SJMV nuorella iällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kride
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
36
Nyt rupeaa olemaan jo niin paljon ristiriitaista tietoa liikkeellä, että kuinkas tämä suorinjaloin maastaveto vaikuttaa nuorella iällä? Viimeeksi kun luin, kyykkyä ja maastavetoa saa tehdä jos jättää "muutaman toiston varastoon". Siksi tässä erottelen sjmv:n ja normaalin maastavedon, koska sjmv on käsitääkseni raskaampi selälle, kuin normaali maastaveto.
Hyvä tähän olisi saada selkoa, nimittäin tietäisi suunnitella takareisiohjelman uusiksi.

Kiitoksia vastauksista!

Ps. jos tämä kuuluu ennemmin Alottelijoiden osiolle, niin pahoittelen huonoa paikkavalintaa.

Kyllähän sitä voit kevyesti jumpata... Mitään HC-Treeniä en kuitenkaan alkais tekemään...

Raskaalla painoharjoittelulla, kun on yhteyttä näihin kasvulevyjen muutoksiin...

Miten kevyesti sitä sitten kannattaisi jumppailla? Tyhjä tanko käteen, ja vääntämään? Tässä nyt tähän asti olen tehnyt 12 toiston sarjoilla ja sillä tasolla, että syke on aika hyvin noussut.

Paljon siulla on mittaa?

Annan sellaisen vinkin, että vedä tuntumalla. Itsellä riittää hyvin jo 50kg hyvän tuntuman saamiseen ja sitä myöten pumppiin.

KäveleväRuumis sanoi:
Miten kevyesti sitä sitten kannattaisi jumppailla? Tyhjä tanko käteen, ja vääntämään? Tässä nyt tähän asti olen tehnyt 12 toiston sarjoilla ja sillä tasolla, että syke on aika hyvin noussut.

Toistomääräisesti määriteltynä tommosia 12-20 toiston sarjoja. Sen lyhempiä sarjoja en sun ikäselle sjmv:ssä suosittelis,rautaa sen verran että selkä pysyy hyvin kasassa eikä missään vaiheessa pääse mutkalle.
Ja tota oikean tekniikan opettelua vaikka pelkällä tangolla ei voi liikaa painottaa.

pollo sanoi:
Paljon siulla on mittaa?

Annan sellaisen vinkin, että vedä tuntumalla. Itsellä riittää hyvin jo 50kg hyvän tuntuman saamiseen ja sitä myöten pumppiin.

~180cm. Tuon tarkempaa ei nyt ole, koska en ole mitannu aikoihin.

Pumppiin saan selän aina. Tänään pumppi ei ollut ihan niin vahva, mutta pieni pumppi suorissa selkälihaksissa tuntui.

Leelucky sanoi:
Toistomääräisesti määriteltynä tommosia 12-20 toiston sarjoja. Sen lyhempiä sarjoja en sun ikäselle sjmv:ssä suosittelis,rautaa sen verran että selkä pysyy hyvin kasassa eikä missään vaiheessa pääse mutkalle.
Ja tota oikean tekniikan opettelua vaikka pelkällä tangolla ei voi liikaa painottaa.

Siis öh? Tuota on kyllä vaikea suorittaa seiväsperseessä-asennolla. Ainankin kun tarkistin, niin ilman painoakin jo oli pientä mutkaa(fuck?)

Edit: ilman painoja vedin sen liian alhaalle, eli nouhätä

Mun mielestä sjmv on parempi vaihtoehto jos niin pelkäät pituuskasvusi kärsivän, koska painot on PALJON pienemmät kuin normi. mavessa.

Jos oot jo 180cm etkä välttämättä halua olla mikään koripalloilija niin ihan hyvin voit jo treenata raskaitaki liikkeitä isoilla painoilla. Tietenkin jos haluut viel pidemmäks ni sit on toinen juttu.

Nimimerkillä mavesta maksimeja kun olin 14vee ja pituus 173, eikä olla sen jälkeen kasvettu :D

KäveleväRuumis sanoi:
Pumppiin saan selän aina. Tänään pumppi ei ollut ihan niin vahva, mutta pieni pumppi suorissa selkälihaksissa tuntui.
ööh, puhutko nyt suorin jaloin vedosta?? Mä en oo saanu siinä pumpin ku takareisiin ja eikös se nimenomaan ole takareisiliike?

yajo sanoi:
ööh, puhutko nyt suorin jaloin vedosta?? Mä en oo saanu siinä pumpin ku takareisiin ja eikös se nimenomaan ole takareisiliike?

Takareiskat, alaselkä, perberi.

Mä saan kaikkii. :)

yajo sanoi:

Onhan ne takareidetkin pumpissa, yleensä sjmv:n aikana tuo alaselkälihaksistokin on pumpissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KäveleväRuumis sanoi:
Onhan ne takareidetkin pumpissa, yleensä sjmv:n aikana tuo alaselkälihaksistokin on pumpissa.
okei. Mulla ei oo ikinä tullu alaselkä pumppiin sjmv:stä. nojoo, se siitä.

Hyviä vastauksia on tullut, mutta lisättäköön vahvistusta.
Älä missään nimessä tee sellaista mikä tuntuu pahalta. (vaikka sen jo tiesitkin ? :) )
ja sjmv on kovempi selälle, totta. Se rajottaa painoja, mutta tuntuu.
Selkää ei kannata treenata kun sen kerran viikossa, mielestäni. Minun ohjelmaani kuuluu Maastaveto 1x10. (+ lämmittely :) ). harvoin teen suorinjaloin, mutta joskus kumminkin. harrastan selälle paljon muita liikkeitä, jotka olen todennut toimiviksi.
nuoressa iässä (oletan :15 vuotta ? ) voi helposti särkeä paikkansa loppuiäksi. (toki se onnistuu vanhempanakin, mutta nuorena, vielä kehitysvaiheessa on suurempi riski)

tunto hyppysissä niin hyvin menee. ;)

Leelucky sanoi:

Tämä nyt on todella hyvä ohje ihan minkäikäselle tahansa alottelijalle. Enkä nyt ekana suosittelis kenenkään tekemään SJMV:llä mitään kolmosia, sellaset 8-12 toiston sarjat HYVÄLLÄ tekniikalla toimii itelle ainakin todella hyvin vaikka selkävikainen olenkin. Koskaan en vedä ihan loppuun ja aina saa takareidet pumppiin niin hyvin kun ne nyt pumppiin saa ja reenin jälkeen on aina pari päivää hellänä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom