Sellossa ampumavälikohtaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Tuskin tulet kuulemaan pesäpallomailavälikohtauksesta jossa lyhyen ajan sisällä on pesäpallomailoitettu neljä ihmistä hengiltä. Keittiöveitsellä voi toki tappaa, mutta käsiaseethan on tehty nimenomaan tappamiseen. Jos kerran ase ei vahingoita ketään vaan ihminen, niin miksei singot ja kranaatinheittimet ole sallittuja harrastusvälineitä?

Millään muulla aseella kuin käsiaseella ei voi yhtä helposti ja nopeasti vahingoittaa suurta määrää ihmisiä. Nehän ovat nimenomaan tehty siihen.

Perinteinen.

Sinusta tulisi hyvä poliitikko, kannattaa harkita tulevaisuudessa: kielletään kaikki aseet, niin sitten kaikki on taas hyvin. Kukaan ei tappaisi toista, kun ei olisi enää näitä välineitä, jotka "on tehty nimenomaan tappamiseen".

Muista myös kieltää jousiammunta, sillä onhan nekin suunniteltu tappamaan eläimiä ja ihmisiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käsiaseet on kyllä helvetin hyvä juttu, jos tahtoo tappaa helposti ihmisiä. Mihin muuhun niistä ei sitten olekaan, mutta silti niitä ei saisi kieltää kun "puukot ja rautanaulatkin voi tappaa". Voi vittu kun alkoi taas vituttaa.

Rockista tuli just uutisissa että vuonna 66-syntynyt mies olis epäilty/ampuja.

Ja neljä kuollutta.

. Käsiaseet voi helposti kieltää, ne ovat tarkoitettu ihmisten tappamiseen ja niillä on erittäin helppo tappaa ihmisiä. Minkä helvetin takia kenelläkään pitää olla käsiasetta?

Sä olet kieltämässä aseet sen takia kun et itse harrasta tai ymmärrä niistä mitään. Ja asia ei sua koske millään lailla. Entäpä sitten kun joku alkaa vaahtoamaan jollekin sinulle tärkeän asian kieltämiseksi? Muuttuuko ajatustapa?

JEp, olin kyllä heti niin varma että jokin suomalainen mies on mustasukkaisuuksissaan käynyt ampumassa ex-tyttöystävänsä. Classic case. Huoh.

Radio suomessa kerrottiin juuri että silminnäkijä kuvaili ampujaa ulkomaalaisen näköiseksi, tarkemmin itäeurooppalaisen näköinen

Aseet on tehty ampumista varten, keittiöveitset leikkaamista varten. Kranaatinheittimillä jne. on kohtuu vaikeaa harrastaa ampumista turvallisesti, poislukien PV:n ampuma-alueet.

Pommit, myrkyt, kaasut jne. Vaativat toki perehtymistä asiaan, mutta toteutettavissa.

Joo, mutta edelleen käsiase on kaikista helpoin ja paras vaihtoehto jos valitsee itselleen tappamisvälinettä. Ja tuo Myyrmannin pommikin todisti sen että pitää olla aika perehtynyt kemiaan jos haluaa rakentaa pommin. Jouluaaton lentokoneen räjäyttämisyritys vaikutti myös epämotivoivasti kaikkiin pomminrakentajiin.

Sä olet kieltämässä aseet sen takia kun et itse harrasta tai ymmärrä niistä mitään. Ja asia ei sua koske millään lailla. Entäpä sitten kun joku alkaa vaahtoamaan jollekin sinulle tärkeän asian kieltämiseksi? Muuttuuko ajatustapa?

Ymmärrän että osa ihmisistä oikeasti tykkää ampua aseilla tarkkuusmielessä ym, mutta onhan se vitun hölmöä että tollasia kapistuksia jaetaan ihan sama mihin tarkoitukseen meille siviileille! Ensinäkin on pirun vaikea arvioida kun Jorma 21v on hakemassa aselupaa "rakastan tarkkuusammuntaa" että mitä sen päässä liikkuu..

Kyllä mua vituttaa se että haluaisin harrastaa sinkourheilua kesämökilläni, mutta ne saatanan poliitikot kieltää sen. Ei ne ymmärrä mun harrastusta joka on mulle tosi tärkeä.

Kyllä, on turhaa syyttää pelkästään asetta tollasista kouluampumisista ym. jutuista. Voi kuitenkin miettiä että kuinka paljon helpompi on tappaa pistoolilla kun puukolla pari ihmistä vaikkapa 10sek sisään? Aivan vitusti helpompaa. Kompakti käsiase on myös vaikeampi hankkia, mutta suhteessa sellaisen ominaisuuksiin, varmaan liian helppo. Tuskinpa myöskään harrastajat kuolisivat suruun mikäli aseita pidettäis seuran tiloissa?

Tiedän myös sen ettei nämä jutut auta siihen perimmäiseen ongelmaan - miksi tällaista ylipäänsä tapahtuu? Tai myöskään siihen että aseita saa hankittua varmaan ties mistä mustasta pörssistä.

Aika sekavaa infoa tulee tapauksesta, noh eiköhän illan mittaan asia ole kutakuinkin selvä. Taitaa kouluammuskelu olla jo mennyttä trendiä.

Joo, mutta edelleen käsiase on kaikista helpoin ja paras vaihtoehto jos valitsee itselleen tappamisvälinettä. Ja tuo Myyrmannin pommikin todisti sen että pitää olla aika perehtynyt kemiaan jos haluaa rakentaa pommin. Jouluaaton lentokoneen räjäyttämisyritys vaikutti myös epämotivoivasti kaikkiin pomminrakentajiin.

Eikö ole. Puhut ihan silkkaa paskaa. Suomessa kuolee paljon enemmän jengiä puukosta kuin ampuma-aseesta. Sinä et ehkä nää mitään syytä käsiaseharrastukselle, mutta minä kyllä nään. Reserviläistaitojen ylläpitäminen, kun satun kuulumaan koulutushaaraan jossa kannetaan käsiasetta. Minulle tämä on aivan tarpeeksi suuri syy harrastaa.

Nykyään pitää olla myös aika perehtynyt asiaan saadakseen luvan käsiaseeseen. Luvattomista aseista sä et taas pääse eroon kieltämällä, vaan suurella todennäköisyydellä lisäät sillä niiden määrää.

Hitto missä maailmassa sitä joutuu elämään. Eipä kyllä tee mieli takaisin kaupunkiin. Täällä metsän keskellä on kiva asua vaikka monella on pyssy.

Kyllä mua vituttaa se että haluaisin harrastaa sinkourheilua kesämökilläni, mutta ne saatanan poliitikot kieltää sen. Ei ne ymmärrä mun harrastusta joka on mulle tosi tärkeä.

Periaatteessa sinko voisi olla ihan mielenkiintoinen harrastusväline ilman ERVA -luokan ampumatarvikkeita. Taustavallin paksuudelle toki "betonipäätkin" aiheuttaisivat kohtuullisia vaatimuksia :)

.... Reserviläistaitojen ylläpitäminen, kun satun kuulumaan koulutushaaraan jossa kannetaan käsiasetta. Minulle tämä on aivan tarpeeksi suuri syy harrastaa.

Itse kannoin armeijassa kevyttä kertasinkoa, pitäisikö minulla olla lupa harrastaa taitojani myös siviilissä singolla mielestäsi?

Ai niin! ja kaikille siis lupa rynnäkkökivääreihin ettei taidot pääse ruostumaan..

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom