Mulla on staffi isompi versio, eli Amerikanstaffordshirenterrieri. Sana hirviön vuoksi amstaffi..
Koskee ihan kaikkia koiria, mutta riippuu aivan kouluttamisesta millainen siitä koirasta tulee. Perusluonne on aika paljon, että saman sukupuolen omaavia ei pahemmin siedetä. Tämän pystyy hyvin välttämään, kun pitää koiraa paljon heti pennusta lähtien tekemisissä muiden koirien kanssa.
Ovat todella kovapäisiä. Jos tappelu tulee, niin eivät luovuta.. Oma kun oli 3kk:n rääpäle pentu, niin laittoi pari kertaa isomman aikuisen koiran selälleen..
Kirjasta joskus luin ja saman olen itsekin huomannut. Muutaman kerran on joutunut tappeluun ja mitä pidemmälle se etenee, niin sitä raivokkaammin ne käy päälle.
Saman rodun väliset leikit ovat lähes aina aika kovia ja ei ole lainkaan harvinaista, että joudutaan vähän paikkailemaan jälkeenpäin.
Tarkkana pitää olla terveyden kanssa, koska rodulla on erittäin korkea kipukynnys, joten eivät välttämättä vakavistakaan vammoista "ilmoita" mitään.
Oma kuten moni muukin on erittäin erittäin lapsirakkaita ja ihmisrakkaita.. Myös älykkyyttä löytyy ja oppii lähes mitä vain.
Paljon pitää antaa liikuntaa, koska muuten kotiin tultua on seinät ja huonekalut uusimis vaiheessa.
Heti alussa on näytettävä kuka on pomo tai olette helisemässä. Tämä rotu usein ottaa vain yhden isännän, joten jompi kumpi teistä joutuu taistelemaan paljon enemmän, kun taas toista seuraa vaikka minne ja tottelee käskyjä.
Sanoisin, että erittäin mainio rotu ja olen erittäin tyytyväinen omaan valintaani..