Solarium

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nostetaas taas tämmönen vanha threadi pinnalle. Eli auttaako toi solarium kuinka hyvin finneihin. Lueskelin tätä ketjua jo läpi, mutta ei oikeen siitä ollut puhetta.

Ku itsellä on olkapäissä ja selässä noita finnejä, ni mietin et ois kiva saada ne nyt ennen rantakelejä pois. Eli auttaako toi solttu miten hyvin finneihin?

Itsellä auttanut oikein hyvin finneihin. Kävin noin kerran viikossa muutaman viikon ajan ja finnit lähti.

Askarruttaa noi solariumlaitteet ja niiden erot. Oon siitä nyt muijan kanssa vähän kinannu ja haluisin jonkinnäköistä johdatusta. Onko noissa laitteissa paljon eroa, hinnassa meinaan tuntuu olevan? Esim. Lumina 30 ja megaSun laitteissa. Ensimmäisessä 6min maksaa 2 euroa ja 20min 6e, jälkimmäisessä 4e/6min ja 12e/18min. Lisäks löytyy ton megaSunin kanssa about samoissa hinnoissa (3€/6min) olevaa Top SS torni solariumia. Listaahan vois tietty jatkaa lähes loputtomiin. Kannattaako siis valita halvin vai käydä tossa megaSunissa mitä joku muijan ikiruskea kaveri oli suositellu. Jotenki outoa, että itsepalvelusolkut on järjestäen hintavampia, kuin salien yhteydessä olevat. Onko ideaa et mistä se mahtaa johtua, koska luulis laitteiden olevan saleilla aivan yhtä hyvät ku itsepalvelupaikoissa?

Ennen ku tästä seuraa hirvee ryöpytys solariumin vaarallisuudesta, niin oon siitä kyllä tietoinen. Haluan kuitenkin pitää aivan pienen värin päällä, koska sillon en näytä niin kuolleelta ja oon myös todennu, että pieni väri auttaa siinä ettei mulle tuu aurinkoihottumaa ku lähden lomalle. Samaten reissun jälkeen pienen värin pitäminen kevääseen ehkäisee niiden aurinkonäppyjen tulemista. Tavoitteena oliskin minimoida riskit käymällä se ehkä 6-10min kerralla about se 5 kertaa tässä syksyn mittaan. Keväällä samanmoiset jos jaksaa. Yhteiskuormistus jää siis alle 50 minuuttiin, mikä ei hirveesti ole.

Askarruttaa noi solariumlaitteet ja niiden erot. Oon siitä nyt muijan kanssa vähän kinannu ja haluisin jonkinnäköistä johdatusta. Onko noissa laitteissa paljon eroa, hinnassa meinaan tuntuu olevan? Esim. Lumina 30 ja megaSun laitteissa. Ensimmäisessä 6min maksaa 2 euroa ja 20min 6e, jälkimmäisessä 4e/6min ja 12e/18min. Lisäks löytyy ton megaSunin kanssa about samoissa hinnoissa (3€/6min) olevaa Top SS torni solariumia. Listaahan vois tietty jatkaa lähes loputtomiin. Kannattaako siis valita halvin vai käydä tossa megaSunissa mitä joku muijan ikiruskea kaveri oli suositellu. Jotenki outoa, että itsepalvelusolkut on järjestäen hintavampia, kuin salien yhteydessä olevat. Onko ideaa et mistä se mahtaa johtua, koska luulis laitteiden olevan saleilla aivan yhtä hyvät ku itsepalvelupaikoissa?

Ennen ku tästä seuraa hirvee ryöpytys solariumin vaarallisuudesta, niin oon siitä kyllä tietoinen. Haluan kuitenkin pitää aivan pienen värin päällä, koska sillon en näytä niin kuolleelta ja oon myös todennu, että pieni väri auttaa siinä ettei mulle tuu aurinkoihottumaa ku lähden lomalle. Samaten reissun jälkeen pienen värin pitäminen kevääseen ehkäisee niiden aurinkonäppyjen tulemista. Tavoitteena oliskin minimoida riskit käymällä se ehkä 6-10min kerralla about se 5 kertaa tässä syksyn mittaan. Keväällä samanmoiset jos jaksaa. Yhteiskuormistus jää siis alle 50 minuuttiin, mikä ei hirveesti ole.
Itse aikaisemmin solkuissa vähän enemmänkin juosseena olen huomannut, että niillä laitteilla voi olla eroja. Se nyton arpapeliä löytää hyvä eikä noiden yrittäjien veloittamista hinnoista voi sanoa mitään laitteesta. Lamppujen vaihtotiheyskin tietysti vaikuttaa todella paljon. Sama laite muuttuu aivan toiseksi kun siihen vaihdetaan käytetyjen lamppujen tilalle uudet. Käy kokeilemassa noita laitteita ja valitse se mikä on paras. Olen ollut samalla salilla kahdessa vierekkäisissä solariumeissa joissa toisessa kun olin 15 min niin nahka punoitti ja toisessa olin 30 min eikä tullut muuta kuin kylmä. Niin ja hinta näillä laitteilla oli sama.

Olen pari v käynyt satunnaisesti. Sanoisin, että laitteissa on eroja kyllä. Mutta en kyllä suosittelisi solariumia. Esim. Fitness Expossa näki vaarallisia esimerkkejä kun naama oli kuin nahkasohva :/

Ei saa yleensä eri tehoja vaan pitää olla lyhyempi aika. Jos tosiaan vähän hehkua haluaa hipiään mutta syöpäriski ei kiihota, niin ostaisin apteekista jotain kevyesti ruskettavaa kosteusvoidetta jossa on mukana itseruskettavaa.

Kirkasvalon ja solariumin sekä toki itse auringonvalon on kerrottu kasvattavan testotasoja jopa varsin radikaalisti. Yritän etsiä tutkimuksia viitteeksi myöhemmin jos jaksan, mutta samaan hengenvetoon todettiin, että mustilla henkilöillä testotasot ovat reilusti korkeammat kuin valkoisilla. Itse olen hommannut 2500 lumenin 6500k lamput huoneeseen ja kun ne pistää päälle aamulla niin herää kyllä ihan mahtavasti siihen verrattuna ettei niitä ollut, ja päivälläkin olo on paljon pirteämpi. Aion hommata vielä lisää noita lamppuja kun tuntuu, että lumeneita saisi olla vielä vähän enemmän, mutta solariumiinkin pitää jossakin vaiheessa mennä kun löydän paikkakunnalta jonkun mestan. En nyt sentään ihan kalkkis ole, mutta ei paljoa puutu, ja terveysvaikutukset tulevat tietysti estetiikan päälle. :rolleyes:

Ite käyn sillon tällön solariumissa kun onhan se vähän semmonen miniloma omalla tavallaan.. :D Ihan luonnollisen näköinen rusketus on kyllä tullut kun joku tuossa ylempänä kyseli että mahtaako tulla oranssi.

Ja tosiaan peppu ja rintakehä kärähtää aika helpolla joten ajan kanssa saa ite ainakin olla tarkkana. Kyllä sitä sitten kiroaa kun lipsahtaakin vähän liikaa aikaa ja varsinkin suihkuhetkistä tulee tuskaa. :s

Ite oon nyt käynyt nyt syksyn ja talven aikana satunnaisesti solkussa, alta parikymmentä kertaa. Muutaman viikon välein muutama kertaa viikossa.
Ei punota naama samalla tapaa kuin normaalisti talvella.
Vituttaa jo valmiiksi kun eiköhän nuokin kohta kielletä.

Onko arvon pakkiksen väki käyttänyt näitä "solarium rasvoja"? Itsellä ei meinaa mitenkään kalman valkea iho saada väriä ja ajattelin viimesen kerran sitä yrittää solariiumilla värjätä. Mutta koska viimeksi 10x solarium kortin käytön jälkeen ystävät edelleen kommentoivat väritystäni tyyliin" äkkiä se paita päälle, sokaistun kirkkaudesta" ajattelin että onko noista solariumissa käytettävistä rasvoista apua ruskettumiselle?

Onko arvon pakkiksen väki käyttänyt näitä "solarium rasvoja"? Itsellä ei meinaa mitenkään kalman valkea iho saada väriä ja ajattelin viimesen kerran sitä yrittää solariiumilla värjätä. Mutta koska viimeksi 10x solarium kortin käytön jälkeen ystävät edelleen kommentoivat väritystäni tyyliin" äkkiä se paita päälle, sokaistun kirkkaudesta" ajattelin että onko noista solariumissa käytettävistä rasvoista apua ruskettumiselle?

Käytän vain After Sun-tyylistä ratkaisua solariumin jälkeen, jotta iho rauhoittuu. Kannattaa miettiä myös sitä, että oletko käyttänyt solariumia, jossa on vanhat putket tai muuta hämminkiä?

Onko kukaan huomannut että rusketus säilyisi yhtään paremmin jos väriä ei "pese pois" ihan heti? :)

Käytän vain After Sun-tyylistä ratkaisua solariumin jälkeen, jotta iho rauhoittuu. Kannattaa miettiä myös sitä, että oletko käyttänyt solariumia, jossa on vanhat putket tai muuta hämminkiä?

Kyllä Solarium laitteisto on uutta ja kunnossa. Ja tämä ongelma on sama myös auringossa, eli väri ei tartu niin millään. Ennen oli tapana palaa myös tosi helposti, mutta nykyisin en pala, mutta en myöskään rusketu.

Niiden mahdollinen hyöty syntyy siitä että ne sisältää itseruskettavia ainesosia jotka värjäävät sun ihoa. Mitään "oikeaa" rusketusta eli melaniinin tuottoa ne eivät lisää. Toki ne auttavat ihoa myös muuten esim. kosteuttaa jolloin iho voi paremmin.

Niiden mahdollinen hyöty syntyy siitä että ne sisältää itseruskettavia ainesosia jotka värjäävät sun ihoa. Mitään "oikeaa" rusketusta eli melaniinin tuottoa ne eivät lisää. Toki ne auttavat ihoa myös muuten esim. kosteuttaa jolloin iho voi paremmin.

Käsittääkseni esimerkiksi tämän tyyppiset rasvat(Accelerator - Intensifier with Native Oils - Australian Gold) eivät värjää vaan nimenomaan "lupaavat" kiihdyttää melaniin tuotantoa.

btw Kas-vain: tyylikäs Avatar :)

Jos ei millään ala ruskettua uudella ja huolletulla solarium-laitteistolla, niin ei välttämättä kannata jatkaa. Toki jos tuolle linjalle mennään, niin voihan se solarium olla itse kullekin haitallista, mutta käsittääkseni ei-ruskettuvien riskit ovat suuremmat ja muutenkin taitaa olla aika hyödytöntä siellä ravata, jos mitään ei tapahdu. Toki voihan noita tuollaisia rasvoja (kai) vielä testailla, mutta itsestäänruskettavat taitaa olla se paras ratkaisu. Tai sitten tolkuttoman pitkät sessiot auringossa aurinkorasvan kera (jos jaksaa).

Henkilölle joka ei rusketu (eli iho ei yksinkertaisesti auringon ärsytyksestä saa väriä) ainoa ratkaisu "oikean" rusketuksen saamiseksi taitaa olla Melanotan 1/2 joka kiihdyttää elimistön omia melanosyyttejä. Sillä tosin tummuu hiuksetkin ja myös luomia saataa tulla isää/ne voi kasvaa ja tummua. Kamaa ei taida suomessa saada myydä mutta kai sitä liikkuu ihan kivasti. Sillä saa ihan porkkanapäätkin kunnon rusketuksen ja tummat hiukset. Tosin vaikutus heikkenee pikkuhiljaa kun ylläpitoannostus lopetetaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom