Siitepölyallergia

Oliko täällä joitan ihmisiä ketkä ovat/ovat olleet siedätyshoidossa? Onko ollu miten pitkä jaksoista ja miten tämä tapahtuu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkeo sanoi:
Oliko täällä joitan ihmisiä ketkä ovat/ovat olleet siedätyshoidossa? Onko ollu miten pitkä jaksoista ja miten tämä tapahtuu?

mä oon. alussa piti käydä viikon välein nousevalla annostuksella ja tästä noin 3vuotta eteenpäin kerran kuussa piikillä, ei oo mikään iso homma kunhan homman saa käyntiin, ensin pitää toki testata sun muuta mutta ekan piikin jälkeen riittää kun marssit paikalle milloin huvittaa ja pyydät piikistä. eli ei oo mitään sekunttipeliä millon pitää olla paikalla.

This fucking siitinpöly is killing me. Nokka vuotaa, silmät kutiaa, aivastuttaa melkein koko ajan ja kurkku kutiaa. Noh minkäs teet, kärsittävä se vaan on.
Zyrtecciä vedän ja onhan se lievittänyt oireita, mutta kaamee juttu silti.

erkjetter sanoi:
mä oon. alussa piti käydä viikon välein nousevalla annostuksella ja tästä noin 3vuotta eteenpäin kerran kuussa piikillä, ei oo mikään iso homma kunhan homman saa käyntiin, ensin pitää toki testata sun muuta mutta ekan piikin jälkeen riittää kun marssit paikalle milloin huvittaa ja pyydät piikistä. eli ei oo mitään sekunttipeliä millon pitää olla paikalla.

Mulla sama homma. Alussa piti kai käydä viikon välein 8 viikon ajan ja sen jälkeen nostettiin väli kahteen viikkoon ja siitä kuukauteen. Aika hyvin tuo on tehonnut ja nykyään oireita tulee juuri tähän aikaan vuodesta kun koivu kukkii. Oireet saattaa olla aika pahojakin, mutta kestävät vain muutamia päiviä. Ennen sai kärsiä koko kesän.

Siitepölytiedote:
http://www.sci.utu.fi/aerobiologia/suomi.html

Hyvin näyttäis olevan tavaraa ilmassa :curs:

Aika tuskaa on ollut eläminen jo hetken verran, vappuna kaivarin jälkeen meinasin kaivaa silmät päästä ja heittää menemään. Lääkkeisiin ei oo nyt tällä hetkellä varaa sijoittaa, ja onhan se niiden toimivuuskin ollut vähän niin ja näin.

trebla sanoi:
Oireet saattaa olla aika pahojakin, mutta kestävät vain muutamia päiviä. Ennen sai kärsiä koko kesän.

jep, kyllä selvästi on ollut kaiken vaivan arvoinen, silmät kutisi pari ekaa päivää jonkin verran kun katupölyäkin on, nyt ei kutise yhtään ja ainoa oire on syvää hengitettäessä paska fiilis keuhkoissa joka haittaa treenaamistakin. :curs:

Josef sanoi:
Kuuluuko siitepöly allergiaan yskä/ rään muodostuminen kurkkuun? Mystinen räkätauti iski.

itselläni pistää keuhkot sen verran araksi että helposti tulee yskä mutten koskaan olis kuullut että kurkkuun tulee limaa siitepölyn takia.

Ilmoittautuu, nyt muutaman viikon ollut nokka tukossa ja silmiä kutittaa. Vuosia olen syönyt kestineä (yli 8kk vuodesta koska suvussa astmaa) ja zyrtekkiä mutta niistä ei ole enää mitään apua.
Nyt olen viimeviikon mennyt ihan nasolinilla ja viimepäivät lohkaisemalla itse 10mg kortisonia/päivä isommasta pilleristä. Ei kovin järkevää(HIEMAN epäterveellistä pidempään jatkettuna) lääkitystä joten kunnon lääkkeitä pitäis mennä tiistaina kyselemään.
Silmiin nyt riittää reseptivapaat tipat mutta pilleriksi otetaan vastaan hyviä ehdotuksia.
Duact tai vastaava nyt ainakin maaseutumatkoja varten mutta mikäs olis semmoinen hyvä ja tehokas pidempiaikaiseen kokokesän käyttöön?
Viimekesänä allergian myötävaikutuksena tuli niin vittumaiset "jälkitaudit" kuukausien tulehduksen muodossa että tänä kesänä en halua ottaa mitään riskiä.

Edit: Laitetaas vielä sellainen kysymys että onkohan jollain tietoa kauan esim duactin syömistä voi jatkaa jos ei ota kuin yhden napin päivässä? Eli jos normi on se 3päivässä ja 10päivää niin voisiko yhden napin päivävauhdilla jatkaa turvallisesti kuukauden?
Kotiin kun tuli hommattua ilmanpuhdistin niin lähinnä tarvitsisin helpostusta päivään koska yöllä allergeeneja ei ilmassa pitäisi olla niin paljoa mikäli elixair nyt tekee sen minkä lupaa.

JOJ sanoi:
Siitepölytiedote:
http://www.sci.utu.fi/aerobiologia/suomi.html

Hyvin näyttäis olevan tavaraa ilmassa :curs:

Aika tuskaa on ollut eläminen jo hetken verran, vappuna kaivarin jälkeen meinasin kaivaa silmät päästä ja heittää menemään. Lääkkeisiin ei oo nyt tällä hetkellä varaa sijoittaa, ja onhan se niiden toimivuuskin ollut vähän niin ja näin.

Minäkin mietin, ettei ole varaa, mutta lääkäriltä saa reseptiä. Jos ei jaksa lääkärillä käydä on reseptivapaissakin noita halvempia vaihtoehtoja. Esim. 10kpl Zyrtec maksaa joku 8,50e, mutta vastaava tuote nimellä Histec maksaa vain 3,80. Kyllä nyt ton verran pystyy maksaa. Helpotti oireita selvästi :)

Pahalta tuntuu silmät kutisee,nokkaa vuotaa,henkeä ahdistaa,vituttaa ja väsyttää!
Sairaslomalla ollaan,kun työnteosta ei tuu mitään näitten allergioden takia.
Ulkona olo on yhtä helvettiä!Parempi kun makoilee kotona ja notkuu netissä

En tiedä mikä auttaisi syön Singulair 10mg ja 20mg Kestinejä,eikä mitään hyötyä.Huomenna aika lääkäriin toivottovasti se keksii jotain!

Tosi monet täällä puhuu ettei ulos voi mennä ollenkaan. Olenko minä ainoa, jolla oireet helpottaa kun menen ulos? Tietenkin jos menen jonnekin missä on paljon koivuja niin oireet pahenee, mutta yleensä oireet ovat kaikkein pahimmat sisätiloissa ollessa. Mistähän mahtaisi johtua?

Melkein jo luulin että pääsen kuin koira veräjästä, mutta ei. Viikonloppuna ei paljon pystynyt ulkona olemaan, heti alkoi silmien kutina.

Wyldeclone sanoi:
Jep,koiran kanssa kun metsässä kävelin niin puoli tuntia sai silmiä hieroa kun kutivat...
Ja nimenomaan se hierominenhan auttaa asiaa.. :)

Itse yritän käydä välillä vessassa pesemässä silmät puhtaalla vedellä, mutta eipä sekään kovin radikaalisti auta.

JOJ sanoi:
Ja nimenomaan se hierominenhan auttaa asiaa.. :)
Nimenomaan, itse on tullut opittua kantapään kautta että kun silmiä kutittaa niin niihin ei kosketa vaikka kuinka tekisi mieli koska kutitus ja hieromisen myötä mahdollinen silmätulehdus senkun pahenee.

Joo-o taitaa olla aika lähteä sinne siedätyshoitoon välillä nenä tukossa välillä vuotaa, silmät veren punaset, kutisee ja turpoaa ja alkaa hiertää silmäluomiin:curs:
vittu

mut on siedätetty juuri nimenomaa koivulle. enkä muista koskaan kenenkään mitään maksaneen suoraan siedätykseen liittyen, jos maksaa niin ei todellakaan maksa paljon mitään. siedätyksen aikaan olin 11-14vuotias joten tiedä sitten vaikuttaako mitenkään tohon talouspuoleen.

Nyt viimeisen kahden viikon aikana ollut sellaiset oireet ettei mitään rajaa. Alkoi jo ennen kun puun silmut olivat avautuneet, ilmeisesti katupölystä. Viime vuosina ei ole ollut läheskään näin pahat oireet. Sitten kun tuntuu että tuo puupölykin aiheuttaa aivastuksia ja silmien kutinaa, puulinjalla siis olen.

Kunnon lääkkeitä ei saa ennenkuin testeissä on käyty ja niitä ei tehdä ennen syksyä. Yritä nyt siinä sitten lopputyöä tehdä kun tuntuu että olisi kokoajan kipeä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom