Stadin kahvilat, listaus. Le´sufee! + pakkiksen virallinen kahvikeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Ehkä kukaan ei ole tätä kysynyt tai etsimässä, mutta postataan nyt kun itselleni tuli ekaa kertaa Suomessa vastaan kaupassa kahvibrändi johon tykästyin kovasti Ruotsissa viime kesänä. Eli kyseessä on Lövbergs Lila ja sitä löysin Tampereen Hervannasta, Duo-kauppakeskuksen S-Marketista.

Vähän eri tyylistä kun Suomen tyypilliset kahvipaahdot ja omaan makuuni uppoaa ihan kybällä tuo Lövbergs.
Muistaakseni Waynes Coffee käyttää myös kyseistä kaffelaatua omiin tuotoksiinsa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
n670657240_2071542_4988422.jpg

Noista mukeista on ainakin tosi hyvä nauttia kahvia.
Kupit on Villeroy Bochin New Wavet, mutta mikäs tuo itse mesta on?

Vespassa kävin latella ekaa kertaa sunnuntaina.

Hinta 4€, valmistus vähän sinnepäin. Maitona käytettiin hylaa, joka ei omaan makuun oikein sovi. Lisäksi maitovaahtoa (ei mitään mikrovaahtoa, vaan vaahtoa) oli melkein puoli kupillista.

Nyt äkkiä testaamaan Aleksi 50:ssä oleva La Torrefazione! Kaffan kundien paikka, ei vaan voi olla huono.

Vaan kun voi. Kahvin laadusta en osaa sanoa kun en sitä juo, mutta muuten kaikki perusasiat olivat ihan hukassa. Tiskille oli kahden ihmisen jono, ja siinä meni kymmenen minuuttia kun kundeilla ei tiskin takana ollut mitään hajua siitä, missä järjestyksessä mitäkin pitäisi tehdä. La-aamupäivällä tiskissä oli vaan selkeesti yön yli olleita leivonnaisia (niitäkin tosi hintsusti), teelistaa ei ollut missään näkösällä ja sekin vei aikaa kun piti kysellä, mitä missäkin teessä on. Sokeriakaan ei näkynyt tiskillä. Teetä mainostettiin haudutettuna, mutta ei se ole haudutettua nähnytkään jos itse uitat teepallosta kupissa.

Joo, hienot on nettisivut ja ja hieno on sisustus, mutta kun ei. Kannattaisi miettiä nää perusasiat kuntoon ennen kuin avaa kahvilan. Viereisessäkin pöydässä lähdettiin nopeasti pois tuhahtaen mennessä: "Kamala paikka!" Toivon kuitenkin paikalla kaikkea hyvää, kunhan kundit skarppaavat ja paljon. En halua edes ajatella, millainen rysä tuo paikka on päivisin, kun sieltä saa myös lounasta.

Nyt äkkiä testaamaan Aleksi 50:ssä oleva La Torrefazione! Kaffan kundien paikka, ei vaan voi olla huono.

Äh, se näytti kivalta.. mutta en jaksanut oottaa kun siellä oli tosissaan kaaos jo muutamasta asiakkaasta tiskillä. Ehkä jollain on jotain positiivista kerrottavaa paikasta, niin jaksan mennä uudestaan yrittämään.

Yrjönkadun Kitch (ent. wayne's coffee) on nykyään suosikkini. Hyvää kahvia ja pirteä palvelu. Retrot sohvat ja Yoga-lehti. On siellä varmaan jotain luettavaa kundeillekin :D

Kai se täytyy myös itse myöntää olleensa ensikohtaamisen suhteen väärässä. Pettymys oli. Itse paikka oli omasta mielestä todella hyvännäköinen ja mukavan sokkeloinen.

Jonossa oli vain yksi ennen itseäni, sain siis kahvin kohtuunopsaan. Mielummin odottelen hyvää kahvia, kun saan hutiloidusti tehdyn kahvin nopeasti. Latte kustansi 3,50€. Tehtiin tiiliskivimaitoon, joka ei taaskaan osunut omaan makuun, pitäisi aina huudella paniikissa, että täysmaitoa kiitos. Maidosta johtuen en oikein saanut kahvista irti suuria tunteita, pirun makeaa litkua...Mikrovaahto oli kiinteä ja määrä sopiva.

Palvelu oli mielestäni mukavaa, vaikka selvästi sanoja pantataan vähän suomen kielen epävarmuuden takia.

Eniveis, potentiaalinen paikka, jonka pitäjät hyvin todennäköisesti (enpä mene enää vannomaan :david:) arvostavat kaikenlaista palautetta.

Tänään oli uusintakierros La Torrefazionelle. Oli vuorosläbärit käytössä, kun jengiä oli paikka täynnä. Toimii. Sain latteni täysmaitoon, kun pyysin, oli aivan todella hyvää. Harmi, että paikka ei ehkä ole niin tsilli, kuin kaipaisin. Helposti vielä aika meluisa, jos ihmisiä on enemmänkin.

Ei sillä, todennäköisesti tulen käymään paljon jo siitä syytä, että haluan tukea omistajia, jotka tekevät kovaa duunia paremman kahvin eteen :kippis1:

^ Kaveri just hehkutti paikkaa ja lattee mulle eli alkukankeudesta on ilmiselvästi päästy joten viikonloppuna pitää käydä testaamassa.

Jos sitä Kitchiä vertaa La Torrefazioneen niin kakkoseksi jää helposti. Tytöt siellä tiskin takana eivät tiedä mikä on chai-latte.
Tilatessa tiedustelin että onnistuuko? Vastaus oli että kyllä onnistuu. Kun tarjoilija alkoi puruja jauhamaan niin varmistin vielä että oli kuullut oikein että kyseessä oli siis chai-latte.

Jokusen hetken kuluttua eteen ilmestyi kuitenkin normaali latte. Palvelu nyt Kitchissä ole nopeaa nähnytkään ja se ranskatar siellä tiskin takan muljauttelee silmiään kun erehdyt suomea puhumaan.
Lisäksi kakkupalan jonka erehdyin ottamaan, maistui pari päivää vanhalle.
Kahvi on nyt perustasoa.

Torressa työskentelee Suomen baristamaajoukkuetta luotsannut kaveri;) ja omistajaveljekset ovat jo muutaman vuoden pyörittäneet onnistuneesti Kaffa-paahtimoa.
Paras kahvila Helsingissä joskin kahvia voi joutua venaamaan sen pienen hetken verrattuna esim ketjukahviloihin joissa se myllyn annostelija on jauhettu täyteen purua jo aamulla ja kahvin uutto tapahtuu 10 sekunnissa:rolleyes:

Leivän minkä tilasin tehtiin tilauksen jälkeen joten taas aikaa kuluu mutta ainekset on vimpan päälle ja tuoreudesta ei tingitty.
Miten tee ei ole haudutettua jos sen teet ihan itse? Pitääkö sen teen olla tuntikaupalla keitettyä kitkerää kusta?
Pressopannujen mukaan saat ajastimen jonka piipatessa tiedät että kahvi valmista ja painat männän alas. Eikö tämäkään ole kahvia nähnytkään kun ei ole pannussa seissyt koko viikkoa?

Lounaankin testasin ja ei moitteen sijaa.

Torre testattu Salomaan kanssa.

Cappuccino voisi olla neljän egenkin hintainen, koska on niin laadukasta kamaa. Suklaata ei muiden kahviloiden tapaan tule messiin, mutta se lienee säästökysymys, sillä tarkkaan on pitänyt laskea, että tuo kannattaa. Sijoitus oivallinen, mutta kakkoskerroksen sijainti ei ihan paras, sisään ei näe.

Asiakaspaikkoja ei ihan kamasti ajatellen paljonko tuon pitäisi tuottaa tuossa vuokrapaikassa. Palvelu vähän nihkeää ainakin tällä kertaa, Caput tulivat kuitenkin aika nopeaan ja barista tuli vielä lopuksi kysymään maistuiko, se on aina kohteliasta.

Sisustus ihan sopivan fiini, ei valittamista, paahtokonetta kävi moni ihmettelemässä ja kiinnostaa itseäkin mitä semmoinen kustantaisi. Paahtavat siis itse, Sami sanoi, että sieltä saisi ostella papujakin, pitää joskus testaa riippuen mitä laatua ne duunaa.

Toivotetaan onnea paikalle.

torre1.jpg

torre2.jpg

torre3.jpg

Kaksi kertaa nyt Kitchissa käynyt, aivan järjettömän hidas palvelu, pistää oikein vituttamaan. Kahvia en ole vielä kerennyt maistamaan, siiderin olen. Omistajana sama hemmo, joka pitää Bulevardin Waynea, tai en tiedä omistaako, mutta kummankin tiskin takana olen nähnyt. Pitää mennä oikeaan aikaan sinne, että saa palvelua.

Sain ihan pirun hyvän espresso machiaton tuolla Torressa. Vähän hidasta oli, mutta pistetään alkukankeuden piikkiin.

Epäselväksi jäi saako tuolta ostettua niiden omaa espressoa jauhettuna mutteriin.

Mä luulin että Kitchin omistaja on tuo Bar9:n jätkä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom