Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
rhp sanoi:Onneks kaks viime kevättä oon saanu olla rauhassa! Oiskohan mahollista, että allergia on "parantunu" tai jotai.
tokkopaisto sanoi:Oon muuten aivan idioottivarma siitä että uimahallien vesiin laitettavat myrkyt on todella monella syynä allergioihin.
ZweCCo sanoi:Mitenniin?
ensimmäiset pärskimiset suoritettu,tästä ei pääse kuin alaspäin...Alec sanoi:ei oo ainakaan vielä pukanna allergyt päälle,mutta ootellaan.koivu tulee ja kostaa :D
akki sanoi:(leppä, koivu, heinät) V*****a ihan suunnattomasti, kun aikaisemmin en ole ollut millekään allerginen, niin nyt sitten olenkin suoraan ku siitä Allergialiiton ohjevihkosta :curs: Eli ristireagoin sitten samalla kaikkien mahdollisten hedelmien ja pähkinöiden kanssa...
-keke- sanoi:xysal ja nasonex käytössä ja vielä tuntuu toimivan...
Aeryn sanoi:Osallistunpa pitkästä aikaa keskusteluun, kun on vähän liiankin tuttu aihe. Allergioista olen kärsinyt reippaasti alle kouluikäisestä, joten kokemusta aiheesta on kolmisenkymmentä vuotta. Siitepölyt (lehtipuut/pajut/heinät), elukat, hedelmät (käytännössä voin syödä vain sitruksia, mikä on toisaalta aika vekkulia), raa'at/tuoreet vihannekset ja juurekset, pähkinät, voimakkaat mausteet, soija... ad infinitum, tietenkin kaikki ristiallergiat mukaanlukien. Sentään olen säästynyt laktoosi-intoleranssilta ja keliakialta, eikä kala-allergiakaan ole vielä havaittu, joten huonomminkin voisi toisaalta olla. Siedätyshoitoja on testattu pariin otteeseen, mutta ne löivät vain pahemman kerran läpi, sitä vaille ettei nirri pois. Homeopatiaakin kokeilin, huonoin tuloksin (sain oireita niistäkin hoidoista!).
Eipä hieman. Mukava duunissakin ruokatunnilla katsella, kun jengi mättää omppuja naamaan ja itse nuuhkit vieressä kuola valuen. Ja kyllähän tuo vähän tympii, kun ns. terveellinen ruokavalio jää turhan paljon pillereiden varaan. Voi olla melkein varma, että kun hedelmähyllystä löytyy joku uusi ulkomaan ihmehetelmä, niin kokeilematta tietää että naama on turvoksissa ja henki heikoilla jos menee maistamaan. Ahistaa kiertää kesätorillakin, kun ei mitään herkkuja voi ahmia... Tuoreet herneet, mansikat, kirsikat... :itku: No, elän silti toivossa, että joskus joku keksii semmoisen tropin, että voin kiskoa ompun/päärynän/Kanada kitusiin ja oikein naatiskella ilman oireita... Mutta siihen asti pärjäillään näin, asenteella.h_jones sanoi:Kaikkeen tottuu, mutta joskus tekee ihan törkeesti mieli hedelmiä ja vihanneksia! Ois niin siistii syödä esim. jotain porkkanaa ja omenaa