Silloin minua sattui...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Mielenkiintoinen kokemus oli kun meni sääriluu läpipoikki jalkapalloa pelatessa. Jouduin odottelemaan 5 tuntia Hatanpään sairaalassa enenkuin pääsin lekurille ja voitte uskoa miten saatanan tuskainen on murtumakipu, pienikin liikahdus sattuu infernaalisen paljon. Tosin en usko että on pahempi kipu kuin synnytyskipu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kivuliaimmat kokemukset on kun kyykystä kaatui 180kg, ja sormet jäi tangon ja telineen väliin :rock:

Sitten myös kyynerpääleikkaus teki aika kipeää kun puudutus ei tahtonut tepsia, tunsin ja kuulin kun lihoja revittiin kädestä auki sekä jännettä räplättiin.

Vähän isompi leikkaushaava oli tulehtunut, tikkien poistosta oli jo viikko.
Menin sitten ohjeiden mukaan näyttämään sitä päivystykseen, kun se oli turvoksissa ja h**vetin kipeä, olin vähän kuumeessa ja arvesta valui vähän jotain.
Kirurgi alkoi sörkkimään mun mahaa sormilla, mutta lopetti, kun sanoin, että nyt sattuu.
Sitten se haki kaapista sakset ja repi mahan auki :urjo:
edit: siis avasi vain nahan, lihakset oli ok.

Meni kans viime syksynä motocrosspyörällä kiveen törmätessä sääriluu läpipoikki. Huono tunne, kun noustessa huomaa, että alaosa jää roikkumaan.

Melkein kivuliaampi oli, kun samassa puuhassa olkapää murskautui ja samalla lähti paikoiltaan. Onneksi pyörässä sähköstartti niin sai käyntiin ja kiitäen himaan ja sairaalan jonoon.

Pyllypatit sattuu aikas paljon kun käy ulostamassa. :itku: :urjo:
Ja, kun sessio kestää yleensä noin puoli tuntia.

Joona sanoi:
Kaikenmaailman neitejä täälläkin valittaa. Juurihoitoa ilman puudutusta. HAH! Ei tunnu missään! :rolleyes:

Niin minäkin luulin. :D Tuossa pari vuotta sitten olin ulkomailla ja iski paha hammaskipu. Menin sitten hammaslääkärille, missä kerrottiin, että juurihoidoksi tämä menee. Ensimmäisellä käyntikerralla reikä piti porata auki ja tulehdusta lääkitä. Aukiporaamisen yhteydessä lääkäri kysyi haluanko puudutuksen. Sen verran kalliiksi tuli käynti muutenkin, että ajattelin säästää puudutuspiikin verran, olinhan minä jo "iso mies". ;)

Tietenkin poraaminen oli aivan järjettömän tuskallista. Se tuntui kestävän ikuisuuden ja jossain vaiheessa alkoivat kaulalihakseni nykiä kontrolloimattomasti. Kun vihdoin nousin tuolista, huomasin, että olin hikoillut paitani aivan märäksi, vaikka oli viileä päivä.

Tämän jälkeen en ole koskaan kieltäytynyt puudutuspiikistä. :)

... kun potkaisin kaksi vasemman jalan varvasta oven alakulmaan ja sain katkaistua varpaani 9:ään eri osaan.

... kun leikkisin muksuna tarzania ja köyden irrotessa puusta putosin kahden metrin korkeudelta päälleni soratielle. En pystynyt hengittämään vähään aikaan, kuulo ei pelannut, tasapaino ei toiminut ja kaverin perkeleet vaan kattelivat vieressä silmät suurina.

... kun olin Tielaitoksen asfalttityömaalla ja päälleni kaatui tuulenpuuskan ansiosta 3 m korkea ohjausaita.

... kun nostin pikkumuksuna mattojentampaustelinettä ja jäin vääntyneeseen asentoon sen alle. Selässä hiukan rusahteli ja olemus on nykyään hieman vino - ei sen pahempaa onneksi.

... kun sain chiliä silmiin. Miten silmistä voikin tulla niin paljon vettä?

... kun ommeltiin kolme tikkiä puuduttamatta.

Dragon sanoi:
... kun sain chiliä silmiin. Miten silmistä voikin tulla niin paljon vettä?

Tätä minäkin harrastan usein. Siis käsittelen tuoretta chiliä, minkä jälkeen vahingossa hieron silmiä. :itku: Kaikkein ikävintä on kusella käymisen jälkeen huomata, että chiliä on joutunut erittäin aralle limakalvolle. Tämä tunne on melkoisen sanoinkuvaamaton. :eek:

Tämä ei ehkä paini samassa sarjassa noiden pahimpien kanssa mutta...

Sormi jäi auton oven väliin ja ovi meni sillein kokonaan kiinni asti. Olin reissussa ja siellä oli semmonen kaasuhella. Piti lämmittää naula kaasuliekissä ja porata sillä kynteen reikiä, kun kynnen alle vuoti jatkuvasti lisää verta ja kipu vaan paheni.

Itselleni tätä ei sattunut mutta eräälle luokkakaverille kyllä,
Oli teknisentyön tunti ylä-asteella 2-3 vuotta sitten siinä yksi pälli alkoi hosumaan tinakolvilla ja kappas vaan
meni pariminuuttia kun se oli toisen silmässä.
Siitä lähtien aina kun olen nähnyt sen tyypin niin oikeasilmä on hänellä
verenpunainen...

Voi vaan kuvitella minkälainen tuska miehellä on ollut

:arvi:

Joo ei ehkä pahimmasta päästä mutta jäipä mieleen:
1. Sählyä pelatessa vastustaja oli agressiivisempi kaveri ja löi mua mailalla munille (kaverin kommentti "ei sen sinne ollu tarkotus osua", kyllä olis mieli tehny lyödä, mutta kädet oli munia testailemas)
2. Kakarana raketilla leikittyäni raketti lensi reiteen ja sulatti housut ja päästi värisuihkunsa siinä, oli muuten vittumainen palovamma.
3. Tipuin kiven päältä kallion koloon ( 1.5m syvä), kivet raapivat jalat ja kädet verille ja maassa oli vielä nokkosia loppuhuipennuksena.
:curs:

Polveni meni sijoiltaan koulun liikuntatunnilla,
porukka luuli ensiksi, että pelleilen kunnes joku tajusi,
että ei jalka normaalisti voi olla tuollaisessa asennossa ja haki maikan paikalle joka laittoi polven takaisin paikoilleen.
Sattui meinaan aivan helvetisti. :curs:

Koulun liikuntatunnilla oltiin uimahallissa ja hypittiin ponnahduslaudalta altaaseen ja piti sitten hypätä takaperinvoltti jolloin naamavärkki läsähti lautaan. Siiinä sitten vedessä tokkurassa. että mitä tapahtui. Nenästä alkoi vuotaa verta ja huuli oli jäänyt jotenkin hampaisiin kiinni. Sen jälkeen en ole hyppinyt.

Omskakas sanoi:
Tätä minäkin harrastan usein. Siis käsittelen tuoretta chiliä, minkä jälkeen vahingossa hieron silmiä. :itku: Kaikkein ikävintä on kusella käymisen jälkeen huomata, että chiliä on joutunut erittäin aralle limakalvolle. Tämä tunne on melkoisen sanoinkuvaamaton. :eek:

Entäs thai-linimentin kanssa. Ensin treeneihin kunnon kerros. Suihkussa sitten aineet valu kainaloon, kasseihin ja sun muualle. :itku:

Kaikenlaista murtumaa, prätkällä kaatuilua, leikkausta ja munilleen putoamista sitä on sattunut, mutta ylivoimaisesti pahin hetkellinen kipu on tullut hiukka samantyylisestä hommasta kuin plagilla.

plag sanoi:
1. Sormenpää on lähtenyt irtipoikki, ommeltiin takaisin ilman puudutusta.

Minulla sormi oli irtipoikki nivelen kohdalta, itse irtileikkautuminen ei sattunut oikeastaan ollenkaan ja käsikirurgi onneksi pätkän sai nätisti askarreltua suonineen ja jänteineen takaisin. Paranemisen ajaksi sormeen porattiin lähes koko matkalta pituussuunnassa reikä, johon laitettiin ohut naula pitämään nakinpätkää liikkumattomana, jotta jänteet saivat parantua rauhassa.

Sitten joskus about kuukausi operoinnin jälkeen kun koko käden peittävää kipsiä poisteltiin niin lekuri vaan kylmästi nappasi ilman puudutusta sormenpäästä törröttävästä naulan päästä tongeilla ja riuhtoi oikein hartaasti naulan pois. Kruununa vielä sitten kuukauden aikana jämähtäneet sormen nivelet hän auttoi alkuvauhtiin ottamalla jämptisti leikkautumiskohdan molemmilta puolin ja nitkuttamalla väkisin täysin tönkköä sormea mutkalle.

Täytyy myöntää että pikkaisen polvet notkahtelivat ja naama veti valkoiseksi.

Tipuin pentuna puusta sellaisen betonisen rajapaalun päälle, joita jostain syystä on aina ojissa. Tietenkin takaraivo edellä. kohtaan ei kasva hiukset vieläkään...

Jostain syystä sanotaan joskus puusta pudonneksi? (liittyyköhän älykkäisiin ideoihin?)

Kaveri onnistui koulussa aikoinaan jättämään sormensa jonkin sortin metallipässin väliin. Siis sellaiseen joka junttaa napista painamalla sen ylä osan alas. kohtuullisen litteänä oli kaksi sormea kuulemma.

MAP sanoi:
Kaveri onnistui koulussa aikoinaan jättämään sormensa jonkin sortin metallipässin väliin. Siis sellaiseen joka junttaa napista painamalla sen ylä osan alas. kohtuullisen litteänä oli kaksi sormea kuulemma.

Mitenkäs tuota.... tuliko niistä enää sormia? Ei vissiin...?
Joo varmaan olikin melkoisen litteät, kyllä se sen verran kovaa puristaa (jos nyt ymmärsin oikein, mitä konetta tarkotit).

Olkapää sijoiltaan iskun voimasta. Ei siinä mitään, sattui vasta sitten kun kaveri nyppäisi sen paikoilleen...

Helie sanoi:
Mä voisin kirjoittaa pitkän selostuksen synnytyksestä, mutta jätän sen tekemättä.. :D
Sama täällä... Vaikka minut loppujen lopuksi jouduttiin leikkaamaan, niin oli se yhtä helvettiä siihen asti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom