toisaalta näytettiin, kuinka EVO pesee Lamborghini Murcielagon. Murcielago yrittää ajaa radalla pakoon, EVO meinaa jopa päästä ohi.

:offtopic:

Mites siinä noin kävi? Luulisi, että Murcielagon voimat (6.2 V12 580hv/650Nm) jyräisivät EVO:n radallakin. Hintaeroakin +300000 €.
 
Berner sanoi:
Oi että mä tykkään topgearistä :rock: Aika nätisti ohjautui evo subaruun verrattuna.

This is the new Subaru Impreza turbo. It's still far from being a pretty car, but at least it doesn't look like the old one, which looked like someone had shoved a stick up it's backside. :D

But we're not talking about vacuum cleaners here, we're talking about fun. With a capital E. So it will be that one (Evo). By a mile. :)
 
Force sanoi:
:offtopic:

Mites siinä noin kävi? Luulisi, että Murcielagon voimat (6.2 V12 580hv/650Nm) jyräisivät EVO:n radallakin. Hintaeroakin +300000 €.

ei ne tehot suoraan kerro mitään rata-ajasta.
 
NHB sanoi:
Ratakierrokseen käytetty aika ei kyllä paljon määritele autojen luokkia. Onhan joku Cayanne Porschekin aika nopea radalla. Tai sitten joku englantilaisten rakentama ratalelu tyyliin Ariel Atom. Tai meneekö joku SL500 tai S65 AMG tuohon samaan S4 Audi/EVO mitsu -sarjaan? Ja sitten tulee joku onneton ratakinneri 150 heppaisella koneella ja menee kaikista noista ohi. Mitä hintaan tulee, niin mun mielestä M3 maksaa muuten viiden vuoden ikäisenäkin saman mitä Subaru WRX uutena.

Siinä missä japsit ovat lähteneet rakentamaan jostain Lancerin rämästä autoa pelkästään suorituskykyä ajatellen, niin saksalaiset ovat tehneet luksus-auton joka on myös nopea. Jos haluaa maksaa saksalaisten tarjoamasta mukavuudesta, niin tuskin viihtyy kovin hyvin rämisevän, paukkuvan ja ujeltavan japsin kyydissä. Jos taasen pelkkä suorituskyky on mielessä, niin miksi ihmeessä haluaisi nahkasohvin ja kaikin herkuin mausteltua saksalaista premiumia? Tyylillisestikin ovat täysin eri maailmoista. Siinä missä saksalaiset ovat erittäin hillittyjä, japsit kannattavat joulukuusi/pokemon -linjaa.

Hirvee selitys, mutta et vastannut kysymykseen. Miksi pitäisi fakkiutua johonkin tiettyyn segmenttiin (pokemonit vs. saksalaiset vs. jenkit)? Katsoppa vaikka tuo Top Gear pätkä, joka on tässä threadissa, siinä on vertailussa NIMENOMAAN Mitsun EVO 8, Subaru STI ja ylläri-ylläri Audi S4. Jos ne hinnoissa ovat käytettynä melko samat, niin miksi ei voisi miettiä samassa yhteydessä?

Jos ostaisin tuon hintaluokan autoa, niin aivan varmasti koeajaisin ainakin S4:n, M3:n, Evon ja Subarun. "Erilaisia autoja" ei tarkoita sitä, etteikö niitä voi vertailla keskenään. Scanian rekkaa ja EVO:a nyt ei voi verrata keskenään, mutta noita kyllä mun mielestä aivan hyvin voi. Ja niin näköjään mm. Top Gearinkin.
 
total13 sanoi:
ei ne tehot suoraan kerro mitään rata-ajasta.

Eipä tietenkään, mutta luulisi kuitenkin Murcielagon olevan nopeampi radalla, vaikka onkin vajaa 200 kiloa painavampi.
 
Force sanoi:
:offtopic:

Mites siinä noin kävi? Luulisi, että Murcielagon voimat (6.2 V12 580hv/650Nm) jyräisivät EVO:n radallakin. Hintaeroakin +300000 €.


Kaiken lisäksi vielä pätkän lopuksi ajavat evolla ratakierroksen, joka on muistaakseni yli sekunnin nopeampi kuin murcielagolla ajettu aika.
 
Force sanoi:
Eipä tietenkään, mutta luulisi kuitenkin Murcielagon olevan nopeampi radalla, vaikka onkin vajaa 200 kiloa painavampi.

Tuo kyseinen Evo todellakin aivan muuta kuin normaali, niitä ei myydä edes Suomessa. Se että top gearissa siitä löydettiin "vikoja" kuten kääntösäde kytkin ja iso turbo niin ei tarkoita että niitä on Suomessa myytävissä evoissa.

Kiihtyvyydeksikin luvataan parempia aikoja kuin Murcielagolle ja veikkaisin että paremmin toteutettu nelivetotekniikkakin Evossa radalle kuin tuo Audin valmistama.

http://www.rsportscars.com/eng/cars/lancer_fq400.asp
Mielestäni aika rajunnäköinen :)
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom