Solarium

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
Säde sanoi:
Oletteko saaneet kunnollista rusketusta aikaan käymällä kerran viikossa solariumissa? Kuinka monen viikon ajan? Itselläni on keskiverto ei-palava & jotenkin ruskettuva iho, 10x kortti, ja suunnittelin käyväni kerran viikossa rentoutumassa solariumissa. Saakohan tuolla aikaan rusketusta?

Mä ostin pari kuukautta takaperin 10x kortin ja kävin ekan parin viikon ajan 2x viikossa ja sen jälkeen aina kerran parissa viikossa. Joka kerran jälkeen huomaan eron rusketuksessa ja kysymyksiä ulkomailla käynnistä alko tulla neljän solkku kerran jälkeen lähes päivittäin.

Oon luonnostani kohtuu ruskea ja väri tarttuu hyvin. Niimpä broidikin kutsuu mua nykyään Puerto Ricolaiseksi ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Säde sanoi:
Oletteko saaneet kunnollista rusketusta aikaan käymällä kerran viikossa solariumissa? Kuinka monen viikon ajan? Itselläni on keskiverto ei-palava & jotenkin ruskettuva iho, 10x kortti, ja suunnittelin käyväni kerran viikossa rentoutumassa solariumissa. Saakohan tuolla aikaan rusketusta?
Olen saanut. Alkuun tosin käyn 2xviikossa, tosin vain parin viikon ajan. Minäkin olen melko helposti ruskettuvaa sorttia, enkä ole palanut koskaan. Nyt olen taas käynyt pari kertaa pitkästä aikaa, takamuksessa on jo taas ne ärsyttävät vaaleat läntit. Voiko niiltä mitenkään välttyä?!

Meikäläinen osti kymmenen kerran lipun solariumiin ja tänään kävin ensimmäisen kerran! Olin siellä 10min eikä tuntunu missään:eek: Ihossa tosiaan ei näkynyt mitään, kasvoista vaan ehkä aavistuksen verran nousi pisamat esiin, mutta ei sen kummempaa! Ensi kerralla oon varmaan sen 20min, että jotain alkaa tapahtumaan.. Tämä neiti haluaa nimittäin olla ylioppilasjuhlissa ruskea, ja itseruskettavilla voiteilla en ala läträilemään! :rolleyes:

Katotaan nyt saako tuolla kymmenellä kerralla minkäänlaista rusketusta!?!

MeiSheng sanoi:
Katotaan nyt saako tuolla kymmenellä kerralla minkäänlaista rusketusta!?!
Kyllä sillä pitäis saada, mä ainakin oon ihan papu kymmenen kerran jälkeen. :D Pari kolme kertaa käyt niin kyllä pitäis alkaa näkyä.

Mut eihän kaikki rusketu samalla tavalla, tai jos ruskettuu niin tuntuu ettei se väri säily. Itse taidan kuulua noihin jälkimmäisiin, kun tuntuu et päivetys "kuluu" ainakin kasvoilta
hiukan pois.

E: Eikä mullakaan 10min tunnu missään, kun en ole palavaa sorttia. Toki alkuun hyvä ottaa varman päälle. Aina oon sen 20min, tuntuu et vois olla pidempäänkin. :D Tänäänkin meinasin nukahtaa solkkuun! Aina kun alkaa kunnolla rentoutua, se kone jo piippaakin ajan päättymisestä. :(

MODi sanoi:
Kestääkö tuo solariumilla hankittu rusketus yhtä kauan kuin auringosta saatu?

Ei todellakaan ainakaan meekäläisellä. Melkein parin suihkun jälkeen värit tuntuu jo valuneen veke, vaikka ei ne mihinkään valu. Enemminkin silmä vaan tottuu.

Totta se on ainakin meikäläisellä, että auringosta saatu rusketus on paljon pysyvämpää, kuin solkusta.

MerZi sanoi:
Kyllä sillä pitäis saada, mä ainakin oon ihan papu kymmenen kerran jälkeen. :D Pari kolme kertaa käyt niin kyllä pitäis alkaa näkyä.

Mut eihän kaikki rusketu samalla tavalla, tai jos ruskettuu niin tuntuu ettei se väri säily. Itse taidan kuulua noihin jälkimmäisiin, kun tuntuu et päivetys "kuluu" ainakin kasvoilta
hiukan pois.

E: Eikä mullakaan 10min tunnu missään, kun en ole palavaa sorttia. Toki alkuun hyvä ottaa varman päälle. Aina oon sen 20min, tuntuu et vois olla pidempäänkin. :D Tänäänkin meinasin nukahtaa solkkuun! Aina kun alkaa kunnolla rentoutua, se kone jo piippaakin ajan päättymisestä. :(

No mie kyllä rusketun aika hyvin ja helposti, mutta tosiaan oon joskus palanutkin, mutta silloin oon tosiaan sit monta tuntia viettäny auringon alla aikaa liikkumalla tai makaamalla. En usko että poltan itteeni tuolla 20minuutin kerralla. Ja voihan sen tosiaan keskeyttääkin jos alkaa iho kihelmöimään!

tyttöystävä salilal töissä niin pääsen ilmaseks käymään, mut vasta eile kävin elämässäni ekaa kertaa ja olin vain 8 min? tokalle ja kolmannelle kerralla jos olis sen 12min ja sitte ehkä 20 min?

Mites usein ite käytte? onko kerranviikossa liian vähä vai sopivasti ?

edit. Kyseiseen solariumiin uusittu putket n. 2 viikkoa sitten niin, onko uuedmmat putket kenties jotenkin terveellisemmäät kun vanhemmat? tehokkaammathan ne ainakin on, se on itsestäänselvää, mutta tuoko tehokkuus myös sitä riskiä siihen ihosyöpään?

edit.2 Käytättekö jotain öljyjä jotka edesauttaaruskettumista?

nCh sanoi:
tyttöystävä salilal töissä niin pääsen ilmaseks käymään, mut vasta eile kävin elämässäni ekaa kertaa ja olin vain 8 min? tokalle ja kolmannelle kerralla jos olis sen 12min ja sitte ehkä 20 min?

Mites usein ite käytte? onko kerranviikossa liian vähä vai sopivasti ?

edit. Kyseiseen solariumiin uusittu putket n. 2 viikkoa sitten niin, onko uuedmmat putket kenties jotenkin terveellisemmäät kun vanhemmat? tehokkaammathan ne ainakin on, se on itsestäänselvää, mutta tuoko tehokkuus myös sitä riskiä siihen ihosyöpään?

Eli mie antaisin tällaisen neuvon, että jos haluaa jotain rasvaa laittaa sinne solkkuun, niin kannattaa antaa sen imeytyä kauemmin, eikä just ennen solkkuun menoa läträä sillä rasvalla, koska sitten se vaan kiehuisi ihon pinnalla! Ja en tiedä siitä öljystä sitten! Mutta en kyllä itse laittanut mitään rasvaa/öljyä sinne. Huolehdin sitten rasvauksesta solkun jälkeen hyvin, koska se kuivattaa selvästi ihoa!

Tuolla missä minä käyn solkussa, niin se ei ole kovin vanha ja siinä saa viel tehoputket kasvoille jos haluaa! En laittanut niitä tehostuksia ekalla kerralla päälle, mut nyt toka kerralla ajattelin ne laittaa! Näkee sitten vaikuttaako se ollenkaan! :)

nCh sanoi:

Onhan ne uudet putket kai "terveellisemmät"kin, mutta antavat myös paremman rusketuksen.

Mä en ainakaan laita iholle mitään ennen solariumiin menoa, päin vastoin - kaikki kosmetiikka yms. täytyisi olla poistettuna iholta ennen "auringon" ottoa.

Aattelin itsekin viikonloppuna testata solariumia ekaa kertaa elämässäni :D Varmaan joku 12 min riittää ensimmäisellä kerralla? Voiko sinne mennä heti reenin jälkeen jos käy siinä välissä suihkussa? Vai pitäisikö mennä välipäivänä?

Jos on todella vaalea iho/palaa herkästi, 5 minuuttiakin jo riittää ensimmäisille kerroille. Itse aloitin solariumin säännöllisen käytön 1,5 vuotta sitten. Olin aina ollut kuin kalkkilaivan kapteeni, oli kesä tai talvi. Aloitin viidestä minuutista, kävin muutamia kertoja, sitten 10min, 12min... Kävin noin kerran viikossa. Puoli vuotta siihen varmasti ainakin meni, ennen kuin ihoni näytti ruskeammalta, "terveen väriseltä". Tietysti riippuu aina ihotyypistä, mutta mieluummin aloittaa varoen kuin palaa karrelle!

Itselläni myös iho palaa lähes aina ja ruskettuu aniharvoin. 12x suojakerroin ja 20min solkku on tuntunut hyvältä yhdistelmältä, iho ei punota kuin ehkä tunnin, ja väri vaihtuu kyllä ihan selvästi. Mutta tosiaan, ihotyypistähän tuo paljolti riippuu. Kannattaa aloittaa varoen, jos taipumusta palamiseen on ollut tuon ison keltaisen möykyn armoilla.

Hummerivirta sanoi:
Aattelin itsekin viikonloppuna testata solariumia ekaa kertaa elämässäni :D Varmaan joku 12 min riittää ensimmäisellä kerralla? Voiko sinne mennä heti reenin jälkeen jos käy siinä välissä suihkussa? Vai pitäisikö mennä välipäivänä?

Ehdottomasti kannattaa mennä reenin jälkeen, ku käväisee eka suihkussa! Se on tosi rentouttava kokemus rankan reenin jälkeen, että sinne meinaa nukahtaa. Mutta tuo 12min saattaa olla liian kauan ekalle keralle! Mä olin sen 10min ja vaikkei se tuntunu missään, niin parempi alkaa pikkuhiljaa totuttelemaan! Eli suosittelen ekaksi vaikka sitä 10minuuttia :thumbs:

Mä en ole ikinä palanut (tai edes havainnut minkäänlaista punoitusta) solariumissa, vaikka oon aloittanut suoraan sillä 20 minuutilla. Ihotyypistä on varmaan hyvin paljon kiinni. Tänään kävin ekaa kertaa tänä vuonna solkussa ja olin 15 minuuttia (suositus ekalla kerralla oli 12 min.). Hyvin olisin voinut taas sen 20 min. olla, joten sillä jatkan tästä edespäin. Putketkin on tuossa solkussa reilu kuukausi sitten uusittu, joten tehoa laitteessa pitäisi olla. Ennen treenejä kävin tällä kertaa, mutta jälkeenpäin on kyllä kivempi, kun saa hyvin rentouduttua :).

MeiSheng sanoi:
Ehdottomasti kannattaa mennä reenin jälkeen, ku käväisee eka suihkussa! Se on tosi rentouttava kokemus rankan reenin jälkeen, että sinne meinaa nukahtaa. Mutta tuo 12min saattaa olla liian kauan ekalle keralle! Mä olin sen 10min ja vaikkei se tuntunu missään, niin parempi alkaa pikkuhiljaa totuttelemaan! Eli suosittelen ekaksi vaikka sitä 10minuuttia :thumbs:
Heheh, mä mihinkää viikonloppuun asti jaksanu odottaa niin kävin sitten tänään reenin jälkeen :) Olin juuri tuon 10min, enkä ees onneks räjähtänyt :D Nyt on solariumneitsyys sitten korkattu :D Kuinkas monta päivää tuossa sitten kannattaa pitää väliä ennen kuin käy nauttimassa toiset 10min?

Edit: Sain jopa kolmeen neljästä lauseesta ängettyä sitten-sanan, ei ois lukion äikän maikka iloinen :D

MeiSheng sanoi:

Toi ekan kerran pituus riippuu varmaan aika paljon siitä, ootko täysin maidon värinen vai vähemmän maito :D . Mä kävin eilen ensimmäistä kertaa tänä vuonna solariumissa ja mulle sanottiin, etä 15min on sopiva, koska en kuulemma ole täysin albiino :D . En tosin ymmärrä, miten en ole, koska tässähän on talvi takana, joten rusketusta ei pitäisi olla. So not :thumbs:

Noiden aikojen kanssa täytyy muistaa ottaa huomioon se, että solariumejakin on erilaisia. Niissä vietetyt ajat eivät siis välttämättä ole keskenään suoraan verrannollisia. Yleensä kuitenkin solariumeissa on ne laitekohtaiset ohjeajat, joita kyllä kannattaa noudattaa. Tosin yleinen taitaa olla tuo keskimäärin 20min, mutta olen käynyt sellaisessakin solkussa missä oltiin vain 5min. Ilmeisesti lamppujen/laitteiden tehoissa on sitten eroja.

Edit: Hummerivirta, mä olen aina käynyt aloittaessani solkun ekalla viikolla kahdesti, siitä eteen päin kerran viikossa.

Edit2: Ja vielä, voinet seuraavalla, tai ainakin kolmannella kerralla jo pidentää aikaa vaikkapa viidellä minuutilla.

Mä en nyt tajua tätä hommaa.. :( Kävin tänään solkussa ja olin siellä sen 20min ja viel laitoin tehovalot kasvojen kohdalle! Sitten ajattelin, että jos nyt tapahtuis jotain enemmän! Tämä kerta oli siis toinen kertani. Kun sieltä sitten nousin, niin plaah, en ees mitenkään punoittanut, eikä mitään! Nyt vaan on nuo pisamat pinnassa!

Tuo laite ei oo kovin vanha, mut mä en vissiin sitten rusketu :jahas: huoh.. tympeetä jos on kymmenestä kerrasta sitten maksanut turhaan! Pitää nyt kattoa miten tämä etenee.. toivottavasti sais ees jonkun verran väriä, koska yleensä olen tosi hyvin ruskettunu auringossa..

MeiSheng sanoi:
Mä en nyt tajua tätä hommaa.. :( Kävin tänään solkussa ja olin siellä sen 20min ja viel laitoin tehovalot kasvojen kohdalle! Sitten ajattelin, että jos nyt tapahtuis jotain enemmän! Tämä kerta oli siis toinen kertani. Kun sieltä sitten nousin, niin plaah, en ees mitenkään punoittanut, eikä mitään! Nyt vaan on nuo pisamat pinnassa!

Tuo laite ei oo kovin vanha, mut mä en vissiin sitten rusketu :jahas: huoh.. tympeetä jos on kymmenestä kerrasta sitten maksanut turhaan! Pitää nyt kattoa miten tämä etenee.. toivottavasti sais ees jonkun verran väriä, koska yleensä olen tosi hyvin ruskettunu auringossa..

Kyllä sä kohta huomaat sen tehon. Itsekin otin ensin 2x15 min, ja nyt 20 min, ja alkaa jo erottuua selvästi. Viimeistään pitäs kyllä 3 x20 min session jälkeen olla jo selvästi jotakin ruskettumisen merkkejä näkyvissä, ja jos vielä rusketut muutenkin ok, niin sitten on valohoitoputket siinä solkussa...:rolleyes:

MeiSheng sanoi:

Joo näyttäisi, ettei lamppuja ole vaihettu pitkään aikaan. Pari kertaa vuodessa kuuluisi lamput vaihtaa, jos solkkua käytetään paljon. Ja jos tosiaan auringossa rusketut, niin kyllä solkussakin pitäisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom