Selkäkivut maastanostosta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja evkler
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mulla tuli keskiviikkona viime viikolla nostettuani alkulämpöä 60kg:lla oudot tuskalliset kivut alaselkään. en ymmärrä miten näin kävi sillä olin lämmitellyt hyvin ja käytin vyötä.

nyt en meinaa saada housuja tai sukkia jalkaan kun sattuu niin paljon!

onko syytä huolestua vai onko tämä joku ohimenevä venähdys ?

Itsellä kävi hiukan samantapaisesti joku aika sitten. Lääkäri koetteli ja kyseli sattuuko rankaan vai pelkästään lihakseen ja päätteli kun ranka ei kipeä ollut että filee on lievästi revähtänyt. Parani itsestään kolmessa viikossa, kunhan maltoin jättää kyykyn ja maven pois. Eilen otin molemmat takaisin ohjelmaan ja ei tuntunut enää mitään kipuja.
Kannattaa kuitenkin käydä lääkärillä varmistamassa että kyse on pelkästään lihaksen revähtämisestä.

evkler sanoi:
mulla tuli keskiviikkona viime viikolla nostettuani alkulämpöä 60kg:lla oudot tuskalliset kivut alaselkään. en ymmärrä miten näin kävi sillä olin lämmitellyt hyvin ja käytin vyötä.

Selän tukkeutuminen ei paljoa vaadi ja siitä on ihan omakohtaisia kokemuksiakin, joskus salilla kaveria penkissä varmistamassa tuli kaverille yhtäkkiä totaalinen puutumus ja jouduin ehkä hieman voimaa käyttämään apuna ja jotenkin huonossa asennossa selkä jotenkin oli ja kotiin lähdettyä alkoi selässä tuntumaan lavassa oikealla puolella pientä vihlontaa ja iltaan mennessä en voinut enää hengittää kunnolla ja jumiutunut lihas (erector spinae?) veti koko ajan kyyryyn, nukkumaan sitten siitä huolimatta ja aamulla yritys sängystä, ai sa*tana! Ei mitään toivoa, koko selkää vihloi niin. Ja sitten mentiinkin lekurille joka rupesi vaan epäilemään keuhkoputken tulehdusta + kaikkea muuta mahdollista ja jonoteltiin siinä sitten apaut 3h röntgeniin ja lääkärille yms. ja sitten todettiin vaan että jonkinlainen lukko/venähdys
:curs: Ja kaikkein pahin tuohon oli paikallaan olo, kampesi vaan vastaan minkä pystyi niin tuntui aina vähän paremmalta ja loppujen lopuksi tästä päästiin eroon jollain selkävaivaisen äitimuorin kaapista löytymällä lihasjännitystä laukaisevalla tabulla :)

Mulla yliliikkuvat nivelet ja alaselässä ne aika pahat. Mulla tekee kyykyssä heti tollasia jumeja, vaikka kuinka varovaisesti ja pienillä painoilla koittaa aloitella. Lihakset vaan jotenkin lyövät jumiin ja menee 1-3 viikossa ohi, riippuu miten pahaan kuntoon ne on saanut. Mutta kannattaa siellä lääkärissä silti käydä asia varmistamassa.

evkler sanoi:

Mulla oli sellanen venähdys, tuossa aivan tovi sitten, kesti sen 3 viikkoa parantua, jätin kyykyn ja maven pois... ja välttelin kaikkea mikä pikkasenkin otti selkään, penkkiäkin tein sotilaspenkkinä... vatsat tein tosi varovasti...

Tuskin on syytä huoleen. ja välilevyn pullistuma varmaan on juolahtanut mieleen? no se kuulemma kaverin kertomuksien mukaan on sellainen perkeleellinen särky että ei salille asiaa ollenkaan...

evkler sanoi:

Mulla tuli keväällä vähän samanlainen onkelma. Tais olla tangossa tosin 220kg ja noston keskivaiheilla rupes pistään mutta fiksuna tietysti nostin ylös asti. Kyllä noston jälkeen oli selässä hassu olo, mutta tein kuitenkin vielä yläselän vyö päällä. Kotiin päästyä rupes sitten kunnolla sattuun ja pari tuntia reenin jälkeen ei päässyt liikkumaan enää kun kontaten. Seisominen tai mikä tahansa selän kuormitus oli niin kivuliasta ettei mitään toivoa. Ajattelin nukkua yön yli ja soitella seuraavana päivänä arvauskeskukseen. No ei se selkä ehjä ollut seuraavana päivänäkään, mutta pysty sentään jo käveleen vyö päällä. Vajaan viikon päästä oli jo semmonen että reenaan viitti mennä, vaikka kyykkyä ja mavee en kuukauteen tehnytkään. Ehdin kyllä jo pelästyä että jotain meni pahastikin, mutta onneks ei. Summa summarun: lepoa nyt kunnolla ja jos sekään ei auta, niin sit lääkäriin.

Suositut

Back
Ylös Bottom