Soutuaikoja (Consept II)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TMP80
  • Aloitettu Aloitettu
Itse soutelen enimmäkseen pidempiä matkoja, yleenä 20-30min. Vastuksena 10. On kyllä mielestäni todella pätevä laite.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse vetäisin syksyllä, ekan kerran elämässäni hieman tosissaan, 1.28 500m ja parannettavaa jäi koska ei tiennyt yhtään millä tahdilla vedellä. Hieno laite ja tässä pitää katsoa rajat joskus :thumbs:
 
Kokeilkaa tota soutua hiittinä :urjo:
Eilen soudin 6min rinta päivän jälkeen ja oli kyllä aikapoikki. 1500 metriä meni, huomenna olisi 7min :urjo: :urjo: Syksyllä suodin 300km 2 kuukaudessa, pisin lenkki oli 20km johon meni 87 min. On kyllä paras sisätiloissa tapahtuva aerobinen mitä olen kokeillut. :worship: Sitten tietty polvi ei enään kestänyt ja joutui alkaa vetää hiittiä. :urjo:
 
Joskus lämmittelen soutulaitteella. Laitan ajaksi 2min. ja metrejä tulee 500-600.
 
Soutulaite on ihan loistavin lämmittelykeino. Itse vetelen soutua ennen joka treeniä 5 minuuttiin 1000 m, vastuksena 8. Sopivasti tulee hiki ja lämmin.
Ankaramman tai pidemmän soudun jälkeen turha edes koettaa treenata kun hiki kaatuu päästä.
 
fish sanoi:
Mitä vastusta käytätte? Joku yritti selittää minulle salilla, että SE:t tehdään 4:n vastuksella. Onkos kellään faktatietoa?

Nelosella joutuu kyllä kiskomaan paljon tiuhempaan että saa saman nopeuden kuin kympillä, kun voima ei ratkaise niin paljon.

Tämän mukaan maailmanennätykset ainakin soudettaisiin vapaavalintaisella vastuksella, jota ei kuitenkaan saa muuttaa soudun aikana. Mullakin on kyllä jotain hämärää muistikuvaa että noita sm:iä vedettäisiin vitosella tjsp. Itse olen omat enkkani vetänyt kasin vastuksella.

Hintaahan tuolla concept kakkosella on muuten sitten 1500 egeä jos jotakuta kiinnostaa hankkia kotikäyttöön moinen. :rolleyes:
 
dink sanoi:
Hintaahan tuolla concept kakkosella on muuten sitten 1500 egeä jos jotakuta kiinnostaa hankkia kotikäyttöön moinen. :rolleyes:

Jokin aika sitten katselin netistä että USAssa se maksaa 795 taalaa, eli nykykurssilla n 640 euroa. Tullin ja varsinkin alvin jos saa vältettyä siten, että kaveri sieltä lahettää laitteen ns. kirpputorilöytönä arvolla 50 taalaa, niin avot.
 
Juu... Ekaa kertaa tein koulussa tuon kun opettaja näytti. Aika silloin 1.47 ja lasse lensi suusta ja taju pois. Sitten tein sitä kerran joka viikko n. 2kk ajan ja huomasin kunnon nousseen huimasti ja aika oli parhaimmillaan 1.33,45 ja vastus oli 5 tai 7, tarkkaa en muista. Voisi taas vähän tehdä tuota ja katsoa aikaa. Varmasti on 10s huonompi kun puoli vuotta sitten :D Ihan kiitettävä aika voima/painonostajalta, itseni mielestä ainakin :) Viime talven lopussa tuli otettua tuo aika siis.
 
Onko toi se vehje johon saa semmosen soutupelinkin monitoriin?:)
 
Sukulaku sanoi:
Onko toi se vehje johon saa semmosen soutupelinkin monitoriin?:)

Sellaistakin soutulaitetta on joskus väännetty missä oli ruudulla pari venettä joiden kanssa pääsi kisaamaan. Muistaakseni se oli myös jotenkin linkitetty toiseen soutulaitteeseen joten kaverin kanssa pääsi ottamaan skabaa. Tuossa uusimmassa Concept2:ssakin saa kyllä paceboatin kirittäjäksi.
 
Oman koulun saliltakin tuollainen vehje löytyy. En tosin koskaan ole mitään hirveitä spurttejä vedelly, yleensä 5-10min lämmittely 8-vastuksella herättää mukavasti lihakset. Voishan tuota joku päivä kokeilla mihin aikaan tuon 500m pääsis, luultavasti johonkin 1.40 paikkeille.
 
dink sanoi:
Sellaistakin soutulaitetta on joskus väännetty missä oli ruudulla pari venettä joiden kanssa pääsi kisaamaan. Muistaakseni se oli myös jotenkin linkitetty toiseen soutulaitteeseen joten kaverin kanssa pääsi ottamaan skabaa. Tuossa uusimmassa Concept2:ssakin saa kyllä paceboatin kirittäjäksi.

Jeps. Tuollainen on ainakin Turun Nautiluksessa. Kivalta tuntui, kun tuli kokeiltua ilmaisella kokeilukäynnillä. Ei hirveästi ajatellut sitä niinkään aerobisena puurtamisena, vaan hauskana seurapelinä:)
 
Jos crosstraineri on varattu tulee vedettyä alkulämmittelyksi 500m sellaisella puolileppoisalla 1:55 vauhdilla. Muuten en harrasta. Voisihan tuota joskus koittaa... viittäsataa aikaa vastaan siis.
 
Selkäpäivään kiva tehdä aina tällä laitteella lämmitely kuntopyörän kanssa.

Parhaimmillaan olen saanut menemään 2500m/10min ja sen jälkeen olivat luvut toisinpäin kotimatkalla :)
 
Joskus pari vuotta sitten pidin soututunteja semmoselle 15 hengen ryhmälle kerran pari viikossa. Soutuaika oli vajaa tunti. Vastuksia hissattiin ylös alas. Kaloreita palo ja sykkeen sai tosi helpolla korkealle. Kerran kokeilin 500m ja se meni 1:30. Tosi hyvä laite aerobiseen harjoitteluun.
 
Ruukaan lämmitellä melkein aina soutamalla jonkun 5-10 minsaa rauhallisesti.
Viime aikoina on tullu vedettyä aerobistakin tolla, puutuu vaan perse aika hyvin kun kolme varttia soutaa. Aerobista kun vedän, niin vauhti yleensä
2.00-2.10/500m ja kympillä vastus. Intervallit on kans hauskoja.

Tuota 500m:n rykäsyä pitää kyllä testata joskus.
Tuo 2.44.3/1000m on kyllä aivan järettömän kova tulos. :worship:
 
Sukulaku sanoi:
Jeps. Tuollainen on ainakin Turun Nautiluksessa. Kivalta tuntui, kun tuli kokeiltua ilmaisella kokeilukäynnillä. Ei hirveästi ajatellut sitä niinkään aerobisena puurtamisena, vaan hauskana seurapelinä:)

No Nautiluksessapa hyvinkin. Siellä itsekin nelisen vuotta sitten tuota kokeilin, mutta en olis uskonut että se vieläkin on käytössä. Noh, kun käyttäjiä löytyy niin mikäs siinä.. :D
 
Oon vetänyt tosissani lähinnä 500 m ja treenimielessä sitä lyhempiä matkoja. On kyllä ehkä kovin laji mitä oon koittanut. Fyysisesti ja henkisesti todella paha vaikka suoritus kestääki 'vain' alle puolitoista minuuttia. Useimmiten kovan vedon jälkeen käy :urjo: ja melkein tunnin on aivan kamala olo.. Mutta kymmenyksien putoaminen ennätyksestä on ihan :rock:.

Eka yritys muutama vuosi sitten oli jotain 1.32,8 ja viime kesänä vedin 1.25,9. Painoa oli noin 72 kiloa, joten selkeästi kevyen sarjan suoritus (alle 75kg). Tästä kun vielä pari sekuntia saisi pois. Huomasin vaan, että soutu ja punttitreeni eivät oikein molemmat voi kulkea hyvin samaan aikaan. :wall:
 
Sellainen kysymys tuosta laitteesta että onko millainen soutaa ja muutenkin onko mitenkä kätevän oloinen? Joulu lähestyy ja jotain toiveita pitäisi punkin konttiin saada. :) Eli voisitteko suositella kyseistä laitetta kotikäyttöön?
 
Back
Ylös Bottom