Selkä vihoitteli kyykyssä, hyvät neuvot tarpeen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Lähdin tänään ohjelmani mukaan suorittamaan jalkapäivää, siinä sitte lämmittelyjen jälkeen kyykkyä innolla pyristelemaan. Laite oli smith siinä olen tykännyt kyykätä kun ei ole reeni kaveria eikä siis ole ketään varmistamassa tangolla tehdessä.

Noh, siitä sitten alotuspaino 100kg, 1x 10 hyvä fiilis ei ongelmia sitten romuja lisää ja 1 x 10 x 140 kahdessä viimesessä toistossa oli siinä vaiheessa kummallinen tunne oikeanpuoleisessa lihaksessa lapaluun alla? Venyttelin hiukan ja kelasin että kyllä se menee ohi kun hirveä fiilis oli päällä. Sitten vielä 175 kg kymmenen toistoa mutta sitten typeryyttäni lähen kokeileen enkkaani kyykyssä kun sellanen liekki oli päällä, 180 painoa ja neljää ekaa meni mainiosti kunnes sitten suraava jo vihloi selkääni ja sit muutaman jälkeen vielä( kun ei usko niin ei) sattui jo perkeleesti. Ensin en meinannu saada selkää suoraksi ollenkaan kun sattui niin paljon, meni ohi muutaman irvistyksen jälkeen ja kokeilin tehdä haukkareita mutta sekin tuntui niin pahalta selässä että oli lopuksi lähettävä pois kokonaan ja treenit pipariks.

Nyt kuuluukin ensimmäinen kyssäri onko kellään ollut samanlaisia ongelmia kyykätessä? mulla ainakin tangolla tehdessä joskus vihloi tohon samaan kohtaan joten senkin takia vaihdoin smithiin. Voisko kysessä olla vika että yläkroppa jää jostain kumman syystä kaarelle kyykkyä tehdessä kun aletaan maximia lähestyä? salivyö on tietty käytössä mutta se ei jeesaa kun alaselkää....

Toivon vaan että huomenna ei kipu enää tunnu kun rinta pvä olis kyseessä, mutta jso selkä näin paskana niin eihän tässä reenaa viikkoon:curs:

Tuliko kipu tuonne lapaluiden väliin, tarkoitatko syvemmällä (eli lapaluun alla) vai tuliko kipu tuonne latsiin (lapaluusta alaspäin)? Veditkö lavat yhteen kyykätessä? Kauan aikaa selkäpäivästä?

timse sanoi:
Tuliko kipu tuonne lapaluiden väliin, tarkoitatko syvemmällä (eli lapaluun alla) vai tuliko kipu tuonne latsiin (lapaluusta alaspäin)? Veditkö lavat yhteen kyykätessä? Kauan aikaa selkäpäivästä?

viimeksi tein selän 4 pvää sitten ettei palautumisesta pitäisi olla kiinne, ja kipu on tosiaan oikeanpuoleisen lapaluun alla, eli n. lapaluusta 10cm koko alueen alaspäin. Ja tankohan on aina vähän niinku takaolkapäidenpäällä tai niin takana kun saa ja sillä tyylillä ne lavatkin menee melko yhteen.

Tervetuloa kerhoon!
Itselläni nasahti alaselkä viime viikonloppuna niinikään Smith-kyykyssä.
Keväällä kävi aivan samoin, mutta olen yrittänyt lohduttautua sillä, että nyt olin sentään päässyt hivuttamaan sarjapainot viisi kiloa suurempiin rautoihin kuin puoli vuotta sitten. Laiha lohtu...
Levolla tämä on ainakin aiemmin hoitunut ja luotan siihen nytkin. Eri kohta selästähän tässä on kyseessä kuin sulla, enkä muutenkaan halua ryhtyä puoskaroimaan. Mikäli pysyy kipeänä, suori mitä pikimmin lekuriin.
Olen aina puhunut kovastikin Smithin puolesta, mutta kyykky tuntuu kyllä olevan sellainen liike, jossa helposti tulee vauhtisokeaksi. Koska Smith-laite "tukee" nostoa, voi tukilihasten kanssa tulla tämäntyyppisiä ongelmia.
Malttia! (itseltäni sitä ei vieläkään näytä löytyvän.. :david: )

Misanthrop sanoi:
Tervetuloa kerhoon!
Itselläni nasahti alaselkä viime viikonloppuna niinikään Smith-kyykyssä.
Keväällä kävi aivan samoin, mutta olen yrittänyt lohduttautua sillä, että nyt olin sentään päässyt hivuttamaan sarjapainot viisi kiloa suurempiin rautoihin kuin puoli vuotta sitten. Laiha lohtu...
Levolla tämä on ainakin aiemmin hoitunut ja luotan siihen nytkin. Eri kohta selästähän tässä on kyseessä kuin sulla, enkä muutenkaan halua ryhtyä puoskaroimaan. Mikäli pysyy kipeänä, suori mitä pikimmin lekuriin.
Olen aina puhunut kovastikin Smithin puolesta, mutta kyykky tuntuu kyllä olevan sellainen liike, jossa helposti tulee vauhtisokeaksi. Koska Smith-laite "tukee" nostoa, voi tukilihasten kanssa tulla tämäntyyppisiä ongelmia.
Malttia! (itseltäni sitä ei vieläkään näytä löytyvän.. :david: )

Niin, mielessäni kävi sellanen ajatus jos esim selän lihakset olisi niin paljon jäljessä että kun isot painot tulee kehiin niin alkaa paikat hajoileen kun ei lihasta löydy tueksi. Kyykyssä muuten on sellanen tunne että jos paikat kestäisi niin jaloilta jos kysyttäisi painoa voisi lisätä sinne 200, jep nyttenkin duunissa niin kun hengittää oikeen syvään niin kivasti vihlasee juuri siitä kohdasta. Ei pahemmin savelle tarvitse mennä persettään pyyhkimään:david:

Epäilisin että ei sen kummempaa kun että lihas menny kovaa kramppii tai jonkuu astein noidannuoli hyökkäs sinne (tosin noidannuoliki on lihaskramppaushomma).

Mulle käyny tollain sama juttu (eri liikkees, eri kohtaa selkää), se johtu ainaki helvetinmoisest krampist ja oli pari viikkoo kipeenä, venyttelin joka päivä muutamii kertoi koska muuten tuppas selkä kiristymää.

lumbago sanoi:
Epäilisin että ei sen kummempaa kun että lihas menny kovaa kramppii tai jonkuu astein noidannuoli hyökkäs sinne (tosin noidannuoliki on lihaskramppaushomma).

Mulle käyny tollain sama juttu (eri liikkees, eri kohtaa selkää), se johtu ainaki helvetinmoisest krampist ja oli pari viikkoo kipeenä, venyttelin joka päivä muutamii kertoi koska muuten tuppas selkä kiristymää.

Samaa veikkaisin minäkin, itselläkin on näin käynyt ja itsellään on ohi mennyt. Mä en pysty vapailla kyykkäämään ollenkaan kun tuo selkä menee tilttiin jo pikkupainoillakin. Smithillä voi kyykätä omalle selälleni paljon turvallisemmin. Toki sitä voi joku noidannuolentyyppinen tulla ihan missä laitteessa tahansa.

Jos oikein kivun paikan ymmärsin niin itsellä se meni maanantaina sjmv:ssä ja sen verran kipeäksi että kävelykin sattui. Ihmeen hyvin on kyllä nyt äidin luomukonsteilla saanut kuntoon. Perjantaina jo varmaan salille taas.

Joo pitää levitellä kaapista löytyvät voiteet selkään yöksi ja kattoo sitten huomista ja jos on yhtä kipeä niin ei muuta kun saikkua hakemaan, pieni lomanpoikanen duunista on aina jees kunhan pääsis sit salille:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom