sopiiko kreatiini viisitoistavuotiaalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juukki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
elikkäs oon ajatellu hankkii creatiinii nii kysyisin vaan että voiko 15 vuotias käyttää sitä vai kannattaakko pysyä vielä muutama vuosi protsku juomis ja sellasissa ja sitte vasta kokeilla tuota. vai voiko sitä käyttää nuorena huoletta?

Tottakai voi. Ei kreatiini ole mitään ihmeainetta, jolla olisi vaikutusta henkiseen ja fyysiseen kasvuun. Tosin törmäsin joku aika sitten tutkimukseen, jonka mukaan kreatiini buustaa aivoja.

Joo anna mennä vaan! Ite alotin käyttämään 14-vuotiaana. Muista lukea purkista ne lataus jaksot ja annotkset ja tauot huolella.. Tai ainakin taukoja siitä kannattaa välillä pitää.

Joo, ei oo mitään syytä miksei sitä vois käyttää jo 15 vuotiaana. Ite olisin alottanu 15 vuotiaana mut sain ostettua vasta viikkoa sen jälkeen kun täytin 16.

ihan sama onko 15 vai 40vuotias. itse käyttäisin sitä vasta sitten kun reenit alkaa tökkimään eli buustaisin sillä hidastunutta kehitystä.
Muista lukea purkista ne lataus jaksot ja annotkset ja tauot huolella.
enpä- ole yhdessäkään krea purkissa noita latausjaksojen ohjeita nähnyt.

perkele ku tökkii tää sivusto TAAS niin ei voi ees editoida. laitetaan uus viesti.

tuolla juttua muunmuassa kreatiinista ja sen tankkauksesta:

http://koti.mbnet.fi/jgronroo/ravintoaineista.htm

Tehokkain tapa lisätä ja ylläpitää kreatiinivarastoja on suorittaa 5 päivän tankkausjakso,
jota seuraa ylläpitojakso pienemmällä määrällä.
Tankkaus olisi hyvä tehdä käyttämällä 20-25g kreatiinia päivässä 5g:n annoksina 2-3 tunnin välein.
Koska kreatiinivarastojen muutokset ovat suoraan verrannollisia harjoitussuorituksen muutoksiin,
on hyvä optimoida kreatiinin saanti lihaksiin tämän tankkausjakson aikana.
Hiilihydraatin nauttiminen kreatiinin kanssa lisää ja nopeuttaa kreatiinin ottoa lihaksiin, ilman että sitä erittyy pois virtsan mukana.
Kun tankkausjakso on ohi, lihasten varastot ovat täynnä.

Jotta lihasten kreatiinivarastot pysyisivät täynnä, tarvitaan pienempi määrä kreatiinia.
Joidenkin tutkimusten mukaan jopa 2g kreatiinia päivässä olisi riittävä henkilöille, jotka eivät liiku paljon.
Kuitenkin harjoittelu vähentää kreatiinin määrää, joten urheilijoille ylläpitoannokseksi sopii 5g päivässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ää, ei se oo niin nuukaa noiden latausjaksojen sun muiden kanssa. Ellei sitten halua hifistellä oikein isolla hoolla... mulla toi tauko kreatiinista kestää yleensä sen verran että saan hommattua uuden purkin kun vanha loppuu. Ja käytän sitä ainoastaan palkkarissa, reippaat 10g. Tosin jostain muistan lukeneeni, että ne tauot olisi sitä varten että keho "tottuu" kreaan liikaa ja tauon jälkeen saa siitä taas uutta potkua. Mulla taas tuntuu tehoavan ihan yhtä lailla.

Ää, ei se oo niin nuukaa noiden latausjaksojen sun muiden kanssa. Ellei sitten halua hifistellä oikein isolla hoolla... mulla toi tauko kreatiinista kestää yleensä sen verran että saan hommattua uuden purkin kun vanha loppuu. Ja käytän sitä ainoastaan palkkarissa, reippaat 10g. Tosin jostain muistan lukeneeni, että ne tauot olisi sitä varten että keho "tottuu" kreaan liikaa ja tauon jälkeen saa siitä taas uutta potkua. Mulla taas tuntuu tehoavan ihan yhtä lailla.

mulla tuntuu toimivan paremmin mitä pidempi tauko. eipä ole tullut reiluun vuoteen otettua. melkein tuossa syksymmällä vois pitkästä aikaa ottaa jos on paikat suurinpiirtein ehjänä. minä kyllä suosittelen kaikille tuota tankkaus/ylläpito vaihetta ja taukoja myös. mun mielestä hyvä nyrkkisääntö on ,että vähintään saman pituinen tauko kuin itse "kuurikin". 1/2kg per "kuuri" on passeli määrä, siihen kuuluu siis 5päivän tankkaus(n,30g per päivä) ja loput käytetään ylläpitoon. mun mielestä ylläpito saa olla n,10g per päivä. eli 1/2kg purnukka kestää n,6viikkoa.

se on vielä sanottava että krea ei toimi kaikilla jostain syystä. omasta tuttavapiiristäkin löytyy suunnilleen 50/50 joilla toimii ja joilla ei.

Kreatiini ei sinänsä sovi 15-vuotiaalle: Tuossa iässä treenit, ruokavalio ja lepo eivät ole kunnossa ja sitä on turha paikkailla lisäravinteilla.

Kreatiini ei sinänsä sovi 15-vuotiaalle: Tuossa iässä treenit, ruokavalio ja lepo eivät ole kunnossa ja sitä on turha paikkailla lisäravinteilla.
En tiedä oliko ihan tarkotuksellinen provo, mutta eihän se nyt niin mene että jos on nuori ja treenaa, ei treenaa vakavasti ja tekee senkin tietenkin päin vittua, eikä mikään lisäravinnekaan kannata. Varmaan aika moni vähän nuorempi treenaaja kärsii tästä käsityksestä ja siksi aina välillä näkeekin näitä ah niin ystävällisiä ja nokkelia vastauksia palstalla kuin "käytät varmaan puuhelmiäkin?"

no ei kreatiini kyllä ensimmäisenä lisäravinteena tulisi henk.koht. käyttöön jos 15-v olisin. ei siitä että jotain haíttaa olisi, vaan se että hyödyt ovat olemattomat. 15-v aloitteleva kaveri ei vielä treenaa niin että kreatiinista saataisiin hyöty irti. kreatiinilla sattuu vaan olemaan kaikkien ei-harrastajien silmissä jumalallinen asema (kun kerran naapurin martti ladonovikin sitä kreatiinia syö!), vaikka kreatiinista hyötyvät parhaiten vähän pidemmälle edenneet harrastajat. Rahastuksen makua siis.

. 15-v aloitteleva kaveri ei vielä treenaa niin että kreatiinista saataisiin hyöty irti.

Voinpa sanoa sulle että voisit melkein imasta jo. Oon ite sen 15 ja saan "hyötyjä" jonnii verran. En kyllä tosin ole aloitteleva mutta onkos kukaan muu täällä aloittelevasta puhunut. Kysymys oli vain että sopiiko kreatiini 15-vuotiaalle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom