Skeittilautailu kuntoilumuotona keski-ikäiselle

Happy Go skateboarding day! :D tänään kun rullasin kadulla niin naapuri tuli jutteleen ja antoi varastosta laudan ilman renkaita ja laakereita. Nyt saa kokeneet ehdottaa hyviä/edullisia renkaita aloittelijalle? Isot ja pehmeet? Laakerit? Onko vinkkejä?

Abecin kolmoset toimi junnuna, niin miksei nytkin. En koskaan huomannu eroa laudan päällä kolmosiin ja vitosiin rullauksessa, mutta vitoset hajosi läskin alla alta aikayksikön..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytössä on SKF-laakerit 80-luvulta, sitten on Tikaria, Nosea, deal extremesta kiinasta ostettua, long boardista en ole renkaita poistanut katsoakseni mitä siellä on kun ostin sen valmiiksi kasattuna completena, aliexpressistä tilasin 3xjotain abec 9. Pointti on että kaikki toimii. Hintaa on ollut 5-25e sarja, ja laakerit on helppo ja halpa vaihtaa jos on ongelmia.
Mitkä vaan alle, ihan sama. Isot pojat on kertoneet että laakerit, laudat, kengät ym kaikki tulee muutamalta isolta valmistajalta, eri logoilla vaan postitetaan eteenpäin.

Ostin käytetyn kruiserin missä tuntu laakerit olevan aika finaalissa, mutta nappasin renkaat kokeeksi toiseen lautaan. Rullaa ihan kivasti abec5-laakereilla. Kovuudesta ei tietoa, mutta n.60mm. Tarvii varmaan tilata vielä jotkut pehmeet renkaat kokeeksi. Vasta 1km koelenkki alla, mutta tarkoitus tässä alkaa pidentään lenkkiä. Temppuilu jäi siihen kun kokeilin kerran Ollieta ja päätin ettei enää uskalla :D Nykyinen lauta riittää kruisailuun ettei longboardia ainakaan nyt tee mieli. Ehkä joku kasariretromuotoinen laita pitää hommata fiilistelyyn :)

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    1,8 MB · Katsottu: 435
Tilasin kiinasta 10kpl abec5-laakereita. Katsotaan mitä tulee. Cruiserin laakerit alkoivat rutiseen 10min jälkeen niin pitänee vaihtaa/huoltaa joskus kun saa lisää isompia renkaita.

En oo muuten peliplaneettalaisia.

Irwin on vaan lähellä sydäntä :D

Kamojen ostelu ja kokeilu on osa tätäkin harrastusta, tietenkään ehdoin tahdoin ei kannata kovaan hintaan ostaa mitään millä ei sitten loppujen lopuksi mitään tee, mutta kuitenkin.
Itsekkin tilasin taas yhden uuden dekin vaikka entisiäkin on vaikka kuinka monta,halpaa harrastamista tämä kuitenkin on ollut, lähes kaiken olen ostanut aleista.

52 krt tänä vuonna laudan päällä, viimeksi eilen longboardilla 5,5km aamulenkki.

Viimeisimpiä kuvauksia

View: https://www.youtube.com/watch?v=ZYBXdK0plYI

View: https://www.youtube.com/watch?v=1Zt3JOd2BRk

View: https://www.youtube.com/watch?v=CIgtOc4lJAg

Itsellä skeittaaminen on tänä vuonna jäänyt vaan suunnittelun tasolle... :nolo: Voisi nyt kesälomalla ryhdistäytyä ja käydä testaamassa. Siitä taas innostuu kun nousee laudan päälle. Olen jotenkin itselleni perustellut skeittaamattomuutta sillä, että pysyn ehjempänä kun en skeittaa salitouhuja varten. Paska perustelu... kyllä se tietysti vähän sattuu enemmän kun 110 kiloinen tömähtää tonttiin, kun mitä junnuna 55 kiloisena. :D Lupaan parantaa tapani ja mennä skeittaamaan lähipäivinä.

Kaseiinille nostan hattua, kun olet noin paljon skeittaillut jo tänä vuonna.

Itsellä skeittaaminen on tänä vuonna jäänyt vaan suunnittelun tasolle... :nolo: Voisi nyt kesälomalla ryhdistäytyä ja käydä testaamassa. Siitä taas innostuu kun nousee laudan päälle. Olen jotenkin itselleni perustellut skeittaamattomuutta sillä, että pysyn ehjempänä kun en skeittaa salitouhuja varten. Paska perustelu... kyllä se tietysti vähän sattuu enemmän kun 110 kiloinen tömähtää tonttiin, kun mitä junnuna 55 kiloisena. :D Lupaan parantaa tapani ja mennä skeittaamaan lähipäivinä.

Kaseiinille nostan hattua, kun olet noin paljon skeittaillut jo tänä vuonna.

Laudalle vaan :)

Voisin oikeastaan mennä tänään illalla / huomenna aamuyöstä skeittaamaan parkkiin... vaimo ja lapset kun on mökillä ja olen kesälomalla. Siistiä! :rock:

Oon ollu laiska ja saamaton, jäänyt vähälle nyt kiireisten viikkojen aikana. Silloinkin kun aikaa olisi on tullut vettä :( Onko helsingin suunnalta pappoja laudalla?

Ehjänä kun on saanut olla ja lomalla niin on tullut skeitattuakin. Kuvailu on vähän sellaista että kännykkä kokistölkkiin nojaamaan ja kuhan jotain kuvaa aina silloin tällöin.

Mä skeittasin 80-luvun loppupuolella muutaman vuoden ja kesän-syksyn hallissa vuonna 2004 ja nyt toukokuussa kaivoin uudestaan laudan esiin. Menin ensin Kupittaan (Turku) mini-rampille ja onnistuin heti vääntämään polven ja siitä pari viikkoa taukoa, mutta siitä eteenpäin kesäkuussa muutama kerta viikossa ja heinäkuussa keskimäärin joka toinen päivä. Ihan sika kivaa ja tosiaan hyvää treeniä. Ikää nyt 41 ja painoa 15 kg liikaa (91kg/176cm) mutta toukokuussa oli vielä lähes 100 niin suunta on oikea.

Alla mun tämän hetkinen kalusto:
Vasemmalla: Flip - Arto Saari - Vuodelta 2004 taitaa olla 7,75" Trukit oli turhan kapeat muihin lautoihin niin on nyt laatikossa
Toinen vasemmalta: Flip 8.1" käytössa, eka uusi lauta tälle vuodelle
3-4 vasemmalta, tämän kesän hankintoja molemmat , taitaa olla 8,25" ja 8,75"
Oikeella 9,9" re-issue mun yhdestä ensimmäisistä laudoistani 80-luvulta, poimin viime viikolla Laminasta. Oli ihan sika raskas. En ymmärrä miten vedin tuolla kun olin jotain 11v ja 140cm/35kg. Jää varmaan enemmän koristeeksi, mutta pakkohan se oli saada ja nostalgista sillä oli vetää. Kuvasta ei ehkä näy niin hyvin, mutta nose on tuossa ihan olematon

Tunnustan että viimeisten vuosien golfista on jäänyt päälle uusien kamojen osto kun peli ei kulje :D

@kaseiini : ihme että emme ole törmänneet. Vedin varsinkin ennen tall-shippiä paljon telakka rannassa ja Kupittaa on mun "koti" parkki. Naantalissa en oo käynyt mutta Kaarinan kilosportissa viime viikolla vielä paljon

Lankut.jpg

Jees, mukava lukea näitä ja saa tulla morjenstamaan jos näkyy :)

Mulla on kans 1 kpl 9" dekkejä ja isoilla renkailla ja leveämmillä trukeilla on melko painava. Epäilen että toi sun re-issue on koivua, ja ehkä koivu painaa enemmän? En tiedä.

Tässä oma kontribuutio tähän ketjuun. Edellisen kerran ollut laudan päällä yli 20 -vuotta sitten. Flippi päälle kolmannella (koitin kerran ennen kuin laitoin tuon kameran päälle, eka oli tosi lähellä). Eilen illalla sain skeitin ja tänään potkin duuniin n.3km ja takasin.

View: https://www.youtube.com/watch?v=g-TQRxSsrtY&feature=youtu.be

Juu ja on nurtsilla, en nyt oikeesti uskonut, että tää näin helpolla lähtee käyntiin.

Viimeksi muokattu:
Minkäs levyinen lauta sopisi ihmiselle, jonka kengännumero on 47-48? Riittäskö 8.5"?
Pitäskö myös trukkien olla sitten leveät kun dekkikin on leveä?

Minkäs levyinen lauta sopisi ihmiselle, jonka kengännumero on 47-48? Riittäskö 8.5"?
Pitäskö myös trukkien olla sitten leveät kun dekkikin on leveä?

Mulla on kans kenkää ton 47 ja 8.25-8.6 ollu ne laudat, joilla oon vetäny.
Trukkien akselin pitäisi täsmätä laudan leveyteen, mutta yleensä trukkien kokona käytetään hangerin leveyttä milleissä. Ainakin 149 Indyt sopi hyvin 8.5'' dekkiin ja 8.25 ne tuli yli.

Taas alkaa lumet sulamaan. Tuli tossa katsottua skeittauksen Jumalan eli Rodney Mullenin vanhoja huonolla kuvanlaadulla olevia videoita YouTubesta. Siinä on kyllä tekemisen laatu kohdallaan! :rock::worship:

Kun nyt saisi tänä vuonna itsensä edes laudan päälle...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom