selkä kestää puntin, mutta ei lentopalloa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BiiGii
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikäs.. Yläasteen alussa jouduin lopettamaan keihäänheiton, kun selkä ei kestänyt. Ala-asteelta asti oon pelannu lentopalloa ja jatkanu näihin päiviin asti. Nyt sitte on pari kautta menny aina testaillen, että millon voin pelata ja millon en. :( Viime kaudella lääkäri totesi välilevynrepeämän ja sano, että pitäis parantua ilman leikkausta. Yleensä jos on välilevyssä vikaa, ei kestä kyykätä tai vetää maasta.Vai miten on? Mulla nuo liikkeet ei satu yhtää ja ainoa liike mikä sattuu on juuri tuo lentopallossa oleva isku-liike, eli taivutus eteenpäin ja samalla kiertoa(keihäänheitossa vielä voimakkaammin). Miettiny, että mitähän tässä tekis..? Ite epäilen jäykkyyttä jaloissa(vaikka aika notkea olenkin)..ajattelinki nyt venyttää itteni supernotkeaksi, että sais ainaki ton notkeushomman pois syistä.. :)
Mitä ootte mieltä? Onko jollakulla ollu samanlaisia ongelmia?

BiiGii sanoi:
Elikäs.. Yläasteen alussa jouduin lopettamaan keihäänheiton, kun selkä ei kestänyt. Ala-asteelta asti oon pelannu lentopalloa ja jatkanu näihin päiviin asti. Nyt sitte on pari kautta menny aina testaillen, että millon voin pelata ja millon en. :( Viime kaudella lääkäri totesi välilevynrepeämän ja sano, että pitäis parantua ilman leikkausta. Yleensä jos on välilevyssä vikaa, ei kestä kyykätä tai vetää maasta.Vai miten on? Mulla nuo liikkeet ei satu yhtää ja ainoa liike mikä sattuu on juuri tuo lentopallossa oleva isku-liike, eli taivutus eteenpäin ja samalla kiertoa(keihäänheitossa vielä voimakkaammin). Miettiny, että mitähän tässä tekis..? Ite epäilen jäykkyyttä jaloissa(vaikka aika notkea olenkin)..ajattelinki nyt venyttää itteni supernotkeaksi, että sais ainaki ton notkeushomman pois syistä.. :)
Mitä ootte mieltä? Onko jollakulla ollu samanlaisia ongelmia?

Mulla on samantyyppinen ongelma. Itsekin olen pelannut lentopalloa ala-asteelta asti. Joulun tienoilla tuli selkä kipeäksi ihan yhtäkkiä yhdestä iskulyönnistä. Kävin lääkärissä ja ne sanoi vaan, että SI-nivel on löystynyt. Tuntuu vaan aika ihmeelliseltä että yhdestä lyönnistä SI-nivel yhtäkkiä löystyy...
Itse en pystynyt edes kyykkäämään kun oli selkä kipeä. Silloin kun selkä tulee kipeäksi niin pitää olla n. viikko rauhassa että pystyy tekemään jotain raskasta selällä. Onneksi ainakin tällä hetkellä selkä on jo vähän parempi:)

ai siinäkö on luokkatoveri? :eek: Kuusamosta terve..:) oisko osittain sama vaiva meillä?miten sulla nyt?ootko saamassa sitä kuntoon?

BiiGii sanoi:
ai siinäkö on luokkatoveri? :eek: Kuusamosta terve..:) oisko osittain sama vaiva meillä?miten sulla nyt?ootko saamassa sitä kuntoon?
Tervetuloa olet kolmas kuusamolainen pakkislainen ever :rock:
Sinä ja minä ja joku kolmas vielä oli.
Itse ainakin suosittelisin venyttelyä

Kunnon venyttely ja lämmittely mukaan arkipäivän liikuntaan. Tarkista ryhtisi! Jos ryhti vetää vinoon tai kiertyen, voi sen helposti korjata opettelemalla ryhdin uudestaan..jos niin voi sanoa :D Oma ongelmani oli juuri tuo ryhti. Koneella pelatessa ja muutenkin tuli tuo vasen olkapää vedettyä aina eteen, jolloin alaselkäkin kaartui vasemmalle ja tällöin selkä sanoi :arvi:

Jos venyttely ja ryhdin omatoiminen korjaus ei auta...ORTOPEDILLE!

BiiGii sanoi:

Voihan se olla osittain samavaiva. Nyt selkä on ihan hyvässä kunnossa, mutta saattaa johtua siitä että en ole koskenut lentopalloon 2 kuukauteen, kun olin polventähystyksessä. Nyt sen sitten näkee kun alkaa beach:in pelaaminen ja syksyllä taas lentopallon pelaaminen:)

Manala sanoi:
Kunnon venyttely ja lämmittely mukaan arkipäivän liikuntaan. Tarkista ryhtisi! Jos ryhti vetää vinoon tai kiertyen, voi sen helposti korjata opettelemalla ryhdin uudestaan..jos niin voi sanoa :D Oma ongelmani oli juuri tuo ryhti. Koneella pelatessa ja muutenkin tuli tuo vasen olkapää vedettyä aina eteen, jolloin alaselkäkin kaartui vasemmalle ja tällöin selkä sanoi :arvi:

Jos venyttely ja ryhdin omatoiminen korjaus ei auta...ORTOPEDILLE!

Minulla on ainakin ollut aina hyvä ryhti ja lääkäri kielsi semmoiset venyttelyt jotka venyttää SI-niveltä, että SI-nivel ei löystyisi enää:)

BiiGii sanoi:
...Yleensä jos on välilevyssä vikaa, ei kestä kyykätä tai vetää maasta.Vai miten on? Mulla nuo liikkeet ei satu yhtää ja ainoa liike mikä sattuu on juuri tuo lentopallossa oleva isku-liike, eli taivutus eteenpäin ja samalla kiertoa(keihäänheitossa vielä voimakkaammin)....

salilla liikkeet tehdään hallitusti ja lämmittelyn jälkeen, ite vältän vielä kaikkea ylimääräistä nykimistä ja heilumista... pullistuneet välilevyt on tähän asti tykänneet treenistä. salibandy ja koris saan selän yleensä kipeäksi. nopeissa suunnanvaihdoissa ja kurotuksissa tapahtuvat tärähdykset ja selän kierrot ovat myrkkyä. tosin sellainen alaselkää lämmittävä vyö auttaa hiukan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom