Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Meillä (n. 1000 hengen yritys) työterveydessä annetaan rokotukset kaikille haluaville kuun vaihteessa. Kahvihuonegallupin mukaan n. puolet meinaa ottaa. Itsekin ajattelin ottaa, kun kerrankin jotain ilmaiseksi saa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistetään vaikka tähän jatkoon ainakin itselleni ikuisuus kysymys flunssan suhteen. Eli missä vaiheessa lekuriin ja saikulle töistä? Osa ihmisistähän jää jo pois töistä siinä vaiheessa kun pientä flunssa tuntuu. Ja osa taas menee heti lekuriin kun flunssainen olo. Osa taas pyörii työssä aina siihen asti kun kuume nousee ja lekuriinkiin vasta kun kuumetta ollut useampi päivä.
Nykyään vaan alkaa olla fiilis että tuo flunssa kyllä menee nopeammin ohi jos moraali vaan antaisi periksi jäädä heti ensi oireitten takia kotiin. Mutta milläpä jäät kun poissa oloon tarvitaan todistus ja lekurissa taas on turha valitella vain pientä flunssan poikasta. Nyt viellä vähemmän edes ottavat kantaa pieneen flunssaan kun sikapossu hysteria on ollut.

Pistetään vaikka tähän jatkoon ainakin itselleni ikuisuus kysymys flunssan suhteen. Eli missä vaiheessa lekuriin ja saikulle töistä? Osa ihmisistähän jää jo pois töistä siinä vaiheessa kun pientä flunssa tuntuu. Ja osa taas menee heti lekuriin kun flunssainen olo. Osa taas pyörii työssä aina siihen asti kun kuume nousee ja lekuriinkiin vasta kun kuumetta ollut useampi päivä.
Nykyään vaan alkaa olla fiilis että tuo flunssa kyllä menee nopeammin ohi jos moraali vaan antaisi periksi jäädä heti ensi oireitten takia kotiin. Mutta milläpä jäät kun poissa oloon tarvitaan todistus ja lekurissa taas on turha valitella vain pientä flunssan poikasta. Nyt viellä vähemmän edes ottavat kantaa pieneen flunssaan kun sikapossu hysteria on ollut.

Riippuu duunista, mutta kyllä saat siunaukseni et about heti voi jäädä kotiin. Niinä ekoina päivinä ne pöpöt kuulemma helpoiten tarttuukin.

Meillä voi ainakin olla 2 päivää poissa omalla ilmoituksella. Ihan jees juuri flunssan kanssa kikkaillessa. Itse olen kanssa huomannut että kun heti levyttää suosiolla sen muutaman päivän niin pääsee nopeammin taudista irti. Muuten se on vähintään kuukauden rumba.

Meillä voi ainakin olla 2 päivää poissa omalla ilmoituksella. Ihan jees juuri flunssan kanssa kikkaillessa. Itse olen kanssa huomannut että kun heti levyttää suosiolla sen muutaman päivän niin pääsee nopeammin taudista irti. Muuten se on vähintään kuukauden rumba.

Itse olin tuossa 5päivää duunissa ja pienessä flunssassa ja nyt sitten toinen vapaa menossa. No fakta on että eilinen ja tänään ollut parempi olo kuin töissä. Mutta ihmettelin vaan että töissä eräskin kaveri oli aivan terve kun näin sitä duunissa tai siis kun lähti kotiin töistä ja alle 2h niin ilmoitti että on flunssa ja ei tule seuraavana päivänä. Eli onko vaan meillä erilaisia "tapoja" sairastaa ja mihin oikein tässä vetäisi rajan tai mihin vetää miuden työntekijöiden kohdalla sen rajan. Kuka oikeasti on kipeenä ja kuka vaan "varmuuden" vuoksi on sairas.

Lancet veti viimein pois virheelliseksi todetun autismitutkimuksen

HS sanoi:
Lancet veti viimein pois virheelliseksi todetun autismitutkimuksen
4.2.2010 11:18
A A
DUODECIM
Tiedelehti Lancet veti lopullisesti pois rokotetutkimuksen, jossa lasten kolmoisrokote yhdistettiin autismiin. Vuonna 1998 julkaistun tutkimuksen takia monet vanhemmat jättivät lapsensa rokottamatta, mikä johti tuhkarokon yleistymiseen Britanniassa.

Asiantuntijat olivat odottaneet päätöstä jo pitkään ja monet ihmettelevät, miksi Lancetissa odotettiin näin kauan.

Tutkimusta johtaneen tohtori Andrew Wakefieldin tulokset herättivät paljon kritiikkiä jo pian niiden julkaisemisen jälkeen, ja nyttemmin ne on laajalti todettu virheellisiksi.

Tällä viikolla brittiläinen General Medicine Council (GMC) myös totesi Wakefieldin olleen vastuuton ja epärehellinen tulostensa julkaisussa ja suhtautuneen tunteettomasti tutkimiensa lasten kärsimyksiin.

Wakefied muun muassa teki kivuliaita lannepistoja ja suolistotähystyksiä ilman eettistä hyväksyntää lapsille, jotka eivät niitä tarvinneet.

Wakefield sai lisäksi rahoitusta lakimiehiltä, jotka edustivat rokotefirman haastaneita vanhempia. Myöskään lasten värvääminen tutkimukseen ei sujunut tieteellisten kriteerien edellyttämällä tavalla.

Nykyään Yhdysvalloissa työskentelevä Wakefield saattaa menettää oikeutensa toimia lääkärinä Britanniassa. Tästä GMC päättää myöhemmin keväällä.

Varmaankin vähintään NWO:n masinoima salaliitto totuuden vaientamiseksi. Jäämme odottamaan Rokotusinfon vastinetta :D

Kävin rokotuksessa lauantaina, eli kaksi vuorokautta sitten. Kättä jomottaa edelleen, mutta pystyn kyllä nukkumaan sen päällä. Pistokohdalle tuli lievä punainen ihottuna pienelle läikälle. Ensimmäisenä yönä ei oikein saanut nukuttua, kun ei löytynyt hyvää asentoa. Eilinen päivä meni aika flunssatunnelmissa, joista näkyvimmät oireet olivat lihaskipu siellä sun täällä sekä uupunut olo (saattoi tietysti johtua huonosta yöstä). Nyt aamulla olo tuntunut hiukan paremmalta, mutta edelleen uupuneelta.

Kävin eilen ottaan sikainfluenssapiikin. Illalla käsi oli jo vähän arka ja yöllä sitä hiukan särki. Muuta ihmeempää siitä ei tullut kuin hiukan päätä särkee myös, että piti ottaa särkylääkettä. Vähän vetämätön olo, mutta eiköhän se tästä.

En oo aikasemmin ajatellu ottaa tota rokotusta, mut nyt oon vähä alkanu miettii et miks ei? Vaikka ei mua hirveesti hetkauta toi hypetys koko taudista. Mitenköhän kauan niitä rokotuksia vielä annetaan?

BTW olin just viime vuonna Meksikossa kun koko tää sikainfluenssasirkus alkoi. Oli México Citynkin kaltainen miljoonakaupunki ja lentokenttä aika hiljasia sinä päivänä kun piti lähteä takas kohti Suomea.

Tehokkaasti kyllä media täällä Suomessa loi hirveitä kauhuskenaarioita!

Vielä jengi jaksaa tuosta vouhottaa. Se on hei ihan tavallinen kevyt flunssa, rokotteesta näyttää tulevan pahemmat oireet.

Nyt ne vissii rokottaa perusterveitä ihmisiä vasta. Ite en ota edelleenkään. Koko tauti on jo hävinny kuin pieru saharaan, sitä tulee vaan rokotteen muodossa.

En ota kyllä minäkään, koko homma on aivan naurettavaa spedeilyä. Onko tässäkin ketjussa muutama hassu valittanut todella kovaa fliunssaa ja 95% sitten lihaskipuja sun muuta kun ovat ottaneet rokotteen. Ilmiselvästi rokotteesta tulee pahempi olo.

Niin tai ilmiselvästi näistä rokotteen (haitta)vaikutuksista raportoidaan herkästi. Sikainfluenssa on keskimäärin samanlainen tauti kuin kausi-influenssakin. Joillakin lievempi ja joillakin kovempi. Toiset eivät huomaa mitään ja toiset kituvat viikkoja jälkitaudeissa. Sama homma rokotteen kanssa: jokaisessa rokotteessa (hepatiitit, kausi-influenssat yms) ilmenee tietyllä prosentilla jonkinlaisia oireita. Sikapiikki ei ole yhtään sen kummempi ja vaikutuksia tulee runsaasti esille kampanjan laajuudesta johtuen. Sitten kun tästä on vielä tämä vitun hype ollut päällä niin jokaisen on pakko käydä sanomassa jos vähän kättä jomottaa. Riskiryhmille rokotuksen saaminen oli kuitenkin kaikkein tärkeintä.

Mulle ei tullu rokotteesta mitään oireita eikä kiinnostanu testata, minkälainen tuo tauti ois ollu. Mua ei kiinnosta sairastaa edes lievää flunssaa.

Kohta alkaa taas perinteinen "väärin sammutettu"-mentaliteetti. Ollaan nyt tyytyväisiä että koko paska on tältä osin rauhoittunut eikä tauti ollut niin paha kuin aluksi pelättiin. Muistetaan myös että tauti on maailmanlaajuisesti etenevä pandemia ja on uusimman tilannepäivityksen mukaan etenemässä tällä hetkellä voimakkaimmin Pohjois-Afrikassa sekä Etelä- ja Itä-Aasiassa.

Kohta alkaa taas perinteinen "väärin sammutettu"-mentaliteetti. Ollaan nyt tyytyväisiä että koko paska on tältä osin rauhoittunut eikä tauti ollut niin paha kuin aluksi pelättiin. Muistetaan myös että tauti on maailmanlaajuisesti etenevä pandemia ja on uusimman tilannepäivityksen mukaan etenemässä tällä hetkellä voimakkaimmin Pohjois-Afrikassa sekä Etelä- ja Itä-Aasiassa.

Juu totta. Toisaalta jos otetaan asenne että kaikki taudit on nössöille niin kun iskeekin kunnon aalto ja todella vaarallinen pandemia niin sitten onkin kusi sukassa ja sukka jalassa. Kyllä se eka itseänikin huoletti kun jutusta puhuttiin, mutta aika nopeasti sen vakavuudesta tuli jotenkin tyhjä olo.

Ei siitä rokotteesta nyt niin kauheita haittavaikutuksia tullut. Pari päivää paikkoja särki ja sitten olo oli taas normaali.
Nyt vuoden suoja eteenpäin. Jos syksyllä tulee pahempi toinen aalto, niin onpa ainakin suoja sille. Aina pandemioissa on tullut useampi aalto ja toinen aina ensimmäistä pahempi. Kun ilmaiseksi rokote annetaan, niin ainakin itse sen halusin ottaa. Eipä tarvi syksyllä pelätä koko tautia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom