Selkäongelmien kanssa minne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ihme vouhotusta ja täydellistä lähdekritiikin puutetta tuolla SI puffaajalla. Koska et selvästikään kykene varsinaisia kliinisiä tutkimuksia ymmärtämään, niin mietippä tätä. Selkävaivat on käsittämättömän suuri kustannus esim. vakuutusyhtiöille, jotka ovat varmasti valmiita kokeilemaan kaikkia hoitomuotoja. Lisäksi heillä on omat lääkärinsä, jotka voisivat asiaa testata (eli unohda ne salaliitot ja korruptio). Jos 90% selkävaivoista paranisi samalla niksillä, niin miten todenäköisenä pidät sitä, että sinä ja tämä mystinen jouko ovat ainoita valaistuneita? Miksi maailmassa tuhlataan edelleen miljardeja, vaikka näitä SI höpinöitä on ollut pitkään esillä? Minun puolesta voit videoida vaikka kaikki tuttavasi, jotka käyvät kyseisessä toimenpiteessä. Jahka niiltäkin se plasebo efekti haihtuu, niin vanhat vaivat ovat edelleen tallella...

Mulla on sitäpaitsi omakohtasia kokemuksia vuosien varrelta kahdesta eri tyypistä, jotka olivat vakuuttuneita SI nivelen syyllisyydestä selkävaivoihin. Molemmat "korjasivat" ongelman. Ei mitään vaikutusta. Olen muutamaan kertaan kokeillut kiropraktikkoja, eikä niistä ole ollut mitään apua. Mulle riittää nuo kokeilut ja luotan jatkossakin perinteisen lääketieteen ammattilaisiin ja todennettaviin diagnooseihin (esim. kuvantamalla).

joo

urkki sanoi:
Mulla on sitäpaitsi omakohtasia kokemuksia vuosien varrelta kahdesta eri tyypistä, jotka olivat vakuuttuneita SI nivelen syyllisyydestä selkävaivoihin. Molemmat "korjasivat" ongelman. Ei mitään vaikutusta. Olen muutamaan kertaan kokeillut kiropraktikkoja, eikä niistä ole ollut mitään apua. Mulle riittää nuo kokeilut ja luotan jatkossakin perinteisen lääketieteen ammattilaisiin ja todennettaviin diagnooseihin (esim. kuvantamalla).
Olen minäkin kokeillu ainakin 15 kertaa kahta eri kiropraktikkoa, 20 kertaa naprapaattia, 20 kertaa noin viittä eri fysioterapeuttia... heidän diagnoosinsa: si-nivel jäykkänä/lukossa. Eivät vain osanneet sitä "avata", koska eivät osanneet sitä siirtää. He vain vääntelivät lantiotani ja painelivat lonkkaani...

Käy fysiatri Markku Turusella Hyvinkään sairaalassa. Hän osaa.

tässähän alkoi oikein selkä kipuilla kun tätä luki. minulla on ollut jo vuosia nikamalukkojen kanssa ongelmia tuossa lapaluitten välisellä alueella. mikälie rintaranka vai miksi sitä sanotaan. syynä siihen omasta mielestäni on epätasapainoon treenattu selkä. eli ilmeisesti ylätaljaa on tullut aikoinaan tehtyä enemmän kuin alataljaa ....
tämän seurauksena kramppeja selässä ja nikamat juntturissa.
lisäyksenä vielä voisin sen sanoa että kyllähän lääkäri usein kirjoittaa sairaslomalapun kun nikama on lukossa mutta eihän se sitä nikamaa paikoilleen naksauta, laittaa vaan reseptin mukaan ja lääkefirma rikastuu, eli kyllä niitä muitakin kannattaa uskoa kuin lääkäreitä. mutta ei ehkä kuitenkaan tätä Parantunutx- tyyppiä. hänen esittämänsä asia on jo menettänyt merkityksensä ja hänen esitystapansa on saanut jo kaikki häntä vastaan, oma vikansa...

parantunutX sanoi:
Olen minäkin kokeillu ainakin 15 kertaa kahta eri kiropraktikkoa, 20 kertaa naprapaattia, 20 kertaa noin viittä eri fysioterapeuttia... heidän diagnoosinsa: si-nivel jäykkänä/lukossa. Eivät vain osanneet sitä "avata", koska eivät osanneet sitä siirtää. He vain vääntelivät lantiotani ja painelivat lonkkaani...

Nyt heräs mielenkiinto. Jos muut VAIN vääntelivät lantiota ja painelivat lonkkaa, niin mitenköhän se ihmemies avasi SI-lukkosi...?

fysio sanoi:
Nyt heräs mielenkiinto. Jos muut VAIN vääntelivät lantiota ja painelivat lonkkaa, niin mitenköhän se ihmemies avasi SI-lukkosi...?

Taikakosketuksella tietty!!!11!1

En nyt viittiny uutta threadia pistää niin pistän tähän...elikkäs etukyykkyä väänsin ja viimeisessä toistossa vihlasi alaselästä, enemmän niinkuin vasemmalta puolelta alaselkää. Eli kysymys kuuluu mitäs hittoa tapahtui? Nyt tuntuu koko ajan vähän alaselässä ja kyykkiminen ym. aiheuttaa pientä kipua. Venähtikö sieltä kenties jotain? :rolleyes: Millä tota nyt kannattaisi "hoitaa"? Buranaa, kylmää, kevyttä venyttelyä?

Edit. voikos muuten takareisien juntturassa oleminen vaikuttaa tohon?

La-resistance sanoi:
En nyt viittiny uutta threadia pistää niin pistän tähän...elikkäs etukyykkyä väänsin ja viimeisessä toistossa vihlasi alaselästä, enemmän niinkuin vasemmalta puolelta alaselkää. Eli kysymys kuuluu mitäs hittoa tapahtui? Nyt tuntuu koko ajan vähän alaselässä ja kyykkiminen ym. aiheuttaa pientä kipua. Venähtikö sieltä kenties jotain? :rolleyes: Millä tota nyt kannattaisi "hoitaa"? Buranaa, kylmää, kevyttä venyttelyä?

Edit. voikos muuten takareisien juntturassa oleminen vaikuttaa tohon?
Selkävaivoihin voi vaikuttaa lähes mikä vaan. Toi jumittava takareisi voi kyllä hyvinkin olla ainakin osasyy.

Mulla kerran kyykyssä niksahti nikama jotenkin vinoon. Vaivasi viikkoja välillä enemmän ja vähemmän kunnes yhtäkkiä naksahti paikalleen. Jos lääkäriin menet niin mene ortopdedille, se saattaa sen syyn havaita. Jos ei ole ihan tuskaa niin fysioterapeutti tai vastaava kanssa voi olla jopa parempi vaihtoehto. Löytää ehkä ne lukot paremmin.

lej sanoi:
Jos lääkäriin menet niin mene ortopdedille, se saattaa sen syyn havaita. Jos ei ole ihan tuskaa niin fysioterapeutti tai vastaava kanssa voi olla jopa parempi vaihtoehto. Löytää ehkä ne lukot paremmin.

IMO tavalliselle fysioterapeutille on melko turha mennä selkävaivojen kanssa, sama pätee myös TK-lääkäriin.

Jos menet fysioterapeutille, niin mene koulutetulle OMT-fysioterapeutille. Hyviä vaihtoehtoja ovat myös koulutetut kiropraktikot ja osteopaatit. Osteopaateista en hirvittävästi tiedä, mutta ainakin kiropraktikkoja liikkuu vaikka millaisia "koulutuksia" käyneinä, eli pidä huoli siitä että se kiro on oikea D.C. Puoskareille ei kannata mennä.

Sumu sanoi:
IMO tavalliselle fysioterapeutille on melko turha mennä selkävaivojen kanssa, sama pätee myös TK-lääkäriin.

Jos menet fysioterapeutille, niin mene koulutetulle OMT-fysioterapeutille. Hyviä vaihtoehtoja ovat myös koulutetut kiropraktikot ja osteopaatit. Osteopaateista en hirvittävästi tiedä, mutta ainakin kiropraktikkoja liikkuu vaikka millaisia "koulutuksia" käyneinä, eli pidä huoli siitä että se kiro on oikea D.C. Puoskareille ei kannata mennä.

Itse opin myös tämän.
OMT on pitkäaikainen koulutus kuitenkin ja erittäin tehokkaaksi osoittautui omalla kohdallani.

Kyseessä oli oikean puolen si-nivelen löysyys, oikea pakaralihas ei tukenut tarpeeksi lantioluuta ja se pääsi liikkumaan liikaa(kun nosti jalkaa niin selkeä pamaus kuului oikeasta lantion luusta).

Itse olen kärsniyt noin kolmisen vuotta niskakivuista, jotka pääosin ovat johtuneet lantion vinoudesta, jota tuo lantioluun liiallinen liike aiheuttaa.

Jokaisella on kuitenkin oma diagnoosinsa, eikä kaikilla vika on si-nivelessä...

edit: yhteen väliin ajattelin, että olisi enemmän rikki... Onneksi tämä mun vaiva on inhimillisellä tasolla vielä..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom