Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Ei siitä rokotteesta nyt niin kauheita haittavaikutuksia tullut. Pari päivää paikkoja särki ja sitten olo oli taas normaali.
Nyt vuoden suoja eteenpäin. Jos syksyllä tulee pahempi toinen aalto, niin onpa ainakin suoja sille. Aina pandemioissa on tullut useampi aalto ja toinen aina ensimmäistä pahempi. Kun ilmaiseksi rokote annetaan, niin ainakin itse sen halusin ottaa. Eipä tarvi syksyllä pelätä koko tautia.
Paitsi, että se muuntautuu ja sun tämän hetkinen rokote on yhtä tyhjän kanssa kun tulee uusi virus. Sehän noista tekeekin vittumaisen kun ne muuttuvat.

Mut on ihmisiä, jotka aivastettuaan hakevat saikkua ja antibiootteja, he ovat ensimmäisenä jonossa ottamassa rokotetta, josta on raportoitu pahempia vaikutuksia kuin itse viruksesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mut on ihmisiä, jotka aivastettuaan hakevat saikkua ja antibiootteja, he ovat ensimmäisenä jonossa ottamassa rokotetta, josta on raportoitu pahempia vaikutuksia kuin itse viruksesta.

Just näin, ja niitä, jotka kuvittelee että voi dokata joka viikonloppu, stressata hullun lailla, syödä sokeripaskaa ja roskaruokaa ja sitten rokote pelastaa kaiken. Mutta sellaista se on, kun tässä maassa ihmisten terveys on ulkoistettu terveydenhuollolle eivätkä ihmiset tajua omasta elimistöstään tai luonnon toiminnasta yhtään mitään.

Paitsi, että se muuntautuu ja sun tämän hetkinen rokote on yhtä tyhjän kanssa kun tulee uusi virus. Sehän noista tekeekin vittumaisen kun ne muuttuvat.

Mihin se on muuntumassa ja kuinka paljon? Kuinka suuri muutos pitää olla että rokote ei enää tehoakaan? Vaikuttaako se muuntuminen myös siihen, miten virus leviää?

Kyllä se on niin että rokote suojaa aivan hyvin vaikka virukseen tulisikin pieniä muutoksia. Ja isojen muutostenkin sietokyvyssä on korrelaatio väestön rokotekattavuuden kanssa. Toisin sanoen, mitä enemmän jengiä rokotetaan, sitä paremmin rokote suojaa väestöä myös muuntunutta virusta vastaan. Suurten antigeenimuutosten tapahtuminen on myös epätodennäköistä ja ne voivat jopa heikentää viruksen kykyä infektoida ihmisiä.

No vähän aikaa sitten se oli vielä lintuinfluenssa. Nyt se on sikainfluenssa ja kohta se on murmeliripuli, eikä teidän paskarokotteet tee mitään muutakuin käden kipeeksi. Saatte sen uuden viruksen anyways ja taas ollaan porukalla nokka märkänä jonottamassa paniikissa ja me muut ihmetellään mitä vittua te vouhotatte kun normiflunssakin on pahempi eikä siihen teitä kiinnosta ollenkaan ottaa samanlaista sairasta pelkomentaliteettia.

No vähän aikaa sitten se oli vielä lintuinfluenssa. Nyt se on sikainfluenssa ja kohta se on murmeliripuli, eikä teidän paskarokotteet tee mitään muutakuin käden kipeeksi. Saatte sen uuden viruksen anyways ja taas ollaan porukalla nokka märkänä jonottamassa paniikissa ja me muut ihmetellään mitä vittua te vouhotatte kun normiflunssakin on pahempi eikä siihen teitä kiinnosta ollenkaan ottaa samanlaista sairasta pelkomentaliteettia.

Lintuinfluenssa elää ja voi hyvin vielä tänäkin päivänä. Sen leviäminen estettiin rokotteella ja siipikarjan massateurastuksella. Tosin kyllähän se vähä vituttaa ku luvattiin jo maailmanloppua mutta silti tässä joutuu makselemaan velkoja pois hamaaseen tulevaisuuteen. En tiedä, ketä tarkoitat "meillä" mutta jos sun mielestä kaikki rokotteet on paskaa nii tervemenoa vaan esim. Thaimaan reissulle ilman mitään hepatiittirokotteita. Luultavasti sullekin on annettu jäykkäkouristukset, tuhkarokot, poliot yms piikit. Onko tarvinnu niistä murehtia viime aikoina? Vai oliko kyse nyt siitä että tämä rokote ei toimi koska pakkiksella ihmiset valittelee käsijomoa? Annetaan jokaiselle pakkislaiselle nyt hepatiittipiikki käteen nii varmasti on 1000 ihmistä, joilla se tulee kipeäksi. Onko rokote silloin vitun paska ja toimimaton?

Joo, tässä on vähän sitä meininkiä, että kritisoidaan rokotetta sen vuoksi että se toimii.

Sama kuin eräs proffa kritisioi Suomea liian kireästä rahanpesulaista, koska hän ei ollut onnistunut juurikaan löytämään todisteita sen puolesta, että tietyntyyppisiä rahanpesurikoksia tapahtuu Suomessa. Siis mitä vittua? Proffan havainnothan vain todistavat sen, että se laki toimii.

Joo, tässä on vähän sitä meininkiä, että kritisoidaan rokotetta sen vuoksi että se toimii.

Mutta toimiiko se? Mua kiinnostaisi todellakin nähdä pitävää näyttöä testaamattoman influrokotteen tehosta. Jos se todistetaan, niin fine, kyllä mä sitten pohdin asiaa uudelleen. Mun mielestä tässä on vähän sellaista meininkiä kuin siinä kaskussa, jossa mies kertoo torven pelottavan elefantit pois ja toisen kysyessä, että mitkä elefantit, on vastaus "no siinäs näet". :rolleyes:

Kannattaa nyt muistaa, että tästä WHO:n pandemiajulistuksesta on edelleenkin alkamaisillaan ihan maailmanluokan tutkinta, jossa käsitellään vakavia korruptiosyytteitä.

Polio ja jäykkäkouristus ovatkin ihan sama asia kuin hikinen flunssa. Polio leviää ilmateitse ja se voi aiheuttaa halvaantumisen. Jos halvaantuminen iskee, niin moro. Niin ja kun se kersana annetaan, niin on syytäkin, se tarttuu satoja kertoja paremmin lapsiin.

noin 10% kuolee taudin akuutissa vaiheessa
noin 50% paranee täysin
noin 25% paranee osittain
noin 15% halvaus jää pysyväksi

Ja vielä näille saikkua ja antibioottia vinkuville vähän faktaa.

Marraskuussa 2009 Euroopan unionin tartuntatautivirasto ECDC ilmoitti kuolleisuuden olleen teollisuusmaissa useimpien arvioiden mukaan alle 0,02 % sairastuneista, ja koko maailmassa 2–15 kuollutta miljoonaa asukasta kohti. [20] Tavallinen influenssa tappaa joka vuosi 250 000–500 000 ja sairastuttaa vakavasti 3–5 miljoonaa ja tartuttaa 5–15 % väestöstä.

Kai te olette itku kurkussa joka kevät ja syksy piikillä, koska fakta on se, että normaali influenssa ON AIVAN VITUSTI VAARALLISEMPI.

Muun muassa Yhdysvallat, Ranska, Britannia, Saksa ja Hollanti ovat todenneet, etteivät ne tarvitse kaikkia tilaamiaan sikainfluenssarokotteita.

Itsekään en oo ottanu sika piikkiä, enkä otakkaan. Sen tiedän että kukaa ei selvii hengissä, luonto lopulta voiton vie ja se riittää mulle :D

Mutta toimiiko se? Mua kiinnostaisi todellakin nähdä pitävää näyttöä testaamattoman influrokotteen tehosta. Jos se todistetaan, niin fine, kyllä mä sitten pohdin asiaa uudelleen.

No mikäs sut sitte vakuuttais rokotteen tehosta? Pitääkö ottaa 1000 koehenkilöä joille annetaan sekä rokote, että vähän ajan päästä virus? Muutenkin suosittelen selaamaan tätä ketjua taaksepäin koska tuo testaamattomuus-argumentti on käsitelty jo helvetin monta kertaa. Lyhyesti: pandemrix perustuu jo testattuun rokotteeseen, jossa on vain vaihdettu viruskanta. Toimintamekanismi on täysin sama mutta suunnattu eri pöpöä vastaan. Kliiniset testit kestävät vuosia ja vaativat tuhansia koehenkilöitä, missä välissä oisit tällaisen pyöräyttänyt?

Mun mielestä tässä on vähän sellaista meininkiä kuin siinä kaskussa, jossa mies kertoo torven pelottavan elefantit pois ja toisen kysyessä, että mitkä elefantit, on vastaus "no siinäs näet". :rolleyes:

Oisko tässä pitänyt sitten odotella peukalo perseessä ja luottaa siihen että ei se varmaan niin paha oo?

Kannattaa nyt muistaa, että tästä WHO:n pandemiajulistuksesta on edelleenkin alkamaisillaan ihan maailmanluokan tutkinta, jossa käsitellään vakavia korruptiosyytteitä.

Muistetaan, muistetaan ja mielenkiinnolla seurataan. Mitkään syytökset eivät kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa että virus huitelee pitkin maailmaa ja esimerkiksi jenkeissä arvioidaan olleen yhteensä 57 miljoonaa tapausta viime huhtikuun jälkeen.

Polio ja jäykkäkouristus ovatkin ihan sama asia kuin hikinen flunssa. Polio leviää ilmateitse ja se voi aiheuttaa halvaantumisen. Jos halvaantuminen iskee, niin moro. Niin ja kun se kersana annetaan, niin on syytäkin, se tarttuu satoja kertoja paremmin lapsiin.

No hyvä, aattelin että sulla oli yleisesti jotain näitä "paskarokotteita" vastaan :) Tässäkin on muistettava että rokotuskampanja on ainoa asia joka pitää polion, tuhkarokon, sikotaudin yms vittumaiset taudit kurissa.

Kai te olette itku kurkussa joka kevät ja syksy piikillä, koska fakta on se, että normaali influenssa ON AIVAN VITUSTI VAARALLISEMPI.

Eipä ole jaksanut stressata sellaisista. Nyt kun satuin ilmaiseksi saamaan niin kävin hakemassa pois. Ota säkin ihan rauhassa sillä ei sua kukaan oo väkisin piikittämässä :piis:

Normaali kausi-influenssa ei myöskään (yleensä) ole maailmanlaajuinen pandemia, joka tarttuu samalla tavalla kuin possunuha. Vaikka possunuhan vakavat vaikutukset olisivatkin pieniä, suuren sairastuvuuden vuoksi nekin tulevat kyllä esiin. Tälläkin hetkellä Suomessa liikkuu sekä possunuha, että normaali kausi-influenssa joten sairastumisriski on kohonnut. Pitää myös ottaa huomioon että vaikka perusterve ihminen selviää yleensä flunssista olankohautuksella, tiettyihin riskiryhmiin kuuluvilla mahdolliset komplikaatiot voivat olla helvetin vaarallisia.

Väittääkö joku tosissaan että rokote on turha myös riskiryhmäläisille? Jos ei, mitä sitä turhaa stressaamaan kun ei sitä ole pakko ottaa jollei halua. Mahdollisen laumaimmuniteetin kannalta olisi hyvä jos mahdollisimman moni ottaisi rokotteen mutta kyllä se suoja tulee sairastamallakin jos käden jomottelut pelottaa.

Ja vielä: muaki vituttaa niin saatanasti tämä hypetys milloin rokotteen ja milloin sikainfluenssan vaarallisuudesta.

Normaali kausi-influenssa ei myöskään (yleensä) ole maailmanlaajuinen pandemia, joka tarttuu samalla tavalla kuin possunuha.
Kyllä se nyt vain on maailmanlaajuinen virus, tuo jokavuotinen influenssa, siitä vain ei pidetä tommoista meteliä kun se on niin normaali. Normiflunssa tarttuu ihan samalla tapaa, pisarana ja kosketuksesta.

Kyllä se nyt vain on maailmanlaajuinen virus, tuo jokavuotinen influenssa, siitä vain ei pidetä tommoista meteliä kun se on niin normaali. Normiflunssa tarttuu ihan samalla tapaa, pisarana ja kosketuksesta.

Jokavuotinen influenssa on aina hieman erilainen, eikä tartu samalla tehokkuudella joka kerta. Siksi ne eivät läheskään aina leviä samalla tavalla ympäri maailmaa. Kausi-influenssaviruksen pienestä muuntelusta johtuen, monilla ihmisillä voi olla immuniteetti jo tuleviinkin viruksiin. Sikainfluenssavirus on käytännössä täysin uusi, joten immuniteettia ei ole juuri kenelläkään. Siksi virus pääsee leviämään ja tarttumaan normi-flunssaa tehokkaammin.

Ja sitäpaitsi, jos ajatellaan possunuhaa vain vähän herkemmin leviävänä kausi-influenssana, se on kuitenkin kierrossa samaan aikaan kuin normi-flunssakin. Meillä on siis kaksi riesaa yhtä aikaa.

Hypeä on jokatapauksessa ollut aivan liikaa.

Juuri on ollut uutisissa, että toinen aalto jo käynnissä maailmalla ja tulossa tänä vuonna Suomeen. On myös sanottu, että virus ei ole muuntunut ja että rokotus suojaa. On vaan nyt ärhäkämpi kuin ensimmäinen aalto. Itse siis olen tyytyväinen, kun otin rokotteen eikä tarvi murehtia. Kukin tyylillään. Mutta turha on rokottamattomien syksyllä valittaa taudin jyllätessä taas.

Juuri on ollut uutisissa, että toinen aalto jo käynnissä maailmalla ja tulossa tänä vuonna Suomeen. On myös sanottu, että virus ei ole muuntunut ja että rokotus suojaa. On vaan nyt ärhäkämpi kuin ensimmäinen aalto. Itse siis olen tyytyväinen, kun otin rokotteen eikä tarvi murehtia. Kukin tyylillään. Mutta turha on rokottamattomien syksyllä valittaa taudin jyllätessä taas.

On varmasti ärhäkkä ja porukkaa delaa ja sairastaa huolella. Eiköhän vaan haluta myydä ne rokotteet, saada rahaa ettei jää käyttämättömäksi. Ite en ota vaikka mikä olis, ja todennäköisesti olen se joka viimeiseksi nauraa:david:

Oireet mitä olen kuulluut on tullut siitä rokottesta, miten olisi luonnollinen immuniteetti eli vitskuasiat ja elämäntavat kuntoon? Ei vaan tajuta.

Mä kävin ottaa sikarokotteen ja samalla sain jäykkäkouristusrokotteen, eipä ollu turha reissu.
Ja nyt viestin todellinen informaatiopläjäys: nyt rokotteesta seuraavana aamuna jäykkisrokotteen käsi on hiukan arka, possukädes ei tunnu mitään.

On varmasti ärhäkkä ja porukkaa delaa ja sairastaa huolella. Eiköhän vaan haluta myydä ne rokotteet, saada rahaa ettei jää käyttämättömäksi. Ite en ota vaikka mikä olis, ja todennäköisesti olen se joka viimeiseksi nauraa:david:

Oireet mitä olen kuulluut on tullut siitä rokottesta, miten olisi luonnollinen immuniteetti eli vitskuasiat ja elämäntavat kuntoon? Ei vaan tajuta.

Niin, siis sunhan ei erikseen tarvitse rokotteesta mitään maksaa, jos sitä pelkäät.

En edelleenkään tajua tätä logiikkaa. Jos on mahdollista minimoida riski sairastua (ihan mihin tahansa) tautiin, niin miksi ei sitä käyttäisi hyväksi? Ei virustauteihin välttämättä ne elämäntavat niin hirveästi vaikuta. Tietty voit vedellä 5 euron horatsua ilman kumia ja sanoa, että "mä oon muuten vetänyt vitamiineja ja mulla on hyvät elämäntavat." Katotaan sitten kiinnostaako niitä viruksia asia kuinka paljon.

Mä kävin kanssa viimein tuon ottamassa. En niinkään itseni takia, mutta kun on lähitulevaisuudessa perheenlisäystä tulossa, niin ei viitsi ottaa mitään turhia riskejä.
Itse sain aika normaalit vaikutukset tuosta rokotuksesta, eli käsi kipeä ja muutenkin vähän tuollaisia flunssan kaltaisia oireita. Tiistaina otin rokotteen, muut oireet ovat jo hävinneet, mutta tuo pistokohta on edelleen kipeänä.

Niin, siis sunhan ei erikseen tarvitse rokotteesta mitään maksaa, jos sitä pelkäät.

En edelleenkään tajua tätä logiikkaa. Jos on mahdollista minimoida riski sairastua (ihan mihin tahansa) tautiin, niin miksi ei sitä käyttäisi hyväksi? Ei virustauteihin välttämättä ne elämäntavat niin hirveästi vaikuta. Tietty voit vedellä 5 euron horatsua ilman kumia ja sanoa, että "mä oon muuten vetänyt vitamiineja ja mulla on hyvät elämäntavat." Katotaan sitten kiinnostaako niitä viruksia asia kuinka paljon.
No kun näyttäis nyt hyvä mies olevan niin, että rokotteesta tulee pahemmat oireet kuin itse viruksesta. En ymmärrä logiikkaa, miksi ottaa rokote, jolla varmaan saat oireet kun näyttää olevan aika pieni mahdollisuus saada itse virus. Joten katoppa sinne peiliin ja mieti logiikkaasi uudelleen. Teitä on kusetettu.

No kun näyttäis nyt hyvä mies olevan niin, että rokotteesta tulee pahemmat oireet kuin itse viruksesta. En ymmärrä logiikkaa, miksi ottaa rokote, jolla varmaan saat oireet kun näyttää olevan aika pieni mahdollisuus saada itse virus. Joten katoppa sinne peiliin ja mieti logiikkaasi uudelleen. Teitä on kusetettu.

Nimenomaan.
Ja sitten taas ensi talvena uutta rokotetta hakemaan kun vanha ei muuntuneeseen virukseeen enää tehoa.

No kun näyttäis nyt hyvä mies olevan niin, että rokotteesta tulee pahemmat oireet kuin itse viruksesta.

Millä perusteella "näyttäis olevan niin"? Ai siksi ku pakkiksella jengi käy raportoimassa jokaisen pikku rasahduksen sikainfluenssaketjuun? Suomessa on rokotettu jo yli 2 500 000 ihmistä. Onko netissä kaikkien tuntemukset? Jos rokotteesta ei tuu mitään oiretta nii oletusarvona on tottakai ettei siitä lähdetä mielissään huutelemaan nettiin. Sitten jos taas jotain jomotuksia/lämpöä tulee, siitä on pakko päästä kertomaan koko maailmalle. Varsinki ku rokotteen takana on ties mitä salaliittoja. Ethän sä nyt oikeasti oo sitä mieltä että nettikirjoitukset antaa luotettavan kuvan siitä mitä vaikutuksia rokotteesta tulee?

Jos 10% rokotteen ottaneista saa jotain sivuvaikutuksia, se tekee karkeasti ottaen 250 000 ihmistä joilla näitä oireita on. Toki se on paljon ihmisiä mutta silti jää 2 250 000 ihmistä joilla sivuvaikutuksia ei ole eikä sitä tarvi huudella netissä. On myös helvetillinen määrä ihmisiä, joilla sikainfluenssa on ollut vittumainen tauti. Ei sitäkään voida yleistää niin että se on kaikilla "kevyttä flunssaa". Varsinkin jos sattuu olemaan esim. astma, tuo "kevyt flunssa" voi olla poikkeuksellisen vittumainen.

Teitä on kusetettu.

Ei sun oo pakko lähteä tähän "kusetukseen" mukaan. Jätät vaan rauhassa piikin ottamatta ja sairastat taudin pois jos se on tullakseen. Onko se jotenki sulta pois jos joku muu hakee rokotteen?

Nimenomaan.
Ja sitten taas ensi talvena uutta rokotetta hakemaan kun vanha ei muuntuneeseen virukseeen enää tehoa.

Kyllä se tehoaa jos virus ei muuntaudu ihan helvetisti. Ja mitä enemmän ihmisiä rokotetaan, sen suuremmilta muutoksilta rokote suojaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom