Soneran uusi hinnoittelu matkapuheluista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jussi`
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hieman tuo veto yllätti, mutta ymmärrän kyllä että rahaa on jostain tultava jos kerta miinuksella mennään. Ite vaihdoin just vaan toisen soneran liittymän jossa oli about 4e halvempi kuukausimaksu mitä edellisessä vaihtoehdossa, joten lasku on pienempi mitä ennen.. puhelen niin vähän että en hyödy operaattorin vaihdosta yhtään. Varsinkin nuo kytkykauppa liittymät tulisivat itselleni kalliimmaksi. Täytyyhän se jonkun pitää sonerakin pystyssä :)

Onhan se persiistä, että hintoja nostivat, mutta kyllä ne muutkin hintojaan nostavat jossain vaiheessa. Tuskin kukaan pystyy loputtomiin tappiolla myymään. Kuten nyt häviää Tele Finland, sonera se osti tjsp :)

mä ainaki vaihtelen liittymie viimeseen asti ettei tollasta joudu ikinä maksamaan, puhelutku mulla on aina lyhkäsii

Onko kukaan lukenut Jack Troutin kirjan: Erilaistu tai kuole ?

Entä jos tässä on kyse siitä, että brandi differoidaan selkeästi erilaiseksi kuin muut? Soneran liittymät pyritään asemoimaan kuluttajien mieliin "parempana" kuin muut. Tämä tapahtuu pääasiassa mielikuvien tasolla, mutta siihen sillä tietysti pyritäänkin.

Suomeksi: Sonera = kallis. Kallis = hyvä. Hyvä = mä haluan sen

Sonera pysyy niin kauan, kuin kestoetu on voimassa ja hinnat pysyy samana, sitten lähtee...
Juuri kävin Elisan tilaamassa netistä, vuosi ilman kk maksuja kuulosti hyvälle...

Ja juuri kun pääsin prånssitasolle:itku:

Clayman sanoi:
Onhan se persiistä, että hintoja nostivat, mutta kyllä ne muutkin hintojaan nostavat jossain vaiheessa. Tuskin kukaan pystyy loputtomiin tappiolla myymään. Kuten nyt häviää Tele Finland, sonera se osti tjsp :)

Jepjep, plusmiinus nollakaan ei kannata. Ja tuotekehitykseenkin pitäisi rahaa saada. Ei sille mitään voi, hinnat vaan poljettiin jo niin alas ja ihmiset ehtivät tottua.

Elchubagabra sanoi:

Entä jos tässä on kyse siitä, että brandi differoidaan selkeästi erilaiseksi kuin muut? Soneran liittymät pyritään asemoimaan kuluttajien mieliin "parempana" kuin muut. Tämä tapahtuu pääasiassa mielikuvien tasolla, mutta siihen sillä tietysti pyritäänkin.

No niin hyvä. Joku edes yrittää ymmärtää Soneran toimia. Asiasta mitään tietämättä voisin arvioida, että takana on halu kehittää Suomen matkapuhelinmarkkinoita uudenlaiseen suuntaan. Sehän on osittain Soneran tehtävä markkinajohtajana. Luulisin, että Sonerassa on arvioitu hintakilpailuajan olevan pikku hiljaa ohitse. Niinpä he ovat tehneet selkeän päätöksen ja siirtyneet kehittämään uudenlaisia palvelukonsepteja, joita uudet matkapuhelinteknologiat mahdollistavat. Eli siis nostetaan hintoja ja tuotetaan samalla palveluita, joita muut operaattorit eivät pysty/halua tarjota. Ne asiakkaat, jotka haluavat näitä siirtyvät/pysyvät Soneralla, muut juoskoon halvemman perässä. Mielestäni onkin vain hyvä, että Suomen alikehittyneille matkapuhelinmarkkinoille tulee vähän uutta säpinää tämän Soneran päätöksen myötä. Ehkäpä muutkin operaattorit alkavat miettiä strategioitaan uudelleen.

Mike sanoi:
Sonera taitaa työllistää eniten, joten toivotaan, että pysyy kuosissa. Nuo "Sonera on saatanasta" jutut ovat lapsellisia. Vois vaihtaa Elisalta nettiliittymät Soneralle ihan periaatteen vuoksi.

Sonera on heittämässä tuhatkunta duunaria pihalle lähivuosina. Kovat leikkaukset päällä heilläkin. Itellä Sonera ollu aina, vaikka onkin kalleimmasta päästä. Syynä tähän on se, että Sonera on luotettavin. Ei tule höpöjä laskuja eikä firma mene nurin kesken lomamatkan. Kuuluvuus pohjoisessa on myös painava syy. Täällä ei kaikki liittymät kaikissa paikoissa kuulu. Hyvin ovat kartoilla muka kattavia, mutta mökillämme ei moni liittymä kuulu, ja Sonerankin kanssa saa joskus katolle nousta. Silti jokaisessa mainoksessa mökkiseutuni on maalattu vihreäksi.

Nyt tosin houkuttelee vaihtaa netti ja puhelimet toiselle firmalle, mutta katellaan nyt ensin kestoetu loppuun. Tähän asti eri liittymien hintaerot kohdallani ovat pienet, koska en puhu pitkiä puheluita. Tuleva aloitusmaksu hiukan rassaa.

Ahvena sanoi:
Nyt tosin houkuttelee vaihtaa netti ja puhelimet toiselle firmalle, mutta katellaan nyt ensin kestoetu loppuun. Tähän asti eri liittymien hintaerot kohdallani ovat pienet, koska en puhu pitkiä puheluita. Tuleva aloitusmaksu hiukan rassaa.

Soneran 1/512 ADSL ollu käytössä uudessa kämpässä viime elokuusta, uppikaistaa ne ei vaan saa tohon 512:a, vaan heittelee päivittäin 160-224 - eivät pysty tekemään asialle mitään. Kumma juttu, että silti joutuu maksamaan täydestä, vaikka vajaata saa.

Nyt taloyhtiöön tuli Elisan kaapeli-tv, siinä sais 2/512 yhteyden samalla hinnalla, kuin mitä nyt maksan soneralle...kellään mitään hyvää/pahaa sanottavaa just tollasesta Elisan yhteydestä ?

Pistin soneralle kyselyä, minkä verran maksaisi kestoedun purkaminen - perheen kolme liittymää enemmänkin tekstarikäytössä, mutta jos tyttö/tytölle soittaa, niin puhelut on tyyliä:

"moi"
"moi"
"ootko tehny läksyt?"
"oon"
"ootko syöny?"
"oon - saanko mennä kaverille/ulos/tms?"
"joo, paa tarpeeks päälle ja ovi lukkoon läpäläpäläpä"
"ok, moi"
"moi"

Ei tollasesta viittis mitään aloitusmaksuja tms. maksaa... :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaihdoin itse 3 puhelinliittymää Soneralta Elisalle halvempien hintojen perässä. Säästää kuukaudessa noin 200€.

Wintikka sanoi:
Loool, jos muut operaattorit eivät lähde tohon mukaan, niin tulee Soneralle hätä käteen, koska yksityiset vaihtavat liittymiänsä aika rivakasti. Veikkaan, että joutuvat peruttamaan ton korotuksen vielä jollain nololla tekosyyllä ;-))

Senhä sai lukea rivien välistä, että sonera odottaa muidenkin nostavan hintoja. On melkein pakko, koska hinnat on jo poljettu tosi alas ja hommasta ei jää mitään käteen. Sonera näyttäisi esimerkkiä ja muut tulisivat perässä. Saa nyt sitten nähdä mitä muut tekee. Sehän nyt on jo varma,ettei millään operaattorilla ole varaa ainakaa laskea hintoja.

Kyllähän tuo hintojen nosto vaikuttaa varmasti lyhyellä aikavälillä siten, että porukka vaihtaa liittymää, mutta sitten se tilanne tasaantuu. Ne asiakkaat häipyy jotka ei oo valmiita maksamaan ja niitä ei sonera haluakkaan... Ne on halpisliittymien asiakkaita. Kyllähän siinä samalla tippuu menojakin niiden häipyvien asiakkaiden myötä ja loppupeleissä tuo voi olla kannattava veto. Ei tuota päätöstä oo tehty yhden miehen voimin hetken mielijohteesta. Eiköhän siellä oo ihan osaavaakin porukkaa päättämässä. Kannattamaton bisnes ei kannata. Kyllä se on lopulta myös sen asiakkaan etu että yritys tekee positiivista tulosta.

Elchubagabra sanoi:

Ihan hyvä pointti, mutta IMO mennään silti perse edellä puuhun; palveluihin pitäisi saada muutosta samalla, esim. asiakaspalveluun uudistuksia-> mahdollisuus puhelimella jätettävään soittopyyntöön (ei tarvitsisi jonottaa, parinkin tunnin viive olis vielä kohtuullinen) jos ei tällaista ole jo, uusien palveluiden käyttöönotto mm. nyt videopuhelut jotka Elisalaisilla (ml. Saunalahti) on jo. Oleellisinta tuollaisessa hinnoitteluissa olisi silti se sisältö. Vai kuka ostaisin Audin kalliilla jos siinä olisi Ladan tekniikka...?

Tavoitehyödyn ollessa alle 1% olettaisi tuon olevan rohkea avaus muiden operaattoreiden suuntaan hintojen noston puolesta/hintojen laskemista vastaan -saa nähdä lähteekö muut mukaan.

En vaan jaksa uskoa, että tuollaisesta hinnannostosta tulee pelastajaa kannattavuusongelmaan, mitä tuossa edellä muutama sanoi. Tai joku vois laskea jotain vaikutuksia, mä en osaa noin isoja lukuja miettiä. :D Luulisin kanssa, että se uusien asiakkaiden hankinta on tuollakin alalla se kallein toiminto, joten jos vanha asiakas jättää edes 0,1€ viivan alle niin sehän on jo kannattava.

Tulossa on muuten räätälöidyt pakettihinta-liittymät (Elisalla kai on jo?), missä saa valita puheen, tekstareiden, mms-viestien ja data-paketin, kaikilla on oma kiinteä maksu, mutta voit valita vain osan paketeista tai kaikki. Tää on mun mielestä mielenkiintonen ja hyvä vaihtoehto -joskin kaikista paras kuluttajan kannalta on aina mahdollisimman halpa käytön mukaan tapahtuva laskutus.

Eikös noi laajakaista-ongelmat riipu myös paljon siitä kenen runkoverkko paikkakunnalla on -eli aina ei ole siitä palveluntarjoasta (joka sitä verkkoa vuokraa asiakkaalle) kiinni nuo ongelmat. Toki Elisan liikkeessä syyttävät Soneraa ja toisin päin.

B.O.S.S. sanoi:
Eikös noi laajakaista-ongelmat riipu myös paljon siitä kenen runkoverkko paikkakunnalla on -eli aina ei ole siitä palveluntarjoasta (joka sitä verkkoa vuokraa asiakkaalle) kiinni nuo ongelmat. Toki Elisan liikkeessä syyttävät Soneraa ja toisin päin.

No espoossa, pari kilsaa leppävaarasta luulis molempien toimivan ihan yhtälailla ? Mutta mitäs mä mistään tiedän, mä vaan käytän... :)

kopsis sanoi:
No espoossa, pari kilsaa leppävaarasta luulis molempien toimivan ihan yhtälailla ? Mutta mitäs mä mistään tiedän, mä vaan käytän... :)
Joo, en mäkään tiedä miten noi menee, oon vaan kuullu juttuja. :)

Eikä noiden asiakkaan ongelmia pitäiskään olla, vaan sen jolle asiakas maksaa pitää hoitaa ongelmat pois päiväjärjestyksestä, vaikkei vika olisikaan "omassa päässä".

Edit: lisätääs vielä aiheeseen liittyen; halvat puhelut ja kannattavuus

lähde: Tietoviikko(.fi)

Finnetin matkapuhelinoperaattori DNA nousi viime vuonna kannattavaksi. DNA:n liiketulos oli lähes 500 000 euroa, kun edellisenä vuonna tappiota tuli reilut 7 miljoonaa euroa. Kännykkäoperaattorin liikevaihto kasvoi 8 prosenttia 292 miljoonaan euroon.

Matkapuhelinliittymien kokonaismäärä kasvoi vuonna 2005 noin 130 000 liittymällä ja tulos kääntyi vuoden aikana voitolliseksi. Kaikkiaan DNA:lla oli vuoden 2005 lopussa ulkoiset palveluoperaattorit huomioiden 810 000 matkaviestinliittymää. Tällä hetkellä DNA:n verkossa on yli 900 000 liittymää.

kopsis sanoi:
Soneran 1/512 ADSL ollu käytössä uudessa kämpässä viime elokuusta, uppikaistaa ne ei vaan saa tohon 512:a, vaan heittelee päivittäin 160-224 - eivät pysty tekemään asialle mitään. Kumma juttu, että silti joutuu maksamaan täydestä, vaikka vajaata saa.

:

512 on teoreettinen max - taitaa olla ihan normaali tuo 160-224 ainakin päiväsaikaan - muitakin käyttäjiä samaanaikaan ja jaatte samoja resursseja jne blaa blaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom