- Ikä
- 35
T-tankosoutuhan se._vellu_ sanoi:mitä tuo t-bar on, t tanko soutu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
T-tankosoutuhan se._vellu_ sanoi:mitä tuo t-bar on, t tanko soutu?
olis ollut tällainen tyhmä kysymys liittyen selkätreeniin.
eli onko selkätreenissä avainsana se oikean tuntuman löytäminen. meinaan vaan että välillä alkaa kieltämättä hävettää ku teen esim. ylätaljaa suunnilleen esikoululaisen painoilla ja sit mun jälkeen paikalle istahtaa joku kaappi joka lataa koneeseen tyylin 100 kiloo lisää ja alkaa kiskomaan. on sitä itseki isommilla painoilla koetettu suorittaa mut tyyli on ollut aikaa rumannäköstä ku ei meinaa tyyppi pysyä paikallaan-->(kauheet heijarit) elikkä saanko samanlailla kehitystä vaikkei painot olisikaan mitkään päätä huimaavat kunhan painotan kunnon suoritustekniikkaa. (tavoitteena enempi massaa luurangon ympärille)
Tuolla lukee akuutti- ja viivästynyt lihaskipu, niin onko tässä mitään "lopullista totuutta" kummalla kasvaa paremmin? Itelläni on vähä sama ongelma ton selkätuntuman kanssa ku tredin alottajalla.
Sama. Näin pienellä ajatuksella sain itsekin selkätreeniin ihan uutta eloa!Eli kulmasoudussa ja ala-/ylätaljassa en koita vetää tankoa itseäni kohti, vaan pidän ainoastaan tangosta kiinni ja koitan vetää kyynärpäitä taaksepäin selkää koko ajan jännittäen. Itselläni meni kaikki nuo vetävät selkäliikkeet ihan eri tavalla selälle pelkästään tuolla ajatuksella. Jokainen voi koittaa kotona harjanvarrella.
kiitokset kannustavista postauksista. koitetaan jatkaa samaan malliin vaikka painojen määrä nolottaakin
Mitäs mieltä ootta, kun vedin tänään tälläsen reenin:
Leuat 4x
Kulmasouto tangolla 2x10
Kulmasoutu kp 3x10
ala-talja v-kahva 2-3x8
Ja kaikki liikkeet koko liikeradal. Yleensä se liikerata lyhenee jommastakummasta tai kummastakin päästä jos liikaa painoa. Varsinkin se puristus jää ekana pois kaikista vetoliikkeistä, kun sitä rautaa on "yli". Seuraavaksi ei sitten venytetä selkää edes toiseen ääripäähän kun on liikuteltava rautaa jotenkin liikkeellä.Itselläni oli aluksi myös ongelmaa tuon tuntuman kanssa selkäliikkeissä. Minun tuntuma löytyi yksinkertaisesti ajattelua muuttamalla. Tuolla jossain Miken postaamassa tekniikkavinkeissä oli puhuttu samasta.
Eli kulmasoudussa ja ala-/ylätaljassa en koita vetää tankoa itseäni kohti, vaan pidän ainoastaan tangosta kiinni ja koitan vetää kyynärpäitä taaksepäin selkää koko ajan jännittäen. Itselläni meni kaikki nuo vetävät selkäliikkeet ihan eri tavalla selälle pelkästään tuolla ajatuksella. Jokainen voi koittaa kotona harjanvarrella.
Joo leuat tehty leveällä myötäotteella, en muistanut mainita kun oli sellanne "oletus", kun selkää tehdään.Itse tekisin leveällä myötäotteella leuat ja lisäisin tankokulmasoutuun sarjoja roimasti. Ton kp-kulmasoudun vois jättää kokonaan pois. alataljaan ainakin se 3 sarjaa ja vikaan vaikka pudotuksia.
edit. niin ja ensimmäiseksi liikkeeksi mave ja sarjat tyyliin 5x5.
Mutta miksi pitäisi kulmasoutu kp:lla ottaa pois ja tehdä ennemmin tangolla ?
e. Mitä on "pudotukset" ?
Aww. ok. Joo kulmasoutua olen tehnyt aina vastaotteella, luulin että se on se perus ote siinä.no mä sanoinkin vaan miten itse tekisin :D itse en saa kunnollista tuntumaa selkään käsipainokulmasoudulla, mutta tangolla sitäkin enemmän. Lisäksi kulmasoudussa kannattaa kokeilla vastaotetta muutama sarja normaaliotteen lisäksi jossei tuntumaa saa.
ja pudotuksilla tarkoitin pudotussarjoja. Eli ensin teet esim. siinä alataljassa normaalilla isolla painomäärällä normaalin sarjan ja heti perään pudotat pakasta muutaman levyn ja jatkat pienemmällä painomäärällä. Sen jälkeen kun ei enää sillä mene voit vielä vähentää muutaman levyn ja tehdä lisää toistoja.
Juu u, 5x5 mavella saa kyllä alaselän kipeeks =)
Hmmm... mulla ei muistaakseni oo koskaan tullu mavesta alaselkä kipeäksi...
Eniten mulla mave tuntuu tossa latsien alaosassa.