Sm-liiga Playoffs 2008

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Meikäläinen on kuule todella kaukana kaupunkilaisesta:D

onkohan sun tiedoissa joku virhe ton iän kohdalla, meinaan jos sun jutttujas kattoo ni ne n kyllä ihan 6 vuotiaan tasolla:lol2:

kaikenmaailman kehitysvammaset yms.
No niin no...seura tekee kaltaisekseen. Pitää puhua katsos sellaista kieltä, mitä vastapuoli ymmärtää...

Ja hei, eikös jääkiekko ole yksinkertaisten miesten yksinkertainen peli ;)

Eikö tuon kuitenkin pitäisi olla futuurissa eikä preesensissä?
MHK, Mistanthrop ja nyt sgege saa kaikki tulla ihan vapaasti edelleen kertomaan, mitkä siinä lauseessa oli kieliopillisesti väärin ja esittää se oikea lause englanniksi.

Ja miksi ihmeessä sen pitäis olla futuurissa? Pitäisikö suomeksikin siis sanoa, että Kärpät tulee laittamaan... eikä Kärpät laittaa...?

Suomen kielessä ei käytetä futuuria, mutta englannissa käytetään. Koska kärpät ei tällä hetkellä laita koiria mihinkään, pitää käyttää oikeaa aikamuotoa joka sattuu olemaan futuuri. Suomeksi sanottaisiin toki Kärpät laittaa, mutta suomen ja englannin kieliopissa on jopa suuria eroja. Sanoisin itse Kärpät will put the dogs back in.

Suomen kielessä ei käytetä futuuria, mutta englannissa käytetään. Koska kärpät ei tällä hetkellä laita koiria mihinkään, pitää käyttää oikeaa aikamuotoa joka sattuu olemaan futuuri. Suomeksi sanottaisiin toki Kärpät laittaa, mutta suomen ja englannin kieliopissa on jopa suuria eroja. Sanoisin itse Kärpät will put the dogs back in.
Korjataan viimeistä lausetta vielä pikkaisen:

Sanoisin itse, että Kärpät will put the dogs back in tai

Sanoisin itse: Kärpät will put the dogs back in.

Suomen kielessä käytetään alistuskonjunktioita, joka sattuu tässä tapauksessa olemaan "että".

Suomen kielessä käytetään alistuskonjunktioita, joka sattuu tässä tapauksessa olemaan "että".

myönnän huonon kieli oppini äidin kieli ei kiinnostanut koulussa vittuakaan ja siksi en nosta omista kirjoituksistani suurta mekkalaa jos joku niitä kyseen alaistaa ja siksi en olisi noteerannut alkuperäisen viestin virheitä vaikka ne huomasinkin kyse ei kuitenkaan ollut siitä että olenko minä hyvä kirjoittamaan vaan siinä että mikä sinun lauseessasi oli väärin ja tässä asiassa minä olin oikeassa

laittaisin tähän jonkun hätäisen hymiön mutta en jaksa arpoa mikä noista on kyseiseen tarkoitukseen oikea

Asun oulunläänissä ja kärppiähän minun "pitäisi" kannattaa, mutta nyt täytyy kääntää rotsi ja pitää peukkuja bluesille :thumbs: Jätkillä iso ja ketterä porukka, pelaa hienoa peliä. Todella hieno finaali tulee.

Asun oulunläänissä ja kärppiähän minun "pitäisi" kannattaa, mutta nyt täytyy kääntää rotsi ja pitää peukkuja bluesille :thumbs: Jätkillä iso ja ketterä porukka, pelaa hienoa peliä. Todella hieno finaali tulee.

Itsellä vähän sama homma. Nykyisin oululaisena pitäisi varmaan kannattaa oman kaupungin joukkuetta, mutta ei vain oikein Kärpät nappaa. Jotenkin nykyään ei liigasta löydy oikein yhtään sellaista "suosikkiporukkaa".

Se ainoa oikea meikäläisen suosikkijoukkue löytyy "hieman" sm-liigaa alemmalta sarjatasolta:itku:.

myönnän huonon kieli oppini äidin kieli ei kiinnostanut koulussa vittuakaan ja siksi en nosta omista kirjoituksistani suurta mekkalaa jos joku niitä kyseen alaistaa ja siksi en olisi noteerannut alkuperäisen viestin virheitä vaikka ne huomasinkin kyse ei kuitenkaan ollut siitä että olenko minä hyvä kirjoittamaan vaan siinä että mikä sinun lauseessasi oli väärin ja tässä asiassa minä olin oikeassa

laittaisin tähän jonkun hätäisen hymiön mutta en jaksa arpoa mikä noista on kyseiseen tarkoitukseen oikea
Älä murehdi, itse korjailin kaljapäissäni eilen sitä lausetta ja lähinnä vaan narrinaamojen kiusaks oon täällä provoillu ja ärsyttänyt :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kjulla vain :D

Taitaa Kärpät hoitaa finaalin, toki sympatiat on bluussin puolella.

Kyllä se niin on, että kaikki jotka kiekkoa seuraa on maalaisia.

nimim. MM95 never forget. :hyvä:

Eiköhän tää nyt oo ihan sama miten se englanniks on, ku viesti kuitenkin ymmärrettiin oli sitten huono enklanti tai ei :D

Eiköhän tää nyt oo ihan sama miten se englanniks on, ku viesti kuitenkin ymmärrettiin oli sitten huono enklanti tai ei :D
En mä kyl ihan varma ole, onko tästä nyt varmasti väännetty tarpeeksi monta sivua :D Jengi vaan vähän provosoitui mun asenteesta Jokeri-kannattajia kohtaan...

Blues Bandwagon matkalla kohti mestaruutta :whip: Erkki "Raju-Erkki" Rajamäki lanaa pari kertaa Jukka-Pekka "Ruma" Laamasen levyks + pari muuta turhaa Närppä-pakkia niin homma on saletissa.

Kuriositeettina mainittakoon, että viime kauden BB:n oma yön timo eli naistenhakkaaja-Aki tuntui olevan kovin polleana Hakametsän käytävillä, kun Kärpät tiputti Ilveksen jatkosta. Hallissa oli ilmeisen kirkasta, koska mustat aurinkolasit ei hievahtanutkaan silmiltä :hyper: Eikä oo edes mikään massiivinen kaveri...aika basic-nekku...

JES hyvä blegi pudotitte sen säälittävän narrilauman pois jatkosta, vaikka en blues fani olekkaan, niin onhan se aina nähdä kun narrit kaatuu kovaa ja korkealta :D

Ja näin blues voi hyvällä omalla tunnolla sanoa olevansa pk-seudun kovin jengi :)

Ja muutama sana ville leinosta :)

Kyllä kyllä mies on taitava nopea ja vaikka mitä, mutta jumalauta se ekan erän balettikuvio, niin hyi jumalauta siinä alkoi varmaan jo omatkin häpeämään, siinä olisi voinut dumarit antaa kyllä 2+10 minuuttia (2 minuuttia sukeltaminen ja 10 minuutin käytösrangaistus, koska se oli niin TÖRKEÄ).

Noh NARRI mikä NARRI

Ja muutama sana ville leinosta :)

Kyllä kyllä mies on taitava nopea ja vaikka mitä, mutta jumalauta se ekan erän balettikuvio, niin hyi jumalauta siinä alkoi varmaan jo omatkin häpeämään, siinä olisi voinut dumarit antaa kyllä 2+10 minuuttia (2 minuuttia sukeltaminen ja 10 minuutin käytösrangaistus, koska se oli niin TÖRKEÄ).

Noh NARRI mikä NARRI
Juuri näin. Siitä olis pitäny ilman muuta antaa käytöskymppi. Toi ei ollu edes eka tai toka kerta, kun oltiin perseellään jäähyn toivossa. Tollaset pitäis vetää kunnolla levyks niin, ettei tarvi sitten filmailla, kun oikeasti sattuu.

Mut niinkai se sitten on, että maalaishomot tykkää ottaa oikeasti miestä ja kaupunkilaisheterot yrittää varjella neitsellistä peräänsä istumalla sen päälle aina kun vastustajan maalaishomo lähestyy.

heh tää jääkiekko fanien taisto on aina ollu yhtä hassua :D

en oo ikinä ymmärtäny miten joillain voi olla niin älytön vihan tunne jotain jääkiekko seuraa kohtaa :D

se leinon sukellus ekassa erässä oli kyllä jo aika mauton, mutta muuten mies pelasi ihan hyvin.

:hyvä:

Edit. Sama sulle kuin MHK:lle. Saa korjata ihan, milloin tuntee tarvetta siihen. MHK:n kielelliset rajoitteet tuli aika nopeasti vastaan, kuinkas sulla?

En tunne tarvetta korjata täällä kenenkään kirjoittamia lauseita. Pohdin vain miksi nimittää spedeksi englanninkielisen lauseen korjaajaa kun on itse muutamaa sivua aiemmin spedeillyt aivan samoin.
Kerropa se, spede!

se leinon sukellus ekassa erässä oli kyllä jo aika mauton, mutta muuten mies pelasi ihan hyvin.

No "aika mauton" ei riitä kuvaamaan kyllä tuota tapahtumaa :)

onhan sitä sukelluksia nähty niitten 5 vuoden aikana, kun olen omassa rakkaassa HIFK:n peleissä käynyt, mutta toi kyllä korjaa potin :hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom