Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikö ole. Puhut ihan silkkaa paskaa. Suomessa kuolee paljon enemmän jengiä puukosta kuin ampuma-aseesta. Sinä et ehkä nää mitään syytä käsiaseharrastukselle, mutta minä kyllä nään. Reserviläistaitojen ylläpitäminen, kun satun kuulumaan koulutushaaraan jossa kannetaan käsiasetta. Minulle tämä on aivan tarpeeksi suuri syy harrastaa.
Sellon ampumistapauksen silminnäkijä Jari Seppänen kritisoi kauppakeskuksen vartijoiden toimintaa.
- Vartijat eivät tehneet mitään, ketään ei näkynyt, Seppänen sanoi MTV3.lle.
---
Tää on muuten ihan paska argumentti käsiaseiden puolesta. Se, että jollain muulla välineellä kuin käsiaseella tapetaan enemmän porukkaa, ei tee käsiaseesta hyvää. Kyllähän sekin olisi kotiin päin jos edes yksi kuolema vältettäisiin. Ei voida ajatella, että jos käsiaseet kielletään, niin automaattisesti valitaan joku toinen tekoväline.Suomessa kuolee paljon enemmän jengiä puukosta kuin ampuma-aseesta.
Sellon ampumistapauksen silminnäkijä Jari Seppänen kritisoi kauppakeskuksen vartijoiden toimintaa.
- Vartijat eivät tehneet mitään, ketään ei näkynyt, Seppänen sanoi MTV3.lle.
---
Rehellisesti sanoen en minäkään tekisi vartijana yhtään mitään jos joku ammuskelee vaan pakenisin mahdollisimman kauas.
Yllätys, että mies on ulkomaalaistaustainen ja tumma...
Itse kannoin armeijassa kevyttä kertasinkoa, pitäisikö minulla olla lupa harrastaa taitojani myös siviilissä singolla mielestäsi?
Ai niin! ja kaikille siis lupa rynnäkkökivääreihin ettei taidot pääse ruostumaan..
Suomessa on myös puukkoja tuhatkertainen määrä näihin aseisiin nähden joten vertailu tuolla tavalla on vähän huono, jos jokaisessa kämpässä olisi 5-10 käsiasetta niinkuin on puukkoja niin mitenköhän päin tilastot olisivat?
Huomasin just saman uutisen, tosin ilman tuota viimeistä lausetta ja aattelin, että laittaisivat kuvan nettiin ja äkkiä.Kohta saadaan kuva.
--- Uusi Suomi 12:29
Sellon ampujaksi epäilty mies on poliisin vanha tuttu. Hän on yhä karkuteillä, eikä poliisi tiedä missä hän on.
Ammuskelijan henkilöllisyys on poliisin tiedossa. Hän on vuonna 1966 syntynyt mies. Epäillyn kuva julkaistaan pian.
---
Tää on muuten ihan paska argumentti käsiaseiden puolesta. Se, että jollain muulla välineellä kuin käsiaseella tapetaan enemmän porukkaa, ei tee käsiaseesta hyvää. Kyllähän sekin olisi kotiin päin jos edes yksi kuolema vältettäisiin. Ei voida ajatella, että jos käsiaseet kielletään, niin automaattisesti valitaan joku toinen tekoväline.
Toisaalta tällaisissa tilanteissa kun lahdataan enemmänkin porukkaa ihan tahallisesti, ei se käsiaseen kielto mitään auta. Saa niitä aseita hankittua jos tarvitsee.
Suomessa myös sattuu asemäärään verrattuna ennätyksellisen vähän ampuma-aserikoksia.
Ai niin! ja kaikille siis lupa rynnäkkökivääreihin ettei taidot pääse ruostumaan..