http://www.skepsis.fi/palkinto/huuhaa_2009.html
Infosota.fi ei vaadi kommentointia, johan sen nimikin kertoo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen jo aikaisemmin kertonut miksi laitan linkkejä. Laitatko nyt itse kaikki tutkimukset missä rokote on todettu turvalliseksi? Vai odotteletko Paletaanin paikalle, sillä aikaa Sinulle uudet linkit tässä
http://www.rokotusinfo.fi/
http://www.infosota.fi/2009/11/17/t...keuteen-salaisten-h1n1-sopimuspaperien-takia/
Menisit nyt välillä floodaamaan jotain toista threadia noilla linkeilläs.
Tännehän tuli oikeen asiantuntija jengiä paikalle.
Joo, mä oon sen verran asiantuntija että mä oon sairastanu possunuhan ja sairastan jälkitautia edelleen.
Vituttaa että joka saatanan threadiin joka asiasta on perustettu, tulee jotain vitun pellejä tunkemaan sinne linkkejä jonnekki vitun huuhaasivuille.
Tää sikainfluenssa on jotenki saanu kaikki (salaliitto)hörhöt taas kömpimään kaapeista esiin. Toisin kun yleensä niin jostain syystä niitä tällä kertaa kuunnellaan.
Se linkitys ei oo keskustelua.
Olen jo aikaisemmin kertonut miksi laitan linkkejä.
Laitatko nyt itse kaikki tutkimukset missä rokote on todettu turvalliseksi? Vai odotteletko Paletaanin paikalle, sillä aikaa Sinulle uudet linkit tässä
Selasin vanhoja viestejäsi, mutta en löytänyt syytäsi linkkien laittamiseen. Vai onko syy se "ettei kannata olla liian sinisilmäinen". Selventäisitkö hieman.
Huomasitko myös, että et taaskaan vastannut kysmykseen aiemman linkkisi sisällöstä, eli mikä merkitys polyakrylaattihiukkasilla on adjuvantin suhteen? Sen sijaan vastauksesi koostuu jälleen uusista linkeistä. Myös suosikkivastauksesi "en ota kantaa / en ole ottanut kantaa" on kieltämättä hieman koominen, kun laitat linkkejä missä sisältö on "nanorokotteiden vaikutus ihmiselimistöön on haitallinen, koska eräässä toisessakin artikkelissa on mainittu nano-etuliitteellä oleva haitallinen aine".
Tutkimuksia ei ole vielä saatu päätökseen, joten lopullisten tutkimustulosten esittely on mahdotonta. Tämä käytäntö on kuitenkin samanlainen kuin muissakin kausi-influenssarokotetyypisissä tapauksissa, jotka tehdään protoamalla eli tutkimustulokset tulevat jäljessä. Miksi sama käytäntö ei ole aiempina vuosina nostattanut samanlaista keskustelua "nanorokotteista"?
Antavatko laittamasi linkit sinun mielestä oikean kuvan asioista? Edelleenkin kiinnostaisi kuulla näkemyksesi minkä vuoksi tämä laittamasi linkki http://blogs.healthfreedomalliance....les-used-in-untested-h1n1-swine-flu-vaccines/ on relevantti?
Miksi sellainen henkilö ottaa rokotteen joka etukäteen jo pelkää sen vaikutuksia?
On se kumma, että nyt kun henkilöillä ilmeneekin sivuvaikutuksia niin laitetaan ne kuvittelun piikkiin.
En pelkää mitään, mutta sanotaanko, että olen enemmän huolissaan. Pelko näyttäisi olevan jossain muualla kuin täällä.
Eli et siis suostu keskustelemaan aiheesta, et vastaa kysymyksiin etkä anna perusteluja väittämillesi. Tyydyt vain postailemaan linkkejä satunnaisille sivuille, joissa maalaillaan uhkakuvia sekä kirjoitellaan perättömiä. Käyhän se toki noinkin.
Niinpä, valtio tietää paremmin, ei kannata edes yrittää ajatella omilla aivoilla. Kun kerta sitä suositellaan niin sillon se otetaanSaa olla aika pöljä jos ei rokotetta ota. Yleensä sivuvaikutukset taitavat jäädä muutaman päivän olkapääkipuun ja ehkä pieneen kuumeeseen ja päänsärkyyn. Toki oireet voivat olla pahemmatkin, mutta jos sen jättää ottamatta, niin voi joutua sairastamaan sikainfluenssan, mikä on kyllä varmaan vittumaisempaa kuin rokotteen sivuvaikutukset, ja pahimmassa tapauksessa kuolla. Ja sitä paitsi, kun kerran rokotetta suositellaan, niin miksi tavallisen tallaajan pitäisi sitä vastustella jollain nojatuolilääkärin kokemuksellaan ja tietotaidollaan?
No arvasinhan, että tartut tähän.Itse ajattelin puhuttaessa lapsista, että ovat sen ikäisiä ettei nettiä käytä vielä. Nuoret toki käyttää nettiä.
Missä on laajamittaisesti peloteltu sivuoireilla? En halua uskoa, että rokotettujen vanhemmatkaan on pelotellut rokotettuja lapsiaan.
]
No niinpäs olikin, ei enää muistanu. Tota Noceboa tarkotinkin tolla itsesuggestiolla, et osa selittyy sillä.Tästä nk. nocebo-efektistä oli aikaisemminkin puhetta samassa ketjussa. Kyseessä on tavallaan placebon "paha kaksoisveli" eli ihmisen psykologinen kyky saada aikaan negatiivisia fyysisiä vaikutuksia omassa kehossaan. Se on lääketieteessä varsin hyvin tiedostettu ilmiö ja sitä koskevia tieteellisiä julkaisuja löytyy kymmenittäin.
Eli et siis suostu keskustelemaan aiheesta, et vastaa kysymyksiin etkä anna perusteluja väittämillesi. Tyydyt vain postailemaan linkkejä satunnaisille sivuille, joissa maalaillaan uhkakuvia sekä kirjoitellaan perättömiä. Käyhän se toki noinkin.
Näin offtopiccina voisin lisätä tämän tänne:
Skepsis ry on myöntänyt vuoden 2009 Huuhaa-palkinnon
Rokotusinfo ry:lle
Yksipuolisen ja näennäiskriittisen rokotetiedon levittämisestä.
Rokotusinfo ry ilmoittaa välittävänsä monipuolista rokotuksiin liittyvää informaatiota ja puolustavansa rokotusten sekä niihin liittyvien palveluiden kuluttajien etuja.
Tiedon monipuolisuus voidaan kuitenkin hyvin perustein kyseenalaistaa lukemalla yhdistyksen julkaisemat tiedotteet. Pääosin yhdistyksen internetsivuilta saa rokotuksiin kielteisesti suhtautuvaa tietoa.
Yhdistys ei oikaise sivuillaan julkaistua virheellistä tietoa, vaikka rokotteita koskevaa luotettavaa tieteellistä tutkimustietoa on helposti saatavissa.
Esimerkiksi MPR-rokotteella esitetään olevan syy-yhteys autismin lisääntymiseen. Useissa tieteellisissä tutkimuksissa on kuitenkin todettu, ettei tällaista yhteyttä voida osoittaa.
Skepsis ry muistuttaa, että rokotusten ansiosta maastamme ovat kadonneet sellaiset taudit kuin isorokko, polio, tuberkuloosi, tuhkarokko, sikotauti ja vihurirokko.
Koska Rokotusinfo ry:n jäsenistöön ei ilmeisesti kuulu rokotusten asiantuntijoita eikä kenelläkään hallituksen jäsenellä ole lääketieteellistä tutkintoa, Skepsis ry ymmärtää, että virheellisen tiedon levittäminen voi olla tahatonta.
Rokotusinfo ry:n aktiivit ovat kuitenkin esiintyneet tiedotusvälineissä asiantuntijoina, joten tiedon oikeellisuuteen pitäisi kiinnittää erityistä huomiota ja tuntea vastuuta niiden lasten puolesta, jotka jäävät mahdollisesti ilman rokotetta vanhempien luotettua virheelliseen tietoon.
Skepsis ry pitää sananvapautta erittäin tärkeänä. Lääketeollisuus ja terveysviranomaiset voivat olla väärässä, kuten rokotusten vastustajatkin. Siksi Skepsis ry ei palkinnollaan halua kieltää tai estää rokotteiden kriittistä arviointia. Skepsis ry kuitenkin katsoo, että kritiikin on perustuttava tieteelliseen tutkimustietoon.
Skepsis ry:n hallitus 2.12.2009
Pertti Laine, puheenjohtaja
Otto J. Mäkelä, varapuheenjohtaja, Anna-Liisa Räihä, sihteeri
Hallituksen jäsenet:
Denis Galkin, Toni Heikkinen, Veikko Joutsenlahti, Virpi Kalakoski, Jussi K. Niemelä
Onhan noita syitä. Jotkut ottavat vastentahtoisesti koska kuuluvat riskiryhmään, toisille se annetaan työpaikalla ja jotkut nuoret voidaan rokottaa koulussa. Ehkä nyt kaikkein fanaattisimmat ihmiset eivät mene ottamaan rokotetta.
Kuten sanoin, rokotteesta voi tulla sivuvaikutuksia. Monilla ihmisillä ennakkoluulot kuitenkin pahentavat niitä. Luulin tehneeni tämän hyvin selväksi joten kehoitan lukemaan myös näitä sinulle annettuja vastauksia.
Ajattelit sitten vastapainoksi tuoda vähän pelkoa pakkikselle kun sitä ei täällä tarpeeksi ole? :D
Tekisi mieli ignorata koko whitepowder mutta ei pysty. Itse olen aktiivisesti seurannut tätä ketjua vasta reilun kuukauden verran ja siinä ajassa tätä on luettu n. 100 000 kertaa. Ihmisiä siis selkeästi kiinnostaa aihe, eikä tänne yksinkertaisesti VOI jättää kaikkea random-paskaa lojumaan kaiken kansan luettavaksi. Ainakaan ilman perusteltuja vasta-argumentteja.
Itse yritän paikkailla sen minkä kerkeän. Onneksi täällä on myös OIKEASTI fiksuja tyyppejä tukena :D