Siviilipalvelumiehet

En jaksanu lukee tätä paskaa threadia, mutta sen vaan sanon että jos ne ryssät tänne hyökkäis niin ois suomipojat täällä ihan paskat housussa eikä siinä paljoo alle 20 hornetilla puolustettais ku ryssät tulis migeil tänne. No mut se siitä!

En kyllä ymmärrä sellasii ihmisii jotka tuomitsee muut vaan sen takii koska joku ei käy armeijaa yms... Suurin osa menee sinne armeijaan ihan vaan sen takii ku isikin meni ja sitten se isi painostaa sinne menemään! NO mut ihan sama "so not" meni tai ei! Itellä se on viel edessä saa nähdä miten käy....

Ps. Niin ja ei tää suomi nyt niin hirveen hieno maa oo että tätä paskaa jaksais puolustaa no vois kait sitä nauttii tappamisen ilosta ja alottaa vaikka jostain kusipäisistä ihmisistä jos se sota tosiaan joskus tulis!

PPPSSSss. Niin ja tosi monet kusipäät menee pätee sinne armeijaan ku ei muussa elämässä pärjää ja siellähän ne pääsee sitten pompottamaan viisaampiaan :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Pate
En jaksanu lukee tätä paskaa threadia...

...blaablaa...

PPPSSSss. Niin ja tosi monet kusipäät menee pätee sinne armeijaan ku ei muussa elämässä pärjää ja siellähän ne pääsee sitten pompottamaan viisaampiaan :D

En muista ikinä lukeneeni näin paskaa vastausta mihinkään threadiin. Sä jätkä et tunnu tietävän mistään mitään.

Originally posted by VahvaJussi
En muista ikinä lukeneeni näin paskaa vastausta mihinkään threadiin. Sä jätkä et tunnu tietävän mistään mitään.

No sehän on kiva juttu! :D
Edit2: ja sä tunnut tietävän oot muuten mun idoli!:blow:

Intissä ollaan tällä hetkellä. Ja sekin vaan sen takia ,että se on niin paljon lyhkäsempi kun siviilipalvelus. Ei vois vähempi kiinostaa toi armeija. En oo siis eläissäni ollut naurettavammassa paikassa. Koittasivat nyt tehdä edes kunnon "teräsmiehiä" näistä armeijassa olijoista ,mutta ei eikun vaan kaikki laihutetaan. Lihaksikkailta laihutetaan lihakset ja läskeiltä läskit. Oon ollut toki niin vähän aikaa vasta tuolla ,että en ole varmaan "ymmärtänyt" vielä mitä olen oppinut ja mitä tulen oppimaan ja mitä se tulee hyödyttämään minun tulevaisuuttani.

Kyllä vielä sen metässä olon ymmärrän ja marssit yms. ,mutta se helvetin kassulla pokkurointi joilekkin alikessuille ja upseerikokelaille. 99% niistä kuitenkin kontiorannassa on vasurilla tapettavia pikkuhomoja. 1% lasken reenituttuni joka on alikessuna. Muut kouluttajat on ollu ihan asiallisia. Kaipaisin kontiorantaan pientä nyrkkeilyottelua johon ois upseerikokelaitten ja alikessujen pakko osallistua ja alokkaat saisivat haastaa jos ois uskallusta. Niille joille häviäisin voisin pestä vaikka hampaat ja nuolla saappaat koko intin ajan. Tässä vaan odotellaan millon päässä naksahtaa oikein kunnolla HRrr hrr.:david:

Originally posted by Supaman
Ja hyvinkin voisin ottaa osaa demokratian ja ihmisoikeuksien väkivaltaiseen puollustamiseen. Mut peruslähtökohta on että sitä ennen tehdään kaikki muut keinot...

No niin, eli motivaatiosi näkyy olevan kunnossa. Kun tänne joku väkivalloin yrittää tulla hämmentämään, sinä olet siis valmis. No, siellä armeijassa opetetaan siihen puolustamiseen keinot. Miten homma kannattaa hoitaa porukalla ja millä välineillä se kannattaa hoitaa....Tällä menettelyllä vältetään se, että sitten sodan aikana aikana jengin ei tarvitsisi alkaa miettiä, että missähän kunkin pitäisi olla, ottaisiko lumilapion vai harjanvarren käteen aseeksi yms. Ilman armeijan antamaa koulutusta meillä hyvin todennäköisesti olisi liian paljon munat vaahdossa omalla haulikollaan huiskivia "taistelijoita". Tämän välttämiseksi sinne asepalvelukseen kannattaisi mennä. :)

Kyllähän se nyt on selvää, että aina tehdään kaikki keinot, että sota vältettäisiin. :david:

Originally posted by fullpower
Intissä ollaan tällä hetkellä. Ja sekin vaan sen takia ,että se on niin paljon lyhkäsempi kun siviilipalvelus. Ei vois vähempi kiinostaa toi armeija. En oo siis eläissäni ollut naurettavammassa paikassa. Koittasivat nyt tehdä edes kunnon "teräsmiehiä" näistä armeijassa olijoista ,mutta ei eikun vaan kaikki laihutetaan. Lihaksikkailta laihutetaan lihakset ja läskeiltä läskit. Oon ollut toki niin vähän aikaa vasta tuolla ,että en ole varmaan "ymmärtänyt" vielä mitä olen oppinut ja mitä tulen oppimaan ja mitä se tulee hyödyttämään minun tulevaisuuttani.

Kyllä vielä sen metässä olon ymmärrän ja marssit yms. ,mutta se helvetin kassulla pokkurointi joilekkin alikessuille ja upseerikokelaille. 99% niistä kuitenkin kontiorannassa on vasurilla tapettavia pikkuhomoja. 1% lasken reenituttuni joka on alikessuna. Muut kouluttajat on ollu ihan asiallisia. Kaipaisin kontiorantaan pientä nyrkkeilyottelua johon ois upseerikokelaitten ja alikessujen pakko osallistua ja alokkaat saisivat haastaa jos ois uskallusta. Niille joille häviäisin voisin pestä vaikka hampaat ja nuolla saappaat koko intin ajan. Tässä vaan odotellaan millon päässä naksahtaa oikein kunnolla HRrr hrr.:david:

Kyllä muakin vitutti ryytyä Gonabiitsillä, mutta kannattaa muistaa että kaikki siellä ajattelee just noin...:kippis1:

Originally posted by Nat_Ural
Oleellinen kysymys tämän armeija vai sivari asian kannalta olisi, kuinka sitä demokratiaa voisi puolustaa _väkivaltaista_ hyökkääjää vastaan käyttämättä itse väkivaltaa.

Kyllä tässä pätee pitkälti samat lainalaisuudet kuin yksilötasolla. Jos alkoholi- ja hasispsykoosissa oleva Urpo hyökkää rauhaa ja ihmisoikeuksia kunnioittavan Pekan kimmppuun veitsen kanssa, niin kumpi voittaa? Urpo ei todellakaan ymmärrä Pekan argumentteja väkivallan tuhoisuudesta ja turhuudesta. Pekka tietenkin juoksee pakoon ja soittaa poliisit, jotka kaasuttavat Urpon ja pistävät hänet rautoihin, kaikki päättyy onnellisesti. Harmittava ero on se, etteivät valtiot osaa juosta, eikä hätänumerosta välttämättä vastata :)

On suorastaan ihanaa, kun osataan asetella kysymys hakemaan juuri siitä oleellista ja syvintä. Tuohon yo. kysymykseen haluaisin jokaisen täysikäisen ihmisen vastaavan. Siihen ei järkevällä ihmisellä ole kuin yksi vastaus. Keep up the good work, Nat_Ural.:)

Mitä topikkiin ja sen viereen tulee, niin kannatan palkka-armeijaa ja vapaaehtoista maanpuolustusta. Ketään ei voida pakottaa armeijaan eikä myöskään siviilipalvelukseen. Maan oloista täytyy tehdä niin hyvät, että puolustustahto lähtee jokaisesta yksilöstä itsestään eikä pakottamalla. Äkkiseltään en äärimmäisempää tapaa keksi alistaa(ja rikkoa ihmisoikeuksia) kuin pakottaa yksittäinen ihminen kuolemaan suuremman ihmisjoukon edestä.

Siviilipalvelus suoritettu, eipä ollut mitään aatteellista yms, ajattelin vain että vuoden työkokemus omalta alalta on parempi kuin armeijan suorittaminen. Ja kun tätä sosiaalista painettakaan ei ollut, useimmillahan se on isä (ja isoisä) joka "pakottaa" poikansa armeijaan.

tottakai kävin intin, ei käyny missään vaiheessa mielessäkään että en kävis. Isoisä taisteli talvisodassa ja jäi henkiin, siinä pelkästään on jo tarpeeks hyvä syy mulle..

Henkilökohtasesti mulle on ihan sama mikä syy kelläkin on jäädä sivariin (paitsi sairaudet jne) mutta en silti heitä ymmärrä, ja vielä vähemmän tän threadin luettuani :)

HIENOA VITVAL!! Olet todellakin ymmärtänyt jotakin kirjoitettua! Kopsasit osan juttujani ja kommentoit sitä ;
"quote:
--------------------------------------------------------------------------------

kannattaa olla ennemmin realistinen ja myöntää sodan MAHDOLLISUUS

--------------------------------------------------------------------------------

kaikki on mahdollista, kyse on todennäköisyyksistä."

END

Siis todella upeeta, juuri näin. On epätodennäköistä että sota lähivuosina täällä syttyy mutta todennäköistä että kykenen varusmiespalvelun käyneenä puolustamaan maatani paremmin kuin käymättä. Loogista? Ainakin todennäköisesti.

Toinen juttu vitval.
quote:

Intti 6 kk, 26 vko, 130 arkipäivää= 3120 tuntia.
Sivari 13 kk, 56 vko, 280 arkipäivää * 8h = 2240 tuntia

ei näitä voi verrata. intti aikaan sisältyy esim. nukkuminen (ja suurin osa intissä olemisestahan on odottelua) kun taas sivari aika on "tehokasta" työtä." END

Miten niin ei voi verrata? Tietysti voi. Eri asia johtaako se mihinkään kun kyseessä taitaa olla makuasia. Jos tekisin nyt intin käyneenä uudelleen valinnan ilman mitään periaatteita tms. intin ja sivarin välillä, ideana päästä mahdollisimman vähällä, valitsisin ilosta kirkuen 13kk sivariuden.

Häh, voiko olla että joku tosiaan menee siviilipalvelukseen..mikä ihme siinä vois olla, hmm onkohan ne laiskoja tai mielisairaita, ei ymmärrä mikä siinä voisi olla, ei ainakaan mun älykapasiteettini riitä ymmärtämään sellaista :rolleyes:

En jaksanu lukee tätä paskaa threadia, mutta sen vaan sanon että jos ne ryssät tänne hyökkäis niin ois suomipojat täällä ihan paskat housussa eikä siinä paljoo alle 20 hornetilla puolustettais ku ryssät tulis migeil tänne. No mut se siitä!

Kyllä. Toi pitää ihan paikkansa. Mikäli Suomi joutuisi puolustautumaan, ilman ulkopuolista apua, venäjää vastaan, sota kyllä hävittäisi. Kysymys onkin siitä, että on liian suuri kynnys hyökätä tänne, kun saavutettu etu verrattuna omiin tappioihin ei ole kovin suuri.
Tästä syystä Suomeakin sanotaan kynnysvaltioksi. Ilman puolustusvoimia kynnys saattaisi olla huomattavasti alhaisempi.

Originally posted by Natupelle
Toinen juttu vitval.
quote:

Intti 6 kk, 26 vko, 130 arkipäivää= 3120 tuntia.
Sivari 13 kk, 56 vko, 280 arkipäivää * 8h = 2240 tuntia

ei näitä voi verrata. intti aikaan sisältyy esim. nukkuminen (ja suurin osa intissä olemisestahan on odottelua) kun taas sivari aika on "tehokasta" työtä." END

Saanen nyt kuitenkin olla erimieltä asiasta. Mites esimerkiksi poliisin, palomiehen tai vartijan ammatit?? Suurimmalta osalta päivystys luontoisia ammatteja. Itse työtä (tai niinkuin sanoit "tehokasta työtä") ei välttämättä tule vuoron aikana kovinkaan paljoa. Kuitenkin koko vuoro, lasketaan TYÖKSI.

Itse lähtisin puolustamaan suomea, jos tarve olisi.
Epäilen ettei tuollaista tarvetta esiinny, mutta mistäs sen voi tietää. On turha itkeä sitten, kun hätä on housuissa. Adolf Ehrnrooth sanoi asian hyvn: Ken rauhassa haluaa elää, valmistautuu sotaan.

Siviilipalvelus ei sitä paitsi vapauta millään tavalla palveluksesta sodan aikana.
Esim. talvisodassa laittettiin aseistakieltäytyjistä lähtien palvelukseen.

Niin ja tosi monet kusipäät menee pätee sinne armeijaan ku ei muussa elämässä pärjää ja siellähän ne pääsee sitten pompottamaan viisaampiaan :D

No siinä on kyllä totta tosiaan maailman viisain kommentti :david:

Mitä taas armeijan käyntiin tulee, niin mielestäni siviilipalvelus ei kyllä ole niin helppo vaihtoehto juuri noitten "ootko homo?" juttujen takia, ellei sitten yleensä liiku "sivaripiireissä".

Itse olisin armeijan käynyt, mutta sain tuossa kesäkuun alussa, eli noin 2kk sitten kuulla lääkäriltäni, että en minä mihinkään armeijaan mene, ja C-paperithan sieltä tuli. Tosin jos sota syttyisi, niin kyllä antaisin koko panokseni Suomen puolesta.

Itsekään en hyväksy ihmisiä jotka heti pakenevat häntä koipien välissä kun ovat uhattuna - itse kun niin rohkea olen, että en mistään hätkähdä :rolleyes:

Originally posted by Dean Kuntz
Häh, voiko olla että joku tosiaan menee siviilipalvelukseen..mikä ihme siinä vois olla, hmm onkohan ne laiskoja tai mielisairaita, ei ymmärrä mikä siinä voisi olla, ei ainakaan mun älykapasiteettini riitä ymmärtämään sellaista :rolleyes:

Ylläolevan teksin perusteella älykapasiteetin riittämättömyys ei ole mikään suuri yllätys.

Sarjassamme turhia :david:-postauksia.

A: Suomella on 90 Hornettia ja niitä pidetään paljon kehittyneimpinä ja parempina kuin Miggejä.

B: Voi olla että Venäjä pystyisi valtaamaan suomen niin halutessaan, mutta ostaisitko sinä kaupasta tikkukaramellin joka maksaisi 500 euroa?

On kyllä semmonen threadi että tulee saavuttamaan huippu postauksia "jonnin joutavalla" paskanjauhannalla...

Jokainen tehköön mitä lystää, mulle ainakin ihan sama. Niinkuin olen joissain muissakin threadeissa sanonut "muistaakseni" niin ihmisiä on monenlaisia toiset tekee sitä, toiset tätä.

Originally posted by Isobanaani
Epäilen kyllä että täältä ei sivareita juurikaan löydy (muutakuin kuurittelun seurauksena), mutta katsotaas...

Voisitko hieman tarkentaa mitä tällä lauseella on haettu? Tarkoitatko kenties, että kaikki voimailevat sivarit roinaa, vaiko että roinaajat ovat sivareita? Vai meinasitko että roinakuurin aikana alkunsa saaneista lapsista tulee sivareita? :david:

Väkivalta ei ole koskaan oikeutettua, voimankäyttö voi olla.
Jokainen joka täyttää maanpuolustusvelvollisuutensa muodossa tai toisessa ja maksaa veronsa on oikeutettu nauttimaan myös tämän yhteiskunnan palveluista. Totaalikieltäytyjiä pidän loisina, siviilipalvelusmiehet ja aseettoman varusmiespalveluksen käyneet saavat täyden arvostukseni.

Itse kävin intin (res.vänr.), useat ystävistä ovat sivareita. Mun mielestäni aseeton tai siviilipalvelus on kutsunnoissa tarjottuja vaihtoehtoja aselajien ja palveluspaikkojen lailla joten ei niissä pitäisi olla kellään mitään urputtamista.

Nyt kun olen reservissä kattellut kuinka esim. USA jyrää 100,000 miehen ammattiarmeijalla maan kuin maan niin oon funtsinut mitä hyötyä tästä isosta reservistä oikein on. Uhkakuvat ovat viimeisen 10 vuoden aikana muuttuneet varsin radikaalisti, joten pieni, hyvinvarusteltu armeija tuntuisi järkevämmältä vaihtoehdolta kuin miiljoonapäinen tykinruoka.

Re: Re: Siviilipalvelumiehet

Originally posted by paksi
Voisitko hieman tarkentaa mitä tällä lauseella on haettu? Tarkoitatko kenties, että kaikki voimailevat sivarit roinaa, vaiko että roinaajat ovat sivareita? Vai meinasitko että roinakuurin aikana alkunsa saaneista lapsista tulee sivareita? :david:

Sivarit=sivuvaikutukset
Sivarit=siviilipalvelusmiehet
Sivarit=sivuleikkurit
jne.. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom