Selkäongelmien kanssa minne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
totta

Gillyanne sanoi:
Boldasin tuosta lainauksestani muutaman sanan, että viimeinkin ymmärtäisit, mikä tässä sinun keuhkoamisessasi mättää... Eli käytät jatkuvasti sanoja "ainoa" ja "uskoa" yms., kun tieteessä, niin lääketieteessä kuin muissakaan tieteenaloissa ei ole kyse uskosta, vaan tiedosta; ei yksittäistapauksista, vaan laajalti todistetuista ja tunnetuista faktoista. Tämän lisäksi ignooraat täysin useammankin keskustelijan linkittämät tutkimukset yms., joissa kumotaan joko osittain tai kokonaan sinun esittämäsi väittämät, ja härkäpäisesti vaahtoat oman näkemyksesi oikeellisuutta.
Täytyy nyt sit siivota sanoja, vaikka en muistakaan käyttäneeni omalla kohdallani usko-sanoja. Tehän se tässä ette usko tutkimuksia...

Eli jos näytän teille 20 tutkimusta, joissa sanotaan si-nivelen olevan suurin syyllinen selkävaivoihin, niin sekö on uskon asia kun te ette usko? Koska uskotte niihin muutamiin, jotka sanovat, ettei niin ole...?

Kumpi siis tässä uskoo? Mulla on enemmän faktaa, tiedosta en tiedä... Ja koska voin näyttää ja todistaa asian myös käytännössä, niin sekään ei vaikuta asiaan...?

parantunutX sanoi:
Täytyy nyt sit siivota sanoja, vaikka en muistakaan käyttäneeni omalla kohdallani usko-sanoja.

Juurihan tuosta edellisestä postistasikin löysin niitä useamman :jahas:

parantunutX sanoi:
Eli jos näytän teille 20 tutkimusta, joissa sanotaan si-nivelen olevan suurin syyllinen selkävaivoihin, niin sekö on uskon asia kun te ette usko? Koska uskotte niihin muutamiin, jotka sanovat, ettei niin ole...?

:wall:

Vielä kerran, mahdollisimman selkeästi tällä kertaa: Jokaisen (tai ainakin lähes) sinun linkittämäsi tutkimuksen on joku täällä jo eriävällä tutkimustuloksella kumonnut. Joten vaikka sinä tällä hetkellä olisitkin linkeissä voitolla vaikkapa 60/40, niin se ei missään tapauksessa riitä ainakaan minua vakuuttamaan siitä, että tuo SI-nivel olisi kaiken pahan alku ja juuri - 60% kun on aika pirun kaukana 100%:sta. Toisin sanoen, tutkimustulosten hajonta on aivan liian suurta, jotta niiden perusteella voitaisiin vetää mitään lopullisia ja varmoja johtopäätöksiä. Ymmärsitkö nyt? EDIT: Selvennykseksi vielä, tuo 60/40 on siis hatusta_repäisty_esimerkki.

On hienoa, että sinä ja kaverisi olette saanet avun tältä Joukolta. Mutta yritä nyt ymmärtää ja hyväksyä se, että kaikkia hän ei pysty auttamaan, koska ei ole olemassa mitään yksiselitteistä varmuutta - yo. kappaleeseen liittyen - selkäkipujen aiheuttajasta.

parantunutX sanoi:
Kumpi siis tässä uskoo? Mulla on enemmän faktaa, tiedosta en tiedä... Ja koska voin näyttää ja todistaa asian myös käytännössä, niin sekään ei vaikuta asiaan...?

voisko joku mode nyt oikeesti sanoo tälle urpolle että lopettaa tuon vaahtoamisen - tai viskaa vaikka suoraan sen bannin? tää alkaa saada jo naurettavat mittasuhteet, kaverilla on kaikki viestit samasta aiheesta - joukoa ja oman sivun puffausta lukuunottamatta. kaveri rikkoo kaikkia hyvän keskustelun sääntöjä tahallaan provoamalla, vittuilemalla, ja osoittamalla selvää haluttomuutta osallistua rakentavaan keskusteluun.

kyllä yhden kerran ymmärtää, että käyttäytyy kuin urpo - mutta korjaa käytöksensä jonkun siitä asiallisesti huomautettua. se ei sitten taas todellakaan mahdu mun vajavaiseen käsityskykyyni, että käyttäytyy jatkuvasti kuin urpo, ja aina kun joku siitä huomauttaa, niin vajavaisesti lupaa yrittää parantaa tapansa (mutta ei siltikään ota muiden mielipiteitä huomioon) - ja sitten heti seuraavassa viestissä sama uskonlahkomainen vaahtoaminen jatkuu jälleen. minusta tuollainen on pahimmanlaatuista keskustelukumppaneiden aliarvioimista - ellei jopa suoranaista vittuilua. taitaapa kallistua jälkimmäiseen.

lisäksi, kun nyt vauhtiin päästiin - en tiedä ketään muuta pakkislaista, joka laittaisi jokaisen postinsa alkuun aina jonkun typerän titlen, joka muistuttaa lähinnä kauniiden ja rohkeiden jakson suomennettua nimeä.

ikinä en oo tätä hymiötä käyttänyt, mutta nyt jos koskaan on sen aihe: uskomaton :david: .

ei kaikkia

Gillyanne sanoi:
Joten vaikka sinä tällä hetkellä olisitkin linkeissä voitolla vaikkapa 60/40, niin se ei missään tapauksessa riitä ainakaan minua vakuuttamaan siitä, että tuo SI-nivel olisi kaiken pahan alku ja juuri - 60% kun on aika pirun kaukana 100%:sta.
En ole sanonutkaan, että se KAIKKIA auttaa. Tiistaina auttoi 100%:sti kun olin paikalla videokameran kanssa. Ja sinne oli nimenomaan pyydetty VAIN iskias- ja selkäongelmista sekä olkapääkivuista ja käsien puutuilemisesta kärsiviä! Koska mm. näistä kärsin itse ja niihin sain avun kesällä.

Tulijoita olis ollu paljon enemmänkin, mutta ei yks mies jaksa enempää yhtenä päivänä... sääli. Ja onhan meitä parannettuja jo paljon enemmänkin mun lähipiirissä. Olen tuonne hoitoon potkinu jo kymmenkunta kipupotilasta lähipiiristä ja määrä lisääntyy koko ajan... kuten myös parantuneet. Ens viikolla menee taas pari lisää...

parantunutX sanoi:
En ole sanonutkaan, että se KAIKKIA auttaa.

... enkä minä tuossa quottaamassasi pätkässä puhunut Joukosta enkä hänen antamastaan avusta, vaan väitteestäsi, että SI-nivel olisi (lähes) aina kaiken pahan alku ja juuri selkäkivuissa. Pari sivua taaksepäin sanoit näin: "98% selkäkivuista johtuu yhdestä syystä!" ja viittasit sillä SI-niveleen. Ja juuri TÄMÄ on se kohta, jossa en ainakaan minua onnistu vakuuttamaan - koska erilaisia tutkimustuloksia ja vastakkaista informaatiota aiheesta löytyy viljalti. Millä perusteella sinä väität, että sinun linkittämäsi tutkimustulokset aiheesta ovat jotenkin oikeampia ja paikkansapitävämpiä, kuin ne lukuisat eriävät tulokset?

ehkä

Gillyanne sanoi:
... enkä minä tuossa quottaamassasi pätkässä puhunut Joukosta enkä hänen antamastaan avusta, vaan väitteestäsi, että SI-nivel olisi (lähes) aina kaiken pahan alku ja juuri selkäkivuissa. Pari sivua taaksepäin sanoit näin: "98% selkäkivuista johtuu yhdestä syystä!" ja viittasit sillä SI-niveleen. Ja juuri TÄMÄ on se kohta, jossa en ainakaan minua onnistu vakuuttamaan - koska erilaisia tutkimustuloksia ja vastakkaista informaatiota aiheesta löytyy viljalti. Millä perusteella sinä väität, että sinun linkittämäsi tutkimustulokset aiheesta ovat jotenkin oikeampia ja paikkansapitävämpiä, kuin ne lukuisat eriävät tulokset?
Hyvä kysymys. En tiedä. Mutta ehkä ne pistää teidät ainakin ajattelemaan ja epäilemään niitä vastakkaisiakin tutkimuksia??

99% lääkäreistä ei usko tuohon. Miksi, jos kuitenkin useita tutkimuksia puhuu sen puolesta? Ja ennen kaikkea on meitä parantuneita, jotka saavat avun kipuihinsa VÄLITTÖMÄSTI kun tuo si-nivel siirretään. Silti kukaan ei usko... Koska lääkefirmat menettäis miljardeja!

Mä alan keräämään faktaa ja videoita parannetuilta potilailta. Kuinka monta pitää olla, jotta voin ne teille esittää niin että uskotte? Tai saattaapi olla, että ette mua usko millään, ellei parantuneiden joukossa ole joku, jonka Te tunnette..? Nyt mulla on videotodiste 11 potilaasta ja kertomuksia yli 20:ta potilaalta... Niin siis minähän en tähän usko. Olen varma!

Kaikki lääkärit eivät ole niin korruptoituineita, että nuo tiedot eivät tulisi julkisiksi, jos niistä tehtäisiin oikeita tutkimuksia.

Ja jos sulla on video niin laita jakoon.

parantunutX sanoi:
Mä alan keräämään faktaa ja videoita parannetuilta potilailta. Kuinka monta pitää olla, jotta voin ne teille esittää niin että uskotte? Tai saattaapi olla, että ette mua usko millään, ellei parantuneiden joukossa ole joku, jonka Te tunnette..? Nyt mulla on videotodiste 11 potilaasta ja kertomuksia yli 20:ta potilaalta... Niin siis minähän en tähän usko. Olen varma!

Voi hyvä jeesus sun kanssas :wall: Onko sinulla vikaa sisälukutaidossa, vai ymmärrätkö ihan tahallisesti väärin? Ei tässä nyt ole kyse siitä, montako kertomusta ja tutkimusta jne. sinä pystyt linkittämään, vaan siitä, että tähän mennessä (lähes) jokainen niistä on kumottu vastakkaisella/eriävällä tutkimustuloksella. Ja varmasti noita omista mielipiteistäsi eriäviä tutkimustuloksia löytyy vielä viljalti lisääkin. Niin kauan, kuin tästä aiheesta löytyy näin paljon erilaisia ja jopa toisensa täysin kumoavia tutkimustuloksia JA kokemuksia, en näe mitään syytä nostaa yhtä toisten yläpuolelle ja ryhtyä uskomaan siihen fanaattisesti, muut tulokset täysin ignooraten - kuten mm. sinä tällä hetkellä teet.

Mulle riitti tämä keskustelu tällä kertaa, over and out!

yess

lej sanoi:
Kaikki lääkärit eivät ole niin korruptoituineita, että nuo tiedot eivät tulisi julkisiksi, jos niistä tehtäisiin oikeita tutkimuksia.

Ja jos sulla on video niin laita jakoon.
Mun sivuille ei mahdu giganen video, mutta editoin siitä "turhat" pois ni ehkä se nippa nappa tosi huonolla laadulla mahtuu mun kotisivutilaani, jota on kai jotain 20MB jäljellä. Se on kyl aika vähän videolle... Laitan ainakin pätkiä viikonlopun aikana. Nyt en kerkee ja viikoloppunaki menee päivät kisoissa...

(Ja noihin netin ilmaisiin viedopaikkoihin ei voi laittaa yleensä yli 2MB:n pätkiä. On tullu urheiluvideoita siirreltyä urheiluporukan kanssa... Ellei joku tiedä paikkaa mihin voin laittaa isoja?)

Ilmoitan vaik sit ku se on siellä sivuillani...

parantunutX sanoi:
Nih, mutta kun nuo välilevyn pullistumat, fasettilukot, skolioosit ja muut johtuvat tuosta si-nivelen dislokaatiosta. Siinä se tulos menee harhaan! Kun lantio on vinossa, niin meneehän se selkäranka silloin mutkalle ja pullistumia tulee ja lukkoja. Selvähän se on! Ei terveeseen suoraan selkään tule ongelmia! Eikä selkäranka voi olla suora, jos lantio on vinossa. Ei ainakaan kauaa...

En enää tiedä miksi vastaan, mutta laitetaan nyt vielä kerta.

"Although not usually a primary pain generator, the sacroiliac joint is a common area of referred pain and can persist as the primary focus of pain."

Lähde: http://www.spineuniverse.com/displayarticle.php/article1858.html

Taas löytyi siis vastakkainen tutkimus sinun väitteeseesi. 11 ihmisen kuvaaminen ei ainakaan minun silmissäni vedä vertoja kliinisten tutkimusten tuloksiin, joten niitä en laske miksikään todisteeksi tähän ketjuun.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
kyllä

Gillyanne sanoi:
Niin kauan, kuin tästä aiheesta löytyy näin paljon erilaisia ja jopa toisensa täysin kumoavia tutkimustuloksia JA kokemuksia, en näe mitään syytä nostaa yhtä toisten yläpuolelle ja ryhtyä uskomaan siihen fanaattisesti, muut tulokset täysin ignooraten[/b] - kuten mm. sinä tällä hetkellä teet.
Teenkin sen vain siksi että:
A) Mulla oli pahoja kipuja 10 vuotta sekä jalkojen puutumista ja voimattomuutta + paljon muuta!
B) Mulle diagnosoitiin si-nivelen dislokaatio
C) Kun se laitettiin paikoileen fysiatrin toimesta, niin saman tien kivut hävisivät ja jalkoihin palasi voima
D) Olen omin silmin nähnyt toistakymmentä tapausta itseni jälkeen!
E) En tunne yhtään jota tuo operaatio ei olisi auttanut!
Mä tiesin tämän siis oikeaksi jo ennen kuin aloin tutkimaan tuota si-nivelen dislokaatiota ja siitä tehtyjä tutkimuksia. Halusin löytää selityksen sille, mitä mulle tehtiin.

oikein!

TeHo sanoi:

"Although not usually a primary pain generator, the sacroiliac joint is a common area of referred pain and can persist as the primary focus of pain."

Taas löytyi siis vastakkainen tutkimus sinun väitteeseesi. 11 ihmisen kuvaaminen ei ainakaan minun silmissäni vedä vertoja kliinisten tutkimusten tuloksiin, joten niitä en laske miksikään todisteeksi tähän ketjuun.
En osaa tuota suomentaa kunnolla, mutta eikös jotenkin näin: vaikkakaan ei kivun tuottajaksi, si-nivel on osoitettu yleiseksi kivun kohdaksi, joten se vaikuttaa siis pääosin kivun kohteelta/syylliseltä? Vai suomensinko ihan väärin tuon "can persist as the primary focus of pain"?? Onpas hankala lause...

Mutta jos alatte edes tuota uskomaan, niin on se paljon enemmän kuin aiemmin...

parantunutX sanoi:
TeHo sanoi:

En osaa tuota suomentaa kunnolla, mutta eikös jotenkin näin: vaikkakaan ei kivun tuottajaksi, si-nivel on osoitettu yleiseksi kivun kohdaksi, joten se vaikuttaa siis pääosin kivun kohteelta/syylliseltä? Vai suomensinko ihan väärin tuon "can persist as the primary focus of pain"?? Onpas hankala lause...

Koitetaas kans "Vaikkakaan ei yleensä ensisijainen kivun tuottaja, si-nivel on heijastekivun yleinen alue ja voi säilyä kivun ensisijaisena kohteena." Eli pointtina tuossa se, minkä tummensin, si-nivel ei ole yleensä ensisijainen kivun tuottaja.

parantunutX sanoi:

Siinä sanottiin rautalangasta vääntäen niin, että SI-nivel ei yleensä ole syy kivulle, vaikka kyseinen nivel tuntuisikin kipeältä. Eli: on olemassa jokin toinen syy mikä aiheuttaa kipua SI-nivelessä. Täysin päinvastainen väite siis sinun väitteisiisi nähden.

parantunutX sanoi:
Nih, mutta kun nuo välilevyn pullistumat, fasettilukot, skolioosit ja muut johtuvat tuosta si-nivelen dislokaatiosta. Siinä se tulos menee harhaan! Kun lantio on vinossa, niin meneehän se selkäranka silloin mutkalle ja pullistumia tulee ja lukkoja. Selvähän se on! Ei terveeseen suoraan selkään tule ongelmia! Eikä selkäranka voi olla suora, jos lantio on vinossa. Ei ainakaan kauaa...
:wall: Näin yksinkertaista se siis on. Miksiköhän ikinä kukaan opiskelee ihmisen toiminnallista anatomiaa /fysiologiaa/ patofysiologiaa/biomekaniikkaa ym. kun vastaus kaikkeen löytyy vinosta lantiosta ja si-nivelen dislokaatiosta.

parantunutX sanoi:
...
Eli käytännössä sä käännät ja tulkitset näitä tutkimuksia sulle sopiviksi, välittämättä siitä mikä se varsinainen asiasisältö on. Kätevää tosiaan. Kun mm. englanninkielentaito on hieman hakusessa niin voi vaan arvata loput ja päätyä mieleiseensä lopputulokseen.

niin

Inkeri sanoi:
:wall: Näin yksinkertaista se siis on. Miksiköhän ikinä kukaan opiskelee ihmisen toiminnallista anatomiaa /fysiologiaa/ patofysiologiaa/biomekaniikkaa ym. kun vastaus kaikkeen löytyy vinosta lantiosta ja si-nivelen dislokaatiosta.
Mä änkeen sen videon kohta sivuilleni. Siinä si-nivel siirretään paikalleen (tosin ei mikään ihmeellinen temppu) ja kivut on fibro-potilaalta poissa. Tosin potilaalle tehdään paljon muutakin, mutta se on se primary syy! Yritän laittaa sen vielä tänä iltana...

Kuulumisia kolmen päivän jälkeen fibro-potilaalta. Ensimmäistä kertaa 15 vuoteen hän nukkui kaksi viime yötä kunnolla, tähän saakka vain tunnin kerrallaan. Päätä ei särje lainkaan, ihan uusi kokemus 15 vuoden aikana! Hiukan iskias kipristelee, mutta eihän se ole ihmekään, kun lihakset on tulehtuneet. Vaan kaikki muut kivut on poissa...

Yritän päästä haastattelemaan häntä vielä ja liitän sen myöhemmin videoon, mutta kyl tuosta videostaki jo ymmärtää, mitä tapahtui, kun hän itkee ja nauraa yhtaikaa...

tos ei vaan nyt pysy ääni synkas kuvan kans millään ku pitää vetää laatu alhaseks.. :(

taistelen yhä editoinnin kans. eiköhän se kohta.

parantunutX sanoi:
Mä änkeen sen videon kohta sivuilleni. Siinä si-nivel siirretään paikalleen (tosin ei mikään ihmeellinen temppu) ja kivut on fibro-potilaalta poissa. Tosin potilaalle tehdään paljon muutakin, mutta se on se primary syy! Yritän laittaa sen vielä tänä iltana...

Kuulumisia kolmen päivän jälkeen fibro-potilaalta. Ensimmäistä kertaa 15 vuoteen hän nukkui kaksi viime yötä kunnolla, tähän saakka vain tunnin kerrallaan. Päätä ei särje lainkaan, ihan uusi kokemus 15 vuoden aikana! Hiukan iskias kipristelee, mutta eihän se ole ihmekään, kun lihakset on tulehtuneet. Vaan kaikki muut kivut on poissa...

Yritän päästä haastattelemaan häntä vielä ja liitän sen myöhemmin videoon, mutta kyl tuosta videostaki jo ymmärtää, mitä tapahtui, kun hän itkee ja nauraa yhtaikaa...
Juu, itekin täällä vuoroin itken ja nauran..
Mahtavaa viihdettä kerrassaan tää threadi. :joulu3:

voih

parantunutX sanoi:

tos ei vaan nyt pysy ääni synkas kuvan kans millään ku pitää vetää laatu alhaseks.. :(

taistelen yhä editoinnin kans. eiköhän se kohta.

Ei mitää mahiksia saada videoita sivuille. Raja 25MB ja muijan koiravideot vie 20MB tilaa ja mun sivut loput! Perheneuvottelu!

Vaihtohetoja? Täytyy kai tilata lisää tilaa Soneralta... :(

Viimeksi muokattu:
parantunutX sanoi:
Ei mitää mahiksia saada videoita sivuille. Raja 25MB ja muijan koiravideot vie 20MB tilaa ja mun sivut loput! Perheneuvottelu!

Vaihtohetoja? Täytyy kai tilata lisää tilaa Soneralta... :(

Nyt sanon tämän moderaattorin ominaisuudessa:

Pointti tuli selväksi, puffaaminen riittää. Palaa asiaan heti kun keksit jonkun uuden pointin ja hyväksyt myös muidenkin näkökulmien esittämisen. Kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom