Siitepölyallergia

Nostetaanpas ikivanhaa ketjua. Hain tänään just taas allergialääkkeitä kun näyttää alkaneen tuo siitepölyaika: aamulla silmiä meikatessa tuntuu kuin meikkaisi vieraan ihmisen silmiä, niin turvoksissa on. :eek: Mulla on nyt pari vuotta siitä kun viimeksi on määrätty uudenlaisia lääkkeitä (silloin mm. Clarinase) ja nuo samat on edelleen käytössä. Onkos täällä muita allergiasta kärsiviä joilla ois vinkkiä siihen, mitä ehkä tänä vuonna kannattaisi lääkärille ehdottaa? YTHS:n lääkäreillä ei tunnu olevan mitään omia mielipiteitä mitkä lääkkeet tehoaisi ärhäkkään allergiaan parhaiten. Suunnilleen itse pitää se reseptikin kirjottaa, että saa jotain kunnon lääkkeitä eikä pelkkää Zyrteciä, joka ei mulla ainakaan ole auttanut enää vuosikausiin. Mistä lääkkeistä olette parhaiten saaneet apua?

Kumma juttu, mutta oon kyllä viime ja tänä keväänä ollut huomaavinani, että allergiaoireet ei ole tulleet läheskään niin voimakkaina kuin aiemmin. Siitepölymäärissä tuskin on juurikaan eroa... mutta voisikohan superpuhtaalla ruokavaliolla ja säännöllisellä, pitkään jatkuneella vitamiinien, karotenoidien yms. syömisellä olla jotain vaikutusta allergiaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletko Faidra matalilla hiilareilla, muistelin että jossain threadissa sanoit niin? Viitteitä ja anekdootteja on nimittäin siellä täällä siitä että matalahiilarinen laskisi allergiaoireita. Voisi johtua yleisestä immuunipuolustuksen laskemisesta matalilla hiilareilla.

Huomasin tossa tänään että käy taas allergia painamaan päälle. Duactia löysin kaapista ja pitäisi sitä otella joku parisen viikkoa. Sitten jos siirtyisi vaikka telfastiin. Pitääpi mennä lääkärin juttusille tossa kun palaa takaisin inttiin, jos niillä olisi jotain uudempia ja parempia lääkkeitä tarjolla.

Taas se alkaa. Muutama päivä sitten huomasin ensimmäiset oireet. Itsellä duact aamuin illoin + Nasonex(tai muu kortisoninenäsuihke) toimii varsin hyvin, vaikka allergia ei ole ihan helpoimmasta päästä. Äkkiä vaan lääkäriin täydentämään varastot.

Elmukelmun mainitsemasta Ventolinestä itselläni ei ollut apua astmaan, saati sitten allergiaan. En edes tiennyt, että sitä käytetään allergian hoitoon. Sama kun ilmaa hengittelisi, mutta ehkä se vaan johtuu siitä kun on vuosikaudet imppaillut vahvempia astmalääkkeitä. Astmalääkkeistä ylivoimaisesti paras kokeilemani on Symbicort.

Ihanaa, taas se alkaa. Samansuuntainen tarina kuin Faidralla, eilen ihmettelin kun silmäluomia alkoi kutista vietävästi... Tänä aamuna kasvoja pestessäni ja meikkaillessani huomasin turvotusta silmiäluomissa, samoin kirvelyä. Inhottavaa. :itku: Olen muutenkin joutunut olemaan "pölyisissä hommissa" viime aikoina eikä henki kulje kohta ollenkaan. Nenä on jo niin ruvella niistämisestä etten tiedä miten se kestää paikallaan koko siitepölykauden... Allergiseen nuhaan olen syönyt lääkkeitä jo pari kuukautta.

Pitäis hakea uusia lääkkeitä lekurista, en muista mitä söin viime vuonna, mut niiden kanssa elämisestä ei kyllä tule yhtään mitään kun väsyttävät niin maan prkleesti.

Oireet on mullakin. Kurkkua, nenää, korvia ja silmiä kutisee. Nenän limakalvot on ihan karseessa kunnossa.

Katsoin siitepölytiedotteen, että vielä on kukkimiset aika vähissä. Toivottavasti allergia ei ole suoraan verrannollinen kukkimisen määrään, koska muutoin on helvetti edessä.

Viime vuonna oli aika vähän oireita. Toivon nytkin, että menisi oireet ohi.

Jsmith: Jep, eipä alemmille hiilareille tästä käytännössä enää pääse... hipoo hh-määrä melkein nollaa päivittäin. Tuo vois kyllä hyvinkin olla yksi syy helpompaan allergiakauteen, koska viime vuonna olin myös ketolla siitepölyaikaan ja koin sen paljon helpommaksi kuin aiemmat keväät.

Ehkä pitää alkaa aina vetämään ketodieetti ennen kesää, niin allergiakaudesta selviää vähemmällä. :)

Mä olen syönyt vuodesta 2001 siitepölyaikana Telfastia, mut viime keväänä se ei enää "purrut" ja nyt on uudet rohdot haettavissa.
Lääkärini kirjoitti Kestineä 10 mg, Aeriusta 5 mg ja silmien sidekalvotulehdukseen Oftan dexa-chlora 10 ml (=piilareita yritän käyttää samaan aikaan, saa nähdä muurautuuko silmät umpeen).
Duactia tietysti tarpeen vaatiessa.

Jep, taas se alkaa. Onneksi on laatikollinen duactia :kuola: ja ventolinetkin kävin hakemassa. Flixotideakin on, mutta enpä ole tuota käyttänyt vaikka astma on. Kovin tukkoisaa on kyllä aamulenkillä :(

ei oo ainakaan vielä pukanna allergyt päälle,mutta ootellaan.koivu tulee ja kostaa :D

Alec sanoi:
ei oo ainakaan vielä pukanna allergyt päälle,mutta ootellaan.koivu tulee ja kostaa :D

Sama täällä. Onneksi kaapissa on jo Duactit ja Flixonase valmiina, vaikka kärsimystä se joka tapauksessa tulee olemaan :curs:.

Tänää oli kyllä pahin päivä. Vaikka lääkkeitä on syöty jo jonkin aikaa niin nenä on aivan tukossa ja vuotaa kokoajan ja silmät kutiaa. Lääkeitä on vedetty jo jonkin aikaa mutta silti painaa päällä aika kovana allergiat. Huomenissa sitten vastaanotolle ja hakemaan vähän uudempaa ja parempaa troppia... Nyt ollut käytössä lomudal, telfast, nasonex ja duact.

xysal ja nasonex nyt mulla "uutena" lääkkeenä käytössä ja vielä tuntuu toimivan....männä vuosina ollu vaikka mitä ihmettä (nimet ei vaan tuu mieleen) imeskeltävää tablettia, sumutetta yms yms. eivätkä oo toiminu.

Duactilla ja flixonasella mennään tämäkin kevät mut silti tulee olemaan aika tukkoista:(

Koivu on oikeastaan mulla ainoa joka aiheuttaa allergisia oireita. Nyt on ihan tavallinen flunssa päällä, mutta kiva ootella tähän päälle sitä kun koivun siitepölykausi alkaa. Joka keiväisiä ongelmia on siis nenän vuotaminen ja tukkoisuus, sekä silmien kutittaminen ja punoittaminen.

Mulla on kanssa pahat siitepöly allergiat.Koivu kaikista pahin.
Mulla noi allergiat ilmenee siten,että on paha hengenahdistus ja varsinkin sisäänpäin hengittäminen on hankalaa.Tuntuu siltä ettei saa sisäänpäin henkeä ollenkaan ja joutuu monta kertaa vetään syvään henkeä.
Mulla noita hengitysvaikeuksia luultiin eka astmaksi,mutta ne paljastuikin allergioiksi.
duacti on parhaiten noista lääkkeistä toiminut ja saanut hengityksen kulkemaan.

Suosittelen kokeileman homeopaattisia lääkkeitä, itselläni on ollut pahanlaatuinen siitepölyallergia jo pienestä lähtien ja homeopatia on ainoa joka on minulla toiminut.

Onkohan tällä hetkellä jo täällä Itä-suomen tasolla mitä kaikkea siitepölyä ilmassa? Itellä alkoi viime kesänä jonkinlaiset oireet, mutta tänä keväänä ei vielä mainittavia ole ollut. Tarkoitus ois käydä testailemassa tällä viikolla mille oikeastaan oon allerginen.
Ostin jo apteekista nenähuuhtelukannun ja nasonex-nenäsumutetta, noita oon alkanu käyttää jo etukäteen.
On muuten aika jännän tuntuista hommaa tuo nenähuuhtelu, onko monellakin allergikolla tai muuten vain tukkoisesta nenästä kärsivällä tuo käytössä?

Mulla lähtee nyt kolmas kevät tän allergian kanssa (leppä, koivu, heinät) ja lauantaina aloitin Aeriuksen ottamisen. Viime keväänä aloitin liian myöhään ja ensimmäinen koivuviikko oli yhtä helvettiä. V*****a ihan suunnattomasti, kun aikaisemmin en ole ollut millekään allerginen, niin nyt sitten olenkin suoraan ku siitä Allergialiiton ohjevihkosta :curs: Eli ristireagoin sitten samalla kaikkien mahdollisten hedelmien ja pähkinöiden kanssa, eli nykyään ei vedetä hedelmistä muuta ku banaania ja appelsiiniä ja luetaan kaikkien tuotteiden tuoteselosteet ettei niissä vaan oo hasselpähkinää. Noh, jääpähän jäätelön ja suklaan syönti väkisin vähemmälle, kun sitä hasselpähkinää pitää näköjään joka paikkaan tunkea. Hyvä että edes pääsiäisestä selvisin ilman Mignon-munia, saatikka kesästä ilman murueskimoita :itku:

No, onneksi rahkaa ja raejuustoa voi vielä syödä, mitäpä sitä muuta ihminen tarviikaan :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom