Siviilipalvelumiehet

Originally posted by Baarikello
Mistä ihmeestä se tällainen teoria vielä löytyi? Että jos on pantu jo muilla tahoilla hommat päin männikköä, niin käytetään sivareita parsimaan niitä. Voi :david:. Noita ns. arvokkaita töitä löytyy kyllä muitakin, ja niistä on varmasti konkreettista hyötyä monillekin ja tässä ja nyt. Ja sitten on se asepalvelus, josta on tässä ja nyt konkreettista hyötyä niinku vaikka kaikille. Eh?

Voi :david: tosiaan ... Kerropas näsäviisas teoreetikko, että mistä ja miten ne hommat sitten korjataan? Onko parempi pitää hoitohenkilökunta jatkuvasti niin lujilla kuin mahdollista ja toivoa joskus parannusta VAI sijoittaa sivareita hoitolaitoksiin auttamaan?

Tästähän ei ole konkreettista hyötyä kenellekään, eihän? Sillä onhan se nyt valovuosia parempi laittaa asepalvelusta inhoava sivarityyppi väkisin armeijaan (tuloksena takuuvarma vemppamies), kuin pistää hänet hyödylliseen työhön? :rolleyes:

Sinulla tahtoo näköjään tämä reaalimaailman tilanne murskaantua noitten hienojen periaatteidesi alle. Aika tavallista sinun tyyliisi ajattelevilla yleensäkin.

No, se on ainakin Suomessa ainoa instituutti, joka antaa ko. alalle opetusta. Jos löytyy parempi laitos, niin kerro ihmeessä. Joukossa on tietysti tätä moraalista roskaa, mutta se ei edelleenkään poista sitä seikkaa, että mahdollisimman hyvä koulutus sotimiseen saadaan Suomen armeijan alaisuudessa. Hohhoijaa.

Just tällaisen turhan känityksen takia olet mielestäni ajautunut sinne "pimeälle puolelle". Tarkoitukseni ei ollut kyseenalaistaa Suomen armeijan pätevyyttä, vaan lisätä vähän realismia tuohon pointtiisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Parasta mitä itse olen kuullut asian tiimoilta, oli kun eräs tuttu lääkärisetä mainitsi kerran, että "melkoinen" osa siviilipalveukseen hakeutuvista on yökastelijoita. Eli nukkuessaan saattaa lirauttaa housuihinsa. Voisin kyllä kuvitella, että intti olisi jäänyt väliin jos mulla olisi tuollainen vaiva ollut..

Re: No joo...

Originally posted by Tigerclaw
...Ensinnäkin, kysykää vaariltanne mitä mieltä hän on asiasta.

ööö.?

Toiseksi, kenenkään henkilökohtaisella mielipiteellä ei ole mitään merkitystä. En minäkään siellä intissä riemulla palvellut, mutta opettelin tehtäväni siltä varalta, että ne kansainväliset kovapanosammunnat joskus alkavat.

miten niin omalla mielipiteellä ei ole väliä, kun annetaan vaihtoehtoja? (hiljainen sellainen mutta kuitenkin)

Kolmanneksi, ja tämä liittyy tuohon äskeiseen, kuinka moni teistä ei maksa veroja? Entäs kuinka moni teistä ei avaa ovea vanhemmalle ihmiselle vaikka lähikaupassa?
Kysymys on moraalisista velvoitteista, joista toisista on säädetty laeissa ja toisista kollektiivisen moraalisesti.

Miten veronmaksu ja oven avaaminen vanhukselle liittyy asiaan??Kenen moraali? sinun vai jonkun toisen!?
Laki? siihen on turha kenenkään vedota, niin kauan kun itsellä on sen rikkomisesta tiliä.
(annatko sinä rahaa "köyhäin keräykseen" sekin on moraalinen velvoite! entä kun näet juopon makaavan lumikasassa. autatko? sekin on moraalinen velvoite.)

On perin itsekästä olla menemättä inttiin, oli se oma vakaumus mikä tahansa. Ja kyllä siellä usein taustalla on sitä pelkuruutta ja laiskuutta. Tämän tiedän ikäni puolesta, sillä ne 15 vuotta sitten vapautuksen saaneet ystäväni uskaltavat jo puhua asioista aivan rehellisesti.

Se joka ei seuraa vakaamustaa ei ole mies!
Tiedän monia jotka meni armeijaan vain sen takia että isi ja kaverit painosti vaikka itse olisivat valinneet sivarin tai aseettoman. Pitäisikö tällaisia "miehiä" arvostaa, kun ei edes ole pokkaa seistä vakaamuksiensa takana?

Ja kuten täällä on sanottu, intistä kieltäytyminen tarkoittaa oman perheen turvallisuudesta välittämättömyyttä.
LOL millä tavalla?

Mutta tietäkää, että tiettyä nöyryyttä pitää osoittaa, jos valitsee asepalveluksen sijasta jonkin muun vaihtoehdon.

Miksi henkilön joka on valinnut jonkun muun kuin armeijan pitäisi olla nöyrä? ja kenelle...sinullekko vaiko sinunkaltaisille?

LMAO.
Sä et vissiin itsekkään tajua miten naurettavalta tämä sun viesti kuullostaa?

Originally posted by ymi
Parasta mitä itse olen kuullut asian tiimoilta, oli kun eräs tuttu lääkärisetä mainitsi kerran, että "melkoinen" osa siviilipalveukseen hakeutuvista on yökastelijoita. Eli nukkuessaan saattaa lirauttaa housuihinsa. Voisin kyllä kuvitella, että intti olisi jäänyt väliin jos mulla olisi tuollainen vaiva ollut..

Siinä on taas 100% faktaa...:lol2:

Re: Re: No joo...

Originally posted by HooEee
Se joka ei seuraa vakaamustaa ei ole mies!
Tiedän monia jotka meni armeijaan vain sen takia että isi ja kaverit painosti vaikka itse olisivat valinneet sivarin tai aseettoman. Pitäisikö tällaisia "miehiä" arvostaa, kun ei edes ole pokkaa seistä vakaamuksiensa takana?

Toi on hyvin sanottu. Tiedän tuttujani jotka inttiä eivät ole käyneet ja pokkaa on vaatinut kuulemma kun on pitänyt kuunnella suvun päänaukomisia..."että kun pappasi, isäsi niin miksi et sinäkin"..

Just...

Kuten sanoin, en tuomitse ketään.

Kärjistetysti voisin sanoa, että jos ei ole valmis puolustamaan maataan, ei myöskään ole oikeutta nauttia maan suomista eduista. En nyt kuitenkaan sano tätä...;)

Vaarilta sen takia, että hän on vitusti viisaampi henkilö kuin sinä tai minä.

Toiseksi, en mä ala pentujen kanssa kinaamaan asioista, joiden tajuamiseen menee aikaa. Jos et ole suorittanut velvollisuuttasi, tavalla tai toisella, olet jäävi. Jos olet, ja olet alle, sanotaan 25-vuotias, odotellaan vielä. Voit sanoa tuohon mitä haluat, kypsyys tulee vain ajan kanssa, vaikka kuinka olisit mielestäsi kypsä ja älykäs ymmärtämään niin tämän kuin monen muunkin asian, ja että mielipiteesi on muuttumaton, tulkoon vaikka maailmanloppu, ja että sinä voit ehdoin tahdoin heittäytyä keskusteluun kenen kanssa tahansa, koska sinä löydät totuuden siellä missä se on...;)

Aikaa ei voi ostaa...

Ja se että verrataan sairaalassa työskentelyä inttiin, on hassua. Ettekö te ymmärrä, että tässä on kyseessä vähän isommat asiat kuin jonkun mielipide tai hyvä olo?

Nöyrä siinä mielessä, että joku muu on ottanut tehtäväkseen puolustaa häntä ja hänenkin perhettään. Edelleen, nuoret ovat itsekkäitä eivätkä ymmärrä nöyryydestä mitään, joten kommenttisi on aivan ymmärrettävä.
Mitä sinä teet kun rautaa on rajalla? Menetkö vai et? Jos et, joku muu menee sinunkin puolestasi. Ja kyllä muihin hommiin riittää naisiakin ja niitä jotka eivät terveydellisistä syistä voi mennä.

Mahdollisuus valita on annettu, mutta se ei suinkaan tarkoita että jokainen lain puitteissa tehty ratkaisu on samanarvoinen. Yhteiskuntammehan perustuu siihen, että vähemmistöillekin annetaan mahdollisuus onneen ja valintaan...eikä siinä ole mitään väärää.

Ja mitä tulee lain kunnioittamiseen, niin jos joku on rikkonut lakia, niin sitten hän ei voi ikinä vedota siihen, niinkö? :david:

Kaikilla on paikkansa.

Älkääkä turhaan hermostuko tällaisesta säikeestä: ihmiset tekevät erilaisia päätöksiä.

Edelleenkään en tuomitse, vaan yritän ymmärtää...

Mutta koska keskustelijat ovat niin nuoria eivätkä ylpeyksissään ja/tai nuoreudessaan pysty näkemään tätä asiaa kokonaisvaltaisesti, lopetan omalta osaltani tähän. Huomatkaa kuinka juuri hieman vanhemmat keskustelijat ovat tiettyä mieltä tästä asiasta...

PEACE! :)

Mika

Re: Just...

Kuten sanoin, en tuomitse ketään.

Kärjistetysti voisin sanoa, että jos ei ole valmis puolustamaan maataan, ei myöskään ole oikeutta nauttia maan suomista eduista. En nyt kuitenkaan sano tätä...;)
sanot jotain, mutta et kuitenkaan sanoisi tätä?

Vaarilta sen takia, että hän on vitusti viisaampi henkilö kuin sinä tai minä.
Olet oikeassa vaarit ja mummot on viisaita, mutta miten sen pitäisi vaikuttaa yhden valintaan?
Jos minä olisin kuunnellut veteraani vaariani olisin varmaan totaali, mutta tätähän sinä et ajanut takaa.

Toiseksi, en mä ala pentujen kanssa kinaamaan asioista, joiden tajuamiseen menee aikaa. Jos et ole suorittanut velvollisuuttasi, tavalla tai toisella, olet jäävi. Jos olet, ja olet alle, sanotaan 25-vuotias, odotellaan vielä. Voit sanoa tuohon mitä haluat, kypsyys tulee vain ajan kanssa, vaikka kuinka olisit mielestäsi kypsä ja älykäs ymmärtämään niin tämän kuin monen muunkin asian, ja että mielipiteesi on muuttumaton, tulkoon vaikka maailmanloppu, ja että sinä voit ehdoin tahdoin heittäytyä keskusteluun kenen kanssa tahansa, koska sinä löydät totuuden siellä missä se on...;)
Velvollisuus suoritettu. ikä on korkeampi kuin mainitsemasi.
Mielipiteeni asioista on järkkymättömiä, niin kauan kunnes joku ne todistaa huonoksi tai vääräksi tai omansa paremmaksi.

Ja se että verrataan sairaalassa työskentelyä inttiin, on hassua. Ettekö te ymmärrä, että tässä on kyseessä vähän isommat asiat kuin jonkun mielipide tai hyvä olo?

Nyt ei kuitenkaan olla sodassa ja ei kaikki ole aseen varressa kun sota syttyy.

Nöyrä siinä mielessä, että joku muu on ottanut tehtäväkseen puolustaa häntä ja hänenkin perhettään
Pitääkö yhden olla nöyrä toiselle joka valikoi itse omat valintansa?
En ymmärrä tällaista vanholista käsitystä.

Mitä sinä teet kun rautaa on rajalla? Menetkö vai et? Jos et, joku muu menee sinunkin puolestasi. Ja kyllä muihin hommiin riittää naisiakin ja niitä jotka eivät terveydellisistä syistä voi mennä.
Minä olen valmis kuolemaan maani puolesta vaikka nyt ja heti jos se on hyvän asian tähden vaikka aina olen narisemassa että kuinka paska paikka tämä on. entä sinä?
Taas sanon ei kaikki miehet roiku aseen varressa sodan syttyessä.

Ja mitä tulee lain kunnioittamiseen, niin jos joku on rikkonut lakia, niin sitten hän ei voi ikinä vedota siihen, niinkö? :david:
Turha sellaista on tulla väittämään että "menin armeijaan koska laki niin vaatii" jos muuten ei kunnioita lakia millään lailla. eli ei ole omaa mielipidettä tai sitä ei uskalla tuoda julki. turvaudutaan "pakko mennä" selitykseen. tätä tarkoitin :david:

Älkääkä turhaan hermostuko tällaisesta säikeestä: ihmiset tekevät erilaisia päätöksiä.
ei kukaan hermostukkaan. Kunpa vaan ihmiset saisi tehdä ne päätökset ilman hirveää naukumista puoleen tai toiseen... eikö vain?

Edelleenkään en tuomitse, vaan yritän ymmärtää...
enemmän sinä omia mielipiteitä tuot julki kuin että yrittäisit ymmärtää. (?)

Peace.

Re: Just...

Taidetaan nuo maan suomat edut rahoittaa ennemminkin omilla verorahoillamme, joita maksavat sivarit yhtälailla kuin intinkäyneet.

Nöyrä siinä mielessä, että joku muu on ottanut tehtäväkseen puolustaa häntä ja hänenkin perhettään. Edelleen, nuoret ovat itsekkäitä eivätkä ymmärrä nöyryydestä mitään, joten kommenttisi on aivan ymmärrettävä.

Puhut ihmisen oman itsensä ja läheistensä puolustamisesta, mutta ainakaan minä en näe tällä ja maanpuolustuksella välttämättä yhtäläisyyttä. Hyökkäävän valtion ensisijaisena tarkoituksena taitaa olla kuitenkin puolustavan valtion sotavoimien kukistaminen & valtaapitävien suistaminen vallasta, eikä siviilien ja heidän perheidensä tappaminen. Itse en näe tätä "hyvinvointivaltiota" päättäjineen puolustamisen arvoisena joten sotatilanteessa ensisijaisesti pyrkisin pakenemaan läheisteni kanssa.

Re: Re: Just...

Originally posted by Naru
Puhut ihmisen oman itsensä ja läheistensä puolustamisesta, mutta ainakaan minä en näe tällä ja maanpuolustuksella välttämättä yhtäläisyyttä. Hyökkäävän valtion ensisijaisena tarkoituksena taitaa olla kuitenkin puolustavan valtion sotavoimien kukistaminen & valtaapitävien suistaminen vallasta, eikä siviilien ja heidän perheidensä tappaminen. Itse en näe tätä "hyvinvointivaltiota" päättäjineen puolustamisen arvoisena joten sotatilanteessa ensisijaisesti pyrkisin pakenemaan läheisteni kanssa.

:confused: Kokeileppa kerrata hieman historiaa!!
Mites natsi-Saksan keskitysleirit, Venäläisten raakuudet valloitettaessa Saksaa, Vietnamin sota, Ruandan joukkomurhat, Bosnian etniset puhdistukset tai vaikkapa vapaussodassa tapahtuneet joukkoteloitukset.

Aivan turha väittää, että jos Suomi vallattaisiin, niin mitään edellämainittujen kaltaista ei voisi tapahtua. Epäilen vahvasti, että tuskinpa ne tulee tarjoilemaan kaikille maitoa ja pullaa...
Onko käynyt mielessä, että juuri siksi meilläkin on puolustusvoimat??

Kyllä minäkin vaimon ja lapset lähettäisin turvaan, mutta jäisin tänne taistelemaan.

En tiedä sinusta, mutta minun omatuntoni ei kestäisi ajatusta, että täällä sattuisi etnisiä puhdistuksia tai joukko raiskauksia ja minussa ei ollut miestä taistella vihollista vastaan.

Re: Re: Re: Just...

Originally posted by kahlaajalintu

En tiedä sinusta, mutta minun omatuntoni ei kestäisi ajatusta, että täällä sattuisi etnisiä puhdistuksia tai joukko raiskauksia ja minussa ei ollut miestä taistella vihollista vastaan.

Perkeles, Kuovi kiteytti aika hyvin. Kärjistetysti mutta vetoaa minuun.

Re: Re: Re: Just...

Originally posted by kahlaajalintu

Kokeileppa kerrata hieman historiaa!!
Mites natsi-Saksan keskitysleirit, Venäläisten raakuudet valloitettaessa Saksaa, Vietnamin sota, Ruandan joukkomurhat, Bosnian etniset puhdistukset tai vaikkapa vapaussodassa tapahtuneet joukkoteloitukset.

Noissa mainitsemissasi tapahtumissa on suurimmassa osassa kyse etnisistä puhdistuksista. Mikä maa olisi mielestäsi todennäköisin hyökkääjä Suomeen rotusiivousmielessä ja miksi?

Miten omatuntosi sitten kestää seurata maailmalla tällä hetkellä tapahtuvia sotia etkä ole taistelemassa vihollista vastaan? Minä en ainakaan tunne minulle tuntemattomia Suomalaisia yhtään enemmän puolustamisen arvoiseksi kuin minulle tuntemattomia Irakilaisia, Tsetseenejä, Liberialaisia, jne...

Re: Re: Re: Re: Just...

Miten omatuntosi sitten kestää seurata maailmalla tällä hetkellä tapahtuvia sotia etkä ole taistelemassa vihollista vastaan? Minä en ainakaan tunne minulle tuntemattomia Suomalaisia yhtään enemmän puolustamisen arvoiseksi kuin minulle tuntemattomia Irakilaisia, Tsetseenejä, Liberialaisia, jne...

Höhhööh Naru ei mennä sivuraiteille. On pikkusen eri asia tapahtuuko hypoteettinen puhdistus toisella puolella maapalloa vai ei. Itseä vituttaa lähipuistossa ja Tsetseniassa tapahtuva raiskaus yhtä paljon mutta toisen SAATAN voida estää.

Re: Re: Re: Re: Just...

Noissa mainitsemissasi tapahtumissa on suurimmassa osassa kyse etnisistä puhdistuksista. Mikä maa olisi mielestäsi todennäköisin hyökkääjä Suomeen rotusiivousmielessä ja miksi?

BTW Venäjä harrastaa hyvinkin pitkälti etnisiä puhdistuksia "terroristijahtina" Tsetseniassa koko ajan. Muutoin mitään "todennäköisiä" en ala nimeämään, kunhan huomautin. Kyseisessä valtiossa on puhdisteltu kautta vuosisatojen karjalalaisia, suomalaisia, kirgiisejä ym. jengiä. Silloin ei puhuttu etnisistä puhdistuksista vaan mm. venäläistämisestä.

Meitsikin on käyny sivarin eikä sitä mielestäni tarvii mitenkään perustella ihan kuin se ois jotenkin väärin, mutta niille jotka niitä perusteluja kaipaavat niin olin juuri nykyisen avovaimoni kanssa ja suhde oli aivan aluillaan enkä olisi kestänyt olla kullastani montaa viikkoa erossa.Sitten kuulin kun olin lenny sivariin että siihen kuuluu kuukaden koulutusjakso jossain huitsin Nevadassa(Lapinjärvellä) niin arvatkaa että rupesko syömään miestä. :curs:Valinta oli mielestäni siinä vaiheessa ainut oikea ja ollaan oltu yhdessä jo kolme vuotta:) Oon kuitenkin kuullu että jos sota tulee niin kyllä ne sivaritkin sotaan lähtee, joka on minusta ihan hyvä sillä kyllähän se isänmaa on aika arvokas asia

Originally posted by harde20
Meitsikin on käyny sivarin eikä sitä mielestäni tarvii mitenkään perustella ihan kuin se ois jotenkin väärin, mutta niille jotka niitä perusteluja kaipaavat niin olin juuri nykyisen avovaimoni kanssa ja suhde oli aivan aluillaan enkä olisi kestänyt olla kullastani montaa viikkoa erossa.
Itselläni oli armeijaan mennessä sama tilanne, oltiin nykyisen avovaimoni kanssa tavattu kolme viikkoa ennen lähtöä ja umpirakastuneita. Olin 6kk, ja intti oli henkisesti aika helvetin rankkaa aikaa. Toisaalta lomat yhdessä olivat aivan upeita, ja opimme todella arvostamaan yhdessäoloa. Sivariin siirtymistä mietin moneen otteeseen, mutta kestinpähän kuitenkin. Kolme päivää kotiutumisen jälkeen ajelin muuttokuorman kultani asunnolle, ja nyt ollaan asuttu 3,5 vuotta yhdessä.

Mielestäni tämä keskustelu on turha. Onhan se kiva tietää kuka kävi intin ja kuka ei, mutta siinähän se sitten onkin. Laajamittaisen sodan alkaessa etulinjaan menee niin sivarit kuin reserviläisetkin. Eikä sivaria ole kovin vaikea kouluttaa tavalliseksi jääkäriksi----> rynkky käteen ja näytät miten sillä ammutaan, siinä se. Itse en ainakaan muista intistä juuri muuta kuin miten sillä rynkyllä ammutaan. Viikko kunnon sotaa opettaa enemmän kuin 12 kuukautta inttiä.

Kuka näistä on se jota eniten inhoaisit:

1. Reserviläinen, joka lähtee käpykaartin tositilanteessa.
2. Sivari, joka lähtee etulinjaan.
3. Sivari, joka jää auttamaan teollisuutta ja tuotantoa.

Vastaus taitaa olla numero 1. Ja osittain myös numero 3, koska se saa jäädä puutteessa olevien naisten lähelle....:whip:

Sivareita on kumminkin melko vähän.

Re: Re: Re: Re: Re: Just...

Originally posted by Natupelle
Itseä vituttaa lähipuistossa ja Tsetseniassa tapahtuva raiskaus yhtä paljon mutta toisen SAATAN voida estää.

Vaikka ko. kaukomaa (tässä tapauksessa Tsetsenia) ei tuntisi kulttuurin, moraalin tai lainsäädännön tasolla raiskausta?

Vaikka ko. kaukomaa (tässä tapauksessa Tsetsenia) ei tuntisi kulttuurin, moraalin tai lainsäädännön tasolla raiskausta?

Yritätkö nyt väittää, että raiskaus Tsetseniassa ei ole millään mainitsemillasi tasoilla rikos? Se on siellä hyväksyttävä teko?:confused:

Voi tana, mikä siinä armeijassa on niin fakin pahaa ettei sitä voi käydä?
Vittu mä lähen ihan kiltisti sinne, kunhan aika koittaa vaikka ei vois vähempää kiinnostaa koko touhu. Ei jotain armeija hommaa VOI ottaa tosissaan, en voisi kuvitella olevani ikinä töissä armeijassa...
Mä lähen ainakin sillä mielin, jos sais kuntoa lisää ja se auttaa mua lisäämään lihasmassaa tulevaisuudessa paremman peruskunnon kautta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom