Sopiva lyhyt treeni ikämiehelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nono
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vähän päivitystä. Väsymystä ollut ilmassa, enkä ole oikein jaksanut treenata. Jonkin verran ollut rytmihäiriöitä kun olen tuntenut oloni väsyneeksi. Olen sitten ottanut kevyemmin kun ei oikein kulje. Lisäksi vasen käsivarsi kipeytynyt kyynärnivelen läheltä. Kaikki vetoliikkeet aiheuttavat kipua. Hieroja suositteli kuukauden ajaksi välttämään liikkeitä joissa kipua tuntuu. Tuntuu melko pitkältä ajalta, joten täytyihän mun kokeilla sattuuko leuanveto. Kyllä sattuu.
Salilla paremmin on mennyt juoksumatolla ja kuntopyörällä kuin punttien parissa. Muutaman salikerran olen jättänyt väliin, lepo ollut tarpeen. Katsotaan nyt miten tilanne etenee ...

Ok, mietin että olisi selittänyt väsymystä, mutta parempi noin!

Kysyit ensimmäisessä viestissä ehdotuksia, joten sallinet että korjaan edellistä ehdotustani: Uinti.

Perinteisen nyrkkisäännön mukaan proteiininsaannin tulisi sinun painoisellasi olla + 100g per vuorokausi ja jos on munuaisten vajaatoimintaa, lääkärit tyrmäävät ajatuksen täysin suorin vartaloin, koska ovat lääkäreitä eivätkä ota riskejä. Jos treenaat ilman riittävää proteiinia, katabolia pitää huolen siitä ettei kehitystä tapahdu. Koska et voi turvallisesti syödä lajin vaatimusten edellyttämällä tavalla, uinti. Halvempaa kuin salilla käynti, ei tarvitse tankata proteiinia eikä keho mene paskaksi proteiinin puutteessa. Tältä planeetalta ei löydy lääkäriä joka osaisi antaa sinulle ohjeet ruokavalioon joka tukisi voimailua ja säästäisi munuaisesi. Koska munuaisvika lähtökohtaisesti edellyttää niukkaproteiinista diettiä, on lajivalintasi kertakaikkisen nurinkurinen. Toivottavasit seudulla on kelvollinen uimahalli. Se mistä voimattomuutesi johtuu voi hyvinkin olla proteiinin niukkuus ravinnossa. Koska ei ole millään tavoin järkevää kuntoilla ts. pitää terveyttä yllä tavalla joka vaarantaa terveytesi, kannattaisi harkita kuntoilutapa uudelleen ja valita kuten sanoin, esim. uinti. Se on itse asiassa monin tavoin hyödyllisempää kuin treeni, auttaa kokonaisvaltaisemmin kuin painoharjoittelu, muttei kasvata lihasta samoissa määrin.

Jonkin verran aikaa kulunut siitä kun viimeksi kirjoittelin treenien heikosta sujumisesta ja voimien vähenemisestä.

No, mitään edistystä/muutosta ei ole ollut havaittavissa, voimat edelleen kateissa, väsyn melko helposti. Pari kertaa viikossa salilla treenannut, toisinaan myös ryhmäliikunnassa olen ollut. Loppuvuodesta tuntui olo melko väsyneeltä, olin saikulla jonkin aikaa. Kävin myös verikokeissa, muut arvot ihan hyviä, mutta munuaisarvo koholla kuten aiemminkin on jo vuosia ollut. Ja hemoglobiini oli hieman laskenut, aiemmin yleensä ollut n. 152-156, nyt viimeksi 145. En tiedä vaikuttaako tuo pieni lasku mitään.
En ole pitänyt yhtään täysiä lepoviikkoja, muutaman kerran käynyt salilla vain kerran viikossa. Roboz suositteli uintia, mutta tuntuu niin vieraalta lajilta meikäläiselle.
En sitten tiedä pitäisikö pitää ihan totaalitauko salilla käymisestä. Olen ajatellut niin, että kun käyn treenaamassa pari kertaa viikossa huonoillakin tehoilla, niin en ainakaan jämähdä sohvalle. Mutta jotain on varmaan pielessä kun voimat vaan vähenee, eikä jaksa kuin puolisen tuntia treenata, sitten takki tyhjenee. Vähän huonoa oloa myös loppupäivän aikana havaittavissa. Vai onko tämä sitä vanhuutta, ei ollakaan enää nuoria ...

Jonkin verran aikaa kulunut siitä kun viimeksi kirjoittelin treenien heikosta sujumisesta ja voimien vähenemisestä.

No, mitään edistystä/muutosta ei ole ollut havaittavissa, voimat edelleen kateissa, väsyn melko helposti. Pari kertaa viikossa salilla treenannut, toisinaan myös ryhmäliikunnassa olen ollut. Loppuvuodesta tuntui olo melko väsyneeltä, olin saikulla jonkin aikaa. Kävin myös verikokeissa, muut arvot ihan hyviä, mutta munuaisarvo koholla kuten aiemminkin on jo vuosia ollut. Ja hemoglobiini oli hieman laskenut, aiemmin yleensä ollut n. 152-156, nyt viimeksi 145. En tiedä vaikuttaako tuo pieni lasku mitään.
En ole pitänyt yhtään täysiä lepoviikkoja, muutaman kerran käynyt salilla vain kerran viikossa. Roboz suositteli uintia, mutta tuntuu niin vieraalta lajilta meikäläiselle.
En sitten tiedä pitäisikö pitää ihan totaalitauko salilla käymisestä. Olen ajatellut niin, että kun käyn treenaamassa pari kertaa viikossa huonoillakin tehoilla, niin en ainakaan jämähdä sohvalle. Mutta jotain on varmaan pielessä kun voimat vaan vähenee, eikä jaksa kuin puolisen tuntia treenata, sitten takki tyhjenee. Vähän huonoa oloa myös loppupäivän aikana havaittavissa. Vai onko tämä sitä vanhuutta, ei ollakaan enää nuoria ...

Mietinkin tässä joskus että mitä mahtaa kuulua. Onpa harmi että ei parempaa. Edelleen sanon että ei mikään vanhuus syy voi olla, onhan ikämiehissä voimailussa kilpailijoitakin.

Pitäisikö käydä toisella lääkärillä? Kumma jos lääkäriä ei ihmetytä että ihminen ei kestä salilla käymistä.

Jospa löytyisi tosi pätevä ja kokenut liikunnanohjaaja joka osaisi katsoa, miten treeni pitäisi rakentaa niin että saisi edistymistä aikaan ja liikunnasta enemmän energiaa kuin mitä se vie. Toivottavasti aerobinen puoli sujuu vielä.

Tsemppiä!

Se hemppa laskee kun munuaisissa ongelmia ja se väsyttää. Suosittelen Floravitaa.
Miten ne testot, oletko ajatellut käydä mittauttamassa? Tarvittaessa siihen saa hoitoa.
Minulla kanssa krea koholla, mutta olen silti käyttänyt lisäproteiiniä... juonut vain lisäksi noin 3L vissyä tai vettä päivässä.

Se väistämätön tosiasia on että 20-40vuoden välillä on ne parhaat vuodet ja sen jälkeen taistellaan väistämätöntä vastaan... mutta periksi ei kannata antaa.
Toivottavasti antamistani vinkeistä olisi sinulle apua.

Mietinkin tässä joskus että mitä mahtaa kuulua. Onpa harmi että ei parempaa. Edelleen sanon että ei mikään vanhuus syy voi olla, onhan ikämiehissä voimailussa kilpailijoitakin.

Pitäisikö käydä toisella lääkärillä? Kumma jos lääkäriä ei ihmetytä että ihminen ei kestä salilla käymistä.

Jospa löytyisi tosi pätevä ja kokenut liikunnanohjaaja joka osaisi katsoa, miten treeni pitäisi rakentaa niin että saisi edistymistä aikaan ja liikunnasta enemmän energiaa kuin mitä se vie. Toivottavasti aerobinen puoli sujuu vielä.

Tsemppiä!

Ei juoksumatollakaan oikein kulje kuin aiemmin. Nukuttua saan ihan hyvin, joten on tässä hiukan epätietoinen olo mistä tämä nyt kiikastaa. Siis muuten arki ja vapaat sujuu kuin ennenkin, enkä ole huomannut mitään erikoista, paitsi että kädet on usein kylmät sisätiloissakin. Ainahan mulla on käsiä talviaikaan palellut, mutta nyt usein sisälläkin. Treenien huono sujuminen väsähtämisen takia, kyllähän se vähän syö motivaatiota.

Kiitos kannustuksesta!

Se hemppa laskee kun munuaisissa ongelmia ja se väsyttää. Suosittelen Floravitaa.
Miten ne testot, oletko ajatellut käydä mittauttamassa? Tarvittaessa siihen saa hoitoa.
Minulla kanssa krea koholla, mutta olen silti käyttänyt lisäproteiiniä... juonut vain lisäksi noin 3L vissyä tai vettä päivässä.

Se väistämätön tosiasia on että 20-40vuoden välillä on ne parhaat vuodet ja sen jälkeen taistellaan väistämätöntä vastaan... mutta periksi ei kannata antaa.
Toivottavasti antamistani vinkeistä olisi sinulle apua.

S-Testosteroni mitattiin myös, se oli 14.00, eli viitearvojen 8.4-28.7 sisällä. Lääkärin mielestä ihan ok.

Onko tuo mainitsemasi Floravita sama kuin Salus Floravital? En ole koskaan käyttänyt mitään rautavalmisteita. Täytyy kysellä siitä tarkemmin apteekissa. Kiitti vaan!

Ei juoksumatollakaan oikein kulje kuin aiemmin. Nukuttua saan ihan hyvin, joten on tässä hiukan epätietoinen olo mistä tämä nyt kiikastaa. Siis muuten arki ja vapaat sujuu kuin ennenkin, enkä ole huomannut mitään erikoista, paitsi että kädet on usein kylmät sisätiloissakin. Ainahan mulla on käsiä talviaikaan palellut, mutta nyt usein sisälläkin. Treenien huono sujuminen väsähtämisen takia, kyllähän se vähän syö motivaatiota.

Kiitos kannustuksesta!

S-Testosteroni mitattiin myös, se oli 14.00, eli viitearvojen 8.4-28.7 sisällä. Lääkärin mielestä ihan ok.

Onko tuo mainitsemasi Floravita sama kuin Salus Floravital? En ole koskaan käyttänyt mitään rautavalmisteita. Täytyy kysellä siitä tarkemmin apteekissa. Kiitti vaan!
On sama ja löytyy myös luontaistuotekaupoista.

Olin eilen työterveyslääkärin puheilla ihan muissa asioissa mutta alettiin siinä puhua urheilevan ikääntyvän miehen haasteista. Testosta puhuttiin myös ja kuulemma jenkeissä on miehille yleistynyt korvaushoito (tai millä sitä kutsutaankin) viime vuosina paljon. Ja sitä annetaan vaikka arvot olisivat viitearvojen sisällä. Ennusti että viiveellä tämä tulee myös Suomeen. Testosteroni on kuitenkin aika oleellinen hormoni miehen kannalta.

En tiedä miten noita viitearvoja pitäisi tulkita mutta onhan tuo arvo selkeästi lähempänä alarajaa kuin ylärajaa. Oma kokemukseni lääkäreistä, yleistäen, on se että viitearvoja luetaan kuin piru raamattua ja jos jokin arvo on alarajalla mutta rajojen sisällä niin homma kuitataan "kaikki ok".

Itse ainakin haluaisin tietää mitä ololle tapahtuu jos arvo saataisiin päälle 20. Jos terveydellistä muuta syytä ololle ei löydetä, eikä terveydellistä estettä korvaus testolle löydy niin itse ainakin haluaisin kokeilla.

Olin eilen työterveyslääkärin puheilla ihan muissa asioissa mutta alettiin siinä puhua urheilevan ikääntyvän miehen haasteista. Testosta puhuttiin myös ja kuulemma jenkeissä on miehille yleistynyt korvaushoito (tai millä sitä kutsutaankin) viime vuosina paljon. Ja sitä annetaan vaikka arvot olisivat viitearvojen sisällä. Ennusti että viiveellä tämä tulee myös Suomeen. Testosteroni on kuitenkin aika oleellinen hormoni miehen kannalta.

En tiedä miten noita viitearvoja pitäisi tulkita mutta onhan tuo arvo selkeästi lähempänä alarajaa kuin ylärajaa. Oma kokemukseni lääkäreistä, yleistäen, on se että viitearvoja luetaan kuin piru raamattua ja jos jokin arvo on alarajalla mutta rajojen sisällä niin homma kuitataan "kaikki ok".

Itse ainakin haluaisin tietää mitä ololle tapahtuu jos arvo saataisiin päälle 20. Jos terveydellistä muuta syytä ololle ei löydetä, eikä terveydellistä estettä korvaus testolle löydy niin itse ainakin haluaisin kokeilla.
Tuo Nonon s-testo 14 on kuuskyppiselle tosi/erittäin hyvä lukema. Minulla se oli viimeksi mitattuna 5.7 (nmol/l).
S-Teston keskiväli->yläraja on 20v miehelle mahdollista, mutta määrä laskee vääjäämättä iän myötä.
Meni hiukan ohi miten meinaat saada korvaushoitoa jos lukemat ovat viitearvojen sisällä?
Voihan itse hankkia lääkettä ja itsehoitaa arvon 20 tai yli... mutta se on douppaamista.
Teston kohdalla voi olla, että sitten joudutkin pistämään itseäsi viikottain loppu elämäsi, usko pois ei kannata.
Jenkeissä lääkintä ja terveydenhoito on ihan eri pohjalla, siellä on rahat pois meininki... viis terveydestä.
ps. Teston käytölle on ISO terveydellinen este, lisää isolla kädellä syöpäriskiä.

Tiedän tuon kaiken, ainoastaan arvojen tulkinta on minulle hämärässä. Testot otin esiin koska nuo raja arvot ovat joskus hyvinkin tulkinnanvaraisia. Nehän laaditaan siten että siihen jää ympärille selkeä marginaali ja joskus ne rajat on jopa ihan perseeesta revittyjä. Otetaan esimerkiksi jokunen vuosi sitten käyty D vitamiini keskustelu. Suomessa suositellut määrät on selkeästi useiden maiden suosituksia alhaisempia. Täällä varoitellaan että kuolema tulee välittömästi jos suositukset ylitetään. No erittäin kaukaa haettu esimerkki mutta kuitenkin.

Viitearvojenkin sisällä olevalla saattaa esiintyä ne ongelmat joita alhaisella testo tasolla tunnusomaisesti esiintyy. Silloin on ihan perusteltua katsoa korvaus mahdollisuus.

Turha tästä on vääntää, ne määrät ja tasot mitä lääkärin ohjaamana/valvonnassa saadaan testoa on hyttysen paska tosi douppaamiseen verrattuna. Itse mietin asiaa elämänlaadun kannalta. Nykyään 60 vuotias on vielä nuori. Itse kun katselen vierestä ikämiessarjoissa urheilevia niin kyllä sitä virtaa pitäisi riittää tuon ikäisellä.

p.s työskentelen lääkäreiden kanssa joten eri vaihtoehdot on kyllä keskusteltu läpi kahvipöytäkeskusteluissa, naisten estrogeeniesta lähtien :)

Tsemppiä aloittajalle ja toivotaan että mistään vakavammasta ei ole kysymys.

Uusimmassa Juoksija-lehdessä (1/2017) on hyvä 5 sivun mittainen juttu ikääntymisestä ja kuntoilusta.

Oletko nono milloin mittauttanut veren sokeriarvot? Joka tapauksessa alussa mainitsemasi ruokavalion perusteella makean ja höttösyömisen vähentäminen ja korvaaminen kasviksilla (marjat, vihennekset) varmasti osaltaan nostaisi vireystasoa. Muutenkin kannattaa miettiä syömiset punttisalitreeniä edeltävinä tuonteina / päivänä jos tuntuu että puolen tunnin jälkeen loppuu energia kevyemmälläkin treenillä. Treeniohjelmassasi taisi olla säännöllisesti leuanvetoja. Jätä ne kyynärpäävaivojen vuoksi ainakin toistaiseksi pois ja mahdollisesti harkitse vaikka ylätaljavetoja myötäotteella rinnalle esim Tafferin remmien kanssa niin ei tarvitse samalla tavalla puristaa ja voi keskittyä lavoilla ja selkälihaksilla vetämiseen. Leuanvedot ovat muutenkin aika raskaita koko kropalle varsinkin jos vetää tiukille. Mitä tulee tuohon munuaisten toimintaan, liikuntaan ja proteiinin saantiin, olisi oikea osoite keskustelemaan siitä joku pätevä liikuntalääketieteeseen erikoistunut lääkäri. Toivottavasti sinulla olisi mahdollisuus tällaisen vastaanotolle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos englanti taipuu niin suosittelen ostamaan Scott Abelin Physique after 50 opuksen.
Käsittelee iän mukanaan tuomat realiteetit, hormoni puolen asioita, levon tarpeen, vammojen ehkäisyn, miten treenata ja valmiita ohjelmia.

Herra kuuluu itsekkin ikäryhmään ja on joutunut laittamaan omaa treenaamistaan uusiksi iän myötä.

En ole kahlannut ketjua ja pahoittelut jos on jo mainittu mutta eikö kannattaisi käydä vaikka cityterveyden verikokeessa?
Siellä on valmiiksi mietittyjä paketteja eikä ne hinnat terveydestä ole mitään pahoja jos jotain poikkeavaa on.

Uusimmassa Juoksija-lehdessä (1/2017) on hyvä 5 sivun mittainen juttu ikääntymisestä ja kuntoilusta.

Oletko nono milloin mittauttanut veren sokeriarvot? Joka tapauksessa alussa mainitsemasi ruokavalion perusteella makean ja höttösyömisen vähentäminen ja korvaaminen kasviksilla (marjat, vihennekset) varmasti osaltaan nostaisi vireystasoa. Muutenkin kannattaa miettiä syömiset punttisalitreeniä edeltävinä tuonteina / päivänä jos tuntuu että puolen tunnin jälkeen loppuu energia kevyemmälläkin treenillä. Treeniohjelmassasi taisi olla säännöllisesti leuanvetoja. Jätä ne kyynärpäävaivojen vuoksi ainakin toistaiseksi pois ja mahdollisesti harkitse vaikka ylätaljavetoja myötäotteella rinnalle esim Tafferin remmien kanssa niin ei tarvitse samalla tavalla puristaa ja voi keskittyä lavoilla ja selkälihaksilla vetämiseen. Leuanvedot ovat muutenkin aika raskaita koko kropalle varsinkin jos vetää tiukille. Mitä tulee tuohon munuaisten toimintaan, liikuntaan ja proteiinin saantiin, olisi oikea osoite keskustelemaan siitä joku pätevä liikuntalääketieteeseen erikoistunut lääkäri. Toivottavasti sinulla olisi mahdollisuus tällaisen vastaanotolle.

Sokeriarvot on ollut kohdillaan. En ole aiemmin tainnut mainita, virtsassa on ollut vähän verta, ollut jo vuosia.
Joo, tiedän kyllä miten pitäisi syödä terveellisemmin, mutta kun on niin vaikea muuttaa tottumuksiaan. Ehkä muutenkin syön liian vähän kunnon ruokaa. Leuanvetoja en ole voinut kivun takia tehdä, ylätaljaa olen tehnyt. Remmeistä ei ole mitään kokemusta, ei lapsenakaan. Leuanvedot on olleet melko rankkoja kun voimataso ei ole kovin hyvä, mutta tykkäsin tehdä. Kiitti lehtivinkistä!

En ole kahlannut ketjua ja pahoittelut jos on jo mainittu mutta eikö kannattaisi käydä vaikka cityterveyden verikokeessa?
Siellä on valmiiksi mietittyjä paketteja eikä ne hinnat terveydestä ole mitään pahoja jos jotain poikkeavaa on.

Viimeksi joulukuun lopulla työterveydessä otettiin melko kattavat kokeet. En nyt muista mitä kaikkea mitattiin, mutta ainoastaan lievä hemoglobiinin lasku oli uutta.

Voihan se olla joku lievä krooninen tulehduskin? Mullakin oli piiitkäään kyynärpäänseudut kipeät mutta kun ei mennyt levolla pois niin jatkoin leukojen vetelyä myötäotteella joka ei niin sattunut. Nyt noin 9kk jälkeen on toi golffaripuoli suht ok, mut nyt alkokin sitten tuntua tennispuoli eli ulkokyynär ikävältä. Koitan vedellä rannekoukkujen kanssa jos ne antais pikkasen helpotusta kun kuitenkin leuat päälajina ja kolme kertaa viikossa lisäpainoilla. Kannattaa googlettaa myös armaid kapistusta jonka ittellekki ostin ruotsista. Sillä voi triggeripisteitä käsitellä itse ja voit hyvinkin löytää käsiteltäviä kipupisteitä käsivarsista. Myös vastaliikkeitä puristuksille voisi tehdä esim sormikumeilla eli sormien uloskiertoja.

oliko vitskut veritesteissä? Ite otan D,K2,B lisiä ja päälle antioksidantteja.

oliko vitskut veritesteissä? Ite otan D,K2,B lisiä ja päälle antioksidantteja.

Vitamiineja ei testattu. Olen käyttänyt D- ja B12-vit. Lisäksi arsenaalissa kalsium, magnesium, omega-3, sinkki. C-vitamiinia ajoittain. Ja myös maitohappobakteereja nyt jonkin aikaa.

Joo, tiedän kyllä miten pitäisi syödä terveellisemmin, mutta kun on niin vaikea muuttaa tottumuksiaan. Ehkä muutenkin syön liian vähän kunnon ruokaa.

Veikkaan kyllä, että tässä on todennäköisesti yksi iso syy virran loppumiseen kesken. Koeta panostaa ainakin siihen, että syöt 1-2h ennen treeniä kunnollisen ruuan tai tuhdin välipalan, jossa on sekä laadukasta hiilaria että proteiinia. Koko ruokavaliota ei kannata yrittää muuttaa kerralla, lähtee vaikka siitä että lisää niitä hyvä asioita ruokavalioon eikä niinkään ala ensin yrittää huonojen karsimista. Jos epäilyttää, että saattaa tulla syötyä liian vähän, niin suosittelen myös pitämään ruokapäiväkirjaa (esim fineli.fi) vaikka muutaman päivän ajan. Sillä saa vähän kuvaa kokonaisenergiansaannista ja siitä, jääkö esim. proteiinin saanti liian pieneksi.

Mites kilpirauhanen, oliko testeissä? Munuaiset kaipaa paljon nestettä, eli vettä koneeseen. Mulla suht samat krea luvut mut lekuri sano et ok kun on kuitenki tullu lihasta. Vuos sitten oli vielä 110 ja siitä vuos takaperin oli 95. Nyt hemoglobiini pikkasen tippunu 136:seen ja kyllähän noita päikkäreitä tulee lähes päivittäin vedettyä tunti pari ja silti nukun hyvin 6-7h yössä.

Mites kilpirauhanen, oliko testeissä? Munuaiset kaipaa paljon nestettä, eli vettä koneeseen. Mulla suht samat krea luvut mut lekuri sano et ok kun on kuitenki tullu lihasta. Vuos sitten oli vielä 110 ja siitä vuos takaperin oli 95. Nyt hemoglobiini pikkasen tippunu 136:seen ja kyllähän noita päikkäreitä tulee lähes päivittäin vedettyä tunti pari ja silti nukun hyvin 6-7h yössä.

Eikö ylenmääräinen (ylimääräinen) nesteen nauttiminen juuri kuormita munuaisia? Olenko väärässä käsityksessä?

Aloittajan kannattaisi varmaan jotain toiselta lääkäriltä kysellä tuloksista. Pelkkä hemoglobiini voi kai tuon verran heitellä syömisten mukaan. Oliko se nyt kymmenen pykälää tai siihen suuntaan. Varmaan näytteessä katsottiin muitakin asioita, ja hyvä lääkäri saisi kyllä kertoa mitä mikäkin arvo tarkoittaa, tuottaako elimistö hyvin uusia punasoluja yms. Ei turhaan kannata huolehtia jos ei ole aihetta, mutta jos jotain olisi syytä seurata niin olisi kiva tietää että mitä ja miksi.

Onko verenpaine muuten mitattu? Onko munuaisten vajaatoiminnan osalta jotain suositeltua konttolliaikataulua vai pitääkö vain itse ajoittain käydä pyytämässä tutkimuksia? Jos on tällaista seurantaa, ehkä siltä aiemmin tutkineelta lääkäriltä voisi kysellä paremmin?

Ylenmääräinen on tietenkin huono, mutta heikko munuainen kuivuu myös helpommin. Itsellä mitattin myös virtsan albumiini joka oli ok eli protskuja ei ollut virtsassa joten krea todennäköisesti koholla lihasmassan kasvun takia.

Back
Ylös Bottom