Selkätreeni

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
jaaha

olis ollut tällainen tyhmä kysymys liittyen selkätreeniin.
eli onko selkätreenissä avainsana se oikean tuntuman löytäminen. meinaan vaan että välillä alkaa kieltämättä hävettää ku teen esim. ylätaljaa suunnilleen esikoululaisen painoilla ja sit mun jälkeen paikalle istahtaa joku kaappi joka lataa koneeseen tyylin 100 kiloo lisää ja alkaa kiskomaan. on sitä itseki isommilla painoilla koetettu suorittaa mut tyyli on ollut aikaa rumannäköstä ku ei meinaa tyyppi pysyä paikallaan-->(kauheet heijarit) elikkä saanko samanlailla kehitystä vaikkei painot olisikaan mitkään päätä huimaavat kunhan painotan kunnon suoritustekniikkaa. (tavoitteena enempi massaa luurangon ympärille)

olis ollut tällainen tyhmä kysymys liittyen selkätreeniin.
eli onko selkätreenissä avainsana se oikean tuntuman löytäminen. meinaan vaan että välillä alkaa kieltämättä hävettää ku teen esim. ylätaljaa suunnilleen esikoululaisen painoilla ja sit mun jälkeen paikalle istahtaa joku kaappi joka lataa koneeseen tyylin 100 kiloo lisää ja alkaa kiskomaan. on sitä itseki isommilla painoilla koetettu suorittaa mut tyyli on ollut aikaa rumannäköstä ku ei meinaa tyyppi pysyä paikallaan-->(kauheet heijarit) elikkä saanko samanlailla kehitystä vaikkei painot olisikaan mitkään päätä huimaavat kunhan painotan kunnon suoritustekniikkaa. (tavoitteena enempi massaa luurangon ympärille)

Juuri näin, eli sopivilla painoilla ei millään egopainoilla, mutta ei myöskään liian pienillä ;) mutta siis sellatti et tuntuu hyvältä, ja kun ylätaljaa vedät niin ajattele vetäväsi sitä kapulaa alas latseilla niin sen pitäisi ruveta myös tuntumaa siellä.

Itse en panosta tuntumaan, mutta en myöskää huijaamiseen. Eli yritän tehä suhteellisen puhtaasti isoilla painoilla. Tähän mennessä ainaki on hyvin tullu tulosta tällä tyylillä, ylätaljaanhan en kylläkää nykyään koske ollenkaa vaan teen sen sijaan leukoja.

Uskoisin kuitenki kehitystä tulevan hyvin niin huijaamisella, ku tuntumapumppailullaki. Jos tykkää egoilusta, niin voi käyttää isoja painoja, jos tykkää isosta pumpista ja hyvästä tuntumasta niin sitte voi tehä sitä. Pääasia on että toistojen, sarjojen ja painojen määrät kasvaa eli se vanha kunnon progressio.

Itselläni oli aluksi myös ongelmaa tuon tuntuman kanssa selkäliikkeissä. Minun tuntuma löytyi yksinkertaisesti ajattelua muuttamalla. Tuolla jossain Miken postaamassa tekniikkavinkeissä oli puhuttu samasta.

Eli kulmasoudussa ja ala-/ylätaljassa en koita vetää tankoa itseäni kohti, vaan pidän ainoastaan tangosta kiinni ja koitan vetää kyynärpäitä taaksepäin selkää koko ajan jännittäen. Itselläni meni kaikki nuo vetävät selkäliikkeet ihan eri tavalla selälle pelkästään tuolla ajatuksella. Jokainen voi koittaa kotona harjanvarrella.

Eli kulmasoudussa ja ala-/ylätaljassa en koita vetää tankoa itseäni kohti, vaan pidän ainoastaan tangosta kiinni ja koitan vetää kyynärpäitä taaksepäin selkää koko ajan jännittäen. Itselläni meni kaikki nuo vetävät selkäliikkeet ihan eri tavalla selälle pelkästään tuolla ajatuksella. Jokainen voi koittaa kotona harjanvarrella.
Sama. Näin pienellä ajatuksella sain itsekin selkätreeniin ihan uutta eloa!:rock:

okei

kiitokset kannustavista postauksista. koitetaan jatkaa samaan malliin vaikka painojen määrä nolottaakin:rolleyes:

kiitokset kannustavista postauksista. koitetaan jatkaa samaan malliin vaikka painojen määrä nolottaakin:rolleyes:

älä yhtää mieti niitä painoja, tuntuma ja oikee tekniikka tärkeempiä ku visuaalisuus ja riuhtominen:D

Tuskin ketään siellä kattoo toisia ylimielisesti painojen takia.. ainakaa ne isot äijät ei

Mitäs mieltä ootta, kun vedin tänään tälläsen reenin:
Leuat 4x
Kulmasouto tangolla 2x10
Kulmasoutu kp 3x10
ala-talja v-kahva 2-3x8

Harmittaavaan, kun selkä ei tule yhtään kipeäksi, tai tavallaanhan se on hyvä, mutta jotenkin ei tiedä, että tuleeko tulosta vai ei..niiku lihaksis. Ala-selkäkään ei tule ikinä kipeäksi, ei ikinä oel vielä tullut, mutta kyllä painot ainakin noussut mavessa huomasti..

Ihmeellistä.
Mietin tässä, kun pitäis ens vk jälkeen ohjelmaa vaihtaa, että kehtaako ylä-selän tehä 2x viikos ? Toinen reeni joku kevyt kenties..leukoja perhanasti ja kulmasoutua punteilla..?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs mieltä ootta, kun vedin tänään tälläsen reenin:
Leuat 4x
Kulmasouto tangolla 2x10
Kulmasoutu kp 3x10
ala-talja v-kahva 2-3x8

Itse tekisin leveällä myötäotteella leuat ja lisäisin tankokulmasoutuun sarjoja roimasti. Ton kp-kulmasoudun vois jättää kokonaan pois. alataljaan ainakin se 3 sarjaa ja vikaan vaikka pudotuksia.

edit. niin ja ensimmäiseksi liikkeeksi mave ja sarjat tyyliin 5x5.

Itselläni oli aluksi myös ongelmaa tuon tuntuman kanssa selkäliikkeissä. Minun tuntuma löytyi yksinkertaisesti ajattelua muuttamalla. Tuolla jossain Miken postaamassa tekniikkavinkeissä oli puhuttu samasta.

Ja kaikki liikkeet koko liikeradal. Yleensä se liikerata lyhenee jommastakummasta tai kummastakin päästä jos liikaa painoa. Varsinkin se puristus jää ekana pois kaikista vetoliikkeistä, kun sitä rautaa on "yli". Seuraavaksi ei sitten venytetä selkää edes toiseen ääripäähän kun on liikuteltava rautaa jotenkin liikkeellä.

Toki sitten on ihan eri asia, että yrittääkö kasvattaa selkää isommaksi vai vetää niin paljon sitä rautaa liikkeelle kuin pystyy. Mark Dugdalen videossa Dorian selitti, että liikaa rautaa on jos ei puristusta saa lopussa aikaan. Liikaa painoa jos rautaa ei pysty pysäyttämään puristusasentoon, koska sillon siinä käyttää väkisin liike-energiaa raudan liikuttamiseen eikä työtä tehdä kokonaan halutulla lihaksella. Varmaan ihan miettimisen arvosia vinkkei kuitenkin.:D

Itse tekisin leveällä myötäotteella leuat ja lisäisin tankokulmasoutuun sarjoja roimasti. Ton kp-kulmasoudun vois jättää kokonaan pois. alataljaan ainakin se 3 sarjaa ja vikaan vaikka pudotuksia.

edit. niin ja ensimmäiseksi liikkeeksi mave ja sarjat tyyliin 5x5.
Joo leuat tehty leveällä myötäotteella, en muistanut mainita kun oli sellanne "oletus", kun selkää tehdään. :)
Mavea teen, kuten tuossa sanoin, mutta en teen sen vasta huomenna, koska tiistaina teen jalat ja ne ei ehi täksi päiväksi vielä täysin palautua.
Mavea teen sillä 5x5 periaatteella, ja selkä ei vielä koskaan ole tullut kipeäksi, paitsi kerran tuli minuutiksi kun kokeilen ekaa kertaa maximia, kun rupesin mavetttaa joku 3kk sitten vissiin tms.

Mutta miksi pitäisi kulmasoutu kp:lla ottaa pois ja tehdä ennemmin tangolla ?

e. Mitä on "pudotukset" ?

Mutta miksi pitäisi kulmasoutu kp:lla ottaa pois ja tehdä ennemmin tangolla ?

e. Mitä on "pudotukset" ?

no mä sanoinkin vaan miten itse tekisin :D itse en saa kunnollista tuntumaa selkään käsipainokulmasoudulla, mutta tangolla sitäkin enemmän. Lisäksi kulmasoudussa kannattaa kokeilla vastaotetta muutama sarja normaaliotteen lisäksi jossei tuntumaa saa.

ja pudotuksilla tarkoitin pudotussarjoja. Eli ensin teet esim. siinä alataljassa normaalilla isolla painomäärällä normaalin sarjan ja heti perään pudotat pakasta muutaman levyn ja jatkat pienemmällä painomäärällä. Sen jälkeen kun ei enää sillä mene voit vielä vähentää muutaman levyn ja tehdä lisää toistoja.

no mä sanoinkin vaan miten itse tekisin :D itse en saa kunnollista tuntumaa selkään käsipainokulmasoudulla, mutta tangolla sitäkin enemmän. Lisäksi kulmasoudussa kannattaa kokeilla vastaotetta muutama sarja normaaliotteen lisäksi jossei tuntumaa saa.

ja pudotuksilla tarkoitin pudotussarjoja. Eli ensin teet esim. siinä alataljassa normaalilla isolla painomäärällä normaalin sarjan ja heti perään pudotat pakasta muutaman levyn ja jatkat pienemmällä painomäärällä. Sen jälkeen kun ei enää sillä mene voit vielä vähentää muutaman levyn ja tehdä lisää toistoja.
Aww. ok. Joo kulmasoutua olen tehnyt aina vastaotteella, luulin että se on se perus ote siinä.
Kuinkas leveä ote muuten kulmasoudussa pitäisi olla ? Itellä aikalailla just hartioiden levynen ote.

leukoja eri otteilla vaan ja alkuperäistä t-kulmista ihan levytangolla. Jos ei oo laitetta niin fiksatkaa itse laittamalla tanko nurkkaan , ottakaa v kahva ja painoa tankoon. Hemmetin hyvä liike. Sen sijaan jättäkää pois kaikki turha taljat ja hemputukset, kun niitä saa jankata ikuisuuksiin eikä selkä kehity kuitenkaan. Mie suosittelen toistoväliä 6-10.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom