sotilaspenkkimaksimi ja toistomaksimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja putte83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli kun tarkempaa tietoa ei olis miten kannattaisi treenata tätä liikettä jos toistoja omalla painolla haluaa lisää tai vastaavasti miten saa maksimivoimaa irtoamaan? oma penkkikehitys on ollut aina heikkoa ja todella pahasti pykinyt tavallinen penkki 100 - 110kg nurkilla vuoden. kaks jakoisella treenaan ja nyt olen ottanut tissipäivänä sotilaspenkkiä muutaman tiukan sarjan 4, 6 , 10 toistoa ja ojentajapäivänä kapeammalla otteella 5x5 niin, että kaikki tulee.
:piis:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
tavallinen penkkitreeni käy hyvin ja siinäkin kannattaa panostaa huomattavasti siihen yleisen voiman ja maksimin nostamiseen. sitä kautta saa sitten reserviä siihen voimakestävyyteenkin. treenin voi jakaa kausiin:
2kk perusvoima
1kk maksimivoima
1kk voimakestävyys

Millaisella treenillä porukka tuota voimaa penkkiin mahtaa hankkia? Kaaripenkkiä en tee ollenkaan kun selkä ei aina tykkää.

miksei selkä tykkää? alaselkä kipeytyy? sillon kaari on väärässä paikassa. ohjelmia on tälläkin sivustolla vaikka kuinka paljon.

miksei selkä tykkää? alaselkä kipeytyy? sillon kaari on väärässä paikassa. ohjelmia on tälläkin sivustolla vaikka kuinka paljon.

alaselkä kipeytyy joo, rakenteellista vikaa löytyy selästä jonkin verran. en oo kyllä onnistunut kaarta saamaan aikaiseksi ilman että alaselälle tulee melkoinen paine...:itku:

Itse on hyvin toiminut ihan perus penkkitreeni ja apuliikkeeksi otan sotilaspenkkiä. Solttua sitten kovennan joka viikko samaan tahtiin kuin tavallistakin penkkiä. Näin etenen kisaan asti. Mikäli solttukisaan menisin, niin sitten vaihtaisin lähempänä kisaa soltun ekaksi liikkeeksi.
Sama toimii myös toiston puolella. Liika toistojen hinkkaaminen ei toimi mulla. Maksimia vaan ylöspäin, niin toistokin nousee.

kaari tulee rakentaa yläselkään, ei alas. liika kovat happosarjat syö maksimikuntoa, joten ehdottomasti kannattaa pitää kova voimakestävyys erossa perustreeneistä. heikentää palautumista myös. hyvä treenisysteemi vois olla tehdä kapeeta penkkiä jalat maassa ja normaalipenkkiä solttuna. ojentajat ne kuitenkin toistokisassa hyytyy, joten niihin kannattaa panostaa. saapi woemaakin.

voisitteko laittaa vastaukset näihin:

Paino:
Penkkimaksimi:
Sotilaspenkki toistomaksimi:

Ja ehkä vielä
sotilapenkkimaksimi ykkönen:
Pituus:

Itse en reenaa sotilaspenkkiä...

Paino: noin 80kg
Penamaksimi: noin 130-140
Toistot sotilapenkissä: reenin jälkeen kokeiltu noin 15*85kg
Pituus:177kilometria