Skoda Octavia 2009-

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Mitäs mieltä tästä uusimmasta mallista? Vuoden 2012 mallit kiinnostavat.
1.4tsi DSG vaikuttaisi speksien mukaan aika hyvältä vaihtoehdolta, mitenkäs dieselit, olisivatko varmatoimisempia? Niille ei ainakaan soppa näytä maistuvan paperien mukaan. Lisäksi dieselin saisi nelivetona. Uusissa taitaa olla aika hervottomat jonotusajat jos tahtoo varusteet ruksia itse listalta?

Skoda-Octavia-Combi-13.webp
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pari kertaa olen käynyt koeajamassa. Eihän noissa varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta ei mitään erikoistakaan. Hyvä perusauto, mikä on todella yleinen Suomessa. Ei aiheuta kateutta, eikä herätä tunteita mihinkään suuntaan.
Aika paljon on noissakin ollut vikaa. Muistaakseni ainakin turboissa. Ne on kyllä voitu jo korjata tähän uusimpaan malliin.
 
Turbo ja jakopää viat on tiettävästi jo korjattu. Ketju vaihdettu kestävämpään ja toi turbo ongelma taitaa koskea niitä tupla ahdin turbo kompressori tsi autoja mikäli oikein ymmärätänyt. kaverilla on sirocco 2,0tsi reilu huntti ajettu ei ongelmia dsg:llä. Faija tilasi uuden octavian viime marraskuussa eikä ole mitään kuulunut, tosin oli tiedossa että kestää tulla kauemmin kun halusi manuaali laatikolla ja 1.8 koneella. tosin nyt miettinyt että olisko pitänyt ottaa dsg:llä :) taitaa silti olla manuaali parempi/turvallisempi vaihtoehto kun meinaa vetää asuntovaunua sillä.
 
DSG kuulemma porsinu noista ja uus maksaa 7000 euroa??
 
Nyt on paras kun menee nukkumaan. Toisaalta lueskelin:

Alle 100tkm -06 Ocusta hajosi 60->90 tkm välillä:

-vakionopeudensäädin ~vaihtotyöt omasta pussista, osa takuuseen ~60 euroa.
-kuskin turvavyön naaraskappale ~vaihtotyöt itse + osa itse, en muista hintaa
-ledi lisäjarruvalo ~vaihtotyöt itse, osa itse, en muista hintaa
-lämmityslaitteen PTC -vastus ~pelkkä osa 500€, en vaihtanut
-Akku, 80€, aftermarket Varta, työ sisältyi hintaan
-kaksoismassa
-DSG, yhdessä kaksoismassan kanssa 70% tehdaskompensaatiolla 2780€

Eli korjauskustannuksia määräaikaishuoltojen lisäksi ~3500 euroa! Ainoa jonka hajoamisen noilla kilometreillä katson olevan normaalia on akku. Ikää kuitenkin n. 4 vuotta.

Työkaverin 60tkm ajetusta Golffista 1.4TSI moottorista venyi jakohihna, korjausarvio 5500 euroa!

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1257.480

:wtf:
 
^--- hurjaa luettavaa.


http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4565543

Siinä Hupelle, määräaikaishuoltojen lisäksi ei tarvi kuin 150tkm päästä vaihtaa pumpun pyörät niin taas mennään seuraava 500tkm ;) . Monasti se vanha on parempi kuin kasa uusia. Eikä varmasti jää ajettavuudeltaan huonommaksi toijotille ja skoodille, bemarin tasolle ei yllä tietenkään.
 
:offtopic:Mun mielestä yksittäisten autojen vikoja turha luetella sillä selvähän se että jos autolla uudesta asti yksi huolellinen omista vs auto jossain vuokraamossa tai firmassa jossa useimpi kuski sitä käyttää. Ja normiahan on jos auto rikkontuu oman huonon huolenpidon tai käytön seurauksena, ei viitsitä/osata tai ei vaan raaskita huoltaa ajoissa niin se helposti sysätään auton perusviaksi :D

Ja onhan myös yksittäisiä kuskeja joilla ei meinaa kalusto pysyä kunnossa.
 
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4565543

Siinä Hupelle, määräaikaishuoltojen lisäksi ei tarvi kuin 150tkm päästä vaihtaa pumpun pyörät niin taas mennään seuraava 500tkm ;) . Monasti se vanha on parempi kuin kasa uusia. Eikä varmasti jää ajettavuudeltaan huonommaksi toijotille ja skoodille, bemarin tasolle ei yllä tietenkään.

Olen aivan samaa mieltä. Mutta toiset ei vaan osta koskaan esim +150tkm ajettuja autoja. Se on joku ihme periaate.
 
Zone-sarja -42%
Siinä Hupelle, määräaikaishuoltojen lisäksi ei tarvi kuin 150tkm päästä vaihtaa pumpun pyörät niin taas mennään seuraava 500tkm ;) . Monasti se vanha on parempi kuin kasa uusia. Eikä varmasti jää ajettavuudeltaan huonommaksi toijotille ja skoodille, bemarin tasolle ei yllä tietenkään.

Itselläni alla nyt toinen V70. Ennen oli mk2 ja nyt mk3. Voin ihan suoraan sanoa, että jos tuo S80 on ajettavuudeltaan yhtään sama kuin V70 mk2, niin kyseessä on yksi paskimmin ajettavista autoista koskaan :D Täysin tunnoton ohjaus ja lölly alusta. Tojota on mitä on, mutta ainakin Skodissa - kuten muissakin VAGeissa - ohjaus on helvetin hyvä.

Vähän kyllä ahdistaa, kun näköjään uudet bensapassatit menee alle 6 litran kulutuksilla, ja meikän 2.4D Volle imee 7.3 litraa maantie-/motariajossa. Tosin aikaisempi auto oli TDI Passatti, ja sillä jäätiin 2 kertaa matkan varreelle vuoden aikana. Sitä ybervitutusta ei korvaa edes pienempi kulutus (btw. oli 6,43 /100km koko ajalta).
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulle on tulossa maaliskuussa Octavia 1.4 TSI Combi Greentec Elegance käsiaskilla. Vertailin paperilla ja koeajamalla useita saman hintaluokan ja myös kalliimpia vaihtoehtoja ja totesin, että Octavia on varsinkin hinta huomioiden selvästi paras vaihtoehto. 1.4 TSI on tällä hetkellä ehdottomasti yksi parhaimmista pikkuturboista ellei paras. Käytännön suorituskyky ja taloudellisuus ovat kohdallaan.

Nykyinen auto on samanlainen, mutta 2.0 TDI. Ostin sen uutena -07 ja sillä on nyt ajettu 140 tkm. Koko aikana on ollut vain yksi vika eli kaasupolkimen nypytys kylmänä pintakaasulla 1500 rpm:n kohdalla. Sekin vika korjattiin takuuseen. Octavia on todella hyvä perusauto. Elegancessa on hyvät vakiovarusteet ja tavaratila on valtava. Ainut miinus on mielestäni rengasmelu, mutta sitä on aika monessa kilpailijassakin.

Mitä nyt olen lähes päivittäin lukenut jo kuopattua UltimateVW:tä ja VAG Arenaa, niin eniten ongelmia on ollut vakkarin kanssa. Dieseleissä (lähinnä 2.0 TDI BKD) on mennyt jonkun verran suuttimia ja ahtimia. Omassa autossa ei siis ole ollut näitäkään vikoja.
 
Täällä kans näillä näkymin menossa Octavia tilaukseen, 1.4 TSI + DSG, farkku. Arvoin hetken vielä 1.8 TSI manuaalin ja tuon välillä, mutta tuo 1.4 TSI on mulle tehoiltaan aivan riittävä, ja DSG on automaailman parhaita keksintöjä. Varsinkin kun auto tulee liisariksi, niin DSG:n mahdollisista vioista ei tarvitse murehtia :D Koska helvetin kallishan tuo aski on korjata.

Hiljainenhan tuo auto ei ole, joskin riippuu tietysti mihin vertaa. Ei se mun mielestä mitenkään varsinaisesti meluisakaan ole. Tai no, on se jos vertaa Bmw 5-sarja / Citroen C5 mutta jos vertaa golfiin, Kia Ceediin yms. perusautoihin niin ihan samassa luokassa. Tilaa tuossa on paljon ja itselleni valinnan ratkaisi hintaa nähden hyvä varustelu (elegance + plus-paketti) ja erinomainen ajettavuus.

Toimitusajathan noissa on vissiin aikamoinen kysymysmerkki, ainakin Vagarenaa kun lueskelee niin osa on saanut nopeasti, ja osa helvetin kauan odotettuaan.
 
Nokia Meego kaupan päälle? :D
Saabit on hyviä kun sit pitäs ostaa sorvi ja joku autotehdas jotta vois ite tehdä varaosia, Bemariin saa sentäs marmoritiskiltä vielä jatkossakin :jahas:

Mieti niitä paria onnetonta, jotka menivät uuden Saab 9-5:n ostamaan kovalla rahalla. Sen haluttavuus on nyt tippurin luokkaa. Ja kolaria ei kannata sitten ajaa, meinaan peltiosia ei varmana saa mistään. 9-3 on onneksi sen verran yleisempi auto, että siihen saattaa vielä saada osia jonkun aikaa. Mutta jos sitä 9-3:ta saa nyt halvalla, niin vielä halvemmalla se myydään pari vuotta myöhemmin. Sinänsä todellakin sääli, sillä IMHO se oli hyvä auto ja hyvän näköinenkin. Kohta maailma on pelkkää volkkaria.
 
Nokia Meego kaupan päälle? :D
Saabit on hyviä kun sit pitäs ostaa sorvi ja joku autotehdas jotta vois ite tehdä varaosia, Bemariin saa sentäs marmoritiskiltä vielä jatkossakin :jahas:
Höpö höpö! Saab Automobile AB meni konkurssiin, ei kuinkaan Saab Automobile Parts AB. Saa niitä varaosia Saabiinkin marmoritiskiltä silloin kun niitä harvakseltaan sattuu tarvitsemaan.
 
Itselläni alla nyt toinen V70. Ennen oli mk2 ja nyt mk3. Voin ihan suoraan sanoa, että jos tuo S80 on ajettavuudeltaan yhtään sama kuin V70 mk2, niin kyseessä on yksi paskimmin ajettavista autoista koskaan :D Täysin tunnoton ohjaus ja lölly alusta. Tojota on mitä on, mutta ainakin Skodissa - kuten muissakin VAGeissa - ohjaus on helvetin hyvä.

Paljon parempi s80 kuin v70 .itellä molemmat pihassa. Myös paljon parempi kuin tuo uudempi v70. S80 on luxuxvolvo noi 70 on kartanomalleja .:D
 
Nokia Meego kaupan päälle? :D
Saabit on hyviä kun sit pitäs ostaa sorvi ja joku autotehdas jotta vois ite tehdä varaosia, Bemariin saa sentäs marmoritiskiltä vielä jatkossakin :jahas:

aivan paskapuhetta...saabin konkka ei koske saab partsia tällähetkellä mitenkään...uusiin 9-5:iin on luvattu varaosia 10v..tsekkaapas motonetin varaosatarjonta vaikka saab 99 tai 900 malleihin...ja miten vitussa kuubassa ajelevat vielä 1960-1970 -luvun pirsseillä..
ja vaikka jos saab parts lopettaa niin on 1000 alihankkijaa jotka haistavat tilaisuuden ostaa koko paskan...
tai sitten joku vielä kimittää että mites ne elintärkeät sähköosat..voi jumalauta!!! ei missään sähköosassa edes lue saab vaan yleensä bosch - tällanen "pikku" valmistaja...kuinka paljon bmw:ssä on bmw-merkkisiä osia, kuten puslia, raidetangonpäitä yms...?
ja marmorilta varmasti saa, ja jos rahaa on niin sieltä kannattaakin hankkia ylihintaan kaikki!
toisaalta tuntisin itseni levolliseksi jos alla olisi ford focus 1.6l koneella...osia saisi varmasti, tosin pitäisi vaan runkkia sitten turbosta tai vakaasta ajonautinnosta ;)
valitettavasti alla on saab 9-5 200hp perhefarkku...
 
Höpö höpö! Saab Automobile AB meni konkurssiin, ei kuinkaan Saab Automobile Parts AB. Saa niitä varaosia Saabiinkin marmoritiskiltä silloin kun niitä harvakseltaan sattuu tarvitsemaan.

kyllä näin on..itse 5v saabin omistajana olen vieraillut marmorilla 20% varaosahankinnoistani...hyvin usein suuntana ruotsi/jyväskylä...
joululomalla puslaremontti...kaikki uusin..merkkiliikkeen hinta puslille 650€...itse hommasin 210€...
mutta onhan marmori aina marmori!!!!!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom