Solarium

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
Jos mun riski sairastua ihosyöpään on luokkaa 0,00001 ja se kasvaa siitä 100% lukuun 0,00002, niin mitä väliä? :D

Muuten onko täällä tyyppejä, jotka ovat käyneet solkussa samalla, kun ovat syöneet roaccutania tai tetrasykliiniä? Paljon olette uskaltaneet käydä solkussa? Mua varoitettiin siitä, että kyseiset aineet herkistää valolle, mutta en ole koskaan palanut auringossa kumpaakaan ainetta syödessäni...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä solassa tulee käytyä silloin tällöin. Taitaa nuo vuosiannokset olla jo rankasti täynnä, muutamaan kuukauteen en oo nyt käyny mut kyllä mä ennen kesää otan vielä jonkun kerran säteilyä.. Olen tummaverikkö, en mitenkään vaalea iholtani luonnostaankaan, enkä ole palanut auringossa koskaan. Yksi luomi kyllä pitäisi niskasta poistattaa, kun on niin aurinkoherkällä alueella. Ettei tuu mitään melanoomaa... :(

Olen siitä onnellisessa asemassa, että rusketun helposti kun keväällä aurinko alkaa paistaa, ja väri kestää hyvin. Syys-lokakuussa kävin solassa viimeks ja vieläkin on kivat stringirajat... :nolo:

naksu sanoi:
Muuten onko täällä tyyppejä, jotka ovat käyneet solkussa samalla, kun ovat syöneet roaccutania tai tetrasykliiniä? Paljon olette uskaltaneet käydä solkussa? Mua varoitettiin siitä, että kyseiset aineet herkistää valolle, mutta en ole koskaan palanut auringossa kumpaakaan ainetta syödessäni...

Itse olen useampia tetrasykliinikuureja vedellyt, eikä mitään ongelmia ole tullut vaikka lääkäri juuri auringolle herkistymisestä varoittelikin. Tuntuu lähinnä juuri silti että auringossa ei pala tetrasykliinikuurilla niin helposti kuin normaalisti.
Esimerkiksi viime kesänä unohdin tietysti aurinkorasvat himaan kun lähdittiin juhannusta juhlimaan. Neljä päivää oltiin varmaan putkeen pihalla ja aurinko paistoi koko ajan. Enkä palanut yhtään.
Ja normaalisti meikäläinen on palanut suhteellisen nopeasti auringossa.

Niin eikä myöskään solkussa ole ongelmia tullut, mitä siellä on muutamia kertoja oltu tetrasykliinikuurin kanssa.

Quadzilla sanoi:
Meillä kaljupäisillä vaan jää sellainen hieno valkoinen "pallo" takaraivoon, jos paljon siellä makaa..

Tuota noin.. Onko sun solkussa tyyny läpipultattu kiinni lasiin vai miksi et heitä sitä tyynyä hevonvittuun niinkuin kaikki muutkin kaljupäät? :rolleyes:

keijo s sanoi:
Tuota noin.. Onko sun solkussa tyyny läpipultattu kiinni lasiin vai miksi et heitä sitä tyynyä hevonvittuun niinkuin kaikki muutkin kaljupäät?
Tai sitten menee solkkuun missä seistään. Ei ole muista versioista kokemusta, mutta tuollainen missä seisotaan putkien keskellä tuntuu siistimmältä. Eikä tule päähän palloja.

Luin jostain lehdestä juttua "aurinkosuihkuista", joita on kuulemma tulossa Suomeenkin. Näissä saa rusketuksen, mutta ei haitallista UV-säteilyä.

Oletteko kuulleet näistä jotain juttua tai olisiko peräti omakohtaisia kokemuksia?

Mikä tuossa aurinkosuihkussa on ideana? Suihku + solkku vai sellainen itseruskettuvaa suihkiva koppi?

mxm sanoi:
Mikä tuossa aurinkosuihkussa on ideana? Suihku + solkku vai sellainen itseruskettuvaa suihkiva koppi?

Luin tämän jutun erittäin pikaisesti, mutta tuo jälkimmäinen on varmaankin lähempänä totuutta.

Angelos sanoi:
Luin jostain lehdestä juttua "aurinkosuihkuista", joita on kuulemma tulossa Suomeenkin. Näissä saa rusketuksen, mutta ei haitallista UV-säteilyä.

Oletteko kuulleet näistä jotain juttua tai olisiko peräti omakohtaisia kokemuksia?

Tässä Magic Tan. Tyttöystävä käväsi kerran ja antoi viikon kestävän värin joka myös oli luonnollinen. Kannataa kysyä hyvä ja perusteellinen opastus käyttöön ennen kuin hyppää sinne! :4:

Sitten vielä sellainen selvennys niille, jotka luulevat että beetakaroteeni jotenkin auttaa ruskettumisessa, tahi "lisää ihon auringonsietokykyä niin BULL SHIT!
Beetakaroteeni ei muutu melaniiniksi vaikka kuinka yrittäisi. Se ainoastaan isoilla annoksilla lisää ihon keltaisuutta joka aiheuttaa illuusion "rusketuksesta". Kuuluu samaan kategoriaan, kuin töpselin kääntö pistorasiassa tai veriryhmä dietit... :jahas:

Lisäselvennys solariumin/minkätahansa säteilyttävän laitteen joka ruskettaa kättäjille: Kaikki nämä voivat olla vaarallisia, koska säteily mikä ruskettaa myös aiheuttaa solumuutoksia. Osan elimistö korjaa osan ei------> pahimmassa tapauksessa syöpä. Summasummarum valohoito eli ole sen turvallisempaa, kuin aurinko / normi solkku. Ainoa turvallinen on itseruskettavat.

Olen puhunut... :D

Olipas veikeen näkönen laite! Miten tasaisesti kas-vain sun tyttöystävälläs pysyi väri tuon viikon. Tuli mieleen vaan, että esim. suun aluettahan pesee useammin ja käsiä myös, käykö niin, että väri lähtee puoliksi naamasta ja kädet on vitivalkoiset jo tokana päivänä?
Hiton kallista lystiä on!

Lähti ihan tasasesti. En huomannut, että olisi lähtenyt mistään nopeammin. Kannattaa ottaa se kaikista tehokkain vaihtoehto josta väri tulee 3-6h aikana. Älkää sitten hinkatko sitä ainetta iholta pois heti rusketussuihkun jälkeen! Vaan pahimmat valumat kevyesti taputellen. Tytsini joutu vetää encoret, kun ekan jälkeen hinkkas kaikki veke kun luuli et niin pitää tehdä....Ohjeissa luki: pyyhi pahimmat valumat pois KEVYESTI!!! :jahas: Hinta oli kova mutta rusketus oli samanveroinen kuin 10xsolkkukuurin jälkeen, joten aika sama hinata laatusuhde. Ainoa ero, että väri lähtee viikossa mutta tulee minuutissa. ;)

keijo s sanoi:
Tuota noin.. Onko sun solkussa tyyny läpipultattu kiinni lasiin vai miksi et heitä sitä tyynyä hevonvittuun niinkuin kaikki muutkin kaljupäät? :rolleyes:
No tokihan mä sen tyynyn pois otan. En kai mä nyt tyhmä ole. Siitä nyt vaan jää sellainen läikkä takaraivoon.

meikä käy ihan liian paljon solkussa, so what...pakko saada jotain piristystä, kun ollaan tääl suomessa niin pimeässä ja iho on muuten todella kalpea. Selässä on ollut isoja luomia, mutta poistatin ne laserilla ja ruskettaminen jatkuu. Plastiikkakirurgin kanssa juteltiin, eikä hän sanonut mitään rajoituksia. Sanoi vaan, että pidä iho kosteana ja seuraile, jos sattuu, että jotkut luomet vuosien kuluessa muuttuu. Suositteli heidän valohoitoa, joka on huomattavasti tehokkaampaa kuin solkku.

Vältän tosiaan laikkuja takapuolessa ja selässä kääntymällä puolessavälissä vatsalleen ja pitämällä kädet ylhäällä. Käytän Australian Gold nimisiä rasvoja, jotka ovat tarkoitettu solariumiin. Ne eivät ole itsestään ruskettavia, vaan rusketusta kiihdyttäviä. Aika kovaa kamaa on niide rasva nimeltä wild. Siinä on hampunlehtiuutetta ja toimii kyllä!

Mites muuten, oletteko solkussa ihan munasillaan vai pikkuhousut/boxerit jalassa?

Itse olen aikaisemmin ollut aina boxerit jalassa, mutta rupes ärsyttään ihan huolella nuo rusketusraidat. Minulla on tavallaan kokoajan valkoiset boxerit jalassa jos olen alasti ja se on aika dorkan näköstä, IMHO!

Alastikaan en uskalla siinä maata, kun siinä on kuitenkin ennen minua ollut joku Tatjana limasine pakaroineen, ja toiseksi pelkään että kassit ottaa damagea, kun aika paljon tulee solkussa kuitenkin oltua.

Tietääkö kukaan ottaako kassit damagea? Noh, kuitenkin olen heittänyt vehkeet sukan varteen tai muuhun kankaiseen riepuun solkan ajaksi ja täten saanut ihan mukavan rusketuksen, joka kattaa 98% kropastani (Sekä mielenrauhan siitä, että elimiin ei kauheasti säteilyä pääse) Suojataanhan nyytit esim. röntgenissäkin sellaisella kumisella lätkällä (Miksei solkassa suojattais) Ja täten saan reidet ja perseenki käristettyä ruskeaksi, ilman ärsyttäviä rusketusraitoja.

L0b0 sanoi:
Tietääkö kukaan ottaako kassit damagea?

No kai sää nyt ittekkin tiedät tohon vastauksen. OTTAA NE. Sukka on mullakin aina vähintään kallisarvoisten suojana. Poltapa kassit kerran auringossa niin tiedät mitä kipu on. Näin erään tuttavani kokemuksista aikanaan päättelin. Eli voihan ne solkussakin kärvähtää ----> :curs::curs:

L0b0 sanoi:
Mites muuten, oletteko solkussa ihan munasillaan vai pikkuhousut/boxerit jalassa?

Itse olen aikaisemmin ollut aina boxerit jalassa, mutta rupes ärsyttään ihan huolella nuo rusketusraidat. Minulla on tavallaan kokoajan valkoiset boxerit jalassa jos olen alasti ja se on aika dorkan näköstä, IMHO!

Alastikaan en uskalla siinä maata, kun siinä on kuitenkin ennen minua ollut joku Tatjana limasine pakaroineen, ja toiseksi pelkään että kassit ottaa damagea, kun aika paljon tulee solkussa kuitenkin oltua.

Tietääkö kukaan ottaako kassit damagea? Noh, kuitenkin olen heittänyt vehkeet sukan varteen tai muuhun kankaiseen riepuun solkan ajaksi ja täten saanut ihan mukavan rusketuksen, joka kattaa 98% kropastani (Sekä mielenrauhan siitä, että elimiin ei kauheasti säteilyä pääse) Suojataanhan nyytit esim. röntgenissäkin sellaisella kumisella lätkällä (Miksei solkassa suojattais) Ja täten saan reidet ja perseenki käristettyä ruskeaksi, ilman ärsyttäviä rusketusraitoja.

:lol2: Heh samaa miettinyt itsekin...

Toinen asia mikä vaivaa on, että niistä suojalaseista jää ikävät jäljet silmien ympärille...että pitääkö jengi ees niitä laseja...
smiley_708.gif

edit. joo ja se solkussa leijuva haju on kyllä jotain :urjo:

Ilman muuta laseja tulee pidettyä! Vaikka silmät olis kiinni, muttei laseja päässä, ni kyllä se säteily puree ja näön kanssa ei kannata ottaa pienintäkään riskiä! Näin itse funtsin.

Oishan se komea, kun ois koko kroppa täysin ruskeahko (vehkeet mukaanlukien) Nyt on vähän hassun näköinen, mutta tuo tennissukka on kyllä ylihyvä tässä asiassa. Sinne vaan kamat sisään ja uuniin paistumaan!

Ihme, että missään ohjeissa mitä solkkuhuoneissa on, ei puhuta sanaakaan näistä asioista(?)

Mulla on ainakin sellaiset pienet, juuri ja juuri silmäluomet peittävät lasit päässä solkussa etten näyttäs ihan pandakarhulta. Boksereita en enää pidä kun ärsytti ne rusketusraidat, mutta vehkeet toki peitän varmuuden vuoksi jollain. Ihan ongelmatonta toi boksereitta makoilukaan ei ole, sillä mun pakaroihin jää sellaiset törkeät valkoiset pallukat siihen lasia vasten olevaan kohtaan. :nolo: Noitahan voi estää olemalla välillä mahallaan, mutta silloin naama ei rusketu yhtä hyvin. On tää hankalaa. :curs:

L0b0 sanoi:
Tietääkö kukaan ottaako kassit damagea? Noh, kuitenkin olen heittänyt vehkeet sukan varteen tai muuhun kankaiseen riepuun solkan ajaksi
:lol2: :lol2: Ootko tosissas? Kankaiseen riepuun.... :D Ole huoleti, ei ne mitään damagea ota. Jokusen kymmenen kertaa olen siellä makoillut, ilman sukkia tai riepuja. :) Se pleksi kannattaa kumminkin pyyhkiä sillä desinfiointiaineella ennen sinne menoa.

Ilkosillaan käyn ja käytän laseja silloin, kun olen selälläni. Pinjan tavoin käännyn vatsalleni jossain vaiheessa, ettei niitä laikkuja tule ja silloin lasit eivät ole päässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom