Silloin kun minä olin nuori...

Tolla 75 megahertzisellä pelattiin Duke Nukem 3D:tä

no kyllä, ja joka päivä! Kaverin kanssa pelattii aina Dukea.

edit shogun, sä ootki melkein tuplast mun ikäne:D, muistan kyllä ku mun tädillä ol 286vanha kone ku mä olin pien, ja siin ol sellain paska formulapeli..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun minä olin nuori, oli nallekarkeilla hintaa 1 penni/kpl.
Kun minä olin nuori, oli Commodore 64 tasavallan tietokone. Ja kova kone olikin.
Kun minä olin nuori, ei neekereitä näkynyt kuin korkeintaan Helsingissä ja silloinkin vilaukselta.

Kun minä olin nuori, sai puuronkin syödä suoraan kattilasta -eikä kukaan tullut nillittämään siitä.

Kun minä olin nuori, kirpputorit oli kirpputoreja ja vanha tavara vanhaa -ei mitään vitun "vintitsiä" tai secönd-händiä.

kun minä olin nuori, niin farkkutakeissa oli sentään sopivan kokoiset kangasmerkit selässä.

Kun minä olin nuori..

..mankat oli tietenkin kaksipesäisiä ja niillä nauhoitettiin kaikki hittilistat paikallisradiosta ja sekä tietenkin myös omia "radio-ohjelmia" kavereiden kanssa.

..c-kasetit oli kova juttu ja kaikki toki ite nauhoitettuja radiosta tai kavereilta kopsattuja.

..synttärisankareille vietiin lahja, eikä todellakaan odotettu mitään "kiitos kun kävit synttäreilläni" -lahjaa takaisin.

..Seppälä oli kaikkein coolein vaatekauppa. Smithy´s <3

..farkuissa piti olla reiden sivuilla joko nahkaiset tai kukkakankaiset levennykset.

..tytöillä piti olla lähes valkoista "sinkkipastaa" huulissa.

..takatukka oli in. Tytöilläkin.

..permanentti oli tosi pop.

..hiuslakkaa ja geeliä kului uskomattomat määrät.

..silmälaseissa oli vaaleat muoviset kehykset. Isot.

..neonvärit ja O´neill:n vaatteet oli tosi hot.

..kaupungilla oli aina tappeluita lähikylien ja kaupunkien poikien välillä.

.."Leviksen" nilkkabootsit oli törkeen hienot.

.."Leviksen" farkkutakki oli ainoa oikea.

..purkkarit eli purjehduskengät oli pop - Vagabond.

..kukaan ei käyttänyt mitään huumeita. Paitsi se yksi punkkari, jolta oli kuulemma vedetty puukolla polvitaipeet auki huumevelkojen takia. :jahas:

..talvi oli sentäs kunnon talvi. Aina oli lunta ja sopivasti pakkasta.

..kodinkoneet toimivat moitteetta noin 20 vuotta.

..kengät, huonekalut ja kaikki muutkin tavarat olivat lähes ikuisia.

..tytöt tykkäs pojista, ja pojat tykkäs tytöistä.

..kukaan ei koulussa käyttänyt V alkuista sanaa, eikä kukaan nimitellyt toista huoraksi tai homoksi.

..nuorilla oli kotiintuloajat.

..vanhemmat tunsivat kaikki lastensa kaverit.

...286vanha kone...ja siin ol sellain paska formulapeli..
Jumalauta! Haluutko turpaas? Aleta pilkkaamaan toisten kulttipelejä.;)

Silloin kun mä olin nuori, niin mun mutsi ja faijakin oli nuoria tai ainakin "nuoria".
Silloin kun mä olin nuori tai oikeestaan lapsi, niin jos halusi mäkkiin, niin sellainen kummallisuus löytyi kätevästi junamatkan päästä Helsingistä
Silloin kun mä olin nuori, niin Arkku oli Arkku eikä mikään fidun Onnela.
Silloin kun mä olin nuori, kukaan ei käyttänyt pyöräilykypärää
Silloin kun mä olin nuori Suomi pelasi oikeita Ryssiä vastaan lätkää ja hiihtäjät hiihti mustikkakeiton voimalla (niin varmaan)

- Silloin kun minä oli nuori, vei mutsi puhelinosakkeen "kaniin" ja osti mulle kulmakunnan toisen maastopyörän (Muddy Fox Courier)
- Silloin kun minä olin nuori, maksoi hampurilaisateria 29,90 markkaa, eli saman kuin nyt (5 €)
- Silloin kun minä olin nuori, hankittiin TV vuokraamalla se Thornilta ja 28" telkkari oli valtava

- Silloin kun minä oli nuori, hampurilaiset ostettiin Carrolssista
- Silloin kun minä olin nuori, kiskalta sai huulipunakarkkia (joka oikeestaan oli aika pahaa)
- Silloin kun minä olin nuori, vanhuksille annettiin istumapaikka bussissa
- Silloin kun minä olin nuori, pojilla oli krossipyörissä kummalliset pitkulaiset satulat
- Silloin kun minä olin nuori, tyttöjen pyörä oli poni tai nopsa

Itse muistan kun 286-prosessorilla varustetut PC:t tulivat tekulla opiskellessani ja valtavan prosessoritehon huomasi parhaiten Generic CADD -ohjelmalla ellipsiä piirtäessä. Aiemmilla koneilla ellipsin piirtäminen monitorille kesti varmasti joitain kymmeniä sekunteja, mutta 286:lla tuo kävi ehkä sekunnissa tai parissa. :D
Muistan kun siskon nykyinen mies osti 286:n aikoinaan, maksoi jotakin 20 000 markan hujakoilla. Sai vielä halvalla. :hyvä: Muistan myös kuinka vuosia tuota aikaisemmin koulun mikrokerhossa opeteltiin käyttämään CP/M:ää, joka oli niihin aikoihin vielä standardikäyttis pc-koneissa. MS-DOS tosin oli jo kehitetty muutamia vuosia aikaisemmin. Pelirintamalla kovia sanoja oli mm. Star Wars (mahtavat vektorigrafiikat) ja Out Run peliautomaatit. Out Run tuli tietysti tahkottua läpi, mihin kului varmaan joitain satoja markkoja.

-sillon pelättiin talkkareita (junteille: talonmies)
-sillon tehtiin eikä puuhasteltu
-sillon hotgym oli leffateatteri ja voimaa sai kisikseltä
-oli ihan vitun yksinkertasta

- Silloin kun minä olin nuori, leikittiin naapureiden lasten kanssa hangessa vaikka pakkasta olisi ollut paljon alta -20 astetta. Räkä jäätyi sierainten seiniin, käsiä sulateltiin kotiin mentyä lämpimässä vedessä ja jalkoja pattereita vasten. Ketään ei tietenkään tarvittu valvomaan leikkejä.

- Lumisotaa leikittiin joukkueina koko mäen lasten voimin, eri ikäiset keskenään. Isot pojat jäädytti palloja vedellä, mutta siitä tuli sanomista vaan jos johonkin oikeasti sattui.

- Naapurin lapsilla oli puukengät, ja olin niistä hieman kateellinen.

- Kaikki osasivat pelata kirkonrottaa, "rönttöstä", ja kymmentä tikkua laudalla. Ja niitä kanssa pelattiin.

- Jossain vaiheessa laskettelupipon tupsun piti olla ihan älyttömän kokoinen.

- Kaiken piti olla neonväristä. (:urjo:)

- Oli vain lp-levyjä ja c-kasetteja. (Ensimmäinen lp-levyni oli Madonnan "Like a virgin", ja se on mulla vieläkin:D). Silloin mitään videoitakaan ollut kellään..

- Isoveljellä oli Commodore 64, ja se oli olevinaan "tietokone". Sitä ennen oli VIC 20, muistaako kukaan sitä? Pelattiin Puc-mania, vai mikä se nyt olikaan, ja muutamaa muuta yhtä yksinkertaista peliä.

- Lapset olivat vielä lapsia.

-SIlloin, kun minä olin nuori, lapset sai karkkia vain lauantai-iltana, käytiin grilliltä ostamassa hampurilainen, eikä mäkkejä ja hesejä oltu keksittykään, Hot Rod -sipseissäkin oli enemmän maustetta ja rinkulat oli isompia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom