Soijaproteiini, huonontaa testotasoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PetSaid
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itse huomasin eilen selatessani pakkotoiston kaupan tuotteita seuraavanlaisen pätkän. Aivan viimeaikoina useat tutkimukset ovat osoittaneet soijatuotteiden laskevan merkittävästi miesten testosteronitasoja. Lisäksi tutkimukset ovat antaneet viitteitä siitä, että soijatuotteet surkastavat miesten aivoja, heikentävät mentaalisia kykyjä ja aiheuttavat masennusta. Tämä johtunee soijan phytoestrogeenien kilpailusta miesten pienen mutta älylliselle toiminnalle välttämättömän estrogeenitason kanssa. Soijaa ei tästä syystä suositella miehille.

Itse vedän soijaisolaattia palautusjuomassa (puolet heraisolaattia) ja kyllä tuollainen väite saa puntin tutisemaan. Onkohan tuo tutkimus jonkun ruotsalaisen puistokemistin tekemä epävirallinen tutkimus vai syvällinen fakta?
Tuo pätkä kuulostaa kyllä kuin joku kynäniska purkaa pettymystään kun soija ei olekaan antanut forkkuihin puolta metriä paksuutta.

BTW. tissit ovat kyllä alkaneet kasvamaan :hyper:

Kyllä sitä soijaa ihan kohtuudella voi syödä (täältä luettua tietoa), mutta en mä sitä palautusjuomaan kyllä laittaisi. Ennemmin välipalana vaikkapa heran kanssa sekoitettuna.

Itse syön soijaa miltei päivittäin, jos tässä on perää että sen on todettu laskevan testotasoja ja heikentävän aivoja/älykkyyttä niin voisin kyllä vähentää sen syömistä :eek:

Tiedoksi: te jotka luulette välttävänne soijaa niin lukekaapa mitä niissä teidän ruokapurkkien kyljessä lukee. Soijaa on siellä täällä enemmän tai vähemmän.

En nyt lähtisi soijaa karttelemaan kun asiasta ei ole kuin ristiriitaista tietoa. Tuossa Kidin linkissä sanotaan mm. "Soija ei missään nimessä kuulu miesten ruokavalioon." mikä nyt on totaalista paskapuhetta. Maailmassa on miljoonia miehiä, joilla soija muodostaa erittäin merkittävän proteiinilähteen. Käsittääkseni halut olisivat näillä vähissä, mikäli vaikuttaisi kovastikin testotasoon?

luumu sanoi:
Tiedoksi: te jotka luulette välttävänne soijaa niin lukekaapa mitä niissä teidän ruokapurkkien kyljessä lukee. Soijaa on siellä täällä enemmän tai vähemmän.
Aivan sama, en minä ainakaan tieten tahtoen sitä lisää halua, kaikenlisäksi se soijaproteiini on niin paskan makuistakin. Ennemmin syön jauheena perusheraa entä sitä sonnan makuista pulveria ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tietääkö kukaan tarkalleen kuinka paljonko näitä fytoestrogeenejä joku laadukas ja puhdas soijaproteiini-isolaatti sisältää??? Veikkaan mutu-tuntumalla ettei juuri paskan vertaa. Kunnollinen soijaproteiinijauhe on laadukas protskulisä.

Kyllä olen ja lukenut saman suuntaisia testien tuloksia mutta myös toisin päin eli naisille suositellaan soijaa . Japanilaiset/kiinalaiset naiset eivät sairasta samoja sairauksia kuin eurooppalaiset ja selityksenä pidetään että meillä ei käytetä niin paljon soijaa kuin aasian maissa. Maitoallergisena olen vähentänyt soijan käyttöä ruuan laitossa. Ei vara venettä kaada.

cemoto sanoi:
Maitoallergisena olen vähentänyt soijan käyttöä ruuan laitossa.

In the proud words of Virgin Mary: "Cum again?"

For sure, soy protein increases estrogen levels (not good for us men folk), and should only be used by women and those who are laktose intolerant.

Kovin ovat ristiriitaiset tiedot. Täällä puitu usein. Käytännön neg. vaikutuksia paljon käyttäviltä ei ole kuulunut ja tiettävästi miljoonilla kasvissyöjämiehillä seisoo edelleen ja himot on kuin muillakin.

muffy sanoi:
Tietääkö kukaan tarkalleen kuinka paljonko näitä fytoestrogeenejä joku laadukas ja puhdas soijaproteiini-isolaatti sisältää??? Veikkaan mutu-tuntumalla ettei juuri paskan vertaa.

Mikrogramman luokkaa grammassa. Lisäksi niiden vaikutus on about 1/500 - 1/1000 osa verrattuna ihmisen omiin hormoneihin.

Te ette yksinkertaisesti pysty syömään niin paljon soijaa, että sillä olisi jotain merkitystä.

luumu sanoi:
. Käytännön neg. vaikutuksia paljon käyttäviltä ei ole kuulunut ja tiettävästi miljoonilla kasvissyöjämiehillä seisoo edelleen ja himot on kuin muillakin.
Huom oletettavasti laskee testotasoja, eihän se nyt sitä kuitenkaan meinaa että se kokonaan loppuu :D

Minä olen soijaproteiinia popsinut lisänä nyt puolisen vuotta, enkä mitään eroa ole huomannut kehoni toiminnassa. Eikä minua kiinnosta niin pienet vaikutukset mitä ei voi huomata...
Halpaa kun mikä, ja puhdasta tuhkasta sun muusta tauhkasta (toisin kuin halvat herakonsentraatit). Maun takia pussi kestääkin hiukan kauemmin. :4:

Muffy/kekexx
Minä olen nainen ja käytän soijaproteiini, soijajugurttia....
mutta miehelle en syötä ylettömästi kaiken varalta :hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom