Sikainfluenssavirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon kyllä tosi ilonen että otin sen piikin 3 viikkoa sit. Ukko oli viime viikolla kipeenä mutta mä säästyin taudilta. Piikin jälkeen oli käsi pari päivää kipee, ei muita oireita. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lukekaa tosiaan kaikki mitä tuo Mirjaleena Isoaho kirjoittaa, mitä hän väittää ja miten perustelee väitöksensä. Huomioikaa erityisesti blogin kommentoijien pyynnöt kertoa tarkemmin, että mikä on nanorokote, miten sana "nano" merkityksellinen rokotteessa ja miksi tästä "nano"-rokotteesta olisi jotain erityistä haittaa.

Mua ainakin henkilökohtaisesti kiinnostaa hyvin paljon, että miksi sanasta "nano" kiihdytään, kun nanopartikkeliksi luokitellaan suurin piirtein mikä tahansa molekyyli tai pienhiukkanen jota ei voi nähdä. Mä en ole kuullutkaan, että nykyisin olisi olemassa jotain itsenäisesti kehossa toimivia nanokoneita tai nanohiukkasia, joita voisi rokotuksilla pistää ihmisiin.

Huomaatteko Mirjaleenan kirjoittelussa jotain vastaavuutta whitepowderin keskustelutyyliin, kun nainen vastaa kysymyksiin näin:

Denotredame on nyt hyvä ja alkaa ammattinsa puolesta heti ottamaan selville. Täällä on sulle hyvät pohjamatskut!
Lukijalla on siis velvollisuus todistaa Mirjaleenan väitteet.
#4 Perekeleen lääkärit, ottakaa jo selville itse. Toteuttakaa hitusen verran Hippokrateen valaa THL/STM/WHO/GSK uskonne keskellä. En helevetti halua tänne yhtään nenäkästä ja ylimielistä lääkäriä kyselemään.
Kysellä ei saa, eikä varsinkaan vastauksia tule.
He ovat aikoineet tunkea meihin rokotteita sarjatyönä, koko maapallon väestöön. Heille on tärkeintä ainoastaan voiton maksimaalinen tavoittelu ja maailman valta,
Salaliittoa...
3.joukosta lääkäreitä, jotka yrittivät polkea minut lyttyyn pohtiessani näitä merkillisyyksiä.
No vittu onko ihme, kun tämmöistä paskaa suolletaan ulos?
Olemme nyt todistamassa 4. valtakunnan syntyä. ”Sama kaiku on askelten”,
välineet ja metodit hienostuneempia. ”Leirit” muodostuvat nyt jokaiselle harhaanjohdetulle markkinoidusta asenteesta, yhtä sinisilmäisesti kansa seuraa valheita ja kulkee vahingoittamispaikkaansa!
Natsikortti, viittaus kolmanteen lautakuntaan...
Laurille suosittelisin tutustumaan homeopatin pääprinsiippiin sekä nanoteknologian pääprinsiippiin.
Mikähän ihme on nanoteknologian pääprinsiippi, homeopatian opit tunnenkin. Tietääko joku?
-ennakkoasenteista poliisia ei asia kiinnostanut, kylläpä hän tajusi vähän ponnisteltuaan, että mahdollisesti globaali länsimaapetos on menossa. Hän sanoi, että ainoa asia, mitä he tekisivät, olisi, että he pyytäisivät lausunnon, sieltä, mistä minä en haluaisi ja that’s it.
Mutta nämä 2000 uutta nanohiukkasta, jotka on keinotekoisesti valmistettu, eivät kuulu tänne pallollemme lainkaan.
Niin mitkä?
Sanokaa mun sanoneen, että mehiläiskuolemat=nano.
Tälleen...
Sinulta unohtui yksi aine, lueppa tarkempaan, kysymyksessä on nanoemulsio oil-in-water:

SB62 consists of 5% v/v squalene, 5% v/v -tocopherol, and 1.8% v/v Tween® 80 in PBS at pH 6.8, with a particle size of ~150-155 nm.

Sitten pohdi seuraavaksi tälläisen systeemin nopeaa leviämistä elimistössä ja sen vaikutuksia elimistölle…
Veden ja öljyn yhdistelmä on vaarallista Mirjaleenan mukaan.
No, sitten myöhemmin, ilmoitin, että Pandemrix on nanorokote ja sitten tänne hyökkäsi kaikenlaista väkeä ilman yhtään todellista vasta-argumenttia.
Tuo paranoidisen skitsofrenian kortti on erikoinen. Mikäs tauti on, kun luulee asuvansa joulupukin maassa?
Suomalaiset, PANDEMRIX ON NANOROKOTE ja meitä on raskaasti huijattu!
Todellako? Ei ole itseasiassa kauhean helppo antaa vasta-argumenttia väitteeseen, jota ei ole suoraan edes kerrottu vaan pelkästään vihjailtu.

Tätä samaa rataa jatkuu tuo koko Mirjaleenan blogin vastauspalsta. Rokotteisiin liitetään mehiläisten kuolemat, zeitgeist leffa, maailmanhallitukset, Bilbergin ryhmä jne.

Mirjaleena vaahtoaa sanasta "nano", koska noki ja asbesti on todettu haitallisiksi - siispä kaikki pienet molekyylit ovat haitallisia. Loppupuolen keskustelussa löytyykin sitten jo tieteellinen linkki mihin Mirjaleena ilmeisesti kaikki väitteensä perustaa. Pitäkää hauskaa https://polialumni.tkk.fi/public/content/newsItemShow.asp?ct_nid=18361482

TUTKIMUSTIETOA NANOHIUKKASTEN MAHDOLLISISTA HAITOISTA
Julkaistu 11.11.2008

Nanohiukkasten käyttö kaupallisissa sovelluksissa yleistyy nopealla tahdilla. Tuore tutkimus valottaa hiilen nanohiukkasten mahdollisia haitallisia terveysvaikutuksia.

Nanohiukkasten terveysvaikutuksista ei tiedetä vielä paljoakaan, vaikka niitä käytetään jo laajalti esimerkiksi kosmetiikassa ja elintarvikkeiden pakkausmateriaaleissa, ja niitä on huomattavia määriä muun muassa liikenteen päästöissä. Nanohiukkasten käytön yleistyessä kulutustuotteissa ovat niihin liittyvä seuranta ja lainsäädäntö jälkijunassa. Euroopan unionin kemikaaliasetus REACH ei edes tunne käsitettä nanomateriaali. Työterveyslaitoksen pääjohtaja Harri Vainio on hiljattain tuonut esille huolensa, että nanohiukkasista voi tulla 2000-luvun asbesti ja siten merkittävä uhka terveydelle.

Prof. Ilpo Vattulaisen (fysiikan laitos, TTY) ja akatemiatutkija Emppu Salosen (teknillisen fysiikan laitos, TKK) tutkimusryhmät ovat yhdessä yhdysvaltalaisen prof. Pu-Chun Ken (Clemson University) ryhmän kanssa selvittäneet, kuinka hiilen nanohiukkaset vuorovaikuttavat solujen kanssa. Tulokset antavat aihetta huoleen.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että tietyt soluviljelmät eivät häiriinny, jos ne altistetaan hiilen pallomaisille nanohiukkasille eli fullereeneille. Solujen toiminta ei häiriinny myöskään silloin, jos ne altistetaan galliinihapolle, jota esiintyy lähes kaikissa kasveissa ja muun muassa teessä. Sen sijaan soluliuoksessa yhtä aikaa esiintyessään fullereenit ja galliinihappo järjestyvät rakenteiksi, jotka sitoutuvat solujen pinnalle ja aiheuttavat solujen kuoleman muutamassa kymmenessä minuutissa.

Tutkimus osoittaa, kuinka ongelmallista nanohiukkasten terveysvaikutusten kartoittaminen on. Vaikka yksittäinen nanohiukkastyyppi ei näyttäisikään olevan myrkyllinen, sen vuorovaikutukset muiden elimistössä esiintyvien yhdisteiden kanssa voivat aiheuttaa vakavia ongelmia solujen toiminnalle. Nanohiukkasten ja eri biomolekyylien mahdollisia yhdistelmiä on suunnaton määrä, mistä johtuen niiden systemaattinen tutkiminen on käytännössä mahdotonta.

Tutkimus fullereenien ja galliinihapon aiheuttamasta solukuolemasta on äskettin julkaistu nanotieteen tutkimuslehdessä Small.

Lukekaa tosiaan kaikki mitä tuo Mirjaleena Isoaho kirjoittaa, mitä hän väittää ja miten perustelee väitöksensä. Huomioikaa erityisesti blogin kommentoijien pyynnöt kertoa tarkemmin, että mikä on nanorokote, miten sana "nano" merkityksellinen rokotteessa ja miksi tästä "nano"-rokotteesta olisi jotain erityistä haittaa.

Mirkulla tosiaan tuntuu olevan hieman faktat hakusessa :lol2:

Heitetäänpä sitten sekaan uutisointia maailmalta:

Tämä rokotevastainen kampanjointi on tuttu juttu monissa maissa. Aina on "huolestuneita kansalaisia" jotka levittävät pelkoa ja epävarmuutta rokotteisiin liittyen ja perustelut ovat aina yhtä huteria. Aikaisemmin tässä ketjussa sivuttiinkin sitä, kuinka briteissä monet pelkäävät rokotteen aiheuttavan autismia vaikka mitään sellaista yhteyttä ei ole voitu osoittaa.

Samaa porukkaa on liikkeellä myös Australiassa. Siellä paikallista rokotusinfo.fi-virkaa toimittaa AVN, eli Australian Vaccination Network. Nämä kaverit perustelevat toimintaansa sillä että "jokaisella vanhemmalla on oikeus päättää lapsensa rokottamisesta". No tottahan toki mutta siinä sivussa he levittävät kaikenlaisia kauhukuvia rokottamisen vaaroista sillä seurauksella että yhä useammat jättävät lapsensa rokottamatta.

Noh, mikä on ollut seuraus tästä urheasta kansalaisaktivismista? Terveemmät ja iloisemmat vauvat? Väärin! Kampanjoinnin tuloksena on ollut laumaimmuniteetin murtuminen ja sen myötä vuonna 2008 hinkuyskäepidemia. Tämän jälkeen tuli tuhkarokko ja nyt loppuvuodesta jälleen hinkuyskä, johon on jopa kuollut vauvoja. AVN voi varmasti olla ylpeä itsestään..

3746428208_03e2877dd4.jpg

Samaan tapaan kuin Suomen Skepsis, Australian skeptikot antoivat paikallisen huuhaa-palkintonsa, eli Bent Spoon Awardin AVN:lle.

Huhhuh, miten paljon vääristelty ja raiskattu totuutta! Tuossa uutisessa mainittua lähdettä en löytänyt pikaisella googletuksella mutta tarina muistuttaa etäisesti tätä.

Tosin toimii hyvänä tsoukkina mikäli malttaa soveltaa pientäkin lähdekritiikkiä. Tsoukiksihan tuo oli tarkoitettukin? Olihan? :)

Puoltoista tuntia sitten otin rokotteen. Haagan terveysasemalla kävin. Ei ollut jonoa, ja koko homma oli ohi kahdessa minuutissa. Mitään sivuoireita ei vielä ole tullut.

Eihän toi sikainfluenssa.fi ole minkään sortin viranomaisten ylläpitämä sivusto.

"Palvelussa esitetyt tiedot ja ohjeet eivät ole viranomaisten tai lääketieteen ammattilaisten laatimia tai hyväksymiä."

Mistä ton rokotteen saa? Ku nyt on päätetty, et sen saa jokainen talipää Suomen maassa?

Ei oo mulle vielä tullu ilmotusta. Pitääks tässä mennä ensiapuun, ennenku saan piikin? Oon ollu viimeset 5 viikkoa kotona ja tilannu pitsan kotiin joka päivä. Ja se on muuten tosi kallista! Jos oisin normaalisti käyny kaupassa tänä aikana, niin olis ollu paljon halvempaa! Mistä saan korvauksia, kun en oo rokotusta vieläkään saanu? Töistäkin irtisanoivat, koska mulla ei muka ole sairaustodistusta. Vittu, on mulla sikapelko ja täysi syy olla tekemättä mitään ja missä vitussa se mun rokote viipyy?
Mä kualen tänne kaikkien kahdeksan lasteni kanssa! Eilen ei oltu riskiryhmää, mut nyt kaikki narkitki rokotetaan! Einkä vieläkään oo saanu ambulanssia hoitamaan mua ja mun kaheksaatoista kissaa!

Vuoden päästä nostan tämän viestiketjun ylös ja sanon että eipä sitten kuollutkaan miljoonaa Suomalaista.
Ne jotka ovat kuolleet ovat usein sellaisia että tavallinen infulenssakin olisi ne kaatanut.

Juttelin tossa sairaanhoitajan kanssa, joka sanoi että ihan tavalliseen influensaan kuolee Suomessa satoja ihmisiä vuodessa

Laitetaan vielä omat kokemukset, jos jotakuta vaikka kiinnostaisi kuulla.

Reilu kuukausi sit otin rokotteen, kun työn puolesta sain. Käsi kipeytyi välittömästi ja tunnin sisällä nousi lämpö, mutta se lämpöily meni myös ohi tunnin sisällä. Hartialihakseen sattui kolmen päivän aikana jonkin verran, mutta se kipu oli verrattavissa treenikipuihin. Hartiaa kuumotti ja se turposi hieman.

Mitään muita oireita ei tullut, kuin pientä hartiasärkyä ja tuo hetken aikaa kestänyt lämmön tunne. (En siis mitannut lämpöäni, mutta kyllä se varmasti nousi).

Vuoden päästä nostan tämän viestiketjun ylös ja sanon että eipä sitten kuollutkaan miljoonaa Suomalaista.
Ne jotka ovat kuolleet ovat usein sellaisia että tavallinen infulenssakin olisi ne kaatanut.

Juttelin tossa sairaanhoitajan kanssa, joka sanoi että ihan tavalliseen influensaan kuolee Suomessa satoja ihmisiä vuodessa

Jaa. Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka helposti sen oman mielipiteen asiasta voi muodostaa. Ensinnäkin Suomessa ei missään vaiheessa olla oletettu kuolevan paljoa porukkaa, muistelen että aluksi arvioitiin kuolemia tulevan satoja ja nyt puhutaan kymmenistä, oisko ollu 40-50 tms. Sairaanhoitaja on oikeassa, kuitenkin sellainen pieni juttu, että sikainfluenssaan ja kausi-influenssaan kuolevat eivät ole samaa porukkaa. Kausi-influenssat tappavat vanhoja, huonokuntoisia ihmisiä, kun taas sikainfluenssa tappaa pääsääntöisesti hyväkuntoisia nuoria ihmisiä.

Edit: Ei siis ole tarkoitus vittuilla tms, lähinnä kritisoida tietolähteitä. Jos lehdistö ei olisi puolen vuoden ajan hehkuttanut sikainfluenssaa ja sen vaarallisuutta, ketään ei koko asia edes kiinnostaisi.

Mä voin nostaa tän heti ylös ja todeta, ettei kukaan ole moista väittänytkään, mitä tätä olen sivulta 60 asti seurannu.

Kysymys on ollu lähinnä siittä, että rokottetta on tähän asti ainakin kritisoitu ja osaksi sillä on peloteltu turhaan.
Ja siittä kumpi on todennäköisemmin suurempi riski, rokote vai tauti.

Mä voin nostaa tän heti ylös ja todeta, ettei kukaan ole moista väittänytkään, mitä tätä olen sivulta 60 asti seurannu.

Kysymys on ollu lähinnä siittä, että rokottetta on tähän asti ainakin kritisoitu ja osaksi sillä on peloteltu turhaan.
Ja siittä kumpi on todennäköisemmin suurempi riski, rokote vai tauti.

Joo en minä väittänyt mitään, mutta ajattelin tässä näitä iltapaska lehtiä, joissa otettiin ne suuremmat fontin käyttöön ja peloteltiin aivan hirveän kamalalla taudilla.

Niklas86: -Näinhän sitä on huudeltu suunnasta jos toisesta, mutta kuinkas monta hyväkuntoista nuorta tuohon possunuhaan nyt on sitten kuollut? Kyllä mitä lehdissä lukee, niin suurin osa on ollut pitkäaikaissairaita ym.

"Kausi-influenssat tappavat vanhoja, huonokuntoisia ihmisiä, kun taas sikainfluenssa tappaa pääsääntöisesti hyväkuntoisia nuoria ihmisiä."

Voi vattu...olin tuossa viikon sikainfluenssan kourissa ja viikonloppuna tuntu että on jo mennyt ohi koko tauti. Kävin sitten maanantaina kuitenkin lääkärissä kun tuntui sellaista vihlovaa kipua rinnan/keuhkojen alueella, lääkäri totesi että keuhkot on ärtyneet. Kotiin makaamaan saikulle viikoksi ja siihen vielä viikko päälle liikuntakieltoa. AAaarrrgghhh!

Kaikki Xboksin pelit pelattu läpi, digipoksin leffat katottu, jääkaappi tyhjänä ja netistäkin alkaa sivut loppua. Voisi äkkiä luulla että harmittaa...

Ai niin minulla ei ole ollut kuumetta missään vaiheessa ainoastaan vihlovaa päänsärkyä, kurkku kipua, pahoinvointia ja flunssaa. Ei ole herkkua tämäkään.

Voi olla tietysti, että sairaanhoitajat sanovat näin rauhoitellakseen ettei mitään paniikkia syntyisi. Iltalehdet ja muut nimittäin ovat pitäneet hyvin huolta etteivät kansalaiset enää uskalla mennä edes lähelle possua. Harmi vaan, että tätä vastaan on syntynyt niin äärimmäinen ajattelu ettei oteta sairautta, oli se kuinka vaarallisempi kuin kausi-influenssa, sitä vaatimalla vakavuudella vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom