SFU:n kyseenalainen toiminta

Sellaisten henkilöiden juuri pitäisi asiaan ottaa kantaa ja nousta tota diktatuuria vastaan. Eihän asiaan mitään muutosta tule jos kaikki vaan pelkää tulevia sanktioita ja ei uskalla mitenkään vastustaa noita juttuja. Tossa tosiaan vaikutetaan jo juuri esim Tominkin ammatinharjoittamiseen. Jos tämä sääntö olisi ollut voimassa jo pari viikkoa sitten niin Tomihan olisi saanut sanktioita siitä että istui SKL:n kisojen katsomossa.
Olen ihan samaa mieltä, että olisi jo tosiaan aika tehdä nämä asiat julkiseksi ja pestä se likapyykki pois. Minun tosin on helppo sanoa sivulinjoista, kun minulla ei ole asiassa mitään menetettävää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko nyt kysäistä että kun utin ja peterin viime podcastissa ei näitä bodykisoja käyty läpi, niin jutteliko ne jotain, että tulee seuraavassa podcastissa vai viitattiinko koko kisoihin millään lailla?
Instagrammissa Utti tätä kommentoikin ja vastaus oli aika, noh päätelkää itse.:whistle:

Utti
"Kyllä allekirjoittanut myös SKL:n kisoja Norjasta käsin oikein mielenkiinnolla seurasi, mutta Börje ei, joten aika yksipuoliseksi olisi kyseisistä kisoista keskustelu jäänyt.
Se ei kuitenkaan ole vielä valjennut meikäläiselle, missä lakipykälässä tämä kahden broscience-puupään podcasti on VELVOITETTU raportoimaan kaikista kisoista mitä käydään? On Suomessa jo käyty aika monenkin liiton kisat (esim. tänä vuonna aiemmin taisi olla SKUKL), eikä kukaan noussut barrikaadeille vaikka näistä ei missään oikein mitään mainittukaan?"
 
Instagrammissa Utti tätä kommentoikin ja vastaus oli aika, noh päätelkää itse.:whistle:

Utti
"Kyllä allekirjoittanut myös SKL:n kisoja Norjasta käsin oikein mielenkiinnolla seurasi, mutta Börje ei, joten aika yksipuoliseksi olisi kyseisistä kisoista keskustelu jäänyt.
Se ei kuitenkaan ole vielä valjennut meikäläiselle, missä lakipykälässä tämä kahden broscience-puupään podcasti on VELVOITETTU raportoimaan kaikista kisoista mitä käydään? On Suomessa jo käyty aika monenkin liiton kisat (esim. tänä vuonna aiemmin taisi olla SKUKL), eikä kukaan noussut barrikaadeille vaikka näistä ei missään oikein mitään mainittukaan?"

No se nyt ei ihmetytä että "Börje" ei seurannut. Kun ei ole "oikeaa kehonrakennusta" ja vatsatkin pömpöttelee............ (end of sarkasmi)
 
Kyseinen kommentti ei liity tuohon mitenkään. Tämä kyseinen sääntö IFBBssä vaikuttaa sun ammatin harjoittamiseen taas oleellisesti.
"Suomen Fitnessurheilu ry:n alaista, yleisiin ja kilpailusääntöihin sitoutunutta urheilijaa, valmentajaa, huoltajaa, tuomaria tai muuta virkailijaa, joka urheilijana tai minä tahansa toimitsijana tai virkailijana ottaa osaa fitnessurheilussa tai kehonrakennuksessa järjestettävään kilpailuun, joka ei ole kansainvälisen fitness- ja kehonrakennusliiton (IFBB) alainen, järjestämä, tunnustama tai hyväksymä, ei valita osallistumispäivästä alkaen seuraavan täyden kalenterivuoden loppuun asti missään ominaisuudessa Suomen maa- tai edustusjoukkueeseen.*.
Ymmärrätkö varmasti lukemasi? Jos ymmärrät, voitko kertoa, miten tuo vaikuttaa mun ammatinharjoittamiseen?
 
Minä lähestyisin tätä asiaa ratkaisukeskeisesti. Mikä on se seikka, joka on mahdollistanut SFU:n ... nimitetään sitä nyt vaikka sanelupolitiikaksi? Se on tietysti ollut lähes monopoliasema keholajien kilpailuiden järjestämiseen. Aiemmin kilpailevana toimintana on ollut lähinnä Valkosen nykyisin SKUKL:n nimellä toimiva järjestö, joka omien puutteidensa takia ei ole kyennyt tarjoamaan järkevää vaihtoehtoa useimmille kilpailijoille.

Nyt kun Kehonrakennusliitto laittoi omat kisat pystyyn, niin yli 90% kehonrakentajista vaihtoi sinne, eikä SFU:n toiminta haittaa heistä useimpia millään tavoin, oli se sitten millaista hyvänsä. Ainakin tällä hetkellä vaikuttaa kuitenkin siltä, että naisten lajeissa (pl. kehonrakennus), CBB:ssä ja shortsisarjassa SFU on kuitenkin johtava kisajärjestäjä ja tarjoaa parhaat kilpailu- ja etenemismahdollisuudet urheilu-uralla. Tällöin näiden lajien kilpailijat pysyvät SFU:n kelkassa, koska eivät halua liiton sanktioita.

Ratkaisu ongelmaan on tietysti saada uskottava kilpaileva toimija myös näihin lajeihin. Tällöin SFU:n pitää joko muuttaa toimintatapaansa niin, että kilpailijat ovat siihen tyytyväisiä tai sitten kisoja ei kohta ole, kun kilpailijat vaihtavat liittoa. Vaihtoehtoja kilpailevaksi toiminnaksi lienee kaksi. Joko SKL kannattaa ottaa muita lajeja ohjelmaansa (CBB ehkä realistisin?) tai sitten PCA Finlandin toimintaa kannattaa tukea mahdollisimman voimakkaasti. SKUKL tuskin jatkossakaan kykenee olemaan uskottava haastaja SFU:lle.
 
Ymmärrätkö varmasti lukemasi? Jos ymmärrät, voitko kertoa, miten tuo vaikuttaa mun ammatinharjoittamiseen?
Siis KP:lle riittää että olet väärän lehden kannessa, sikäli oot kusessa jos meet valmentaan jotain väärän liiton kaveria.
 
Helpointa olisi että SFU poistaisi lajivalikoimastaan kehonrakennuksen(EM/MM-kisoihin kellään kuitenkaan mitään asiaa, eikä eroa CBB:stä nykyään mitenkään) ja SKL:n kanssa järjestelisivät molemmat omia kisojaan toisiaan rajoittamatta ja mollaamatta.
 
Siis KP:lle riittää että olet väärän lehden kannessa, sikäli oot kusessa jos meet valmentaan jotain väärän liiton kaveria.
Tuo sanktio on siis se, että en pääsisi Suomen maa- tai edustusjoukkueeseen seuraavan täyden kalenterivuoden loppuun asti. En ole ollut maa- tai edustusjoukkueessa mukana tähänkään mennessä missään ominaisuudessa. En myöskään ole kisaamassa SFU:n kisoissa heidän maa- tai edustusjoukkueessa, koska en ole natu. Sen sijaan olen harkinnut kisaavani veteraaneissa SKL:n kehonrakennuskisoissa vuoden päästä.

Ehkä tässä nyt on vielä jotain sellaista, mitä minä en tajua, mutta tuo sääntö ei vaikuta mun ammatinharjoittamiseen millään tavalla, vaikka menisin vuoden päästä kisaamaan SKL:n kisoihin.
 
Ongelma on vain yksi ihnminen, joka tekee kaikkensa muiden toiminnan haittaamiseksi. SKL:llää ei kiinnosta muiden liittojen toiminta, mutta KP:ta rassaa melkoisesti pelkät nettisivut jo vaikka niistä olisi sille vain hyötyä. Mites nyt kun Pakkotoisto ei ole enää samalla puolella, vaan tuo avoimesti esiin epäkohtia, kannattiko kusta edes yksipuolinen yhteistyö?
 
Taustalla on raha ja valta. Paras tapa vaikuttaa tuohon perseilyyn, on panostaa rahansa niihin toimijoihin, joiden katsoo kannattavan oikeaa liittoa.

Muutama isompi sponsori kun alkaa huolestua tästä huonosta maineesta, niin alkaa politiikka muuttua ja saadaan vipuvartta asiaan. Selkeästi porukka on jakautumassa ja hyvä niin.

Eri sponsoreille kannataisi tehdä erittäin selväksi tilanne ja me kuluttajat voidaan osoittaa tukemme lompakolla.

Isoin häviäjä tässä on kisaajat, mutta kyllä se tilanne muuttuu kun sponsorit alkaa katoamaan.
 
Tuo sanktio on siis se, että en pääsisi Suomen maa- tai edustusjoukkueeseen seuraavan täyden kalenterivuoden loppuun asti. En ole ollut maa- tai edustusjoukkueessa mukana tähänkään mennessä missään ominaisuudessa. En myöskään ole kisaamassa SFU:n kisoissa heidän maa- tai edustusjoukkueessa, koska en ole natu. Sen sijaan olen harkinnut kisaavani veteraaneissa SKL:n kehonrakennuskisoissa vuoden päästä.

Ehkä tässä nyt on vielä jotain sellaista, mitä minä en tajua, mutta tuo sääntö ei vaikuta mun ammatinharjoittamiseen millään tavalla, vaikka menisin vuoden päästä kisaamaan SKL:n kisoihin.
Kisaaajat joita valmennat, saa samanlaisen tekstarin kuin eräs kisaaja. Jos meet, niin saattaa mennä vaikeaksi tulevaisuudessa jutut.
 
Kisaaajat joita valmennat, saa samanlaisen tekstarin kuin eräs kisaaja. Jos meet, niin saattaa mennä vaikeaksi tulevaisuudessa jutut.
Okei. Ville Isola vastasi minulle näin, kun kysyin SKL:ssä kisaamisesta:

Jos osallistut SKL:n kisoihin niin en ota sua huoltajaksi EM tai MM -kisoihin mut muuten ei vaikuta mitenkään.
Pitänee kysyä vielä tuosta mainitsemastasi asiasta huomenna.
 
Näin #metoo kampanjan jälkeen ja noiden FB:ssä olleiden väitösten jälkeen oltaisiin mieltä esim YLEssä joka on NFE:n yhteistyö kumppanina? Seksuaaliseen häirintään tuo kaikki kuitenkin menee vahvasti ja viimoisen vuoden moinen käytös ja herra kerhot ovat olleet todella kovasti tapetilla ja tuomittavana. Jollain tapaa tämäkin tapaus muistuttaa juuri niitä, jos nuo paikkansa pitävät. Isoja ja pitkään jatkuneita julkisia salaisuuksia.

Mitä väitöksiä on esitetty? Ei jaksa jokaista kommenttiboksia alkaa plärätä..
 
@Tomi Takamaa Onhan noita nähty että vaikuttaa myös valmennettaviin eli sikäli vaikuttaa myös sun ammatinharjoittamiseen. On aivan turha odottaa että Isola tuohon vastaisi myöntävästi vaikka asiaa häneltä kysyisit suoraan.:LOL: Mulla on jopa sähköposti tallessa missä Isola väitti että Elite Pro kuuluu WADAn testauksen piiriin.:ROFLMAO::ROFLMAO:

Kuten tuolla ylhäällä mainittu "Minna Pajulahdelta evätty sekä tuomarointi että valmennus nfe & sfu:n alla." Aika erikoista etten sanoisi.
 
Kuten tuolla ylhäällä mainittu "Minna Pajulahdelta evätty sekä tuomarointi että valmennus nfe & sfu:n alla." Aika erikoista etten sanoisi.
Ja hän ei kisannut, pelkästään esiintyi. KP:n agenda tossa on koittaa pistää kapuloita rattaisiin taloudellisella puolella. Mutta hölmösti ampuu itseään jalkaan pahasti.
 
Mitä väitöksiä on esitetty? Ei jaksa jokaista kommenttiboksia alkaa plärätä..
Screenshot_20180927-000336.jpg
Screenshot_20180927-000336.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom