Subaru Impreza WRX STi vs. Mitsubishi Lancer EVO VIII

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei huono, mutta jää tälle: :kuola: :kuola: :kuola:

Ihan saatanan hienohan toi evo x on, varsinkin ton kuvan mustalla värillä ja kultasilla vanteilla. Ylempänä taisinkin mainita, että evo x vs uusi impreza, niin mitsun leiriin vaihtaisin.

Nyt myynnissä olevista kyllä tykkään enemmän PSE III:sta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Noiden autojen hinnat tulee nousemaan uusien mallien myötä reilusti. Uus STI 67 400€ ja Evon hinta varmistuu lähikuukausina..."Entiset" listahinnat oli noin 56 000€ ja vajaa 55 000€...:(
 
Kun te rikkaat bodarit ostelette noita 50k€ Mitsuja ja Subaruita niin kertokaa köyhälle kynikselle sitten vertailua evo 3-4 ja WRX/STI. Hintaluokka noin 9-14 tonttua. Jompi kumpi olisi hakusessa.
 
Teknisesti noi on niin samanlaisia(ajettavuus, viat jne.) että melkeinpä sama kumman valitset. Ajofiilis, ulkokuori ym. ratkaisee. Subarut ehkä kuluttaa pikkasen enemmän ja äänistä joko tykkää tai ei, mutta hyviä valintoja molemmat. ;)
 
Kyllähän toi evo oli top gearissakin nopeampi ja tykkäsivät enemmän. Lisäksi on paremman näkönen kun ei näytä miltään kian ja focuksen risteytykseltä.
 
Kun te rikkaat bodarit ostelette noita 50k€ Mitsuja ja Subaruita niin kertokaa köyhälle kynikselle sitten vertailua evo 3-4 ja WRX/STI. Hintaluokka noin 9-14 tonttua. Jompi kumpi olisi hakusessa.

Noita evo kolmosia on ollut ja on tässä parilla tutuilla, ihan on toimineet kun miettii auton ikää, tehoa ja miten niillä on ajettu. Subarukin voi olla hyvä, mutta kuluttaa varmasti huomattavasti enemmän bensaa. Lisäksi huollot on vittumaisempia tehdä ainakin itse ja osat melko arvokkaita.
 
No eipä ainakaan tuon MY00:n Impun osat mitenkään kalliita ole, eikä rempat mitenkään vaikeita ole tehdä. Tulpanvaihto tietysti vittumaisempaa kun rivikoneessa, ja luonnollisesti jos itse vaihtelee nokkia yms. niin sitten.. kun niitäkin on neljä.

Kannattanee yrittää koeajaa molemmat ja päättää sitten kummassa on "sitä jotain". Subaru kuulemma luotettavampi, ihan ilman merkkiuskollisuutta sanottuna. Miinukseksi tietysti voisi sanoa että Subaru on helpompi saada aliohjaamaan (paitsi jos ostaa RA-version missä säädettävä keskilukko eli DCCD). Ei muuta kun koeajolle..
 
Subi/Evo -luokan autonostajaa luullakseni ei joku kömpelö kääntösäde Euromarketin parkkipaikalla haittaa.
Nyt kun STi on alla niin täytyy tosiaankin vahvistaa todeksi tuo vuosien takainen spekulointini... :D
 

Liitteet

  • subi.webp
    subi.webp
    24 KB · Katsottu: 4 299
Kyllä on toi munkin Evo 9 todella kömpelö parkkiksilla, mutta ei se noissa autoissa haittaa. Yleensä ku ratin takana on rattimieskin. :D Mä en kyl allekirjoita mitenkään tuota Subarun parempaa luotettavuutta, uusistakin menny vaihdelaatikoita ja Mitsuista en oo kuullu yhdestäkään menneen...:rolleyes:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen tässä nyt lueskellut Mitsubishi ja Subaru-foorumeita ja olen entistä enenmän sekaisin.
Näyttäisi vähän siltä, että Evossa olis muutama tosi pirullinen tyyppivika. mm: Crankwalk ja AYC rikki (evo 4-X). Ja molemmat vaikuttivat olevan tosi yleisiä vikoja ja helv... kalliita korjata. Myös Evon monet varaosat on ilmeisesti tilattava ulkomailta.
Subarussa taas ei näyttänyt moisia isoja vikoja olevan ja varaosat vaikuttavat löytyvän tavallisesta varaosaliikkeestä. Pitäiskö tässä nyt alkaa Subarumieheksi? Vielä perusteluja kumman valitsen, koska toi EVO on kuitenkin paremman näköinen. Kiitos.
 
Itellä Evo 9 eikä mitään vikoja. Kolmella kaverillakin on/oli eikä mitään vikoja. Ja varsinkin se yksi sai sikaa ihan kokoajan ku itse auton omistajalla ei ollut edes korttia kun auto Suomeen saapui=aina oli joku kaveri kuskina ja sen tietää. Aina pikku lenkkien jälkeen turbo hehkui punaisena jne. Auto oli hänellä yli 50tkm ajan eikä mitään vikoja ilmennyt. Ton AYC:kin ongelmat välttää varmaan silläkin, että vaihtaa sinne litkut tarpeeks usein. Crankwalkista en ole edes juuri kuullutkaan(ainakaan ysin kohdalla) ja seuraan molempia foorumeita. Jos tarkkaan olet lukenut, niin subaruista on mennyt laatikoita. ;) Ja osat kyllä löytyy ihan Mitsu-tiskiltäkin, mutta ulkomailta tietenkin pirun paljon halvempi ostaa. Mitä Evoa/Subarua olet ostamas?
 
Zone-sarja -42%
Subaru yrittää olla EVO ja lähelle pääseekin muttei sitä kuitenkaan ole. Joten EVO tietenkin. Nelkku etenkin on pirun hauska laite. Kolmosta ei kannata ostaa kun nelosen saa samaan hintaan. Toisaalta vitosenkin saa tohon budjettiin eikä kutonenkaan kaukana ole. Näistä ite valitsisin ehkä vitosen.

Mitä tulee varaosien saatavuuteen niin nykyäänhän osat kannattaa joka tapauksessa tilata ulkomailta. Maahantuojalla kestää pahimmillaan viikkoja saada osa tänne Suomeen ja hinnat on aivan taivaissa (koskee siis muitakin autoja kuin näitä mainittuja). Netistä tilaamalla osan saa yleensä viikossa kotiin asti toimitettuna ja hinnat huomattavasti edullisempia kuin maahantuojalla.
 
Mä en kyl allekirjoita mitenkään tuota Subarun parempaa luotettavuutta, uusistakin menny vaihdelaatikoita ja Mitsuista en oo kuullu yhdestäkään menneen...:rolleyes:
Noi STi 6-vaihteiset on kyl aika pomminvarmoja, WRX:ien 5-loviset on selkeesti heikompia ja noita varsinkin viritehoilla näkyy aina välillä porsivan. Mitsun loota näyttäis kestävän ok, mutta takapään AYC-pumppuja ainakin foorumien ja parin frendin kokemuksilla tuntuis menevän melkein kulutusosana.
 
Foobari kerkisikin ensin.. eli tosiaan piti myös tulla lisäilemään että nuo Subarujen 5-vaihteiset ehkä ovatkin pommeja, mutta eipä ainakaan itsellä oireile vielä mitenkään ja ~160tkm ajettu. Kai se on vähän siitä kuskistakin kiinni että miten laatikko kestää.

Ja ainahan sitä voi laittaa PPG:n dogboxin jos pelottaa että rikki menee ;)

Edit. ja tosiaan jokaisessa STi:ssä on se 6-lovinen joka ei riku

Edit2. ja nythän oli puhe GC8-Imbosta ja ekan korin Evosta. Impusta ainakin voi sanoa että siinä se kääntösäde on todella pieni, kun siitä joku täällä rutisi..
 
Edit2. ja nythän oli puhe GC8-Imbosta ja ekan korin Evosta.

Ei kai ekan korin. Nelkku on jo seuraavaa koria ja saman hintainen kuin kolmonen. Kolmosta ei siis mitään järkeä ostaa. Ja nyt puhun siis tuontivehkeistä. Jo Suomessa olevat on hinnoiteltu miten on, niitä ei kannata vertailla.
 
Lähinnä varat riittäisivät EVO 4-5. Subarusta GT/WRX/STI.

Jos kerran rahat riittävät niin ehdottomasti evo5:nen.Ei kärsi enään "Crankwalkista" ainakaan teoriassa ja mahdollinen viripotentiaali parempi kuin nelosessa tosin neloseen kun vaihtaa männät/kammet ja kytkimen niin molemmat samalla viivalla.Tuosta AYC pumpusta vielä sen verran ,että kyllä se hyvin kestää kun vaihtaa niitä öljyjä sinne 15tkm/vuoden välein ja välttelee sitä paikaltaa repiviä täyskiihdytyksiä.Omassa nelosessa oli Crankwalkkia joka korjattu ja ayc pumppu on alkuperäinen ja pelaa kuin buikki ajokilometrejä autossa n.134tkm.Kaikkein tärkeintä näissä vanhemmissa tehoversioissa on ,että niitä on huollettu/huolletaan aika orjallisesti.Esim:moottoriöljyt 7,5tkm/voimansiirronöljyt 15tkm ja niin edespäin niin varmasti vehkeet pelaa.Ulkonäön puolesta toiset tykkää 5-6:sta ja toiset niinkuin minä nelosen "rankaisija/hävittäjä lookista":rock:.Molemmat varmasti hyviä autoja tosin evot ja gt/wrx subbet eivät ole verokkeja keskenään ainoastaan japan sti:t.Käy kokeilemassa kaikkia malleja ja mahdollisimman monia eri autoja niin tiedät mikä tuntuu omalta/toimivalta peliltä.Tässä pari kuvaa omasta "rankaisijasta"
P1050193.jpg

P1050211.jpg

P1050227.jpg

P1050343.jpg
 
Jos kerran rahat riittävät niin ehdottomasti evo5:nen.Ei kärsi enään "Crankwalkista" ainakaan teoriassa ja mahdollinen viripotentiaali parempi kuin nelosessa tosin neloseen kun vaihtaa männät/kammet ja kytkimen niin molemmat samalla viivalla.Tuosta AYC pumpusta vielä sen verran ,että kyllä se hyvin kestää kun vaihtaa niitä öljyjä sinne 15tkm/vuoden välein ja välttelee sitä paikaltaa repiviä täyskiihdytyksiä.Omassa nelosessa oli Crankwalkkia joka korjattu ja ayc pumppu on alkuperäinen ja pelaa kuin buikki ajokilometrejä autossa n.134tkm.Kaikkein tärkeintä näissä vanhemmissa tehoversioissa on ,että niitä on huollettu/huolletaan aika orjallisesti.Esim:moottoriöljyt 7,5tkm/voimansiirronöljyt 15tkm ja niin edespäin niin varmasti vehkeet pelaa.Ulkonäön puolesta toiset tykkää 5-6:sta ja toiset niinkuin minä nelosen "rankaisija/hävittäjä lookista":rock:.Molemmat varmasti hyviä autoja tosin evot ja gt/wrx subbet eivät ole verokkeja keskenään ainoastaan japan sti:t.Käy kokeilemassa kaikkia malleja ja mahdollisimman monia eri autoja niin tiedät mikä tuntuu omalta/toimivalta peliltä.Tässä pari kuvaa omasta "rankaisijasta"

Näköjään ringilläkin vedetty :thumbs:

Vitosesta lähtien ei crankwalk oo enään ongelma, eikä se ole nelosessakaan jos on korjattu(toki voi uusiutua, muttaa vaatii kilometrejä reilusti).
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom