ehkä muistat väärin. Onko sinulla sitten tietoa, että rokotteen vlmistaja ottaa vastuu rokottee haittavaikutuksista?
Enpä usko, että muistan väärin. Tuli nimittäin seurattua suurella mielenkiinnolla kyseinen jakso ja kävinpä sitä myös
pakkiksella mainostelemassa.
Mun pointti oli siinä että lääkefirmat eivät käytännössä pysty ottamaan täyttä vastuuta minkään tuotteidensa mahdollisista sivuvaikutuksista, sillä niitä voi olla niin monenlaisia ja yhteys itse valmisteeseen on usein mahdotonta osoittaa.
Kaiken mahdollisen mtä rokote voi aiheuttaa. Nythän sitä ei tiedetä mitä rokote todellisuudessa voi aiheuttaa ku rokotetta ei ole tutkittu. Nuo listatutkin haittavaikutukset on mielestäni liikaa ottaen huomioon itse taudin vakavuuden.
Ai myös vastuu pottuvarpaan kutinasta? Pitäisikö sun pystyä haastamaan lääkefirma sellaisesta oikeuteen? Sikainfluenssarokote pohjautuu hyvin tutkittuun lintuinfluenssarokotteeseen, jossa ainoastaan viruskanta on erilainen. Eiväthän autofirmatkaan joudu tekemään törmäystestejä erikseen punaisille ja sinisille autoille.
Nuo listatut haittavaikutukset ovat samankaltaisia, mitä löytyy
kaikista lääkevalmisteista (ks. ne aikaisemmin linkkaamani buranan mahdolliset sivarit). Jos buranasta tulee sokeaksi, onko se liikaa suhteessa vaikkapa päänsäryn vakavuuteen? Tottakai on, mutta jälleen pitää pohtia hyödyt vs. haitat ja niiden todennäköisyydet.
Vaikea se on yksittäisen ihmisen osoittaa yhteyttä mikä on helvetin huono homma. Rokotteen valmistajalle tosin hyvä asia.
Höpsis, siinä olisi mukana osoittamassa monta lääkäriä ja lakimiestä jotka ottaisivat innolla lääkefirmalta hillot pois. Jos ei muut niin ainakin Antti H, kaikkien pienten ihmisten paras ystävä ja lääkäri :D
Pitäiskö kaikkien kulkea kuin pässit narussa?
Tosi asia kuitenkin on, että raha korvaa nukyään paljon inhimillisyyttä.
:jahas: Kyllä pitäisi, juuri sitä yritän tässä sanoa. Ei muuta kun naru kaulaan ja jonon jatkoksi :jahas:
Voisitko itse olla väärässä?
Voin tietenkin ja myönnän sen heti kärkeen. Itse kuitenkin pyrin aina laittamaan kannalleni perustelut ja lähteet, jotta niiden paikkansapitävyys on tarkastettavissa. Esimerkkinä tuo
elohopea-keissi. Jos olen mielestäsi väärässä, osoita se joillakin faktoilla sen sijaan että huutelet "LÄLLÄÄLLÄÄ, ite oot väärässä!".
Kuka tuommoistä väittä, että rokote vammauttaa tai tappaa kaikki? Taidat tahalleen vääristellä asioita.
Myönnetään :D Tässä tapauksessa tosin käyttäisin vääristelyn sijasta termiä "kärjistää". Mutta sitähän täällä paljon näkee - ihmiset jaksavat loputtomiin levittää pelkoa ja epävarmuutta rokotteesta. Yleensä näissä "tiedonannoissa" annetaan ymmärtää, että rokotteesta saa suurella todennäköisyydellä jonkin vakavan sivuvaikutuksen.
Niin ja mikäs siinä kun monia
kananmuna-allergisia on jo turvallisesti rokotettu.
Viikolla 47 sikatartuntojen määrä laski jyrkästi, tähän kerkesi jo nopeimmat ”asiantuntijat” lausumaan syyn olevan miljoonan rokotetun luoman laumaimmuniteetin.
http://www.ktl.fi/ttr/gen/rpt/h1n1.pdf
Sama toisin ilmaistuna
http://www.ktl.fi/ttr/gen/kuvaaja/h1n1v_viikoittain_sve.png
Tämä taasen tarkoittaisi että viikkojen 44 - 45 vaihteessa viimeistään rokotetut, voivat vasta olla tässä ”laumaimmuniteetin” tuomassa ryhmässä mukana, koska kestää ainakin pariviikkoa, ennen kuin rokote nostaa immuunivasteen ko. taudille.
Rokottaminen alkoi suomessa viikoilla 43 - 44.
http://www.ts.fi/online/mielipiteet/lukijoilta/88932.html
Toisin sanoen, koko ”rokotteesta johtuva laumaimmuniteetti” on pelkkää fiktiota!
Selvennetäänpä itsekin; minä puhuin "orastavasta laumaimmuniteetista" eli tarkoitin että se on tällä hetkellä
kehittymäisillään. Kehittyessään se ei täydellisesti suojaa immunisoitumattomia yksilöitä mutta kylläkin hidastaa taudin leviämistä merkittävästi.
En usko, että kukaan on tosissaan väittänyt meidän
saavuttaneen täyden laumaimmuniteetin, sillä siihen on päästy esimerkiksi polion kaltaisten virusten kohdalla vasta vuosikausia kestäneen väestön rokotusohjelman avulla. Jos nyt joku rokotehysteerikko päättää jättää lapsensa rokottamatta poliota vastaan, muun väestön laumaimmuniteetti suojaa myös sitä pienokaista. Voisitko antaa jotain lähdettä siihen, mitkä "asiantuntijat" ovat ilakoineet näin ennenaikaisesti laumaimmuniteetista H1N1:n kohdalla?
Huomasithan myös, että noissa linkeissäsi oli tilastot ainoastaan uusille laboratoriovarmennetuille tapauksille? Tahtoo sanoa sitä, että osa tuosta tapausten näennäisestä jyrkästä laskusta johtuu siitä että laboratoriotestausta alettiin myös karsia sillä niitä alkoi tulla liikaa ja labrat ylikuormittuivat. Testaus on myös kallista eikä pitemmän päälle edes kovin hyödyllistä, hoito on kuitenkin suurinpiirtein sama olipa kyseessä sitten possunuha tai kausi-influenssa.
Se minua tässä ihmetyttikin että sinä alennuit moisen propagandan levittämiseen.:wtf:
Sori jos aiheutin ylimääräistä ihmetystä :D Tarkoitukseni oli vain todeta, että rokotuskampanja puree ja hidastaa taudin leviämistä. Osaltaan sitä hidastaa myös monet muut tekijät, kuten ihmisten immunisoituminen sairastelemalla ja yleisen hygieniatason nousu. Näiden kaikkien yhteisvaikutuksesta käytin termiä "orastava laumaimmuniteetti" ja se oli ilmeisesti sinulle suuri punainen vaate
Paletaani nyt äkkiä ottamaan rokotus ettet vain sairastu. Ajattele voit sairastua samaan tautiin jopa kaksi kertaa. Rokote pelastaa sinut varmasti
Samahan tuo on käydä hakemassa pois kunhan jostain saan