Silloin minua sattui...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä muutama juttu mitkä sattu vitusti! Juurihoito,kädestä luu poikki kahdesta kohtaa,solisluu meni poikki kipuun sain vain jotai särkylääkettä ja kolmio liinan ja odottelin himas etttä luun päät yhdistyisi.Ja ex muija koitti kerrran mun säkki hanskoja ja päätti ladata mua mahaan no koukku tuli suoraan kasseille silloin teki mieli huutaa!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jarze sanoi:
Sellainen kaapelikela, mikä on paksuista lankuista tehty on n.3metriä korkea ja painaa varmaan tonnin. Oltiin kerran juovuksissa yhen tytön kaa sellaisen kelan päällä seisoskelemassa ja sain kuningasidean, että kaverit rupeis pyörittämään sitä porukalla ja me juostais sitte siinä päällä, vähä niinku hamsterit. Loivaan alamäkeen se lähtikin liikkeelle noin 5:n teinin voimin ja vauhti kiihtyi sen verran kovaksi etten pystynyt enää juosta siinä(pöhnässä), vaan putosin sieltä päältä mahalleni maahan ja kela kieri päälle, suoraan selän yli. Ihmettelen vieläkin kuinka olen yhtenä kappaleena. Ei meinannu aivan heti saada henkeä sen jälkeen.

Aii saatana :lol2: Mulle oli käydä sama joskus vuonna maastotakki ja maiharit..Se kelan puureuna repi housut, nahat ja vähän muutakin..
Mutta tuommoset tempaukset oli mulle ainakin silloin jokapäiväisiä..

Painelin muutama vuosi sitten kaverin temppupyörällä vähän turhan innokkaasti ja vähän turhan kovaa. Alamäessä jalka lipesi polkimelta, nilkka polkimen ja asvaltin väliin täydessä vauhdissa, nilkka paskaks ja vielä komea kaatuminen. Täytyy sanoa, että silloin sattui.

Olisinko ollut jotain 13-14 vuotias, kun sain tupellettua uudenvuoden tinoja valaessani koko satsin omalle kädelleni... sen vuoden uudenvuoden lupaus on muuten ainut, jonka olen saanut pidettyä; minä en vala tinaa enää ikinä!

Tähän väliin voisin todeta seuraavaa.

EI HELVETTI MITÄ TUNAREITA! :lol2:

Itse oon saanut kaverin golfswingistä alaleukaan läpimentävän reiän ja tikkauksen arvoisesti. Tuli oltua taustatarkkailijana askeleen liian lähellä.

Armeijassa aikoinaan kävin leikkauttamassa penikkataudin molemmista jaloista ja patistivat sitten turhan aikaisin mukaan jollekin leirille. No tietysti leikkaushaava tulehtui ja Tilkkaan lähtö oli edessä.Siellä kiltti tohtoritäti totesi että pakko kaivaa tulehtunut kudos pois ja lykkäsi pari kappaletta puudutuspiikkejä, jotka eivät tietenkään tulehtuneeseen kohtaan vaikuta.Sen operaation aikana hikoilin varmaan useita litroja ja olisin voinut purra poikki vaikka kuinka paksun kepin jos sellainen olisi hampaiden väliin tuotu...

Pitää vielä mainita pari tähän. Pienenä kaaduin otsa edellä sähköpaimeneen ja siihen paloi semmoinen punainen raita. Poltin itseni pahasti kuumalla vedellä ja jouduin kahdeksi viikoksi sairaalaan.

Noin kymmenen vuotta sitten kun laskettiin mäkeä minisuksilla. Sitten siinä mäkeä ylös kiivetessä suksi lipesi taaksepäin ja kaaduin naamalleni maahan. Siinä maassa sattui olemaan sellainen lyhet kepakko pystyssä. Kyseinen kepakko osui noin 0.5 cm silmamunan alapuolelle siihen pehmeään kohtaan ja teki mukavan reijän. tapaus ei muistaakseni niinkään sattunut, mutta välillä kun näkee peilistä alasilmäluomessa olevan arven sitä muistaa kuinka onnekas oli ettei näkö lähteny.

Wildemar sanoi:
Tähän väliin voisin todeta seuraavaa.

EI HELVETTI MITÄ TUNAREITA! :lol2:

Itse oon saanut kaverin golfswingistä alaleukaan läpimentävän reiän ja tikkauksen arvoisesti. Tuli oltua taustatarkkailijana askeleen liian lähellä.

heh,itsekin olin pienenä takana liian lähellä kun pommitettiin proidin kanssa naapurin taloa krikettimailalla ja golfpalloilla.proidi otti vauhtia lyödäkseen ja kriketti maila suoraan mun suuhun.

Tää threadi innoitti muistelemaan muutamaa kivualista tapahtumaa, mitä kavereille on sattunu. Pistän nekin nyt sit tähän:

Yks juttu alko niinkin harmittomasta tilanteessa kuin luonnon siimeksessä kusemisesta. Kaveri meni päästämään paineita jonneki puskan sisään puuta vastaan. Myöhemmin kaveri kerto, että puussa oli kuulemma kävellyt metsämuurahaisia, muita elukoita ei näkyny. No kuseminen meni sinänsä hyvin, kaveri tuli ihan ehjän näkösenä takas ihmisten ilmoille. Siinä vähän aikaa jutusteltiin ja käveltiin ihan rauhassa, kunnes rupes tapahtumaan. Kaveri rupes yhtäkkiä huutamaan ja karjumaan ihan punasena muniansa pidellen. :D Joku kuulemma pisti saa-ta-na-sti jossain nivusen tuntumassa. Vähän myöhemmin pistos rupes polttelemaan ja kirvelemään ihan jumalattomasti, kaveri luonnehti tunneta kusimurkun puremaksi potenssiin 100. Jokunen minuutti ja uus pistos, nyt palleissa. Taas iso mies huus kuin hanhi. Siitä eteenpäin puolen tunnin sisällä "se jokin" puri kaveria vielä 3-4
kertaa lisää housujen sisällä ja polttelua riitti. Kaveri hakkasi sillon tuskissaan perseensä varmaan ihan mustelmille kun yritti häätää sitä oliota housuistaan. Kotiin mentyään kaveri tsiigas housujensa sisään ja älyttömiä patteja oli kohonnu mm. kasseihin ja perseeseen. Tiedä sitten mikä elukka sinne housujen sisään oli kusireissulla tunkeutunut, sitä on spekuloitu monet kerrat. Koskaan sitä ei löydetty. Tuskin muurahainen ihan tollasta jälkeä tekis?

Muita juttuja mitä muistan kavereille tapahtuneen:

Yhellä frendillä meni ala-asteella hervottoman iso tikku keskisormen kynnen alle. Itkua ja huutoa riitti ihan sairaalalle asti.

Sama kaveri leikki strapetsi-taiteilijaa leuanveto-tangon päällä muutama vuos myöhemmin. Tasapaino petti jossain vaiheessa ja äijä paukautti päänsä tankoon siinä kaatuessaan -> päähän kohos miltei heti omenan kokonen kuhmu, jota sitte myöhemmin porukalla ihmeteltiin. Huutoa ja kiroilua riitti taas.

Lisää kipua; Joskus parisen vuotta sitten oltiin kavereitten kanssa jossain kentällä, hiekkakenttä taisi olla, päätin sitten tehdä happikännit (vitun typerä idea ja muutenkin aivan helvetin typerää!!) ja kaaduin suorilta jaloin takaraivo edeltä, tulos oli vitun kipeä pää, luultavasti aivotärähdys, koskaan sattunut niin paljon päähän

kipua;Joskus yöllä heräsin yhtäkkiä saatanalliseen ja erittäin tuskalliseen kipuun, korvaani koski aivan älyttömän paljon, sitä tuskaa kesti pari tuntia enkä saanut unta. En sitten kyllä tiedä että mikä hitto siihen korvaan iski yöllä. Tärykalvo puhkesi?? Tuskin se noin paljon sattuisi.

Juurihoito ilman puudutusta,Polkupyörän ratas pohkeessa ja ketjusta keskelle kelloa.(Tapaturmat eivät liity toisiinsa)

Henkisesti epämiellyttävin kokemus oli vatsatähystys.

Kivuliainta oli se kun nykyinen vaimo istui teinivuosina hartioilleni yllättäen, istuessani selkävinossa lattialla. Välilevy siinä kai meni....kipu oli niin kova et olin varma et tapahtui jotain huomattavasti pahempaa. Ei pystynyt liikkumaan lainkaan eikä hengittämään kuin todella kevyesti tuntiin. Makasin sit siinä lattialla samassa asennossa kunnes pääsin ylös.

Nyt onkin sit selkä kipeytynyt ja mennyt jumiin tasaiseen tahtiin ton jälkeen.

Toiseksi kivuliain kokemus oli se kun tein itselleni nännilävitykset. Toinen nänni meni ilman puudutusta siten et neulan läpi työntämiseen meni noin 30min. Toiseen nänniin otin käyttöön sinkokaiinin puudutuksena ja meni sit vaivatta.

Homman tein steriilit hanskat kädessä, puhdistusainetta säästämättä ja kookasta injektioneulaa hyväksi käyttäen.

Suosittelen tota nänniläväriä itsetehtynä niille jotka haluu testata mielenlujuuttaan. :D

Selvinpäin tietysti. Tossa ei kovat jätkät dopingia käytä.

Oltiin viime syksynä joukkueen kanssa pelaamassa nuorten, eli alle 19-vuotiaitten Suomen amerikkalaisen jalkapallon maajoukkuetta vastaan heidän harjoitusleirinsä päätteeksi. Minun olit tarkoitus pelata kahteen suuntaan hyökkäyksessä guardina ja puolustuksessa tacklena. Aloitin pelin puolustuksessa, pelattiin pari downia (aloitusta). Yhdessä vaiheessa maajoukkue teki juoksupelin joka onnistui jollain lailla, he olivat muutaman jaardin ylittäneet aloituspisteestään, meidän joukkueesta oli muistaakseni kaksi kaveria miltei roikkumassa pallonkantajassa kiinni, katsoin että kukaan ei tee mitään, kait he odottavat että he pysähtyvät vähitellen. Katsoin että vapaa reitti, ei pitkä matka, juoksin täysillä pallonkantajan sivuun, taklasin hänet maahan ja kaaduin jollain oudolla tavalla hänen jalkansa päälle. Kauhea kipu kyljessä, ilmat pihalle, varmaan 30s saanut ollenkaan henkeä kunnes maajoukkueen valmentaja nosti minua ylös lantion kohdalta ollessani selälteen maassa. Helpotti. Nousin ylös. Pelasin ottelun vielä guardina, mutta 30% tehoilla.

Kylki murtui, en tiedä kuinka paljon, en käynyt lääkärissä. Kaksi kuukautta kovaa kipua, yksi kuukausi meni niin että joku joutui auttamaan minut ylös esim. sängystä, sohvalta, ym. Kyllä vitutti. Periaatteessa pystyin salilla treenaamaan, mutta kaikki rintaliikkeet oli kiellettyjä. Menin seuraavalla viikolla treenaamaan kaikki muut paitsi rinnan. Sitten ajattelin että mitäs vitun järkeä..

Niin, oliha se kipee.. :david:

Ai niin, menihän multa olkapää kahdesti sijoiltaan, kipu siinä on kova, mutta se tuntu että nivel liikkuu on todella järkyttävä.

Joo. Tulipahan viä sellanen mieleen että kakarana kun juoksentelin pihamaalla ni kompastuin (heh, en kai muistanut nostaa jalkoja ylämäessä :D ) ja kaaduin. No eip siin mitään mutta tuloksena oli muutama kuperkeikka ja hölmistyneenä jäin istumaan mäen alle.

Valittelin siinä sitten kun polveen sattuu niin maan mahottomasti -> Hatanpäälle ja siellä sitten poistettiin KIVI polvesta. Joo, tosiaan olin onnistunut saamaan kiven polven sisälle. Ilmeisesti aika syvällekin. ... Kaikkea sitä onnistuukin säheltämään :nolo:

-edit- joo tikkejä siihen laitettiin ja toi jälki mua vieläkin muistuttaa kohelluksestani

Olin joku 7-vuotias ja menossa seuraavana syksynä kouluun. Oli juhannussunnuntai ja veljien, naapurin ja parin sukulaispojan kanssa leikittiin pihalla. Piti keretä ajaa polkupyörällä poikien välistä ettei ne osu sulkapallolla, koska jos osui niin joutui pelistä pois :D Velipoika tuli mäen päältä pihaan ja minä kaarsin talon takaa vähintään yhtä lujalla vauhdilla..katottiin että törmäys tulee ->yritys väistää epäonnistui kun kumpikin väisti samaan suuntaan..Sitte mulla meni pimeeksi ja seuraava asia minkä tajusin oli se etten nähnyt vasemmalla silmällä mitään ja maassa oli vitusti verta. Annas olla ku tajusin että se on MUN verta...kauhea huuto. Luultiin että silmä meni kun se oli täynnä verta. Ei kai siinä, piti ajaa noin 50 kilsaa päivystykseen, 5 tikkiä ja merirosvolappu silmään..Kulmakarvat ei kasva ihan kunnolla vasemmassa kulmassa ja ikuisesti on tommonen nätti arpi tossa vasemman silmän vieressä.

Toinen tapaus sattui viime elokuussa Roomassa..olimme muutaman kaverin kanssa ravintolassa syömässä ja saimme juuri tilattua ruoat ja odottelimme siinä rauhassa. Vesilasit tuotiin ensimmäisenä ja juttelimme mukavia. Joku sitten laukaisi jonkin todella hyvän jutun ja porukka repesi ihan täysillä, itse siihen malliin että pää retkahti silleen kummallisesti ja KLONKS! Otsa osui vesilasin reunaan..siitäkös nauroin vielä enemmän kunnes huomasin kaverin katsovan kauhuissaan minua ja osoitti otsaani..kokeilin pahkuraa ja tajusin että perskeles,verta tulee..Tarjoilijalla oli hyvä ilme ku puolessa minuutissa hullu suomalaistyttö onnistui hajottamaan kallonsa. Jäätä vaan ja kaveri anto mikki hiiri laastarin. Oli niin kipeä ettei voinut kulmakarvoja nostella. Tämä on minulle yllättävän vaikeaa kun selitän aina kaiken ilmeillä ja eleillä. Ei kivvaa..

Nike_Air sanoi:
Tässä vaiheessa en tiennyt vielä miten lu laitetaan paikalleen ja ajattelin että kyllä mä kestän. noin 15 min kuluttua huoneeseen kävelee 2 miestä ja nainen, sanovat vaan et alotetaan. No toinen ukko nappaa kiinni ranteesta, toinen kyynerpäästä. (siinävaiheessa tajusin jo et kohta sattuu) Ne alkavat kiskoa TOSISSAAN mun kättä erisuuntiin ja se nainen HAKKASI sitä mun luuta paikoilleen että luu rutisi. voi vittu että huusin ja manasin. siis ne saatanan hullut repi katkennuttan kättä eri suuntiija ja hakkasivat. ILMAN PUUDUTUSTA.

Taitaa olla normaaliproseduuri, jos luun päät eivät ole kohdakkain. Ainakin itse muistan samanlaisen homman ala-astevuosilta, kun ranne murtui. Ensin röntgenissä katsottiin että luut ovat vituillaan ja sitten löysinkin itseni makaamasta toimenpidehuoneesta kyynärpää hihnalla sängynpäätyyn köytettynä riskin lääkintävahtimestarin samalla kiskoessa pää punaisena kämmenestä eri suuntaan ja hoitsun muljautellessa luun päitä kohdakkain.

Silloinkaan ei kukaan edes selittänyt minulle yhtään mitään, porukka vain marssi paikalle ja alkoi murjontahommiin - ajattelivat ehkä että etukäteisselostus saa minut panikoimaan vieläkin enemmän?

No tämä ei ole mikään hirveän paha verrattuna pahimpiin tarinoihin tässä threadissa. Noin puolitoista vuotta sitten multa murtui pohjeluu sählyä pelatessa. Aluksi en edes ajatellut, että luu olisi murtunut, sillä se ei alkuun sattunut kovinkaan paljoa. Päivä oli sunnuntai, ja sairaalan päivystys aukesi vasta parin tunnin kuluttua naapurikaupungissa. Oli tosi mukavaa maata kotona pari tuntia murtuneen jalan kanssa... No lopulta siihen saatiin sitten kipsi ja sain kyynärsauvat, joilla en ollut tottunut kävelemään aiemmin. Keppien pohjiin oli tarttunut ulkoa lunta, mikä teki niistä aivan saatanan liukkaat. Kotiin päästyäni astuin sisällä pari askelta, minkä jälkeen onnistuin liukastumaan ja kaaduin suoraan murtuneen jalan päälle. Se sattui muuten huomattavasti enemmän kuin luun murtuminen.

maximillian sanoi:
Toiseksi kivuliain kokemus oli se kun tein itselleni nännilävitykset. Toinen nänni meni ilman puudutusta siten et neulan läpi työntämiseen meni noin 30min. Toiseen nänniin otin käyttöön sinkokaiinin puudutuksena ja meni sit vaivatta.

Homman tein steriilit hanskat kädessä, puhdistusainetta säästämättä ja kookasta injektioneulaa hyväksi käyttäen.

Suosittelen tota nänniläväriä itsetehtynä niille jotka haluu testata mielenlujuuttaan.

Mukavaa hommaahan tuo on: ilman hanskoja ja tylsällä parsinneulalla x2. Tosin piti ottaa Tex Willerin "luoti pois hehkuvalla puukolla"-operoinnin hengessä aikalailla alkoholia ensin pohjille. En kyllä ole ihan varma oliko tuo kuitenkaan säästetyn rahan arvoista vs. homman teettäminen - ainakin se silloin teininä tuntui ihan fiksulta tavalta säästää rahat johonkin muuhun.

Hyppäsin joskus pyöräl hyppyrist, taitoin ilmas sivuttain, en ehtiny taittaa suoraks ni laskeuduin semmoselle kallioiselle alustalle polvi eellä, ai saatana että sattu, ihan armoton reikä polves :P

Ku harrastan trikkaust myös, eli volttien hyppelyy..
Hyppäsin joskus voltin ja mokasin, mulla jotenkii katkes, repes tms lihas pohkeest, tuntu ihan et ois koko sääri menny poikki, sattu nii vituksee, mut röntgenis katto et luu oli ehjä, sit joku kirurgi sairaalas sitä rassaili viikon välein, parantumisee meni noin 3kk.

Tänävuonna, kuukaus-pari sitte hyppäsin noin kahest metrist etuperinvoltin, se pyöri liikaa, laskeuduin nurmikolle suoraa naamallee ja sain aivotäräyksen, silmis pimeni ja tuntu et taju menee ku ees henki kulkenu. Että semmost ;D

Vasemmal puolel on lapaluun/niskan kohil jotain kipui, ei mitn tietoo mistä ne on tullu, yhtäkkii vaa vihlo ihan sikanaa, sillee et jalatki läks alta (noidannuoli tyylil).. No ei ne ainakaa noist oo tullu, nyt on ollu koko tän vuoden toi vasen puoli vähä kipee/jumis, lääkäri ei anna ku jotain perkeleen rentouttavii, ei auta, fysiol käynti autto jopa pariks päiväks.. Voiskohan siel olla fasettilukkoi tms. vai avaaks fysio sellaset?
Selitti se myös jotain et mulla on liian vahvat lavat verrattuun rintaa et ne vetää lapoi yhtee.. Ò_o Mut oon mä ny sen jälkee treeniny rintaa enemmän että örr.. Kipee/jumi toi kohta silti on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom