Solarium

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän vehkeittenkin pitää vähän väriä saada :D Ei siellä mitään sukkia tarvi rakas L0b0seni.

Mä kyllä vahvasti epäilen että joku voi sulkussa palaa, mulla se ei ainakaan oo tuonut muuta kuin rusketusta, vaikka on joskus käyty montakin kertaa saman viikon aikana.

Mitäs pitäs tehdä kun selkään jää lapaluitten viereen valkoset läntit, joihin väri ei tartu. Ne varmaan painaa jotenkin sitä lasia vasten tj. Pitäskö mahallaan välillä olla vai oisko joku muu ratkasu ongelmaan? Mahallaan olo ei nimittäin kuulosta kovin huokuttelevalta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen erittäin huonosti ruskettuvaa sorttia, periaatteessa luonnon auringossa vain palan enkä koskaan rusketu. Sellaisen vaalearuskean miedon päivetyksen saan aikaan oleskelemalla ulkomailla vähintään 3-4vko putkeen, Suomen auringossa vaan poltan itseäni ja jään valkoiseksi :D Souuuu sexy.

Ainoa tapa saada itselleni kesäksi 'terveen näköinen' iho on käydä solariumissa. Joudun ottamaan 2 x 10 jaksot, eli solkussa on käytävä n. 20krt. Ekan kerran elämässäni kun menin solkkuun olin siellä 5min ja paloin. Palaminen ei kuitenkaan ollut mielestäni normaaliin auringossa palamiseen verrattavissa vaan siitä parani nopeasti eikä se ollut niin kauhea kokemus.

Itse makaan solariumissa aina alasti [rajaton rusketus tottakai kun se on mahdollista hankkia], en suojaa nännejä enkä pimperoa sillä en pelkää niiden puolesta. Kesäisin esim järvellä soudellessa kyllä vetelen sitten aurinkorasvat koko kroppaan ja extrasuojalla varustettua puikkoa pistelen pimperoon ja nänneihin, huulten, korvien ja nenänpään lisäksi. Solkussa käännyn aina puolessa välissä vatsalleni koska muuten tulee tosiaan noita vaaleampia laikkuja pakaroihin, lapaluihin tms. Kääntyilen ja levittelen raajojani muutenkin paljon, nostan käsiä niskan taakse että kainalot ja kyljet ruskettuvat ja olen 'reva levällään' että sisäreidet ym saavat kunnolla säteitä.

Pyrin varomaan silmäsuojien käyttöä, suostun käyttämään vain irrallisia kuppeja, ja niistäkin jää rajat hyvin äkkiä [joka on muuten helvetin törkeän näköistä], joten usein makaan solkussa pyyhe kasvoillani. Vatsalla maatessa pidän rättiä kasvojen alueella tai esim päätäni käsiä vasten jolloin silmiin ei häikäise. Kasvot ovat ympäri vuoden ulkosalla aina esillä joten ei siinä mitään värieroa tule muuhun kroppaan vaikka välillä hieman kasvojaan peittelisikin.

Ja sellaisen vinkin sain että jos on värjätyt hiukset [muu kuin vaalea väri] niin tukka kannattaa suojata huivilla tai väri haalenee huomattavan nopeasti säteiden takia.

Arc sanoi:
Kyllähän vehkeittenkin pitää vähän väriä saada :D Ei siellä mitään sukkia tarvi rakas L0b0seni. ...

Hyi vittu. Oon käyny samassa solkussa missä jätkä uittaa muniaan. :eek:

Mitäs pitäs tehdä kun selkään jää lapaluitten viereen valkoset läntit, joihin väri ei tartu. Ne varmaan painaa jotenkin sitä lasia vasten tj. Pitäskö mahallaan välillä olla vai oisko joku muu ratkasu ongelmaan? Mahallaan olo ei nimittäin kuulosta kovin huokuttelevalta...

Oot 'leveäselkä' -posetuksessa koko solkun ajan, niin ei jää niitä länttejä. Tosin se on aika raskasta, mutta toimii! Toinen vaihtoehto on se, että about puolessa välissä käännyt vain ronskisti mahalleen ja uitat munia siinä lasissa. Mä oon melkein aina puolet ajasta mahalleen. Ei muuten kannata naamaa välttämättä uittaa kiinni siin lasissa.

Bytheway, vähän :offtopic: Mutta näin salilla, ku eräs varttuneempi mamma meni nuoren näköisen kissan kanssa yhtäaikaa solkkuun. Olivat siellä ihan sen täyden ajan, eli 20minuuttia ja reteesti kävelivät yhessä poissa. Kahteltiin siinä vähän aikaa, että perkele. Olivat vissiin sandwich asennossa kokoajan. En oo ikinä ennen nähnyt, että kaks ihmistä menee yhtäaikaa samaan koppiin. Olis ollu kiva olla kärpäsenä katossa, tai nakkina siinä välissä, tirsk :evil:

MissEvilEve sanoi:
en suojaa nännejä enkä pimperoa sillä en pelkää niiden puolesta. Kesäisin esim järvellä soudellessa kyllä vetelen sitten aurinkorasvat koko kroppaan ja extrasuojalla varustettua puikkoa pistelen pimperoon...

..Ja olen 'reva levällään' että sisäreidet ym saavat kunnolla säteitä.

Voisitko kertoa vielä hieman yksityiskohtaisemmin näistä seikoista? Oletko tehnyt mitään muuta solariumissa tai kesäisillä niityillä / soutureissuilla? Naughty :kuola: :love: :love: :love: :kuola: Voisitko kertoa myös tuosta puikosta, eli minkälainen se on? Miten se toimii ja miten sitä käytetään?

L0b0 sanoi:
Hyi vittu. Oon käyny samassa solkussa missä jätkä uittaa muniaan. :eek:

Oot 'leveäselkä' -posetuksessa koko solkun ajan, niin ei jää niitä länttejä. Tosin se on aika raskasta, mutta toimii! Toinen vaihtoehto on se, että about puolessa välissä käännyt vain ronskisti mahalleen ja uitat munia siinä lasissa. Mä oon melkein aina puolet ajasta mahalleen. Ei muuten kannata naamaa välttämättä uittaa kiinni siin lasissa.

Bytheway, vähän :offtopic: Mutta näin salilla, ku eräs varttuneempi mamma meni nuoren näköisen kissan kanssa yhtäaikaa solkkuun. Olivat siellä ihan sen täyden ajan, eli 20minuuttia ja reteesti kävelivät yhessä poissa. Kahteltiin siinä vähän aikaa, että perkele. Olivat vissiin sandwich asennossa kokoajan.

:lol2: No ihan selällään oon tähän mennessä ollut että ihan samahan se on onko siellä sukka/alusvaatteet päällä vaiko ei.

Kiitos vinkeistä, pitää testata. Ja ihan sun mielenrauhan vuoksi lupaan peittää itseni ollessani vatsallaan, jos sitä päätän kokeilla.

Oho, toi sessio solkussa kuulostaa jo aika likaselta! Veikkaan että meni ekaa kertaa solkkuun ja päätti jakaa ajan 10min/10min.

ace-oo- sanoi:
Tänään sitten menetin solarium-neitsyyteni. Kertakaikkiaan hieno kokemus.:haart:

Jahas, tuota vähän ounastelinkin päivällä että jotain suurta ja poikkeavaa olisi nyt tekeillä. Epäonnistuneita harhautusyrityksiä kaupungilla, kellon vilkuilua, heikkohappisia vitsejä, tupakkaa.

Ties mitä muuta tuo mies suunnittelee aina kun silmä välttää :jahas:

Itse en vielä ole kertaakaan palanut solariumissa, nenänpäätä ja poskia lukuunottamatta ja samalla tyylillä kuin edellä mainittu tyttönen käyn. Oon kyllä senverran paranoidinen että jynssään solariumin ennen ja jälkeen käyntini oikeen perusteellisesti. Ukko lähinnä eniten kauhuissaan tuosta nakuilusta. Eipä jää rajoja....

quiz sanoi:
On niitä jo Suomessa. Tuollaisella siis iho ruskettuu oikeasti ja tasaisesti ilman UV-säteilyn ihoa vanhentavaa vaikutusta.

http://www.toporiina.fi/asp/system/...lt&SID=353532633877287&S=1&A=closeall&C=30234

MagicTan Sivut sanoi:
Magic Tan on alan markkinajohtaja maailmassa ja se on varmin ja nopein tapa ruskettua. Astut Magic Tan suihkukaappiin ja napin painalluksella saat pehmeän aurinkosuihkun. Kun astut ulos minuuttia myöhemmin sinulla on tasainen, kullanruskea väri viikoksi.

Toiset väittää että tulee oikea rusketus, firman sivut väittävät että tuo kestää viikon. Oikea rusketus ainakin itselläni pysyy huomattavasti pidempään kuin viikon. Vieläkin on viime kesästä rusketusraitoja jäljellä ;)

Saako muulla kuin UV:lla oikeaa rusketusta?

Teininä tuli pari kertaa käytyä. Nykyään ei tulis pieneen mieleenkään, sen verran on ihon rypistymisistä varoiteltu joka paikassa ja joku melanooma ois kanssa meikäläisellä välittömästi :D

MissEvilEve sanoi:
puikkoa pistelen pimperoon ja nänneihin

kuulisin mielelläni lisää, löytyykö sulta mesee? voitais vaihtaa kokemuksia.
ota aivan rohkeasti yhteyttä!
:kippis1:

samout sanoi:
Yks niistä oli et jos on isoja luomia. Luomia mul on mut mikä luokitellaan isoks :confused:

Näytä luomiasi ihotautilääkärille mikäli vähänkin epäilet.

Itse olen käynyt kahtena talvena leikkauttamassa isompia/epämääräisen näköisiä luomia veke. Kummallakin kerralla lähti kolme luomea.

Nykyään käydessäni solkussa käytän Australian Gold -sarjan solariumvoiteita, erityisesti Geleestä pidän. Ja suihkun jälkeen saman sarjan Forever After.:whip:

Viime vuosina olen aika paljon vähentänyt solkussa makoilua.
Parhaimpina aikoina kävin 10 x 2-3 / vuodessa. Olin salilla tuurailemassa ja mulle oli tälläinen luontaisetu annettu ja tunnollisesti käytin etua hyväkseni.;)
Joitakin ihomuutoksia olen kropassani huomannut mm. pieniä luomia on tullut etenkin selän alueelle, mutta asiahan on niin, että iho muuttuu koko ajan kun ikää tulee :(

Rajaton rusketus on jokamiehen ja -naisen oikeus!:worship:

Tänään nautiskelin sit kevään ensimmäisen solarium-annoksen. Rajatonta 15 min, ja 10 minuutin kohdalla perse tulessa. En sit jaksanu kääntyä, la sit seuraava kerta, jos ottais puolet ajasta mahallaan. Oli perse punanen kun paviaanilla kun painelin siitä uimahallille....:nolo:

Pitäis käydä solkussa muutama kerta. Vois vähän parantaa ihoa selässä, tuppaa hiukan finnejä tulemaan ja ainakin auringonvalo kuivattaa kivasti.

Kah, tääl on tämmönenkin thread nostettu ylös. No vastaillaanpa sit. Että kylläpäs tuota on tullut otettua, pohjaväriä nääs on saatava. Inasen kai sitä on tullut kai rusketuttuakin, ja lisää hommataan. Ja sit proootänit päälle ja säteilemään :).

On muuten aika kohtalaisen nautinnollista, rankan aamuaerobis-session jälkeen, käydä suihkussa ja sitten rentoutumaan solariumin lämpöön. Ah! :haart:. Mä en ennen tätä kevättä oo ikinä koko elämän aikana käyny solariumis, on jotenkin pelottanut koko se ahdas paikka ja jos se "sukkula" jumittuu tms (:D), mutta sitten kun kokeilin ni tätä en vaihda pois mistään hinnasta! Nautinto!

Kerran viikkoon tulee suunnilleen käytyä..Mukavaa siellä on ottaa vaikka tirsat salin jälkee:) Ja kun ei mitään maksakkaan vaan kuuluu salin hintaan ni mikä ettei.

Solariumiin hyvin etäästi liittyen, onko joku käynyt kokeilemassa sitä sunshoweria, mitä Hgin asematunnelin Indian Bazaar kauppaa? 3 sekuntia kestävä hoito, joka vaikuttaa DHA:n kanssa(?), seuraten noin viikon kestävä tehorusketus ilman UV:ta. Hinnasta ei mitään hajua, mainostivat webiosoitetta www.sunshower.fi, jota ei ole rekisteröity..

Tekisi mieli kokeilla, josko tuollaisella saisi vähän väriä meikäläiseen, johon ei tartu väri muutoin kuin ämpäristä päälle kaatamalla :D

edit: jahas, taitaapi olla sama kuin tuo magic tan

Kestääkö tuo solariumilla hankittu rusketus yhtä kauan kuin auringosta saatu?

Oletteko saaneet kunnollista rusketusta aikaan käymällä kerran viikossa solariumissa? Kuinka monen viikon ajan? Itselläni on keskiverto ei-palava & jotenkin ruskettuva iho, 10x kortti, ja suunnittelin käyväni kerran viikossa rentoutumassa solariumissa. Saakohan tuolla aikaan rusketusta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom