Selkärangan kireys..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha_79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itellä on toi selkäranka järjestäin päivittäin silleen jumissa...ku istumatyötä teen, niin se niinku jämähtää..et rutina vaan käy kun kiertää itteensä sivuille, niin et auttaa käsillä pöydän kulmasta.
Ja sit ku himaan tuun ja riipun tossa rekkitangossa vastaotteella, niin oikeen runksahti rintarangassa.

Pidin tässä muutenkin paussia loman aikana, et tänään ois taas tarkotus mennä salille...tuntuu et josko se on vaan sitä ettei selkä oo treeniä saanut vähään aikaan.

Onks muilla samoja kokemuksia.

Kuinka usein venyttelette esim selkää..ja saatteko yleensä sitä tarkeeksi hyvin venytettyä ettei esim rintaranka jäykisty silleen et aina sitä saa rusauttaa itekseen?

t.Juha

Kerran päivässä kunnon venyttelyt ja kävelet aina välillä kun työtä teet, luulisi ainakin jotenkin auttavan :)

Itsellä on ihan samanlainen selkäruoto. Vähänkin pitempiä aikoja jos istuu, tai jos istuu huonossa asennossa, niin selkä paukkuu.
Tämä kylläkin johtuu siitä, että osa nikamista ei ole aivan paikallaan.

Hyviä liikkeitä selän venytykseen ovat (ainakin minulla)
- rekkitangolla roikkuminen. Noin minuutin roikunta pari kertaa päivässä. Jos pystyt käyttämään lisäpainoja rekillä, niin venytys on tehokkaampaa
- semmoinen SJMV-asento (vähän hankala selittää) eli isoa käsipainoa roikottaa jonkin aikaa noin 5 cm lattiasta, sen jälkeen paino pois, ja pyöristämällä selkä suoraksi.

En usko että tuommoinen vaiva haittaa treenaamista, jos mitään kipuja ei ole. Kannattaa myös treenata vatsalihakset hyvään kuntoon. Eikä oikein kannata taivutella selkää sivusuunnassa.

PMLats sanoi:
Taukojumppaa tai jumppataukoja muutaman kerran työpäivässä :thumbs:

Juu..ilmaisin ehkä väärin. Kyllä tässä duunissa liikuttua tulee koko päivän ja istuttua, että paikallaan ei tarvitse olla. Ja taukojumpasta puheen ollen, niin niitä oon tehny oma aloitteisesti vessassa,,,et tekee selänojennusta wc pöntöllä istuen, vartalon kiertoa ja venytystä.

Nyt kuitenkin on hyvin auttanut se että oon alkanut kiinnittämään huomiota vinojen vatsojen treenaukseen ja sitä myötä on kireys/jäykkyys rangasta häipynyt. Täytyy jatkaa samaa linjaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom