Soneran uusi hinnoittelu matkapuheluista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jussi`
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä kysyn ihan mielenkiinnolla, että kuka yksityinen kuluttaja viitsii edes pitää Soneran liittymää? On ehkä kalleimpia liittymiä joita markkinoilla on ja palvelu ei varmasti ole sen ihmeempää kuin muillakaan.

Mutta hulluta touhua kaikenkaikkiaan, itsellä Saunalahden pakettiliittymä ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen.

Timba79 sanoi:
Mä kysyn ihan mielenkiinnolla, että kuka yksityinen kuluttaja viitsii edes pitää Soneran liittymää?

\0/. Meikäläisellä löytyy ja ollut jostain 90-luvun puolivälistä asti. En oo nähnyt järkeä vaihtaa. Kaikki on toiminut kuin nakutettu (vrt. dna sotkut) ei valittamista. Asiakaspalveluun ei varmaan ole ikinä tarvinnut juurikaan jonotella. Tosin mulla noi puhelinlaskut on 20-30€ kuussa joten mitään isoja säästöjä tuskin edes liittymää vaihtamalla saisin aikaiseksi. Mulla on vielä sama liittymätyyppi ollut koko ajan käytössä (aikanaan oli private nimeltään, päivällä kallis ja illalla "halpa).

Nyt vois harkita vaihtoa, ihan vaan vittuiluksi hinnannostoja vastaan. Monta kertaa on pitänyt vaihtaa, mutta mitä sitä hyvää ja toimivaa vaihtamaan.

Ite vaihdoin Sonerasta pois jo kolmisen vuotta sitten. Laskut oli siihen aikaan ihan järjettömän isoja ja kaverit, joilla on nykyään Sonera valittelee kovia hintoja. Hintakilpailu no tainut mennä hieman liian kovaksi kun puheluita saa puoli-ilmaiseksi ja vielä tarjotaan grilliä, poroa ja untuvatakkia kaupan päälle.
Rohkea veto Soneralta korottaa maksuja noin paljon, saapi nähdä, miten asiakkaat reagoi.

Mä veikkaan että ainakin täällä Jyväskylän alueella Sonera on menettänyt asiakkaita myös tuolla laajakaista puolella. Muutin tänne ja tilasin nettiliittymän siirron uuteen osoitteeseen,varoittelivat että kuukausi siinä saattaa mennä. Pari viikkoa myöhemmin kuulin ihmisten päivittelevän että 7viikkoakin saattanut siirroissa alueella mennä. Alko ketuttaa odottelu ja se, että vanhat ja kuukausimaksunsa ajallaan hoitaneet asiakkaat laitetaan samalle viivalle uusien asiakkaiden kanssa. Marssin Elisan liittymiä myyvään liikkeeseen. Normaali laajakaistan lupasivat maksimissaan 10päivän odotusajalla, kaapelitv-verkossa toimiva Kanetti aukesi 30min sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Palkkaisivat lisää porukkaa sinne Soneralle,aina vaan irtisanomisia :curs:

Kannattaa ottaa huomioon, että suomessa on euroopan halvimmat puhelut!!

Ihmiset ovat tottuneet halpaan, mutta bisnes on bisnestä. Itse ymmärrän tilanteen ihan täysin. Olihan se jo vuosia sitten arvattavissa, että johonki se loppuu, kun hintasota lähti halppisoperaattoreilla ihan käsistä.

Inflaatio.

Toteanpa tässä nyt tuosta Soneran asiakaspalvelusta sellaisen jutun, että sieltä olen kyllä tähän asti saanut parasta palvelua. Ja perjantaina kun jouduin asiakaspalveluun neljän aikoihin päivällä soittamaan, niin vastasivat kahden tuuttauksen jälkeen. :eek: Nopeaa toimintaa sillon.
Mulla on Saunalahdesta niitä kokemuksia, että joutuu jonottamaan parikin tuntia. Mä jätin kans kerran linjan auki.. Tunnin odottelun jälkeen tarkistin, että vieläkö musiikki soi ja sen jälkeen laitoin puhelimen pöydälle ja haukuin avolle koko Saunalahden alimpaan helvettiin. Ja kas kummaa, just kesken mun haukkumisten joku sit vastas. Oli vähän huvittuneen kuuloinen nainen linjan toisessa päässä. :D

Sori pieni :offtopic:

Eleonoora sanoi:
..olen kyllä tähän asti saanut parasta palvelua. Ja perjantaina kun jouduin "asiakas"palveluun neljän aikoihin päivällä soittamaan, niin vastasivat kahden tuuttauksen jälkeen. :eek: Nopeaa toimintaa sillon...

Ne vaan tykkää sun äänestä niin siks ne vastaa heti..:kuola:

joo joo sori :offtopic:

Itellä dna ollu vähän aikaa mut kaikki tietääkin niitten sekoilut joten pitäsköhän kokeilla vaikka elisaa seuraavaks..Kun tuli nuo kytkykaupatkin takasin, tutkitaan tilannetta...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei Soneralla välttämättä ole tuossa mitään monimutkaista logiikkaa.
Puhelut kalliimmaksi = enemmän rahaa.
Kuitenkin Soneralla on hyvin paljon asiakkaita edelleen, varsinkin yrityspuolella joita tää kiristäminen ei koske.
Henkilöasiakaskunta koostuu aika pitkälti tänä päivänä ihmisistä joita ei kiinnosta paskaakaan puhelujen hinnat, onko niissä sentti tai kaksi eroa.
Ne ketkä ovat vaihtaneet, ovat vaihtaneet aikoja sitten operaattoria.

Tämä voi olla myös hyvinkin kannattavaa firman kannalta, pitkään on jo leijunut ilmassa halpa-peraattoreilla pelko perseessä, koska sijoittajat kyllästyvät hakkaamaan rahaa bisnekseen josta ei tuu ku paskaa käteen. Operaattoreiden hintakilpa ei enää kannata, tuleeko lappu luukulle kilpailijoilla?
Sikamainen temppu toisaalta mut elämä on.

Timba79 sanoi:
Mä kysyn ihan mielenkiinnolla, että kuka yksityinen kuluttaja viitsii edes pitää Soneran liittymää? On ehkä kalleimpia liittymiä joita markkinoilla on ja palvelu ei varmasti ole sen ihmeempää kuin muillakaan.

Mutta hulluta touhua kaikenkaikkiaan, itsellä Saunalahden pakettiliittymä ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen.
Puheaikatarjouksen takia.

Sinänsä aika mielenkiintoinen veto Soneralta, koska vääjäämättä operaattoreiden kilpailu tulee jatkossa kääntymään aivan muualle kuin puheluhintoihin, jotka tulee väistämättä tulevaisuudessa tippumaan ~ nollaan. Ja nyt Sonera päättää vetää vielä tommosen "valttikortin" hanurista. Tuliko Lipsaselle hätä käteen, kun Igel pikkasen näpäytti Suomen johtoa. Soneran pitäs nyt vaan markkinajohtajana olla vähän innovatiivisempi noissa hommissa, ja keksiä jotain täysin uutta ansaintalogiikkaa omaan bisnekseen. Toki helpommin sanottu kuin tehty, mutta tuo veto nyt oli aika persiistä.

Pulla sanoi:
Pakko tossa on joku bonus olla, ei kai Sonerassa nyt noin tyhmiä voida olla. Hinnathan ovat laskeneet kuin lehmän häntä viime vuosina ja jos nyt yhtäkkiä lätkäiset hintoihin korotuksen niin sama homma ois laittaa suoraan lappu luukulle ja yt-neuvottellut pystyyn. Varsinkin kun liittymän vaihtaminen nykyään on kohtuu vaivaton juttu ja varmasti ottajia riittää.

Yt - neuvotteluthan siellä on menossa kokoajan. Ei tuo jatkuva hintojen alentaminenkaan / polkumyynti sitä parasta pisnestä ole.

Eiköhän tossa ole laskettu että osa tilaajista lähtee ja varsinkin nää "hintatietoisimmat" joilla muutaman euron lasku per kk saa lähteäkin. Vastaava myynti saadaan hintojen nostosta...ja kun muut operaattorit nostavat hintoja perässä, vaihtajatkin vähenee

Viimeksi kun oli Soneralla puheaikatarjouksia, taisivat edellyttää vuoden sitoutumista puljuun. Eli mites käy jos asiakkaat joilla on ollut liittymä alle vuoden haluaakin nyt hinnankorotuksien takia vaihtaa liittymää? Eipä taida onnistua. Sonera kuitenkin pidättänyt oikeudet hinnanmuutoksiin sopimuspapereissa. Ihan hassu veto.

Vaihtoon meni täälläki liittymä, eikä sen takia että soneran hinnat nousee (en vielä edes tiennyt koko asiasta). Vaan kun elisan liittymää kaupattiin niin sonera oli kalliimpi jo ilman mitään korotuksiakin.

No eipä ainakaan harmita nyt että menin soneran pois vaihtamaan..:D

Movdal sanoi:
Viimeksi kun oli Soneralla puheaikatarjouksia, taisivat edellyttää vuoden sitoutumista puljuun. Eli mites käy jos asiakkaat joilla on ollut liittymä alle vuoden haluaakin nyt hinnankorotuksien takia vaihtaa liittymää? Eipä taida onnistua. Sonera kuitenkin pidättänyt oikeudet hinnanmuutoksiin sopimuspapereissa. Ihan hassu veto.

Muistankohan mä nyt ihan väärin, mutta tosta tuli mieleen, että sen 1€- sunnuntai puhelut sai sillä ehdolla, että kyseistä numeroa ei voi vaihtaa toiseen liittymään vuoteen. Liittymän voi siis lopettaa, mutta kuka haluaa numeron ilmottelurumbaan enää alkaa.. Säästää siinä ehkä euron tai kaks.

Loool, jos muut operaattorit eivät lähde tohon mukaan, niin tulee Soneralle hätä käteen, koska yksityiset vaihtavat liittymiänsä aika rivakasti. Veikkaan, että joutuvat peruttamaan ton korotuksen vielä jollain nololla tekosyyllä ;-))

Wintikka sanoi:
Loool, jos muut operaattorit eivät lähde tohon mukaan, niin tulee Soneralle hätä käteen, koska yksityiset vaihtavat liittymiänsä aika rivakasti. Veikkaan, että joutuvat peruttamaan ton korotuksen vielä jollain nololla tekosyyllä ;-))

Joku muu voi tietty lähteä, mutta eivät tasan lähde kaikki. Se on sitten niiden etu jotka myy liittymiään halvemmalla.

erkjetter sanoi:
vaihdoin soneran joskus puolivuotta takaperin telefinlandiin. laskut on on pienentyny reilusti ja erittäin tyytyväinen oon ollut. toimii tietääkseni soneran verkossa joten kuuluvuuden kanssa ei mitään ongelmia koskaan.

Lauantaina loppuu Telefinlandien liittymien myynti ja samalla koko yritystä aletaan kuivuttamaan kasaan.

Tuskin koko yritys tuotti edes voittoa kun Sonerakin veti tappiolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom