Skeittilautailu kuntoilumuotona keski-ikäiselle

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Testasin tuossa oikeastaan ensimmäistä kertaa kunnolla skeittausta ja ihastuin siihen nimenomaan kuntoilumuotona ja lajina, jossa voi kehittyä. Itsellä ikää nyt 29v eli ei nyt vielä ihan keski-ikäinen, mutta tämä ketju sopii kuitenkin hyvin :). Ollien sain ländättyä muutaman kerran 20 minuutin harjottelun jälkeen ja hirveä nälkä tuli oppia lisää temppuja.

Lauta pitäisi kuitenkin hommata ensimmäisenä, niin onko suosituksia mikä olisi aloittelijalle sopiva skeitti vai onko sillä hirveesti väliä? Käytetytkin kelpaa, niin jos jollain on Oulun alueella ylimääräinen aloittelijalle sopiva, niin voin ostaa pois.

Testasin tuossa oikeastaan ensimmäistä kertaa kunnolla skeittausta ja ihastuin siihen nimenomaan kuntoilumuotona ja lajina, jossa voi kehittyä. Itsellä ikää nyt 29v eli ei nyt vielä ihan keski-ikäinen, mutta tämä ketju sopii kuitenkin hyvin :). Ollien sain ländättyä muutaman kerran 20 minuutin harjottelun jälkeen ja hirveä nälkä tuli oppia lisää temppuja.

Lauta pitäisi kuitenkin hommata ensimmäisenä, niin onko suosituksia mikä olisi aloittelijalle sopiva skeitti vai onko sillä hirveesti väliä? Käytetytkin kelpaa, niin jos jollain on Oulun alueella ylimääräinen aloittelijalle sopiva, niin voin ostaa pois.

Hmm, saako skeittaukseen ja muuhun samantyyliseen urheiluun liittyvän verkkokaupan sivulle laittaa linkin? En nyt jaksa sääntöjä etsiä, mutta ei taida Miken kanssa kilpailla. En nyt silti viitsi ilman varmuutta linkata mitään. Mutta pari hyvää suomalaista verkkokauppaa tosiaan löytyy.

Itse kokoaisin ehkä viime kevään kokemuksella itse koko setin, sillä todella hyvät arvostelut saaneen completen trukit olivat aivan ala-arvoisen huonot. Tai sitten ottaa jonkun satasen completen ja jos trukit on kehnot, niin ostaa sitten ne erikseen, kuten itse tein. Sen verran edullisesti saa kuitenkin ihan pätevän completen, että ei uusien trukkien hommaaminen paljoa ahdistanut :)

Kiitos vastauksesta. Voi olla että ostan completen, että pääsee helpommalla, ja nuo näyttäisi olevan aika edullisia.
Onko mitään syytä miksi esimerkiksi tätä ei kannattaisi ostaa: https://www.blue-tomato.com/fi-FI/product/Globe-G1+Diablo+8+0+Complete-466271/?varid=303079236
Näyttäisi että leveys on itselle sopiva ja abec 7 laakerit löytyy.

Ainahan se on niin että maksamalla enemmän saa paremman mutta tietysti riippuu käyttötarkoituksestakin mikä on parempi. Kapeampi dekki parempi jos aikomus kickflippailla ym, jos tarkoitus ajella karkealla alustalla enempi, pehmeämmät renkaat parempi jne.
Parilla sadalla saa kunnollisen koottua, 8-8.25 dekki kunnon kanadanvaahteraa hyvältä merkiltä, indyn trukit, pehmeämmät vähän isommat renkaat esim 54mm 87A. 50+50+50 noin, siihen laakeria, korotuspalaa. Lähellä kahtasataa ollaan. Tällaisen setin hommasin laminasta muutama vuosi sitten ja dekin olen kerran vaihtanut sen jälkeen.
Koska enemmän on aina parempi niin kasasin mahdollisimman halvalla eli noin satasella toisen dekin. 8" koivua, halvat renkaat ja laakerit, silti indyn trukit., kokoa kapeammat kuin toisessa laudassa. Sillä olen skeittaillut vain silloin kun maa on märkää ja kovemmilla renkailla parempi slaidailla loivia mäkiä.

Kaveri osti kanssa tuollaisen halvemman completen ja kokeilin sitä, olihan se kaikinpuolin ikävämpi skeitata kuin tuo parin sadan setti ja huonompi kuin indyillä oleva satasen completekin.

Longboardeja ostin myös pari halvempaa ennen kuin hommasin yli kolmensadan Landyachts Switchbladen. Sama homma taas, maksamalla saa parempaa.

Laudoissa mielestäni satasen tai kahden ero jonkinlaisen ja todella hyvän välillä on prosentuaalisesti iso, mutta absoluuttisesti pieni. Trukit esim. kestävät ikuisesti jossei niitä grindaa puhki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom