Tollasen olen silloin tällöin vetänyt keittimen läpi, mutta mielestäni se ei poista pinttymää siitä säiliöstä. Ruman näköstä, kun vesi näyttää kaikelta muulta kun kirkkaalta..:(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tollasen olen silloin tällöin vetänyt keittimen läpi, mutta mielestäni se ei poista pinttymää siitä säiliöstä. Ruman näköstä, kun vesi näyttää kaikelta muulta kun kirkkaalta..:(
Tack, pitääkin kokeilla.On varmaan sanottu jo aikaisemmin täälläkin, mutta etikka ja sitruunahappo toimivat.
Ei taida tuolla hintaa saada kunnollista myllyä.Mikä kahvimylly olisi riittävä tarpeeksi hienojakoiselle espressojauhatukselle? Hifistiystäväni ja muutama barista nimittäin julisti kaikki nämä krupsit ym. auttamatta heikkotehoisiksi. Löytyykö tarpeeksi jämerillä kartioterillä varustettua jauhinta esim. n. 100e hintaan? Siis sellaista, josta löytyisi joltain kokemusta
No ei mun parempi moccamasteri ainakaan helposti purkaannu. Vesisäiliön kun irrottaa on se lähes mahdoton saada takaisin eikä siellä olevaa "kennoa" saa oikein putsattua edes.Moccamasterihan on helppo purkaa ja pestä. 3-4 kertaa moccamastereita purkanu ja pessy kauttaaltaan. Saa pestyä koko paskan ja kunnolla!
No ei mun parempi moccamasteri ainakaan helposti purkaannu. Vesisäiliön kun irrottaa on se lähes mahdoton saada takaisin eikä siellä olevaa "kennoa" saa oikein putsattua edes.
Itsellä operaatioon meni 2-3h. Sähkötekniikan koulutuksen saaneena en voi tuota suositella kenellekään omatoimiselle purkajalle.
Luulis sun sähkömiehenä tietävän, ettei niitä koneita ruuvailla töpselin kiinni ollessa.:DEn tuota kuitenkaan luonnehtisi millään tavoin helpoksi, eikä kenen tahansa kannata tuota lähteä omatoimisesti purkamaan jo pelkästään sähköiskuvaaran vuoksi. Helpompi xboxiin on modipiiri juottaa kuin moccamasteri purkaa ;)
Kaikenlaisiin urpoihin sitä on tullut törmättyä kyllä. Runkohan on myös metallia ja entäs jos "unohtaa" kytkeä yhden johdoista takaisin niin rungossa on seuraavan keiton yhteydessä 220 Volttia.Luulis sun sähkömiehenä tietävän, ettei niitä koneita ruuvailla töpselin kiinni ollessa.:D
Joops, eli mutteripannulla tehdään pieni satsi hyvin vahvaa kahvia, mikä on vähän espresson suuntaan. Pressopannulla saadaan sitä normaalisuodatinkahvia, mikä soveltuu vallan mainiosti peruskeittimeksi ja jota ainakin itse käyttäisin aivan ehdottomasti normaalin halvan sähkökeittimen sijaan.Tiedän että ihan pirun tyhmä kysymys, mutta mitä eroa mutteri(=mokka)pannulla ja pressopannulla on kahvin lopputulokseen? Ilmeisesti ensimmäisellä valmistetaan lähinnä espressoa ja jälkimmäinen toimii vähän niin kuin yleiskeitin?
Joops, eli mutteripannulla tehdään pieni satsi hyvin vahvaa kahvia, mikä on vähän espresson suuntaan. Pressopannulla saadaan sitä normaalisuodatinkahvia, mikä soveltuu vallan mainiosti peruskeittimeksi ja jota ainakin itse käyttäisin aivan ehdottomasti normaalin halvan sähkökeittimen sijaan.
Joops, eli mutteripannulla tehdään pieni satsi hyvin vahvaa kahvia, mikä on vähän espresson suuntaan. Pressopannulla saadaan sitä normaalisuodatinkahvia, mikä soveltuu vallan mainiosti peruskeittimeksi ja jota ainakin itse käyttäisin aivan ehdottomasti normaalin halvan sähkökeittimen sijaan.
Mutteripannussa täytyy veden kiehua jotta se nousee ylös niiden purujen läpi sinne kannuun. Tämä ei ehkä ole optimi jos hyvää kahvetta tehdään.Joops, eli mutteripannulla tehdään pieni satsi hyvin vahvaa kahvia, mikä on vähän espresson suuntaan. Pressopannulla saadaan sitä normaalisuodatinkahvia, mikä soveltuu vallan mainiosti peruskeittimeksi ja jota ainakin itse käyttäisin aivan ehdottomasti normaalin halvan sähkökeittimen sijaan.
Mutteripannussa täytyy veden kiehua jotta se nousee ylös niiden purujen läpi sinne kannuun. Tämä ei ehkä ole optimi jos hyvää kahvetta tehdään.
No pressopannun kanssa pystyy itse säätelemään kaikkea. Purujen/veden määrää, aikaa ja lämpötilaa.
Eli jos on kykyjä ja halua, pressopannulla saa takuulla hyvää kahvia.
Jos noista kahdesta tarttis valita olisi mun vaihtoehto ehdottomasti pressopannu.