Skoda Octavia 2009-

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No ei ne mitään ihmeellisiä ole, nopealla googlaamisella perusperheautoissa mm. seuraavista malleista lähtien alkaa RS häviämään suorituskyvyssä, ja näiltä valmistajilta on nuo GTI-luokan kipot sit erikseen.
- Audi A4 2,0 TFSI
- BMW 328
- MB C 300 CDI
- VW Golf 2,0 TSI

Kyllä näissä on vielä kyse ihan perus perheautoista, nekin kun ovat nykypäivänä suhteellisen ripeitä. Ja näissä tosiaan suorituskyky (0-100 km/h) on parempi. Ja kun kyse on tuollaisesti GTI-luokan vehkeestä niin suorituskyvyn tulisi olla jo reilusti enemmän ei edes about samaa luokkaa.

VW Golf 2,0 TSI on nimenomaan GTI-malli
E: Nopeella googletuksella Audi vähän jää huipuissa ja kiihtyvyydessä ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No ei ne mitään ihmeellisiä ole, nopealla googlaamisella perusperheautoissa mm. seuraavista malleista lähtien alkaa RS häviämään suorituskyvyssä, ja näiltä valmistajilta on nuo GTI-luokan kipot sit erikseen.
- Audi A4 2,0 TFSI
- BMW 328
- MB C 300 CDI
- VW Golf 2,0 TSI

Kyllä näissä on vielä kyse ihan perus perheautoista, nekin kun ovat nykypäivänä suhteellisen ripeitä. Ja näissä tosiaan suorituskyky (0-100 km/h) on parempi. Ja kun kyse on tuollaisesti GTI-luokan vehkeestä niin suorituskyvyn tulisi olla jo reilusti enemmän ei edes about samaa luokkaa.

Laitappa noista hinnat vielä perään. Itsellä ei olisi varaa yhteenkään noista. Skoda nyt on vielä saatavilla.
 
Oonko mä tosiaan noin puusilmä, tarkistetaas...

Skoda RS, teho:220 hp, kiihtyvyys 0-100 km/h: 6,8 sek.
Tiedot haettu valmistajien sivuilta.
- Audi A4 2,0 TFSI (2,0 TFSI 165 kW quattro) teho: 225 hp kiihtyvyys 0-100 km/h: 6,4 sek.
- BMW 328i teho: 245 hp, kiihtyvyys 0-100 km/h: 5,9 sek.
- MB C 300 CDI teho: 170 hp (diesel), kiihtyvyys 0-100 km/h: 6,4 sek.
- VW Golf 2,0 TSI (2,0 TSI 162 kW): teho: 220 hp, kiihtyvyys 0-100 km/h: 6,5 sek. ja tämä tosiaan taitaa olla jokin GTI tms. tosin vielä tehokkaampikin Golffi menee 6,4 sek.

Eli nämä ovat pitkälti ihan perusversiota, ja näistä löytyy tosiaan vielä tehokkaampiakin. Kaikki menevät 0-100 km/h nopeammin kuin RS:ssä. Huippuja en viitsinyt edes alkaa kaivamaan kun kaikki varmasti menevät sinne +200 km/h ja sillä nyt ei hirveästi ole merkitystä jos joku kulkee 2 km/h lujempaa.

Edelleen huomatkaa, että skodan kohdalla on kyse tehokkaimmasta skodasta ever ja nämä muut ovat perusmalleja. Hinnat nyt ovat mitä ovat ja toisilla on varaa ja toisilla ei, mutta kyse on kuitenkin ihan perus perheautoista.
 
Zone-sarja -42%
Hinta on varsin oleellinen asia kun puhutaan perus perheautoista. Melko turha vertailla keskenään jotain 300 cdi meseä ja skodaa. Ostajat löytyy noille ihan eri ryhmistä.

Itselle perheautossa hyvä suorituskyky on kun mennään alle 8 sek 0-100 ja pestään ne halvemman pään premiumit ohituskiihtyvyyksissä. Teholla ja huipuilla ei perheautossa ole mitään merkitystä.
 
Hinta on varsin oleellinen asia kun puhutaan perus perheautoista. Melko turha vertailla keskenään jotain 300 cdi meseä ja skodaa. Ostajat löytyy noille ihan eri ryhmistä.

Itselle perheautossa hyvä suorituskyky on kun mennään alle 8 sek 0-100 ja pestään ne halvemman pään premiumit ohituskiihtyvyyksissä. Teholla ja huipuilla ei perheautossa ole mitään merkitystä.
Tässähän vertaillaankin perus perheauton suorituskykyä tehokkain-skoda-ever-"raaseriin".
 
Haha, katoin jotain 04-08 mallia :D
OT: Toisiks uusimman golfin GTI R 2.0 menee 5,7 sekuntiin :)

Verrataan vaikka golfia ja a4

Huonoin
golf 86 hv
a4 120 hv

Paras
golf 140 hv
a4 272 hv

Reisinki
gti 220hv
rs4 420hv

Paras golffi ja huonoin a4 melkein sama.
Joo vähän noloo ku GTI häviää perusmallille, ei sais missään nimessä olla mitään spoilereita siinä! (sarcasm)
 
Anyways. Kenelle "perusperheautoa" ostaessa jollain 0,4 sekuntin erolla kiihtyvyydessä on väliä?

Ne kelle sillä on jotain väliä, ovat näitä lapsenmielisiä ikuisia haaveilijoita ja autolehtien plärääjiä. Ajellaan 10 000 euron autoilla ja mielessä kiiluu kokoajan ajatus että sitten kun ..
Oikeasti jos lataisin 50 000 euroa autoon niin juuri 0.4 sekunnin 0-100 kiihtyvyydellä ei ole mtn väliä.

Kuinka monella täällä on vm 2013 A4 165kw Quattro? Veikkaan että jos on, niin ei ole riviäkään tähän ketjuun tai ainakaan tähän kiistelyyn kirjoittanut :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Anyways. Kenelle "perusperheautoa" ostaessa jollain 0,4 sekuntin erolla kiihtyvyydessä on väliä?

Ei mitään väliä, MUTTA kun 2 litraissa paskahuussia myydään jollain helvetin levikkeillä ja tuplakromiulostuloherkuilla niin siinä mennään perse edellä puuhun ja vauhdilla! Edelleen vertaan siihen marokkolaiseen synthol pelleen vertauskuvana!
T: kahden lapsen perheenisä 3.0turbodiesel ja 5.4 V12, ylinopeussakkoja 1,2miljkm 2 rikesakkoa
 
Ei mitään väliä, MUTTA kun 2 litraissa paskahuussia myydään jollain helvetin levikkeillä ja tuplakromiulostuloherkuilla niin siinä mennään perse edellä puuhun ja vauhdilla! Edelleen vertaan siihen marokkolaiseen synthol pelleen vertauskuvana!
T: kahden lapsen perheenisä 3.0turbodiesel ja 5.4 V12, ylinopeussakkoja 1,2miljkm 2 rikesakkoa

:david:
 
Juu, onhan noi halpoja niin kuin on myös lasikuidulla levitetyt 1,6 corollat, mutta sellaista joka tällaisen "raaserin" ostaa niin sitä kiinnostaa varmasti myös tuo suorituskyky ja se on fakta että tuollaiset perus perheautot kuitenkin vie tätä. Ei siinä mitään kukin saa ajaa millä haluaa, vaikka niillä teini corolloilla tai sitten race-skodilla, minusta se nyt vain on huvittavaa, että kun auto on ultimaattinen-skoda ja sen pitäisi olla race ja siinä on levikkeet, isot renkaat, spoilerit ja kaikki, sitten tuollainen perus 3-sarjalainen bemu on kuitenkin todellisuudessa suorituskykyisempi.

Vähän sama kuin M-bemarissa, RS-audissa tai amg-mesessä olisi perus perheauton suorituskyky.

Eikä sillä perusperheauton ostajalla varmaan sillä suorituskyvyllä olekaan väliä, vaan lähinnä sillä joka ostaa sen "raaserin". Se joutuu sitten kuitenkin aina liikennevaloissa miettimään, että mitähän jos tästä lähtee kenkimään ja sitten tuo vanha herrasmies tuossa pappamallin perheautolla polkaisee ohitse. Kyllähän tuolla niitä corolloja jätättelee mutta silti se on suorituskyvyltään normaalien perheautojen tasoa.

Edit: tuohon kun hakee vielä motonetistä kunnon pörinäpöntöt niin on viimeisen päälle lammas pedon vaatteissa.
 

Tykkäät sie vähän niinkuin all show, no go meiningistä?
Eikös noille avattaren lihoillekin olisi kiva saada suorituskykyäkin? Mielestäni myös autossa täytyy ulkonäön vastata suorituskykyä kuten Davidillakin oli!
Tämän korimallin RS:ssä nuo ei kohtaa, edellisessä mielestäni paljon paremmin!
 
Tykkäät sie vähän niinkuin all show, no go meiningistä?
Eikös noille avattaren lihoillekin olisi kiva saada suorituskykyäkin? Mielestäni myös autossa täytyy ulkonäön vastata suorituskykyä kuten Davidillakin oli!
Tämän korimallin RS:ssä nuo ei kohtaa, edellisessä mielestäni paljon paremmin!

No en vaan pysty perustelee kovin monenkymmenen tonnin investointia muutaman sekunnin kymmenyksen vuoksi. Ja toisaalta auto ei kuitenkaan liikahda mihinkään kun moottoripyörällä kesät kurvailee.

Ja ulkonäkö on aina makuasia. Mun hurjat 85 kg liikahtaa ihan riittävästi nykyisellä reilulla 200 hevosella tai pyörän 150:llä.
 
Laittakaahan joku niitä hintoja. Luulisin mutulla että tuo Skoda on paljon halvempi kuin joku Audi tai BMW joka on sen 0,4-1 sekunnin nopeampi.

Minun on vaikea nähdä, että jos joku haluaa ostaa oikeasti suorituskykyisen auton, niin se ostaisi mitään noista vaihtoehdoista. Sillon taitaa parempi olla ostaa joku oikeasti nopea auto. Voisin kuvitella että tuon skodan ostaa joku sellainen joka haluaa vähän nopeamman perheauton, muttei kuitenkaan mitään oikeaa urheiluautoa tms. Eihän sitä käy kiistäminen, etteikö nuo luetellut olympiavolkkarit ja baijerilaiset ole sen sekuntin tai vähän alle nopeampia 0-100 km/h kiihdytyksessä. Toisaalta nämä on aika suhteellisia juttuja. Jollekkin tuollainen 6,8 sekuntin kiihtyvyys voi olla ihan tarpeeksi "race", eikä siinä sitten mitään. Toki voi olla hieman huvittavaa tuollainen "nopein skoda ever" ja kovin urheilullinen ulkonäkö, vaikkei suorituskykyä oikeasti hirveästi ole, mutta ei tuo mielestäni kovin räikeä ole.

Ja olen sinänsä samaa mieltä, etten itsekään pidä autoista jotka on all show no go. Pidän hillityn näköisistä autoista, pl. sitten jotkut oikeasti nopeat autot mihin se urheilullinen ulkonäkö kuuluu ja missä siitä oikeasti voi olla hyötyä kun vedetään nyrrellä enkkoja. Jos joutuu liikennevaloissa miettimään "mitäköhän jos toi lähtee nopeammin..." niin sitten on parempi ohjata hänet johonkin terapiaan jossa itsetunto saadaan kohdilleen. So what?

Vähän sama kuin M-bemarissa, RS-audissa tai amg-mesessä olisi perus perheauton suorituskyky.
No mutta eikös tämä ole bemarikuskeilla ihan normi hupia. Motonetistä M-merkki 316:een kiinni niin kyllä on näyttävä. :)
 
Octavia RS 36 453 euroa
BMW 328 50 243,66 euroa
Audi A4 2.0 tfsi 46 799,88 euroa
VW golf 2.0 tsfi 4 ovinen 40 746,15 euroa
MB C 300 cdi 69 355 euroa

Kaikki alkaen hintoja ilman lisävarusteita.
 
Samaa mieltä! Esimerkiksi nuo kahtapuolta tulevat putket takaa on yhtä naurettavaa noilla teholuvuilla kun joku espanjalainen kusiruikku pumppaa kätensä täyteen Syntholia ja esittää vahvaa!

Hehe 1.8:
http://www.nettiauto.com/audi/a4/5665086
Perusperheautoaudissa on kanssa vielä pienemmillä tehoilla, miksei se oo niin vitun noloo?

No ei siitä mihinkään pääse, että tuo RS on "rallileikkikaluksi" nykymittapuulla mopo. Oli lapsellista tai ei, mutta jos autovalmistaja tällaisen luokan auton suunnittelee ja työntää ulos ja laittaa siihen "rallilevikkeet" ym. race-hilpettä niin kyllä sen pitäisi erottua normi perheautosta myös suorituskyvyltään. Muuten se menee samaan kastiin teinien 1,6 litraisten tuninghirvitysten kanssa.

Niin mitkä levikkeet? Ite en huomaa kuin erilaisen puskurin ja tota lintulautaa ei taida olla normiversiossa, mutta niitä nyt löytyy alle 100hp autoista.

Mistä porukka nyt on oikeesti vetäny herneet tota vastaa?
 
Joku perus A4 Business on oikein näppärä ja hinta taisi olla 34te uutena. Jos olisi tuo 70te laittaa autoon niin C-mersu ei olisi ihan ensimmäinen listalla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom