Selkä pipi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sumo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
42
:itku: En tiedä mikä tää tunne on alaselässä, mutta epäilen, ettei lihaskipu olisi näin voimakasta (vaikkei tämä nyt mitään TUSKAISTA ole, mutta tuntuu). Alaselässä oleva tunne on sellainen jatkuva polte ja ahdistus selkärangassa.

Syyksi epäilen täysin paskaa kyykkytekniikkaa. Minulla kun on aivan paskajäykät nilkat ja akillesjänteet, joten kyykky kaatuu sairaan helposti eteen. Painot ovat kohtuu pienet, mutta kuitenkin. Tähän päälle vielä treenin lopuksi mave, niin voi olla, että alaselkä ottaa liikaa damagee.

Mikä siis avuksi? Smithiä ei ole, prässiä ei ole, joten vaihtoehdot ovat vähissä, ellei sitten laita jotain puupalikoita kantapäiden alle tai jätä kyykkyä vajaaksi.

Auttakee :hyper: En haluais rikkoa välilevyjäni, mutten luopua kyykystäkään.

Kokeile sellasta että lämmittelyn jälkeen otat pohkeile etureisille sekä alaselälle semmoset 30sek venytykset.Vasta tän jälkeen sit niitä kyykkyjä.
Usein noi kivut johtuu jäykkyydestä joka sit johtaa väärään asentoon treenissä.

Kuinka lähelle menee sormet lattiaa kun kumarrat eteenpäin polvet suorina? Alaselkää rassaa pirusti,jos takareidet ovat kireät.Kyseessä isoja lihaksia ja säteilevät paljon kipua,jos on kankea niin venytyksiä kehiin.

Kuinka lähelle menee sormet lattiaa kun kumarrat eteenpäin polvet suorina? Alaselkää rassaa pirusti,jos takareidet ovat kireät.Kyseessä isoja lihaksia ja säteilevät paljon kipua,jos on kankea niin venytyksiä kehiin.

Nilkkoihin, näin kylmiltään. Juuri ja juuri lattiaan jos vähän venyttää pitempään :nolo:

Kun testaa tuolla tavalla takareisien venyvyyttä, niin selkä kuuluu sitten pitää myös suorana tai muuten testaat samalla myös selän venyvyyttä.

Eli selkä ja polvet suorana ja sormet kohti varpaita. Jos selän ja jalkojen kulma on alle 90 astetta, niin takareidet venyy riittävästi.

Mulle annettiin ohje et venytyksiä akillesjänteille ja kyykyissä pikkupainot kantapäitten alle. Pikku hiljaa voi niit painoja ruveta poistelee sielt kantapäitten alta. Nii ja jos vaan mahollista kannattaa pyytää joku kattoo ja auttaa se kyykkytekniikka oikeeks.

Kun testaa tuolla tavalla takareisien venyvyyttä, niin selkä kuuluu sitten pitää myös suorana tai muuten testaat samalla myös selän venyvyyttä.

Eli selkä ja polvet suorana ja sormet kohti varpaita. Jos selän ja jalkojen kulma on alle 90 astetta, niin takareidet venyy riittävästi.

Tässähän porkele vois olla ratkaisu meikäläisen alaselän jumiin. Hyväku 45 astetta saa kulmaksi. Ei muutaku venyttelemään.

Tuolla tavalla testattuna itselläkin on paikat melkoisen jumissa. Eipä ole mikään yllätys - pidän venyttelystä yhtä paljon kuin veroilmoituksen täyttelystä.

Eli mitä tarkalleen ottaen pitäisi sitten venytellä että paikat aukeaisi, ja löytyykö verkosta kuvia/ohjeita ko. liikkeistä? Ehkä saisi motivoitua itsensä venyttelyyn sillä, että "näin selkä pysyy paremmin ehjänä".

jeah selkä suorana testattuna minäkin olen venyvää sorttia. en saa sormen päitä edes polviin. no ei ole mikään yllätys. 4 viime vuoden aikana vissiin 2 kertaa venytelly.

Mulla on kans noi nilkat aika jäykät.. meikäläisen kyykky parani huomattavasti ku hommasin painonnostokengät joissa pieni korko kantapäissä.. toki olen myös venytellyt just noita takareisiä ja alaselkää joten sinne alas pääsee hieman mukavammin.

yks kans mikä vois auttaa on tangon laskeminen alemmas. eli jos teet nykyisin niskakyykkyä siirry vaikka voimannostokyykkyyn jossa tanko lepää alempana..itellä autto tuoki

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Takareisiä venytellessä kannattaa venyttely aloittaa aina jalat hieman koukussa. Näin venyttely kohdistuu sinne takareisien yläosaan mikä yleensä se kireä paikka onkin.

Esim. aitajuoksija asennossa vaikka pyyhe rullata sinne ojennetun jalan polvitaipeen alle ja selkä täysin ojennettuna lähtee viemään rintakehää kohti sitä ojennettua jalkaa.

Edit. lisätään vielä että pohkeita venytellessä kannatta sekin aloittaa polvi hieman koukussa (+30astetta), näin saa venytyksen osumaan sinne pohkeen soleus osaan ja akillesjänteen alueelle.

Esim. aitajuoksija asennossa vaikka pyyhe rullata sinne ojennetun jalan polvitaipeen alle ja selkä täysin ojennettuna lähtee viemään rintakehää kohti sitä ojennettua jalkaa.
Eikö netistä löydy mitään kuvasarjaa tällaisista venyttelyistä? Itselle ei ainakaan "aitajuoksija asento" tai "selkä ojennettuna" sano oikein mitään.

Tuli vielä mieleen yksi kysymys venyttelystä: kuinka paljon venyttely saa sattua? Itse kun lisään painetta esim. takareisien venytykseen, niin raja "ei niin mitään tuntumaa missään" ja "sattuu niin perkeleesti" tuntemuksien välillä on ihan olematon.

no tässä on hieno kuva tuosta aitajuoksija-asennosta :D

aitaj.png

ja tuo toinen liike: seisot ensin suorana. siitä lähet taivuttamaan ylävartaloa eteenpäin pitäen selän ja jalat suorana. niinku näin:

edit: näiden kuvien malli kärsii sitten pahasta anorektiasta. ei pilkata häntä

Viimeksi muokattu:
Miten mä saatoin unohtaa tosta ekasta viestistäni takareidet!

Toi aitajuoksija venytys ei sovi ihmiselle jolla on ongelmia alaselän kansssa,ärsyttää iskiashermoa.Tämä pätee ainakin itseeni ja samaa varoitellut muutkin venyttelyoppaissa.

Toi aitajuoksija venytys ei ainakaan mulla onnistu, jos pitää istua sen toisen jalan päällä. Reidet ovat aivan liian paksut ja etureidet aivan liian kireät siihen. Jos se voi olla sivulla, niin toimii paremmin. (en esim pysty istumaan jalkojeni päällä ollenkaan, venyttää/sattuu ihan liikaa)

Olen kankea kuin rautakanki, tiedän. Venyttely on vain sairaan tylsää :( Pakko kait sitäkin opetella tekemään yhtä säännöllisesti kuin punttia.

Aitajuoksija asennon heitin vain esimerkiksi, koska se sattuu olemaan suht yleinen venytysasento. Pointti oli vain se, että niitä jalkoja ei kannata ihan "lukkosuoraksi" pistää, vaan antaa niiden jäädä hieman koukkuun jotta se venytys kohdistuisi sinne takareisien yläosaan. Asento voi olla vaikkapa tuo Juukerin viestissä kuva nro 2. mutta jalat kuten surin jaloin maastavedossa. Pitäisi tuntua heti pakaroiden alapuolella se venytys.

Dippi: -Ei sen venyttelyn pitäisi kauhiasti sattua. Silloin kun kipua ilmenee, pyrkii se lihas supistumaan sitä venytystä vastaan. Pitkiä ja rauhalisia venytyksia niille kireille lihoille, kyllä se tuntuma löytyy kun opettelee tekemään ne venytykset oikein. Netistähän (näiltäkin sivuilta) nuita venyttely oppaita löytyy vaikka kuinka. Esim. tuon pakkiksen uuden ammattilaisen, olikohan Ikonen, sivuilta löytyy hyvät venyttely ohjeet kuvineen.

Suositut

Back
Ylös Bottom