Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Minunko pitäisi puhua täällä omalla nimelläni kertoa työpaikkani jne...
Osatako sinä vittu lukea suomi? Olenko mä pyytänyt sulta nimeä tai työpaikkaa? En.
Mä kysyin sun koulutustaustaa tai muuta pätevyyttä, jolla voin varmistua siitä, että olet pätevä henkilö tieteelliseen diskurssiin rokotusten hyvistä ja huonoista puolista. Et tätä tehnyt, sen sijaan lässytät täällä jatkuvasti, ilman mitään muita perusteluja kuin blogilinkkejä, salaliittoteoriaa ja väitettä, että rokotteet ovat absoluuttisesti pahoja ja huonoja - joka on täydellisessä ristiriidassa sen kanssa mitä tiede ja lääkärit suurimmaksi osaksi sanovat rokotteista ja niiden vaikutuksista. Tämä johtaa mut päätelmään, että olet joko:
a) tyhmä
b) rokotevastainen fundamentalisti tai
c) salaliittoteoreetikko
Ymmärrätkö sä vastuusi tässä keskustelussa? Mun motiivina on kirjoittaa tekstiä, joka tarjoaa sellaista tietoa, että se edes jonkinlaisten perustelujen pohjalta hyödyttää kanssaihmisteni elämää ja mun näkemykseni mukaan meillä on huomattavasti enemmän näyttöä ja tutkimuksia rokotteiden hyvistä vaikutuksista kuin huonoista vaikutuksista. Punnitsen argumentteja, jotka sekä puoltavat että kritisoivat rokotteita ja pyrin välttämään absoluuttista mustavalkonäkökantaa. Sinä et.
Mikä on sinun motiivisi jakaa noita linkkejä? Palauttaa meitä takaisin muutaman sadan vuoden päähän, jolloin elämä oli todella upeaa, kun ei ollut rokotuksia, pahoja lääkkeitä ja lääkefirmoja.
Varoitat ihmisiä salaliitosta? Mitä näyttöä sulla on salaliitosta? Jonkun tyypin blogikirjoitus, joka väittää THL:n johtajilla varmasti olevan salaisia sopimuksia Glaxonsmithin kanssa? Mitä muuta?
Rokotteetko eivät toimi? No vittu miksi minä esimerkiksi käytän samoja menetelmiä opiskeluissani luodessani vasta-aineita immulogisissa reaktioissa ja hyvin näyttää toimivan tämä rokotteiden perusteoria, eli hajonneilla tai inaktiivisilla viruksilla saadaan tuotettua vasta-aineita nisäkkäissä, jotka puolestaan takaavat immuniteetin kun varsinaisesta taudista saa infektion.
Ovatko rokotteet vaarallisia? Tilastollisesti erittäin harvoin. Eivät ne toki 100% varmoja ja turvallisia ole kuten
EI MIKÄÄN LÄÄKETIETEELLINEN TOIMENPIDE. Mutta aika huoletta uskallan sanoa, että rokotteet ovat ainakin 99,999% turvallisia. Opettele realismia ja vertailua erilaisten uhkakuvien mahdollisuuksista tai ole hiljaa ja lopeta ton paskainformaation levittäminen.