Siitepölyallergia

Sen takia en ole lääkkeitä ottanut, koska viime vuonnakaan oireita ei juuri ollut (aikaisempina vuosina oli oireita, vaikka aloitti lääkityksen ajoissa). Astmasta puheenollen; se on muuten hiipunut käsi kädessä allergian kanssa.

Lause "vaikka onhan niitä helpompiakin tapoja tehdä itsemurha" loi minulle käsityksen, että oireita vielä olisi, mutta ok sitten ;) Itsellä siitepölyallergia vain pahenee vuosi vuodelta, alkoikin vasta yli kaksikymppisenä kun muutin 600 km etelään päin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin sit nenäkannun (mallia sarvikuono) ja suosittelenpa muillekin allergisille. Toimii, kuonat lähtee rööreistä ja olo helpottuu tuntikausiksi.

Kuitenkin itse huuhtelu tuntuu mulla todella inhottavalta... Olen ymmärtänyt että monilla toi on ihan helppo toimenpide, mutta mulla vesi tuntuu menevän paineella otsaan ja silmiin, tai sitten se virtaa nieluun ja meinaa lentää purjo. Vielä tuntien päästä epämääräinen tunne kuin silmissä ja poskionteloissa olisi jotain ylimääräistä. Mitään kikkoja huuhteluun? Vai onko vaan kestettävä?

Ostin sit nenäkannun (mallia sarvikuono) ja suosittelenpa muillekin allergisille. Toimii, kuonat lähtee rööreistä ja olo helpottuu tuntikausiksi.

Kuitenkin itse huuhtelu tuntuu mulla todella inhottavalta... Olen ymmärtänyt että monilla toi on ihan helppo toimenpide, mutta mulla vesi tuntuu menevän paineella otsaan ja silmiin, tai sitten se virtaa nieluun ja meinaa lentää purjo. Vielä tuntien päästä epämääräinen tunne kuin silmissä ja poskionteloissa olisi jotain ylimääräistä. Mitään kikkoja huuhteluun? Vai onko vaan kestettävä?

Minulla juoksee nätisti läpi, jos pitää vaan päätä eteenpäin kumarrettuna. Jos nostaa pystyyn, niin kurkkuun livahtaa ikävästi vettä. Otsa/silmäsektorille en ole saanut kyllä painetta tuntumaan.

Hieno vehje muuten tuo kannu. Helpottaa nenän tukkoisuutta todella hyvin.

Yksi vehje, mistä minulle jonkin verran apua on löytynyt on Venta ilmapesuri. Tuollainen rullaa makuuhuoneessa ja imee siitepölyä pois ilmasta ja kosteuttaa samalla ilmaa. Kannattaa kokeilla, jos tuommoisen sattuu halvalla löytämään (esim huuto.net). jonkun verran kalliita ovat uutena.

Mikähän heinä nyt kukkii keskisuomessa? Eilen pukkasi allergia taas päälle, ajattelin jo että noinko sitä säästyttäisiin kovilta oireilta, ja vielä ennen juhannusta piti alkaa....

Onkohan kellään muulla ollut tänä keväänä tavallista helpompaa allergioiden kanssa? Itsellä ei vielä toistaiseksi ole ollut oikein ollenkaan silmien tai nenän kutinaa, hiukan väsymystä vain ja sekin varmaan johtuu allergialääkkeistä hyvin pitkälti. Viime keväänä koivu aiheutti melko pahojakin kohtauksia lääkkeistä huolimatta ja nyt ei mitään. Ihmetyttää.
En tiedä sitten onko asioilla mitään yhteyttä, mutta en ole ollut flunssassakaan lähes vuoteen, ennen oli muutaman kuukauden välein. Mivitotal flexiä/plussaa on tullut käytettyä lähes jatkuvasti ja väkisinkin alkaa kohta uskomaan, että se toimii ihan oikeasti. Flunssan poissa pysymisen jollain tavalla ymmärrän, mutta voisiko se vaikuttaa myös allergioihin? :rock:

joo silmät punaiset kuin särjellä ja nenä valuu kuin rikkinäinen hana.

vois melkein hommata tollaisen nenäkannun ja katsoa miten toimii. limakalvot ihan liekeissä.

e: itellä kanssa iski oireet hiljattain eli oon varmaan samalle mömmölle allerginen kuin 55DSL...

Itsellä toimii, joku reseptillä saatava kortisooni sumute ja ne ilman reseptiä saatava cetrizin ratiophram lääkkeet. Ja että limakalvot pysyy kunnossa ja nenäveren vuoto pysyy poissa, niin otan aamulla a-vitamiinia sisältävää nenätippoja.

Ennen nenäsumutetta, kun kävi pitkälleen niin välittömästi nenä meni tukkoon.

Pakko nostaa ylös.. Onks muil tää kesä ollu yhtä helvettiä?

Itellä nokka vuotanu nyt käytännös 1,5kk putkeen, aivastuksia n.1000kpl /päivä ja olo vetämätön/kuumeinen.. Ei paljon urheileminen maistu eikä kyllä mikään muukaan.

Käytössä ollut kokoajan jotain basic histec + nenäsuihke + silmätippa comboja

Ihan ku meikäläinen olis kirjottanu ton viestin! Juuri samat oireet ja ongelmat. Ja ne aamut kun herää... Ei ole päässä sellasta rööriä mikä ei olisi tukossa. Lääkkeitä en käytä ku todettu monena edellisenä vuotena ettei mistään ole apua. Puntilla kulkee nihkeesti. Kesästä tykkäisin muuten todella paljon mut pakko sanoa että välillä on mielessä ne kirpakat talven pakkassäät ku hengitys kulkee ja elämä tuntuu kiinnostavalta. No, näillä korteilla mennään.

Saatanan koivut. Taas nokka verillä. No, tänään kävin ostamassa kaksioon toisen ilmanputsaimen, just ja just pystyy olemaan ku molemmat huutaa täysillä. Enkä mee kämpästä pihalle jos ei kukaan oo hiilihangolla tökkimässä selekään.

Tästä lähtien mun ainoa polttopuu on koivut. Kosto! Burn with fire! :curs:

Mulla on jo helpottanut ja nyt ei oikeastaan näy enää siitepölyn paskaa autojen ym päällä. Ilmeisesti tuo hetkellinen kesäsää sai koivut spruittaamaan koko satsinsa kerralla, which is nice.

Siitospölypaska taitaa olla pääosin mäntyjen heiniä, siitä tulee vissiin sitä näkyvintä keltaista. Koivun kukinta vissiin alkaa hiljalleen olla ihan etelässä ohi, täällä Oulussa nyt reippaimmillaan. Nokka kertoo sammaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom