Elchubagabra sanoi:
Onko kukaan lukenut Jack Troutin kirjan: Erilaistu tai kuole ?
Entä jos tässä on kyse siitä, että brandi differoidaan selkeästi erilaiseksi kuin muut? Soneran liittymät pyritään asemoimaan kuluttajien mieliin "parempana" kuin muut. Tämä tapahtuu pääasiassa mielikuvien tasolla, mutta siihen sillä tietysti pyritäänkin.
Suomeksi: Sonera = kallis. Kallis = hyvä. Hyvä = mä haluan sen
Ihan hyvä pointti, mutta IMO mennään silti perse edellä puuhun; palveluihin pitäisi saada muutosta samalla, esim. asiakaspalveluun uudistuksia-> mahdollisuus puhelimella jätettävään soittopyyntöön (ei tarvitsisi jonottaa, parinkin tunnin viive olis vielä kohtuullinen) jos ei tällaista ole jo, uusien palveluiden käyttöönotto mm. nyt videopuhelut jotka Elisalaisilla (ml. Saunalahti) on jo. Oleellisinta tuollaisessa hinnoitteluissa olisi
silti se sisältö. Vai kuka ostaisin Audin kalliilla jos siinä olisi Ladan tekniikka...?
Tavoitehyödyn ollessa
alle 1% olettaisi tuon olevan rohkea avaus muiden operaattoreiden suuntaan hintojen noston puolesta/hintojen laskemista vastaan -saa nähdä lähteekö muut mukaan.
En vaan jaksa uskoa, että tuollaisesta hinnannostosta tulee pelastajaa kannattavuusongelmaan, mitä tuossa edellä muutama sanoi. Tai joku vois laskea jotain vaikutuksia, mä en osaa noin isoja lukuja miettiä. :D Luulisin kanssa, että se uusien asiakkaiden hankinta on tuollakin alalla se kallein toiminto, joten jos vanha asiakas jättää edes 0,1€ viivan alle niin sehän on jo kannattava.
Tulossa on muuten räätälöidyt pakettihinta-liittymät (Elisalla kai on jo?), missä saa valita puheen, tekstareiden, mms-viestien ja data-paketin, kaikilla on oma kiinteä maksu, mutta voit valita vain osan paketeista tai kaikki. Tää on mun mielestä mielenkiintonen ja hyvä vaihtoehto -joskin kaikista paras kuluttajan kannalta on aina mahdollisimman halpa käytön mukaan tapahtuva laskutus.
Eikös noi laajakaista-ongelmat riipu myös paljon siitä kenen runkoverkko paikkakunnalla on -eli aina ei ole siitä palveluntarjoasta (joka sitä verkkoa vuokraa asiakkaalle) kiinni nuo ongelmat. Toki Elisan liikkeessä syyttävät Soneraa ja toisin päin.