Sotilaspenkkipunnerrus Harjoitusmenetelmä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitenkä olisi hyvä lähteä treenaamaan Sotilaspenkkiä??

Katselin jotain netin ihmeellisestä maailmasta. Suositeltiin aloittamaan

1.Raskas (vaikka maanantai)

1. 12xOMAPAINO
2. 12xOMAPAINO
3. 12xOMAPAINO
4. 12xOMAPAINO
5. 12xOMAPAINO
6. vapaaehtoinen sarja tehdään niin monta kuin jaksaa

Vaikka Torstai kevyt punnerruspäivä

1. 12x -10kg OMAPAINO
2. 12x -10kg OMAPAINO
3. 12x -10kg OMAPAINO
4. 12x -10kg OMAPAINO
5. 12x -10kg OMAPAINO

Nämä 5 sarjaa pitää saada läpi muuten seuraavalla viikolla otetaan uudelleen samat sarjat.

Jos sarja menee läpi seuraavalla viikolla pistetään sarjoihin yksi toisto lisää eli 5x13
toistoa Omallapainolla näin jatketaan kunnes menee 20xOmallapainolla 5 sarjaa läpi.

Onko muita ehdotuksia?

Tuossa varsin kokeilin,tehnyt vuosia jo ihan vaan voimapohjaista treeniä niin 1.kerralla sain 3x10x omapaino , Toisella kerralla jo 3X11X Omapaino ,kolmannella oli jo vissiin väsynyt ni sain tehtyä 2X10X omapaino.

Nämä siis ihan 8pv sisällä.

Itse itseäni lainaten..

5krt treenannu "kovan" punnerruksen

nyt meni jo 14 toistoa ekalla,toka oli 11,kolmas 10,neljäs 8,viides 8

nyt meni jo 14 toistoa ekalla,toka oli 11,kolmas 10,neljäs 8,viides 8
Eikös tuossa ole ideana, että tehdään sama määrä toistoja joka sarjassa? Eli 5. ja 6. sarja ovat vasta kovia. Jos teet kaikki sarjat niin monta kuin menee, niin äkkiä menee ylikuormituksen puolelle... Eli aloita niin monesta toistosta, että saat helpohkosti tuon 5 sarjaa omalla painolla. Vaikka se olis sitten 5 x 8 x omapaino. Siitä sitten toisto ylöspäin aina kun menee, mutta vain yksi toisto joka sarjaan kerrallaan, ensimmäisillä sarjoilla pitäisi siis jäädä toistoja varastoon. Et saa tuosta muuten mitään jatkuvaa progressiota aikaan jos lähdet ahnehtimaan ja väsytät ittes kuudella kovalla sarjalla.

Olen samoilla linjoilla sun kanssas. Meinasin vaan kokeilla kehittyykö sitä miten tällä treenillä,että nyt pikkuhiljaa saan nostettua sitä ensimmäistä nostomäärää ni kesto paranee ja sitten jossain vaiheessa teen sen 12 ,yritän sen 5sarjaa ja sitten jos menee läpi ni alotetaan seuraavaks 13sarjoja.

Sitten ku se tyssää ni aloitan ,että teen 5x12x -10kg omapaino ja kun sarja menee läpi ni nostan sen 2,5kg jokaviikko kunnes olen saavuttanut sen oman painon.. Oon kuitenki yli 130kg penkkipunnertaja mutta kesto on mitä on.. ku ei oo tullu treenattua. omapaino on nyt 82,5kg

sitten ku tyssää ni sitten kokeilen jatkaa tuolla ensimmäisellä treeniohjelmalla. Katsoa että mikä sopii mulle vai sopiiko??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom