Soneran uusi hinnoittelu matkapuheluista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jussi`
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mike sanoi:
Olisi kiva tietää montako senttiä itse kukin sitten oikeasti säästää tuossa liittymän vaihdossa. Tarkoitan siis oikeaa säästöä. Vähän dramaattisesti ollaan vaihtamassa liittymää, silti jossain gallupissa puhelinlaskujen suuruus oli monilla reippaasti alle 50€/kk. Jos ero näissä hinnoissa on muutamien eurojen luokkaa, niin tuo ero kompensoituu jo sillä vaivalla mikä aiheutuu kun pitää sinne uuteen dna liikkeeseen dallaa vaihtaan se liittymä.

Konkreettinen hyöty jää varmaan useissa tapauksissa aika pieneksi.

Olen samaa mieltä. Ja entäs sitten se vaiva kun pitää soitella sinne laskutukseen jne kun joku halpa liittymän laskut päin P:tä jne.
Itselläni oli Elisan laskut noin 40-50€/kk. Mutta kun vaihdoin noin reilu vuosi sitten Soneraan niin sen jälkeen laskut noin 15-30€/kk. Mutta paljon tuossa tekee se että samalla tehtiin eniten soitettuihin numeroihin se kotisoitto sopimus. Ja ainut syy oli tuossakin vaihdossa se että Elisa ei toimi kaikkialla missä oleskelen. Joten tässä vuodesta -95 olen vain kerran vaihtanut liittymää..

sattui kyllä niin sopivasti dna:n puhelinmyyjä soittamaan, ja tuli sitten otettua sellanen liittymä millä saa puhua 500 min kuussa hintaan 20e, pari ekaa kuukautta 10e. Jos mulla on nyt laskut soneralla ollut 35e enkä ylitä tota 500 minuuttia niin kyllä tosta ihan selvä säästö syntyy.

Itsellä on ollut laskut keskimäärin 35 euroa, joskus vähän enemmän, joskus taas vähemmän. Viimeisin lasku Soneralla oli 39 euroa jossa puheluita oli n. 3,5 tuntia. GPRS-palvelun osuus noissa laskuissa on ollut 2,99e johon on sisältynyt 2MB datasiirtoa. Ja tuo 2MB on lähes poikkeuksetta riittänyt.

Tilasin perjantaina hieman ennen puolta yötä Tele Finlandin puhepaketti-liittymän jossa saa 17,90 euron kuukausihintaan puhua 500 minuuttia eli reilut 8 tuntia. Tuohon jos lisätään 2MB GPRS-liikennettä hintaan 3 euroa, niin yhteensä se tekee 20,90 euroa kuukaudessa. Tilaamisesta ei ollut juurikaan vaivaa kun hoiti sen netissä. Vielä kun tunnistautuminenkin hoitui nettipankin tunnuksilla, niin SIM-kortti lähetetään suoraan kotiin.

Noista kun tekee laskelmat, niin vuositasolla säästöä tulee n. 170 euroa.

Mike sanoi:
Mikä peruste Soneralla on nostaa noita hintoja? Kai tossa nyt joku juttu on, muutenhan asiakkaat katoavat aika vikkelään. Päteekö yritysliittymiin myös nuo nostot?
No soneran pomoilta jäi viime vuonna bonukset saamatta(tuloksiin perustuvat), joten jotain täytyy tehdä, että ei käy tänä vuonna samallalailla:(

Laskelmista unohtui se, että Soneran uudella hinnoittelulla laskuni olisivat olleet ainakin 6 euroa kalliimmat kuukaudessa. Joten säästö on yli 200e vuodessa.

Ei tarvitse soittaa kuin 5 puhelua päivässä, niin se jo tuo 7,35 euroa lisää laskua kuukaudessa pelkkinä puhelun aloitusmaksuina. Lisäksi jos puhuu paljon lyhyitä, alle minuutin puheluja, niin lasku on äkkiä 10 euroa kalliimpi kuukaudessa.

Mike sanoi:
Olisi kiva tietää montako senttiä itse kukin sitten oikeasti säästää tuossa liittymän vaihdossa. Tarkoitan siis oikeaa säästöä. Vähän dramaattisesti ollaan vaihtamassa liittymää, silti jossain gallupissa puhelinlaskujen suuruus oli monilla reippaasti alle 50€/kk. Jos ero näissä hinnoissa on muutamien eurojen luokkaa, niin tuo ero kompensoituu jo sillä vaivalla mikä aiheutuu kun pitää sinne uuteen dna liikkeeseen dallaa vaihtaan se liittymä.

Konkreettinen hyöty jää varmaan useissa tapauksissa aika pieneksi.

No jos ei lasketa puhelimen osuutta (muutenkin vaihtamassa), niin mulla on keskimääräiset laskut 30-40€/kk - jos otan Elisan paketin, jossa on 400min. puhetta ja 300 tekstaria (noilla määrillä selviän loistavasti), niin käytön osuus on 23,89€/kk. Jos laskee noilla määrillä laskun vaikka 6.9c kpl/min., niin laskua kertyy jo 48,3€/kk - perusmaksut lienee noissa liittymissä 66c ?

6680 kustantaa hintaseurannan mukaan alimmillaan 375€, elisalta "saan" sen 326€:lla...joten kyllä tuo kauppa ainakin omalla kohdalla tuo selvää säästöä ! :)

kopsis sanoi:
No jos ei lasketa puhelimen osuutta (muutenkin vaihtamassa), niin mulla on keskimääräiset laskut 30-40€/kk - jos otan Elisan paketin, jossa on 400min. puhetta ja 300 tekstaria (noilla määrillä selviän loistavasti), niin käytön osuus on 23,89€/kk. Jos laskee noilla määrillä laskun vaikka 6.9c kpl/min., niin laskua kertyy jo 48,3€/kk - perusmaksut lienee noissa liittymissä 66c ?

6680 kustantaa hintaseurannan mukaan alimmillaan 375€, elisalta "saan" sen 326€:lla...joten kyllä tuo kauppa ainakin omalla kohdalla tuo selvää säästöä ! :)

Mulla oli ennen puhelinlaskut jotain 30-40 euroa, vaihdoin sitten saunalahden pakettiliittymään jossa 500 min puheluita (mihin tahansa liittymään) ja 100 tekstaria 20 euroa kuukaudessa. Eipä ole paljon yli menneet nuo, eli käytännössä säästän 10-20 euroa kuukaudessa. Ehkä tuo ei jonkunmielestä sitten ole sen vaivan arvoista, mutta aika hyvin tossa tuntipalkoille pääsee kun n. 10 minuuttia meni kun ton puhelimella Saunalahdelta tilasin.

Maksakaa mun puolestani Soneralle tai mille hyvänsä kuinka paljon tahdotte. Ostatte varmaan bensatkin ennemmin Nesteeltä kuin ST1:ltä ihan vaan periaatteen vuoksi vaikka maksaakin monta senttiä litralta enemmän. ;)

Timba79 sanoi:
Mulla oli ennen puhelinlaskut jotain 30-40 euroa, vaihdoin sitten saunalahden pakettiliittymään jossa 500 min puheluita (mihin tahansa liittymään) ja 100 tekstaria 20 euroa kuukaudessa. Eipä ole paljon yli menneet nuo, eli käytännössä säästän 10-20 euroa kuukaudessa.
Mulla toisin päin. Ennen oli ihan normaali liittymä, jonka jälkeen vaihdoin tollaseen kolumbuksen pakettiin. Vähän aikaa sitä pidin, kunnes havaitsin, että maksan ihan vitusti liikaa. En päässyt ikinä edes lähelle tota 500 min rajaa, kun elämäntilannekin muuttui. Vaihdoin sitten siihen kolumbuksen K1:n, jossa on puhelut ja tekstarit 6.9c. Ja tuloksena se, että viime kuussakin lasku oli jotain hikisesti päälle 6e.

Powerhousu sanoi:
Mulla toisin päin. Ennen oli ihan normaali liittymä, jonka jälkeen vaihdoin tollaseen kolumbuksen pakettiin. Vähän aikaa sitä pidin, kunnes havaitsin, että maksan ihan vitusti liikaa. En päässyt ikinä edes lähelle tota 500 min rajaa, kun elämäntilannekin muuttui. Vaihdoin sitten siihen kolumbuksen K1:n, jossa on puhelut ja tekstarit 6.9c. Ja tuloksena se, että viime kuussakin lasku oli jotain hikisesti päälle 6e.

Tietty pitää huomioida se, että puhuuko paljon vai ei. Itsellä tulee noita puheluita kuitenkin aikalailla tuo määrä täyteen kuukaudessa. Ja käytännössä koskaan mulla ei ole alle 20 euron kk laskua ollut, joten en ainakaan turhasta ole maksanut kertaakaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kopsis sanoi:

kolumbus paketti 500min+300tekstaria 23,89€ etkä sitoudu miksikään ajaksi. todennäköisesti kahden vuoden aikana tuo liittymä tulee kuitenkin selkeästi enemmän kuin 50€ kalliimmaksi, minkä tuossa kännykässä säästät. et pysty esim. vaihtamaan liittymätyyppiä koko aikana tai hyödyntämään uusia tarjouksia.

quiz sanoi:
kolumbus paketti 500min+300tekstaria 23,89€ etkä sitoudu miksikään ajaksi. todennäköisesti kahden vuoden aikana tuo liittymä tulee kuitenkin selkeästi enemmän kuin 50€ kalliimmaksi, minkä tuossa kännykässä säästät. et pysty esim. vaihtamaan liittymätyyppiä koko aikana tai hyödyntämään uusia tarjouksia.

Heh, olipas hyvä että joku valaisi mua tollasestakin... :D

Mä en juuri tongi noita hintoja, mutta elisan mainostaminen vaan herätti kiinnostusta :david:

Mites noi asiakaspalvelut elisa vs. kolumbus, tai laskujen tarkkuus etc. ? Samaa firmaahan nuo on, mutta silti... :)

Timba79 sanoi:
Maksakaa mun puolestani Soneralle tai mille hyvänsä kuinka paljon tahdotte. Ostatte varmaan bensatkin ennemmin Nesteeltä kuin ST1:ltä ihan vaan periaatteen vuoksi vaikka maksaakin monta senttiä litralta enemmän. ;)
Tää on vähän sama juttu kuin se bonuskortti. Ajatellaan elämää vuositasolla ja lasketaan jokainen makaroonikin. Kyllähän siinä säästää jotain, mutta ei vain osaa asennoitua joksikin tarjouksien erässä orjallisesti juoksevaksi kuluttajaksi. Bensat tulee ostettua milloin nyt sattuu tarvitsemaan, eikä siinä tosiaankaan sentin hintaeroa tule katsottua.

Jos polttaisin yhden röökin vähemmän päivässä, niin säästäisin 76€ vuodessa. Kaikki nämä vuositasolla laskemiset vesittyy täysin, kun tehdään yksi tarpeeton ilta jossain baarissa. Tarjotaan yksi tuoppi kaverille, niin siinä meni 1,5 vuoden bensasäästöt. Ja voihan sitä säästää sikana rahaa kun ajaa taloudellisesti. Jos timba polkaset autoa yhdenkään kerran liikaa, niin se säästö meni siinä yksissä valoissa jo mitä tulee bensaan. Samoin kannattaa miettiä miten kallis auto on käyttää. Jos auton yleensä ostaa, niin IMO on aika turha kritisoida autottomia jotka puhuu Soneralla. Auto on nimittäin kokolailla järjettömin rahanmeno mitä voi keksiä. Toi bensajuttu on jo ihan överi. Se raha mikä menee polttoaineeseen kilometrin lisämatkalla tankille, on jo se ero mikä tulee verrattuna Essoon.

Tämä ei tarkoita törsäämistä, vaan itseä ahdistaisi suunnattomasti, jos leikkeisin kuponkeja lehdistä ja vaihtaisin aina liittymää kun joku halvemmalla sen tarjoaa. Kaupoissa tarjotaan kaikkia ihme tupperware merkkejä, millä saa jotain bonusta joskus, ei vain voi käsittä kuka helvetti niitä jaksaa oikeasti keräillä.

Nyt joku sanoo, että kuka nyt jotain tupperwaremerkkejä keräisi. Siihen voi vastata ihan yhtälailla, että on tyhmää olla keräämättä. Pian olet ihan tolkuttomassa kierteessä, missä kaikki pitää aina saada halvemmalla ja halvemmalla, mulle kehittyisi varmaan joku stressi siitä.

Miettikää oikeasti kun ajattelette elämäänne. Kuinka pirusti sitä säästäisi vuositasolla jos tekisi kaikkensa halpojen hintojen tavoittamiseksi? Bensan hinnan ero on niin minimaalinen, että se on verrattavissa jo kenkien kulumiseen, joten sitähän säästäisi rahaa katsomalla eri kelille eri pinnoitteiset kengät.

Ja liittymäänkin voisi kommentoida, että omassa tapauksessa puhetta niin kauheasti, ettei voisi ottaa mitään noita tarjousjuttuja.

kopsis sanoi:
Elisan numerot 0800 = maksuttomia, kun taas kolumbus normaali 09 -alkuinen = menee puheaikaa "hukkaan", jos tarttee soitella...jos ei sitten soita töistä... :nolo:
kyllä toi kolumbuskin on maksuton, joten miksi siitä puheaikaakaan menisi?

Timba79 sanoi:
Ostatte varmaan bensatkin ennemmin Nesteeltä kuin ST1:ltä ihan vaan periaatteen vuoksi vaikka maksaakin monta senttiä litralta enemmän. ;)

Jos ajat vaikkapa 20 000 km vuodessa
ja autosi kuluttaa keskim. 10 litraa satasella

Ja jos ST1:llä on keskim. 4 snt/litra halvempi diesel (tai bensa) kuin vaikkapa Nestellä, vuosisäästösi tankatessasi ST1:llä on yhteensä 80 euroa.

Jos diesel maksaa esim. 1,00 eur/litra, saat ajaa vuodessa 800 km "ylimääräistä" tankatessasi halvemmassa paikassa.

P.S. Menikö oikein ;)

Offtopiccina 3G:stä. Olen positiivisesti yllättynyt miten lujaa se rullaa. Pakkista pystyy lukemaan täysin vaikka kuuntelee samaan aikaan 128kbs nettiradiota ilman pätkimistä. Jotain hyötyä sentään näistä uusista jutuista, ei tartte enää hotelleissa vuokrailla piuhaa.

Näyttäis pitkään kaipaamani langaton netti olla noin niinkuin käytettävällä asteella, ainakin näin kaupungeissa. Nyt Lahdessa ainakin pelittää hyvin.

Mä ymmärrän Miken pointin täysin, enkä muuten harrasta baarissa tarjoamista käytännössä ollenkaan. ;)

Mä vaan yritän säästää esim. puhelinkuluista tai bensata jos se on vaivatonta. Mä käyn Jyväskylän seppälässä tankilla käytännössä aina ja 200 metrin säteellä on 4-5 kylmäasemaa, miksi en valitsisi niistä halvinta. Miksi en valitisisi halvinta matkapuhelinliittymää kunhan se vain toimii? Tollanen säästäminen on mielestäni järkevää, se että ajaa halvan makaronipussin takia toiselle puolella kaupunki kauppaa on jo silkkaa typeryyttä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom